- Ble medlem
- 22.03.2005
- Antall liker
- 22
Eg har søkt litt rundt etter butikkar som sel filer i lossless format, men ikkje funne nokon som imponerer. Er det nokon som har tips om butikkar, eller er det dårleg utval førebels?
|
kjetinho skrev:Eg har søkt litt rundt etter butikkar som sel filer i lossless format, men ikkje funne nokon som imponerer. Er det nokon som har tips om butikkar, eller er det dårleg utval førebels?
Hvorfor?65finger skrev:Tviler på at utvalget av lossless musikk blir noe å snakke om innen uoverskuelig fremtid. Kjøp CD det er billig
Mulig det! men hvor er Flacutvalget? den nye standaren som etablerer seg kan fort bli MP3. Flertallet er fornøyd med dettotte skrev:Hvorfor?65finger skrev:Tviler på at utvalget av lossless musikk blir noe å snakke om innen uoverskuelig fremtid. Kjøp CD det er billig
Jeg handler nesten alt på Amazon (.co.uk eller .com) og der kan man velge mellom å kjøpe CDen som blir hjemsendt i Amazons egnede pappemballasje for snaue £2, eller å betale for å laste ned MP3. Merkostnaden med å tilby flac i tillegg er vel ikke allverden?
jeg er helt enig med deg! kjøper heller og ripper selvpstraums skrev:Men da betaler ikke jeg for det ... Bransjen må jo være i forkant !? i dag er mp3 helt ok for folk flest (akkurat som det var for meg for mange år siden (og akkurat derfor har jeg brukt alt for mye tid på å "rerippe" samlingen min til et lossless format (faktisk i noen tilfeller 3 ganger (først rippet jeg til 160-192 (for det var BEDRE enn 128 som alle sa var bra nok.. SÅ til 320 når jeg selv skjønte at DET var bare tull.. og så nå etterhvert .. til lossless, etter jeg skjønte at det er bare idioti å drive med noen annet enn det!) Fra og med NÅ er det UAKTUELT for meg å bruke ei krone på noe som er dårligere enn originalen! og dersom folk hadde gått gjennom samme prosessen som meg (og det kommer de tydeligvis sansynligvis til å måtte gjøre en eller annen gang "down the road") så ville de valgt som meg! (tror JEG)![]()
65finger skrev:jeg er helt enig med deg! kjøper heller og ripper selvpstraums skrev:Men da betaler ikke jeg for det ... Bransjen må jo være i forkant !? i dag er mp3 helt ok for folk flest (akkurat som det var for meg for mange år siden (og akkurat derfor har jeg brukt alt for mye tid på å "rerippe" samlingen min til et lossless format (faktisk i noen tilfeller 3 ganger (først rippet jeg til 160-192 (for det var BEDRE enn 128 som alle sa var bra nok.. SÅ til 320 når jeg selv skjønte at DET var bare tull.. og så nå etterhvert .. til lossless, etter jeg skjønte at det er bare idioti å drive med noen annet enn det!) Fra og med NÅ er det UAKTUELT for meg å bruke ei krone på noe som er dårligere enn originalen! og dersom folk hadde gått gjennom samme prosessen som meg (og det kommer de tydeligvis sansynligvis til å måtte gjøre en eller annen gang "down the road") så ville de valgt som meg! (tror JEG)![]()
Det håper jeg inntreffer i stor skalapstraums skrev:Jo, eller dustebransjen tar et hint og lar oss kjøpe "ferdigrippet" hvilket ville vært ok for meg, siden jeg har alt for masse CD`er og DVD`er fra før som tar opp plass her i huset.. jeg kunne godt tenke meg å slippe å fylle opp huset mer!
65finger skrev:jeg er helt enig med deg! kjøper heller og ripper selvpstraums skrev:Men da betaler ikke jeg for det ... Bransjen må jo være i forkant !? i dag er mp3 helt ok for folk flest (akkurat som det var for meg for mange år siden (og akkurat derfor har jeg brukt alt for mye tid på å "rerippe" samlingen min til et lossless format (faktisk i noen tilfeller 3 ganger (først rippet jeg til 160-192 (for det var BEDRE enn 128 som alle sa var bra nok.. SÅ til 320 når jeg selv skjønte at DET var bare tull.. og så nå etterhvert .. til lossless, etter jeg skjønte at det er bare idioti å drive med noen annet enn det!) Fra og med NÅ er det UAKTUELT for meg å bruke ei krone på noe som er dårligere enn originalen! og dersom folk hadde gått gjennom samme prosessen som meg (og det kommer de tydeligvis sansynligvis til å måtte gjøre en eller annen gang "down the road") så ville de valgt som meg! (tror JEG)![]()
kjetinho skrev:Hm, tydeligvis fleire enn meg som saknar eit tilbod her.. Veit det har vore trådar som oppfordrar å sende mail til butikkar som Platekompaniet og cdon fro å spyrje kvifor dei ikkje har flac, for å gjere dei klar over etterspørselen.
Har sendt ein til Platekompaniet for ei stund sidan, og dei svarte at det låg ei stund fram i tid.
FLAC and mp3
For the one price you get your music in two formats: mp3 and FLAC. Everyone is familiar with mp3 and how convenient it is to download quickly and upload to your mp3 player or mobile phone. But what is the purpose of FLAC? FLAC is the ideal format for burning your music to CD. mp3 compression strips the audio material that is beyond the human ear to hear. However, on good quality equipment, this can make the audio sound clipped. With FLAC, ALL of the audio information is present, giving you full CD quality sound, perfect for your hifi stereo equipment.
baluba skrev:"We work directly with independent musicians world-wide to give you downloads of MP3s and perfect-quality WAV files."
Wtf? Evil my ass, de vil jo tvinge meg til å kjøpe flere HDD. Samarbeider de med WD, eller noe slikt?
De samarbeider med neglebitende audiofile som får kraftige traumatiske opplevelser av å høre på musikk som de vet er eller har vært komprimert (komprimert ~ kompromiss, ikke sant?). ;Dbaluba skrev:"We work directly with independent musicians world-wide to give you downloads of MP3s and perfect-quality WAV files."
Wtf? Evil my ass, de vil jo tvinge meg til å kjøpe flere HDD. Samarbeider de med WD, eller noe slikt?