Neogenics Neo Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Neogenic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    73
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er relativt ny her på forumet men tenkte at jeg ville dele anlegget mitt likevel.

    IMG_20220409_140045.jpg



    Da har jeg fått meg et oppsett som jeg er skikkelig fornøyd med igjen. Denne gangen har jeg kjøpt meg leilighet, og har et litt mer knotete rom. Likevel låter dette en god del bedre enn noe jeg har hatt tidligere. Anlegget består av Klipsch RP-280F høyttalere. En Musical Fidelity M6Si forsterker i Limited Edition Chrome finish. En Technics SL-1200MK5 platespiller som jeg har satt på Isonoe footers, byttet ut PSU til Timestep HE-V og satt på en Origin Live Zephyr mk4 arm med Nagaoka MP-200 Pickup. Og sist, men ikke minst en RME ADI-2 FS DAC og en Bluesound Node 2. Dyre kabler har jeg ikke noen tro på så her har jeg bare noe standard greier.

    IMG_20220409_140126.jpg


    Platespilleren er bedre enn noe jeg har hatt tidligere. Jeg gikk fra Rega RP-3 til Technicsen og har fortsatt å legge penger i denne. Neste blir vel en god del dyrere, fordi jeg planlegger å kjøpe meg en Michell Gyrodec (brukt). Men dette blir i fjern framtid siden jeg er meget fornøyd med det jeg har i dag. Timestep HE-V powersupplyet er meget bra bygd og gir virkelig følelsen av kvalitet. Lyden fra denne platespilleren er virkelig bra, og jeg har i tillegg sansen for direktedrevne platespillere.

    IMG_20220409_140156.jpg


    Når det gjelder matching av komponenter har jeg virkelig truffet jackpot her. Det eneste jeg har å klage på er at DACen kanskje er litt i overkant åpen i lyden. Jeg hadde kanskje likt en Denafrips Ares 2 bedre, men jeg lever lykkelig med denne foreløpig. Dette anlegget gjengir musikk meget musikalsk og underholdende slik det er nå.

    IMG_20220409_140358.jpg



    Sist gang jeg var skikkelig fornøyd så hadde jeg et oppsett med Castle Knight 5 høyttalere, Adcom GFA6600 amp, Rotel pre og NAD M51 DAC. Dette låt meget varmt, oppløst og musikalsk.

    Her er en closeup av ampen.

    IMG_20220409_140338.jpg
     

    Vedlegg

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Dersom du ikke er helt happy med lyden fra RME så kan du vel benytte deg av innebygget EQ i DACen?
     

    Neogenic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    73
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dersom du ikke er helt happy med lyden fra RME så kan du vel benytte deg av innebygget EQ i DACen?
    Har ikke kikket så mye på det. Men vanskelig å få den til å låte varmt uansett. Har valgt det mørkest lydende filteret.
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Har ikke kikket så mye på det. Men vanskelig å få den til å låte varmt uansett. Har valgt det mørkest lydende filteret.
    Hva legger du i varmt da? Prøv med et ørlite løft i midbass og en enda mer forsiktig dupp i de øvre frekvensene og eksperimenter videre derfra så skal du se at det blir endring.
     

    Neogenic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    73
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dersom du ikke er helt happy med lyden fra RME så kan du vel benytte deg av innebygget EQ i DACen?
    Jeg fikk stilt inn litt nå. Endte opp med +1dB i midbass og - 0,5 i diskant. Flikket litt på q factor i tillegg. Ble litt varmere, men ikke så rikt som jeg skulle ønske.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk stilt inn litt nå. Endte opp med +1dB i midbass og - 0,5 i diskant. Flikket litt på q factor i tillegg. Ble litt varmere, men ikke så rikt som jeg skulle ønske.
    MF er vel heller ikke kjent for å vær mørk i lydsignatur, samt rommet å refleksjoner kan også være synderen.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Hei! Kjenner ikke til dine produkter ut ifra hva jeg har eid selv, men vil du har varm og mindre skarp lyd kan du prøve Wireworld kabler. Jeg har XLR fra de til ca 2000 kr og de låter veldig bra til prisen! Da kan du eksperimentere med modeller fra Wireworld alt avhengig av hvor mye du vil betale.
     

    Neogenic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    73
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Kjenner ikke til dine produkter ut ifra hva jeg har eid selv, men vil du har varm og mindre skarp lyd kan du prøve Wireworld kabler. Jeg har XLR fra de til ca 2000 kr og de låter veldig bra til prisen! Da kan du eksperimentere med modeller fra Wireworld alt avhengig av hvor mye du vil betale.
    Har ikke noen tro på kabler.
     

    Neogenic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    73
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har fått byttet ut det meste nå så tenker det er på plass med en oppdatering.

    Fyne F502 høyttalere
    ATI 1802 effektforsterker
    Primare Pre30 og
    Matrix element i DAC/Streamer

    Dette spiller over all forventning. Alt i alt er jeg mer fornøyd nå enn det jeg var med det gamle oppsettet.

    PSX_20221021_162616.jpg


    Førsteinntrykket av høyttalerne var så langt på bunnen som det er mulig å komme. Jeg brukte bare dacen som forforsterker og syntes det låt dårlig. Men etter hvert som forforsterkeren kom så forandret de seg helt. Angrer ikke et sekund på kjøpet av dem. De svarer til forventning og mer enn det. Makan til karismatiske høyttalere.

    PSX_20221021_162537.jpg


    Forforsterkeren fikk jeg relativt rimelig. Skulle nok brukt litt mer akkurat i dette leddet. Men med denne så falt alt på plass.

    PSX_20221021_163233.jpg


    Forsterkersettet er nok en bedre løsning enn M6si. Effektforsterkeren er nok det som blir byttet ut først i dette oppsettet. Har kikket litt på Parasound A21 men får nok undersøke litt mer. Mulig det blir et rørpre også, vi får se.

    PSX_20221021_163156.jpg


    DACen er nok hakket mer musikalsk enn RME DACen. Og jeg trenger ikke alle innstillingene som er på RMEen. Denne er også Roon kompatibel. Kommer nok ikke til å bytte ut denne på en stund.

    Venter nå på et rimelig Vincent RIAA så jeg får spilt plater. Skal nok ha noe bedre her etter hvert. Mottar tips med takknemlighet.

    Alt i alt er jeg meget fornøyd nå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn