Neil Young til Oslo/Bergen i August

crimsonking

Medlem
Ble medlem
15.07.2006
Innlegg
32
Antall liker
3
jævelig synd var på konserten i går,bra men ikke den beste n.y. konserten jeg har vært på
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Dette var trist greier. Syntes Billy Talbot så litt slapp ut på et par låter og lurte på om han var helt i slaget, men "accident" tyder på noe annet enn at kroppen ga signal om at turnevirksomhet med stramt program kan være en prøvelse i den alderen. Vi får vel en forklaring etterhvert. Håper alle gutta er klare for scenen igjen snart.

Ellers var det håpløst dårlig luft i går. Sto 7-8 meter fra scenen og det var utrolig klamt og varmt der. Selv med vifte ble nok dette temmelig slitsomt for gutta på scenen også, men det påvirket ikke innsatsen til Neil & Co.

Musikken var bra den, men har hørt Neil bedre, f.eks. samme sted i 2008. Ble litt mye uttværing av låtene og spesielt Walk like a giant som aldri tok slutt, forøvrig en bra låt.

Den akustiske avdelingen med Neil alene med gitar og munnspill var verd inngangspenga alene.
 
N

nb

Gjest
Nå vet vi ikke hva som har skjedd, men synest det er litt rart at de ikke fullfører turneen med en stand-in (om det ikke er Neil selv det er noe galt med da...) eventuelt i en litt annen stil, de gutta er vel såpass drevne at de kan spille to timer Neil Young - musikk greit, eventuelt med et mye lengre akustisk solosett. Neil Young selv kunne vel ha spillt i timesvis alene om han absolutt måtte.

Det er kun fem konserter igjen på turneen så vidt jeg kan se - Bergen, Køben, Dresdner, Liverpool og London.
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Fy f, så trist! Har flybilletter, hotell og kompistur klar, og så skjer dette.

Få Young Neils til å spille, så kommer jeg likevel.

Noen som vet noe annet å finne på i Bergen en fredag + lørdag?
 
Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Det er ingenting å gjøre å Bergen!
Å si ikkje det. Kem vet? Kanskje Tor Endressen drar i gang Cafe le swing på Rubinen...
for min del ville jeg gått på bar. Platebar(er) på formiddagen, andre barer resten av døgnet. Bergen er helt topp det, bare en går i den riktige lysløypa. ;)

edit: hvis du ankommer fredag, stikker du på Garage og ser Mentalettes. Noe partyjenteskrammel i gata til våre egne Twistaroos....
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Det er ingenting å gjøre å Bergen!
Å si ikkje det. Kem vet? Kanskje Tor Endressen drar i gang Cafe le swing på Rubinen...
Jeg hetser Bergen siden det er den eneste byen som jeg virkelig savner (etter opphold fra -76 til -86) Bær over med meg,
fælt å se en trønder skrive slikt, men kan faktisk (!?) forstå deg.
Bodde der et halvt år. Vil bemerke to ting. Regnværet bergensere skryter på seg er oppskrytt, de har fxxx ikke meg opplevd vær og blæst som lengre nord. Indre Bergen er overraskende lite belastet med bergensere...... ;)
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Det er ingenting å gjøre å Bergen!
Da blir det ei helg med øl og hamburger da, for det har de vel der også? Har vært i Bergen bare en gang og har jo gledet meg litt til det.

Ville håpet at de skaffet en annen artist. Hender det ikke at de gjør det da, når artister må melde avbud? Stiller ikke store krav. Kanskje ikke Tor Endresen dog...

Hilsen enda en trønder
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.378
Antall liker
63.374
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Ikke så galt at det ikke er godt for noe; Neil Young rensker Bergen for Trøndere :cool:
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.103
Antall liker
32.525
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Kunne vært verre, kunne blitt avlyst i går allerede.;)

Og stakkarne i Gøteborg, fikk de beskjed et par timer før?
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er Poncho som har fått et håndbrudd ja :(

Det var jævil surt. Føler veldig sterkt på meg at det var siste mulighet til å se ham sammen med CH. Kanskje siste mulighet til å se ham også...
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Kjenner en viss depresjon nå. Sitter hjemme i stede for å høre Fucning Up på Koengen. Er helt sikker på at han hadde spilt den akkurat NÅ :(
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Ingen Fucking Up i Oslo på onsdag........
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Han varier ganske bra på slutten. Uansett er det fucked up at han ikke spiller i kveld.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Det har du helt rett i. Skjønner følelsen av å bli snytt for en aften med Crazy Horse. Får håpe de svinger innom Bergen en annen gang før de ikke orker turnelivet lenger. Ingen slapp dag på jobben i Spektrum ihvertfall til tross for katastrofal dårlig luft (varmt og klamt).......
 
Topp Bunn