Nettbank angst

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.586
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen flere som har det?

Kom hjem sent igår fra noe ferie greier. Ferien inneholder elementer som absolutt ikke kan inngå i "nyttårsforsett" tråden min.

Men bl.a. nrk lisensen skal betales ser jeg. Har virkelig angst for å lese de nedslående nyhetene som 100% sikkert finnes i grensesnittet på nettbanken.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm...

La du igjen visakortet ditt i baren..? ;D

Tilbragte siste uke på en øy uten butikk, så jeg er rimelig avslappet... ;)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.759
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lett å miste oversikten på ferie ja, VISA kort, Mastercard og bensinkort. Overraskende uttak dukker stadig opp....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Da jeg fikk egen bolig opprettet jeg en utgiftskonto som alle regninger går mot, og et detaljert budsjett og fast månedlig overføring fra lønnskontoen sørger for at saldoen hele tiden har riktig fortegn. Nå trekkes jo alle regninger automatisk også. Men det merkes naturligvis at utgiftene er doblet i forhold til for to år siden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Knekkebrød og tubeost er på menyen etter at kortet ikke "virker" lenger

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
396
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Blakk på lønnskontoen min, vips ikke blakk lenger etter en liten overføring mellom egne kontoer. Zynez nettbank er ganzke kjekt jeg da.

Men det er jo klart at og betale regninger har en angstfremkallende effekt..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.092
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Noen flere som har det?
Hei og ja.
Tjener penger som gress for å si det litt fleipete men har stadig en urolig følelse når det skal logges inn på nettbanken.
Det er en slik totalt ulogisk fobi eller nevrose som har like lite "grunn" som for de som har klaustrofobi eller er redd for edderkopper og slikt. For egen del utsettes bruk av nettbank og regningsbetaling til aller siste frist eller deromkring. Det kommer sikkert et navn på dette "tøvet" om en tid, noen må bare forske på det først. ;)

Men vemmelig og litt upraktisk er det. :-\

Topp Bunn