NAS som fungerer med squeezecenter/slimserver

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.721
Antall liker
3.866
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skulle gå helt greit det. Du trenger heller ikke å rippe til den maskina du har cd-en stående i; du kan godt velge en nettverksressurs som mottaker av produktet. Det eneste måtte være at dersom du skal behandle de rippede filene ytterligere (tagging, cover-art osv) kan det være greiere å gjøre dette på hovedmaskina. Da vil det dog ta lengre tid å overføre filene etterpå. Jeg ripper på flere maskiner samtidig, til en tredje delt nettverksmaskin; en særlig folder jeg kaller *:\usortert, så tar jeg editeringa etterpå.

Bernt K
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Takk for svar Bernt.

Vingler litt mellom egen pc med s.center eller om jeg skal gå for en Nas disk.

Har også sett litt på denne ....

Synology DiskStation DS-107 NAS m/ printserver, backup



Hvordan er det få denne opp å gå med Squeezenter....montro?
Noen erfaringer ?....

MVH Johnny
 

Vedlegg

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.721
Antall liker
3.866
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her er hva jeg ville gjort:

Brukt den gamle maskina med ekstern harddisk:
- Du får da et grensesnitt du er vant med, og slipper evt krøll med å sette opp en NAS.
- Det blir mye billigere; Du får et HD-kabinett til 4-500 kr, og en 750GB HD til 7-800 kr. Må rettnok formateres, men det går greit.
- Det du sparer ift til en NAS bruker du så til å kjøpe minst en HD til, og tar backup til den, og oppbevarer off-site. Det hjelper fint lite med en NAS med RAID dersom den blir stjælt eller f eks brann/ vann-skadet.
- Synkronisere HD-ene med f eks Microsoft Synctoy (gratis og svært enkelt i bruk) enten til faste tider eller når du har rippet en 30-40 cd-er.
- Koblet ACER-en til ruteren med kabel.

Her er det minst like mange meninger som folk, så ta det for hva det er.

Bernt K
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
For oss Apple-brukere, så er et alternativ å kjøpe en brukt Mac G4/dual, få tak en 10-bruker Leopard server og disker til maskinen. En G4 har plass til 4 interndisker og kan settes opp med speiling. Denne kan ta backup av andre maskiner (via Time Machine). Du kan også kjøre Firefly server på den for å ha et sentralt iTunes-bibliotek.

En slik løsning blir like dyr som en NAS, men har altså en del andre funksjoner som kan være "kjekke å ha". Jeg har kikket litt på ymse NAS-løsninger, men det ser ut til at disse har en tendens til å komme opp med "oops, dette virker bare halveis på Mac"-løsninger...

Johan-Kr
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Etter å ha lest litt rundt om på forskjellige fora og set på eget behov har jeg endt opp med å bestille en ripserver http://www.ripfactory.com/ En vifteløs NAS som ripper og tagger CD'ene automatisk, med Slimserver preinstalert.
Kan ikke se at det finnes et bedre alternativ for øyeblikket
 

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
92
Antall liker
1
Ripserver er vel og bra, men Homeserver er både bedre og billigere

;D
Min HomeServer (Fujisu Siemens) kostet meg komplett INKLUDERT 2TB med lagring og 2GB ram kun Kr 5.400.- Ripserver m/500GB koster ca kr 6000.- + mva og frakt. :-\

Homeserver er et LAAAAANGT bedre alternativ utover at den også er mye billigere.
Dette bla fordi den dupliserer automatisk dine filer over flere disker (dette er sikkrere enn raid), har en mengde ekstra funksjoner slik som automatisk back-up av alle pc'r i nettverket ditt, fungerer som "host" for printere m.m, du kan publisere direkte fra Homeserver til nettet +++++ ..en masse mer morro :D

Et godt råd - glem NAS og andre "kjekke" bokser og kjøp/bygg en Homeserver istedenfor.
 
Topp Bunn