Netshop - Hva er din erfaring?

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Den 02.10. gjorde jeg en liten bestilling fra Netshop, og det ble da annonsert at varen var på fjernlager. Vel vel, tenkte jeg. Det betyr ikke så mye med et par dager ekstra venting. Etter noen dager (06.10.) logget jeg meg på for å sjekke status, og kunne da se at ny leveringsdato var nettopp den 6. Samtidig registrerte jeg at de fortsatt annonserte samme vare, med en ganske stor beholdning på fjernlager. Jeg mailet da for å spørre hva som gjorde leveringen så forsinket, og fikk som svar at distributøren deres var den skyldige, og at de ikke kunne gjøre annet enn å vente. I dag, den 14.10., fikk jeg mail om at ny leveringsdato er den 18.10, og det annonseres fortsatt med 100+ enheter på fjernlager.

Basert på mine kjøp fra hele verden, har jeg regnet ut at Netshop må ha fjernlager på Taiwan. Men nå lurer jeg på om dere har opplevd lignende fra denne kanten, eller er dette et enkelttilfelle?

N

nb

Gjest
Jeg har handlet en del datastæsj fra netshop.no og leveringen har vært veldig, veldig kjapp alle ganger. Jeg er dog rimelig påpasselig på alltid kun bestille varer som faktisk er på lager i de tilfellene jeg er avhengig av å få alt samtidig, trenger ting fort osv. Dette uavhengig av hvilken nettbutikk jeg handler på.

"Fjernlager" og "estimert ankomst" og lignende er konsepter som er for diffuse til at jeg vil forholde meg til de når det haster;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
av alle netshoper jeg har handlet i, og det er hundrevis,
har dustinhome.no absolutt i stjerneklasse beste service!
anbefales sterkt!
om de ikke har noe i nærheten av beste pris på et produkt,bare sender jeg de en mail og spør om de kan matche eller nærme seg.....får alltid raskt svar...dvs ila timen
hvis på eller nær beste pris...handler jeg der...så bra er de!
eksempel:
kjøpte 3 externe usb hd og 2 interne hd til forrige jul
etter åpning av presanger og installasjon,viste det seg at en var i ustand og bare klikket
sendte de en mail og spurte: hva gjør vi?
de bare svarte: sender deg en ny idag!
hva gjør jeg med den gamle?
"bare behold den!
ikke noe rma-nr., saksbehandling,sommel og purringer som feks Amentio og flere andre
helt topp
10 av 10 mulige poeng
derfor min lojalitet
mvh
Leif

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Jeg har handlet en del datastæsj fra netshop.no og leveringen har vært veldig, veldig kjapp alle ganger. Jeg er dog rimelig påpasselig på alltid kun bestille varer som faktisk er på lager i de tilfellene jeg er avhengig av å få alt samtidig, trenger ting fort osv. Dette uavhengig av hvilken nettbutikk jeg handler på.

"Fjernlager" og "estimert ankomst" og lignende er konsepter som er for diffuse til at jeg vil forholde meg til de når det haster;)
Jeg er i utgangspunktet enig, men når selger også annonserer leveringsdato, da bør de strengt tatt følge denne.

Jeg mailet dem igjen, og spurte om hvordan de kunne annonsere med 100+ på fjernlager, og samtidig opplyse om at varer fra fjernlager har opptil 3-4 dager lengre leveringstid, når faktum er at de ikke kan levere. Som svar fikk jeg at det de annonserte varene nå kommer fra en annen leverandør, men at jeg ikke kunne få et av disse produktene, da denne leverandøren hadde en høyere pris... ::) Jeg må altså vente til den første leverandøren finner det for godt at han skal sende noen varer til Netshop. Service og kundebehandling er tydeligvis fremmedord på Netshop. Jeg handler i alle fall ikke der igjen.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
av alle netshoper jeg har handlet i, og det er hundrevis,
har dustinhome.no absolutt i stjerneklasse beste service!
anbefales sterkt!
om de ikke har noe i nærheten av beste pris på et produkt,bare sender jeg de en mail og spør om de kan matche eller nærme seg.....får alltid raskt svar...dvs ila timen
hvis på eller nær beste pris...handler jeg der...så bra er de!
eksempel:
kjøpte 3 externe usb hd og 2 interne hd til forrige jul
etter åpning av presanger og installasjon,viste det seg at en var i ustand og bare klikket
sendte de en mail og spurte: hva gjør vi?
de bare svarte: sender deg en ny idag!
hva gjør jeg med den gamle?
"bare behold den!
ikke noe rma-nr., saksbehandling,sommel og purringer som feks Amentio og flere andre
helt topp
10 av 10 mulige poeng
derfor min lojalitet
mvh
Leif
Takk for tips! Det ser ut som om utvalget er bra også. ;)

