Neil Young

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Har jo hørt om Neil Young så lenge jeg kan huske, men har vel egentlig aldri hørt på han! Inntil jeg dompet over en billig plate, Harvest Moon, som jeg rasket med meg fra en plate-butikken.... etter den har jeg blitt helt hekta!!!

Siden jeg ikke kjenner han så godt, så lurer jeg på om dere har noen tips om hvilken album bør blir den neste jeg skal kjøpe inn, og eventuelt hvilken album er et "must"...?

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Det finnes jo en Greatest hits samling av han og. Kan være en grei start.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Som deg har jeg ikke hatt noe forhold til NY, men kjøpte denne "Gratest Hits" som er iflg. coveret innspilt fra restaurerte mastertapes. Grei plate og lyden er slett ikke så verst.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei, Zatz!

Sjølv er eg veldig glad i Rust Never Sleeps [live]. Anbefalast, mao ;)

Mvh. Karl

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Hvis du likte Harvest Moon, så kjøp "forgjengeren" Harvest ('72)

Hvis du vil ha en plate fra nyere tid med et mer "rocka" utrykk kjøper du Sleeps with angels.

Hvis du vil ha mer av det eldre (Harvest) kan du kjøpe After the gold rush

Hvis du vil ha en hit-samling ville jeg heller kjøpt Unplugged plata enn noen av samleplatene.

Start med en av disse.. og det vil gå deg vel.. :D

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Takker for gode tips!

Bra oversikt på linken til Internaut, mannen har jo gitt ut utrolig mye og ikke lett å velge da!

Er det noen som er kjent med det som er nyere, etter 2000?

Har hørt noe av det som rocker litt mer, muligens fra Sleeps with angels. Likte også det veldig godt.... Åssen er lyd kvaliteten på Rust Never Sleeps? Den er en ganske gammel live plate.....

Idag blir det en tur på platekompaniet, og et innkjøp av en liten bunke med Neil Young..... ;D

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Åssen er lyd kvaliteten på Rust Never Sleeps? Den er en ganske gammel live plate.....
Meget meget bra (kanskje spesielt på side A (les: vinyl)).

Mvh. kvalitetsinnspelingskresne Karl

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Meget meget bra (kanskje spesielt på side A (les: vinyl)).

Mvh. kvalitetsinnspelingskresne Karl
Jepp, da er den notert.... ;D.... Jeg kjører ikke vinyl, men den er sikkert vært å ha uansett.... så legger jeg på noen av forslagene til Audiodude også!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Vil også anbefale "Live rust". Her får du både den akustiske og elektriske utgaven av Mr. Young...

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Vil også anbefale "Live rust". Her får du både den akustiske og elektriske utgaven av Mr. Young...
Helt enig, dette er en fantastisk live plate. en av Youngs beste sanger på denne skiva, en killer!!

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Har jo hørt om Neil Young så lenge jeg kan huske, men har vel egentlig aldri hørt på han! Inntil jeg dompet over en billig plate, Harvest Moon, som jeg rasket med meg fra en plate-butikken.... etter den har jeg blitt helt hekta!!!

Siden jeg ikke kjenner han så godt, så lurer jeg på om dere har noen tips om hvilken album bør blir den neste jeg skal kjøpe inn, og eventuelt hvilken album er et "must"...?
Hei Zats!

Harvest Moon er en meget bra plate, ingen tvil om det!

jeg vil anbefale å sjekke ut:

"Greendale". "Prairie Vind", som er den nyeste skiva hans som er helt fantastisk bra. "Live Rust" en av de beste Live platene noensinne. "harvest". "weld". "on the beach", som er en av klassikerne. "After the goldrush", en meeeget bra plate med bare bra låter. "Unplugged", grei skive. "Mirror Ball", en ganske så rocka Neil Young, samarbeid med Pearl Jam, en skikkelig grunge skive. "Hawks and Dowes", mange gode låter på denne skiva, som the old homestead og Captain Kennedy. "Freedom", Med kanskje den beste låta til Neil, Keep on rocking in the free world. Kjør så på med "Sleeps with angels", og "Silver and gold"

Topp Bunn