Nedetid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Folkens! Hold opp med sytinga!! Her har vi et unikt forum på norsk, som stort sett er gratis for de fleste. Det ligger et betydelig arbeid bak en oppgave som dette, så la Høvdingen og den/de andre ta den tida som trengs for å få ting på plass uten at vi skal sitte og jamre for småfeil som ikke blir rettet fort nok.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Ser ikke mye syting her. Chief ba folket om å gi beskjed hvis det enda var noe som ikke er i orden og det ble gjort.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Sikkert bare irriterende med innspill, men det må ha vært en kodelinje som fjernet vedleggsforhåndssvisningen når vedlegget blir plassert inn i selve posten? For om man før slettet bildet kun i posten uten å fjerne selve vedlegget dukket bildet uansett opp som preview.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Får ikke lagt ut annonse på torget. Får opp: Siden finnes ikke og HTTP ERROR 500

    Har prøvd på flere maskiner, både med chrome og explorer. Har aldri hat problemer med dette før.

    Har det med den nye serveren å gjøre? Ser at det er blit lagt ut annonser hele ettermiddagen, så systemet må da funke.

    Mvh
    TAF
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Tipser om en feil til...
    Prøver å merke et produkt som solgt, og blir videresendt, men da stopper det opp med denne feilmeldingen.
    Screenshot_20170120-181517.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Får denne feilmelding hver gang jeg skal søke opp noe!
    connection to localhost:9312 failed (errno=111, msg=Connection refused)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hfs ble flyttet over til ny server, men dette skulle skjedd tidligere. Serveren var forsinket, og jeg hadde booket ferie lenge før. Snart tilbake. Klarer ikke å fikse disse feilene fra mobil.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tipser om en feil til...
    Prøver å merke et produkt som solgt, og blir videresendt, men da stopper det opp med denne feilmeldingen.

    Dette er fortsatt ikke i funksjon. Skulle selv markere annonse som solgt. Kommer ingen vei
    etter jeg har trykt på marker som solgt. Ergo får man ikke gitt karakter på en handel heller enda.
    Håper det blir sett på snart :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Merke som solgt - kommer snart- beklager dette, men noen småfeil må påregnes

    Edit: "Merke som solgt er fikset" - noe mer som ikke fungerer?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert bare irriterende med innspill, men det må ha vært en kodelinje som fjernet vedleggsforhåndssvisningen når vedlegget blir plassert inn i selve posten? For om man før slettet bildet kun i posten uten å fjerne selve vedlegget dukket bildet uansett opp som preview.
    Dette er et problem pga. vår nyeste PHP versjon - skal fikse det. Gi meg litt tid.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.685
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin kano, O Store!
    Takk for den fantastiske jobben du gjør for oss.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    I aim to please ;D Men vi er ikke helt i mål - fortsatt noen småfeil her og der. Fikser så fort jeg kan.

    Vi må oppgradere forumet til siste versjon, og det kommer garantert til å skape noen problemer. Data er noe dritt :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Sikkert bare irriterende med innspill, men det må ha vært en kodelinje som fjernet vedleggsforhåndssvisningen når vedlegget blir plassert inn i selve posten? For om man før slettet bildet kun i posten uten å fjerne selve vedlegget dukket bildet uansett opp som preview.
    Dette er et problem pga. vår nyeste PHP versjon - skal fikse det. Gi meg litt tid.
    Kjære Høvding....
    Kan du ikke bare passe på at vedlegget blir liggende minimalistisk nederst? som f.eks. det gjør på tek.no......
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke helt sikker på om jeg forstår. Det bør jo være mulig å legge vedlegg inniblant teksten, eller misforstår jeg deg?

    Tenker du på bilder eller vedlegg som f.eks. PDF?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Rart, virker som noen faktisk ikke alltid er belemret med dette nye problemet og vedlegg vises som tidligere uten forhåndsvisningen? Hmmm, kanskje linket fra url?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Teste?

    Fra URL uten "Hent ekstern fil og lagre den lokalt".



    Fra URL med "Hent ekstern fil og lagre den lokalt"



    Lastet opp fra lokal maskin:

     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hm. Det merkelige med dette resultatet er at det siste bildet, som jeg trodde jeg lastet opp fra lokal disk, er ikke det bildet jeg renamet og lastet opp, men faktisk det samme bildet som det midterste, som er lagt inn ved å legge en kopi av bildet fra URL, på server. Kan det gi noen hint, Høvdingen?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Er ikke helt sikker på om jeg forstår. Det bør jo være mulig å legge vedlegg inniblant teksten, eller misforstår jeg deg?
    Legger
    ved et eksempel fra tek.no som viser at miniatyren er liten.......

    Man kan også velge å "sette" vedlegget rett i innlegget og da blir vedleggsvisningen borte......


