Natt og dag

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Jeg har vel egentlig alldrig forstått potensialet i anlegget mitt, men hørte jo at det ikke låt som det skulle i toppen. Hadde alldrig trua på dette med demping, men valgte og pøse på med rør for og dempe toppen. :-[
Men en dag bestemte jeg meg for og lage noen absorbenter, kjøpte inn 3 cm rockwool akkustikk plater, snekkret kasser og plaserte rockwoolen inni trakk dette så med stoff kjøpt fra allposters.
Lagde først en og plaserte den bak en høytaler..... hmm ble ikke det bedre eller. lagde så en til og plasserte den bak den andre hytaleren og PANG, plutselig satt lybildet spikret.

Har hevet meg på gruppekjøpet av furutech paneler og gleder meg villt til og leke med disse.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Har kjøpt 50 mm versjonen i nesten hvit farge som går nesten i ett med veggen min....så slipper jeg de übertacky bildene ;-) Smaken er heldigvis som baken...hehe

I en eller annen brosjyre så jeg at det skulle finnes 50 mm (innsiden)vinkellister i hvitmalt MDF. Det ville jo være perfekt å lage ramma av, men jeg har ikke klart å få tak på det noe sted. Noen som har peil ? Eller får jeg vel bare male/sage/spikre vanlige furulister da....
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Snakket med Byggmakker. De sa de hadde lister som passet til disse dimensjonene, 1200, 600, 50mm. Man får også en smal list som hindrer plata i å falle ut fremover (kuttes til etter mål). Bak holdes den fast av veggen (hvis man henger den på veggen).
Sikkert ikke MDF, men det spiller vel ikke noen rolle. Eller?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Nei, det spiller nok ingen praktisk rolle at det ikke er MDF. Det er en slik løsning som du beskriver jeg nok ender på, ja. Jeg har CD-hyller i hele veggens bredde hvorav den nederste er ca 115 fra gulv. Tenkte å henge rammene med akustikkplater under disse så unngår jeg hull i veggen (bore i mur for slike bagateller er no' herk).
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Størrelsen er tilpasset bildene, platene er 120 * 60 i utganspunket.
Jeg liker Luis Royo, men som du sier smaken er som baken og allposters hadde en drøss og litt til og velge mellom. Som ramme brukete jeg en type list med utforing i bunnen som jeg la bakplata i. limte så akkusikkplata til bakplate, før jeg la over stoffet.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Priser fra Allposter? Kan de legge over alle typer poster over til stoff? Valg av stofftyper eller?

Kunne tenkt meg noe slikt selv.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Er det det de kaller canvas transfer? ER det da kun trykk på stoff eller med treramme? Kikker på siten nå.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Er det det de kaller canvas transfer? ER det da kun trykk på stoff eller med treramme? Kikker på siten nå.
Fabric Posters er de i tynt stoff som er fine å ha utenpå platene.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Nei, det spiller nok ingen praktisk rolle at det ikke er MDF. Det er en slik løsning som du beskriver jeg nok ender på, ja. Jeg har CD-hyller i hele veggens bredde hvorav den nederste er ca 115 fra gulv. Tenkte å henge rammene med akustikkplater under disse så unngår jeg hull i veggen (bore i mur for slike bagateller er no' herk).
Evt lag ramme med ben. Fint om man må gjøre om stua til "stue" igjen innemellom....

 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Fabric Posters er de i tynt stoff som er fine å ha utenpå platene.
Det var synd. Mye dritt i Fabric Posters...mye mere kurante bilder i canvas transfer.

Noen som har vært borti disse canvas transfers? Blir det for tett / ikke akustisk transparent?
 
Topp Bunn