Navn på flatkabler

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Hei,

Holder på med et preamp-prosjekt der det brukes en del flatkabler for sammenkobling av LCD, knapper og releekort. Har funnet hann-delen som skal monteres på PCB. Denne kalles boxheader på feks. RS og farnell. (http://no.farnell.com/tyco-electronics-amp/2-1634688-6/header-box-straight-26way/dp/8395950)

Det jeg trenger nå er selve kabelen ferdig terminert med plugg i begge ender. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette og hva kabelen evnt. kalles?

Trenger 26-veis, 10-veis og 34-veis.

Mvh
Magnus

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Beklager, var kanskje litt uspesifikk men det jeg mente var kabel, ferdig terminert med plugg.

Men det så ut til å være rett type kabel iallefall.

T

timc

Gjest
Terminering av slike er superenkelt. Bare legg delen oppå hverandre med kabelen i midten og hamre løs. (litt forsiktig)

Kjøp delene så får du dem akkurats slik du vil.

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
magpal skrev:
Beklager, var kanskje litt uspesifikk men det jeg mente var kabel, ferdig terminert med plugg.

Hvis du leter litt inne på siden jeg linket til, finner du også ferdige terminerte kabler, dette vil jeg tro du kan finne hos de fleste som selger datautstyr.

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Halux skrev:
magpal skrev:

Hvis du leter litt inne på siden jeg linket til, finner du også ferdige terminerte kabler, dette vil jeg tro du kan finne hos de fleste som selger datautstyr.
Var inne og kikket litt på de ferdige terminerte kablene ja, men det var kun 34-veis floppy kabel å finne der. Hvis bildet stemmer med kabel så er enkelte av lederene tvinnet i tilegg, slik at jeg ikke vil få 1-1pinnekonfigurasjon.

Har lett på amentio.no uten å finne noe som tilsvarer det jeg trenger. Skulle tro at de hadde det meste en vanlig databutikk fører. Ser ut som om jeg kanskje blir nødt til å terminere selv, men en skulle tro at det fantes ferdig terminerte.

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Takk for fin link Halux! Bestilte flatkabel i metervare og plugger for å terminere selv. Fant også en del SIL-arrays jeg trengte til prosjektet som viste seg å være vanskelig å få tak i på farnell/RS/Elfa. Har du bestilt derifra før? Hvor lang pleier leveringstiden å være?

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
magpal skrev:
Takk for fin link Halux! Bestilte flatkabel i metervare og plugger for å terminere selv. Fant også en del SIL-arrays jeg trengte til prosjektet som viste seg å være vanskelig å få tak i på farnell/RS/Elfa. Har du bestilt derifra før? Hvor lang pleier leveringstiden å være?
Jeg har ikke bestillt noe fra den aktuelle siden, men ser at de selv oppgir ca 10 dagers leveringstid, det er vel sånn noenlunde normalt.
Det kan vel hende at du faktisk får levert varer fra andre utenlandske (USA, Canada) nettbutikker like fort. Hvis du leter litt i gamle tråder her på forumet, vil jeg tro du finner mange linker til litt av hvert som kan være nyttig. :)

magpal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2008
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Halux skrev:
magpal skrev:
Jeg har ikke bestillt noe fra den aktuelle siden, men ser at de selv oppgir ca 10 dagers leveringstid, det er vel sånn noenlunde normalt.
Det kan vel hende at du faktisk får levert varer fra andre utenlandske (USA, Canada) nettbutikker like fort. Hvis du leter litt i gamle tråder her på forumet, vil jeg tro du finner mange linker til litt av hvert som kan være nyttig. :)
Ok, da så. 10 dager var hvis varene ikke var på lager, så vi får håpe det er lagervare. Da skulle det bli sendt dagen etter. Hadde nok fått varene like kjapt fra amerikanske nettbutikker ja, men kjenner ikke til noen. Får lete litt i forumet neste gang jeg skal bestille elektronikk på nett.

Topp Bunn