     

    Vedlegg

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.307
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Søkefunksjonen fungerer bare delvis slik jeg opplever jeg det. Skal jeg søke på egen tråd og skriver inn "Tts" og uansett om jeg velger søk tråd eller ikke, fungerer det ikke. Det gjorde det tidligere. Søker jeg på lengre ord, fungerer det
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Opplasting av bilder via pc og nettleser gir bilde og vedlegf. Laste opp via mobil og chrome gir bare et bilde
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.307
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det skal ikke være nødvendig å skifte søkemotor for å unngå å legge ut dobbelt med bilder, på tide å få dette i orden. Det er ikke en brukerfeil, men en forumfeil og NÅ er vi lei!
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    På tross av noen småfeil er da vel HFS fullt ut brukenes og fortsatt et fint sted å sløse bort tid? Synd om noen irriterer seg mye over ting som ikke er helt oppe og går enda. Ordner seg sikkert. JEG er heldigvis ikke så veldig lei:rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.028
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skjønner heller ikke at disse doble bildene kan være så mye å henge seg opp i. En bagatell spør du meg...
     
    A

    ANM

    Gjest
    Jeg skjønner heller ikke at disse doble bildene kan være så mye å henge seg opp i. En bagatell spør du meg...
    Nei, det er ikke så lett å forstå for noen sikkert, men noen av oss bruker bilder som en del av kommunikasjonen her inne. Jeg er en av dem som irriterer seg litt over dette problemet, uten at jeg nødvendigvis går til grunne selv om ikke det løses umiddelbart.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.028
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skjønner heller ikke at disse doble bildene kan være så mye å henge seg opp i. En bagatell spør du meg...
    Nei, det er ikke så lett å forstå for noen sikkert, men noen av oss bruker bilder som en del av kommunikasjonen her inne. Jeg er en av dem som irriterer seg litt over dette problemet, uten at jeg nødvendigvis går til grunne selv om ikke det løses umiddelbart.
    Joda jeg ser den, men jeg regner med at det blir fikset etterhvert. Høvdingen driver sin egen Hi-Fi butikk i tillegg til dette forumet og det vil jeg anta betyr en temmelig hektisk hverdag. At det blir noen småbugs som kan ta noe tid å rette opp i må man nesten regne med når man har hatt en større omlegging. For dem som var på AVforum da det knakk sammen, så er dette rene plankekjøringen i forhold :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det skal ikke være nødvendig å skifte søkemotor for å unngå å legge ut dobbelt med bilder, på tide å få dette i orden. Det er ikke en brukerfeil, men en forumfeil og NÅ er vi lei!
    Du får nå snakke for deg selv. Jeg for min del gidder ikke bli lei av dette "problemet". Det er gjort på et sekund å bla over de doble bildene, og det sekundet får man ikke brukt til noe annet uansett.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er nok lett å tenke at dette bare er fort gjort å fikse... men de som har vært borti litt programering skjønner nok at det ikke er så enkelt.. :)

    Det er en formidabel jobb som er gjort med flytting til nye servere og overgang til nye versjoner osv.. Chiefen skal ha all ære for det som gjøres og for i det hele tatt drifte dette forumet uten noe fortjeneste..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå skal vi ikke gjøre dette til en debatt om medlidenhet, og svart-hvitt tenking. Høvdingen har inntekter iform av annonsering fra bransjen , støttemedlemskap og som eier av Norges største markedsforum for tyngre hifi. Med driftsinntekter på over 1 mill kroner i 2015 (Høium Data & Hifi AS - Røyken - Se Regnskap, Roller og mer ) så er det å håpe at HFS bidrar til noe av det positive her. Ja, det er hans eiendom, som han kan forvalte som han vil. At han som selger av produkter og bransjeaktør skal styre argumentasjon ifht bransjen og dens virke har det vært stilt spørsmål rundt. På meg virker som om denne problemstillingen har blitt løst ryddig.

    At vi alle er glade for den innsatsen som gjøre er det ikke tvil om. Mange lange timer og mye å finne ut av. Æret være den som står på, og i dette tilfellet er det Høvdingen. Når det er sagt er det og en sannhet at et annet forum har måtte ta tid som har gått på beskostning av hva han har rukket over her inne.


    Alt i alt skal vi være veldig fornøyde, men tror neppe noen driver med dette for almisser og for å være snille. Til det er livet for kort!
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal vi ikke gjøre dette til en debatt om medlidenhet, og svart-hvitt tenking. Høvdingen har inntekter iform av annonsering fra bransjen , støttemedlemskap og som eier av Norges største markedsforum for tyngre hifi. Med driftsinntekter på over 1 mill kroner i 2015 (Høium Data & Hifi AS - Røyken - Se Regnskap, Roller og mer ) så er det å håpe at HFS bidrar til noe av det positive her. Ja, det er hans eiendom, som han kan forvalte som han vil. At han som selger av produkter og bransjeaktør skal styre argumentasjon ifht bransjen og dens virke har det vært stilt spørsmål rundt. På meg virker som om denne problemstillingen har blitt løst ryddig.

    At vi alle er glade for den innsatsen som gjøre er det ikke tvil om. Mange lange timer og mye å finne ut av. Æret være den som står på, og i dette tilfellet er det Høvdingen. Når det er sagt er det og en sannhet at et annet forum har måtte ta tid som har gått på beskostning av hva han har rukket over her inne.


    Alt i alt skal vi være veldig fornøyde, men tror neppe noen driver med dette for almisser og for å være snille. Til det er livet for kort!
    Det startet som hobby, og det er på mange måter fortsatt en hobby, men det er begrenset på hvor lenge en orker. Jeg har brukt tusenvis av timer, og litt payback er vel ikke mye å forlange. De første 10 årene tjente jeg ikke en krone på dette.

    Mvh
    Høvdingen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn