Nett butikker plater

AMG GT

Medlem
Ble medlem
11.01.2020
Innlegg
8
Antall liker
0
Noen som vet om flere nettbutikker enn platekompaniet,big dipper og cdon.com?Kom med forslag.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.692
Antall liker
37.925
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Noen som vet om flere nettbutikker enn platekompaniet,big dipper og cdon.com?Kom med forslag.
Ta en kikk på Discogs, der finner du det meste. Bruker den mye selv :)
Ellers har du fex Skvis i Bergen og det finnes mange flere

mvh
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Ark.no, The Garden (the garden.no), Bare Jazz og platesjappa.no er et par til. Så selger jbh her på HFS noe nytt (han annonserer på Torget og Finn)
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
360
Torget vurderinger
10
Handlet på Amazon rett før jul. Kjøpte "Trick of the tail" og "Selling England...." med Genesis, disse var ny vinyl. Kjøpte også "Livestock" med Brand X, men denne var brukt. Fikk de to første og hentet de på en lokal XY bensin stasjon. Ingen Brand X var med på første sendingen, men etter noen uker fikk jeg en sms fra DHL Express, der det stod at jeg måtte betale 320 kr i toll og moms. Betalte og fikk et par dager etterpå pakken på det lokale Coop/post i butikk. Det viser seg at Brand X plata kom fra Spania? Er dette riktig? Noen som har opplevd noe liknende?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Amazon er også en markedsplass for andre selgere, så du må sjekke hvem som selge dem.
Eks er den første her direkte fra Amazon de andre er andre selgere. Amazon (EU) pleier å trekke fra moms automatisk , noe de fleste (alle ?) ikke gjør. Mange sender heller ikke til Norge og de som gjør det har vanligvis høyere frakt.

amazon.jpg
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
360
Torget vurderinger
10
Har nok blingsa litt under bestillinga skal du sjå!? Tror det var etter et par glass rødvin, og da forsvinner gjerne noen filtre? Plata(Brand X-Livestock) var foresten i nydelig stand. Har den ra før, sånn cirka innkjøpt rundt 80? Og den begynner å bli litt sliten.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Noe som er dritt at det er nye importregler som innebærer at en må svare MOMS fra første krone med frakt, og så kommer et gebyr i tillegg. Vet ikke hvordan dette slår ut ennå, for jeg har fått alle mine plater fra utlandet i mål før dette slo inn fra nyttår.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Noe som er dritt at det er nye importregler som innebærer at en må svare MOMS fra første krone med frakt, og så kommer et gebyr i tillegg. Vet ikke hvordan dette slår ut ennå, for jeg har fått alle mine plater fra utlandet i mål før dette slo inn fra nyttår.
Det trer først i kraft 1 april, men kommer til å bli dyrt. I tillegg til varekost, frakt og moms av cif-verdi har Postens sats for tollbehandling økt til 299,-.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Det trer først i kraft 1 april, men kommer til å bli dyrt. I tillegg til varekost, frakt og moms av cif-verdi har Postens sats for tollbehandling økt til 299,-.
Fra Posten sine sider:

Sendinger med verdi fra og med 350 kroner – forenklet fortolling
Alle sendinger med verdi fra og med 350 kroner, inkludert transport og forsikring, må fortolles ved import. Moms må alltid betales, mens på noen få varegrupper beregnes også toll.

Vi utfører forenklet fortolling for de fleste sendinger med verdi mellom 350 og 3000 kroner til privatpersoner. Unntakene er visse typer varer og beregninger hvor det kreves ordinær fortolling. Eksempler på dette er kunst, antikviteter og gjerne restriksjonsbelagte varer som bla alkohol, tobakksvarer, legemidler, kosttilskudd og alt av mat- og drikkevarer forbeholdt mennesker og dyr/fisk.
Frode
 

Vedlegg

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
AMG GT: Juno i UK, for eksempel...samt Sound Of Vinyl.. Det er bare å fortsette å handle med Storbritannia, også etter Brexit. Litt dyrere blir det, men det er det verd.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Handlet på Amazon rett før jul. Kjøpte "Trick of the tail" og "Selling England...." med Genesis, disse var ny vinyl. Kjøpte også "Livestock" med Brand X, men denne var brukt. Fikk de to første og hentet de på en lokal XY bensin stasjon. Ingen Brand X var med på første sendingen, men etter noen uker fikk jeg en sms fra DHL Express, der det stod at jeg måtte betale 320 kr i toll og moms. Betalte og fikk et par dager etterpå pakken på det lokale Coop/post i butikk. Det viser seg at Brand X plata kom fra Spania? Er dette riktig? Noen som har opplevd noe liknende?
Dersom BrandX plata kostet over 350kr inkludert frakt, er det momspliktig. Forøvrig jævlig god lyd på den plata....
 
Topp Bunn