Necroths dempeplattform

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Hadde noe problem med feedback/demping av platespilleren. (New Tempered Classic med "fast" plint. Under lyttekvelden hos meg sist onsdag, hadde Necroth med sin hjemmesnekrede dempeplattform. Den består i en svært pent bearbeidet MDF plate med Solid Tech sine IsoClear dempeføtter under.

Testet dem nå mot HiFi News testplate, spor 6 side 2. Dette er "residual noise". Du hører ingenting før du får feedback, men da går høyttalerne i skikkelig sving, så skru volumet opp forsiktig.

Først testet jeg med kun Holfi dempeputer under spilleren mot glassbordet. Da kunne jeg skru Linn Unidisc SC (med pre) opp til 89% før feedbacken kom. Det er rimelig bra.

Fjernet så Holfi putene og satte platen, med passe antall fjærer i benene, under spilleren og startet spor 6 igjen. Skrudde opp og opp. Den gikk ikke lengre enn 100%. Måtte sjekke. Joda, den hadde spilt spor 6. Måtte prøve en gang til. Altså, ikke antydning til feedback med volumen på 100% :eek: :eek: :eek:

Måtte så prøve med musikk, Satte på Rachmaninovs 3 med Janis og Dorati. Joda full kontroll. Kanskje en antydning til noe flisete i diskanten. La så Holfi putene under igjen, og da kom egentlig alt på plass.

Slik dempeplate må jeg og ha. Lurer på om Necroth kan snekre en for meg? :D :D :D

Mvh
Geir

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Vær så snill å poste bilder av den da, trenger innput for jeg trenger noe lignende selv

Topp Bunn