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Netshop har langt på vei bekreftet førsteinntrykket jeg fikk av dem. Bestillingen min ankom ffor to dager siden, altså rundt tre uker etter antydet leveringsdato da ordren ble lagt inn. Problemet nå er at de har sendt meg feil produkt. Jeg har fått noen vi kan kalle for "lillebroren" til produktet jeg bestilte. Til alt overmål svarer de ikke på mail lenger, så jeg ser ingen annen utvei enn å besøke dem neste gang jeg er i området. :mad:

M

Morpheus

Gjest
Har akkurat bestillt varer fra Dustin til 15k. Bestillte på tirsdag, og etter sporingen å dømme kan jeg plukke pakken opp i morgen. Soleklar best på pris (PC i deler). Andre konkurrerende nettshops aka Komplett tilbyr "rip-off" deal sammenlignet. Sjekk gjerne selv: http://www.dustinhome.no/pd_5010470154.aspx.

Jeg bestillte endel ekstra derav 15k. Hvis de samtidig er best på service må jeg si meg godt fornøyd!

Beàthoven

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
42
Har også handlet fra stort sett alle nettbutikker som selger data, da jeg har bygget endel maskiner gjennom årene.

Servicenivået synes jeg er jevnt over bra hos de aller fleste.

Multicom som eneste minus opplevde jeg for noen år siden sendte feile deler enn de som var betalt. Altså billigere deler som passet men som på langt nær hadde samme verdien. Litt tungvint var det også da de måtte sende returlapp får så å vente på å få delen tilbake for deretter å sende ut ny. Altså ekstra venting på 14 dager for kun 1 del. Mulig de er bedre i dag.

Netshop opplever jeg særdeles flinke på service. Mangler litt på lager i dag men upåklagelig service. Favoritt hos meg. For noen år siden kjøpte jeg ett 2gb sett raske minnebrikker fra ocz hos de (kostet da over 3000. før ddr2 kom) Jeg satte sammen maskin som kom i deler men jeg fikk ikke ocz brikkene til å fungere sammens med asus hovedkortet som ikke kunne finne de. En kompis av meg ville prøve de i hans maskin, der funket de utmerket. Det ble til at jeg fikk hans minnesett fra corsair som var i samme prisleie og hastighet mot at han overtok mine fra ocz. Etter noen mnd kjørte han minnetest på maskinen sin og oppdaget at den ene brikken ikke fungerte slik den skulle i dual channel. Han ringte kundeservice hos netshop og fortalte problemet. De spurte hvem de var registrert på samt sjekket ordren og da var alt greit på ett par øyeblikk. Han fikk nye tilsendt i posten fortløpende uten at de trengte retur på brikkene eller kontakte meg som kjøpte de. Rett og slett glimrende.

Annen episode; for kort tid siden kjøpte jeg en laptop og en veske til en venn av meg. Min venn hadde funnet på å kjøpe en annen veske/ryggsekk til pc'en som han likte bedre da han reiser mye. Han spurte meg om det gikk å bytte den vesken som var kjøpt med maskinen. Jeg tenkte jeg kunne jo høre men dette var etter to tre uker og angrefristen og slikt var gått ut. Jeg ringte netshop og spurte om jeg kunne bytte vesken mot tomme plater og noe småtteri. Dette var ingen problem og byttet ble utført på under to minutter i tlf med de.

Ser dustin er nevnt over her. De opplever jeg også som meget tilfredstillende. Mye på lager og rask shipping. Bruker de i firmaet jeg jobber.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
804
Sted
Oslo
For noen år siden havnet jeg i skikkelig klammeri med kundeservicen til Netshop på en pc de hadde bygd for meg, og endte opp med det årets ene fax hvorpå en av direktørene ringte meg og ting ble ordnet i løpet av noen timer og levert neste dag.

Et gjennomgående problem jeg har opplevd med flere netsjapper i det senere er at lagerstatus ikke er riktig/at lageret som har varene ikke har riktig pris og derfor får man ikke varene før lenge etterpå(Ser det er nevnt i tråder ovenfor også)

Dette har medført at jeg har funnet meg noen "most preferred sellers" på nettet, hvor jeg har opplevd god kundeservice, god returbehandling og god service.
Alle er kanskje ikke enige, men mine er:
Data
Komplett.no (hentebu i nærheten stort pluss)
Dustinhome.no

Foto
Scandinavianphoto.no
Fotovideo.no (fin butikk/kunnskapsrike selgere)
Interfoto.no (dyktige selgere som hjelper deg med hva du trenger, og ikke hva du tror du trenger)

Topp Bunn