Nakamichi

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Hallo.

Noen som har en mening rundt Nakamichi PA7E mkII effektforsterker og CA5E mkII forforsterker?
Effektforsterkeren skal i så fall brukes som bassforsterker, og forforsterkeren skal være en midlertidig løsning til jeg har panger å kan kjøpe meg PRE 1 G2 fra Audionet.

Spørsmålet er om denne forforsterkeren kan gjøre en god jobb i et forholdsvis dyrt oppsett? Bør ha god lyd skal det være noen vits.

PK

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Nakamichi PA7E mkII er veldig bra, men dens største svakhet er vel faktisk akkuratt i bassområdet :(.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
De første PA7 er faktisk bedre akkurat her, men bevares MkII gjør jobben den også.
Det er ikke mange årene siden jeg solgte/byttet bort min PA7 til fordel for rør.

CA5II E hadde jeg også. Veldig fornøyd med den. Var i sin tid blandt referansene for preamper i 10K klassen (og vi snakker 10K for 20 år tilbake). Den har også en ganske god inngebygget RIAA som matcher det meste av billige RIAA-trinn som selges i dag.

mvh E

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
De første PA7 er faktisk bedre akkurat her, men bevares MkII gjør jobben den også.
Det er ikke mange årene siden jeg solgte/byttet bort min PA7 til fordel for rør.

CA5II E hadde jeg også. Veldig fornøyd med den. Var i sin tid blandt referansene for preamper i 10K klassen (og vi snakker 10K for 20 år tilbake). Den har også en ganske god inngebygget RIAA som matcher det meste av billige RIAA-trinn som selges i dag.

mvh E
OK, omtrent som forventet dette her. Kan CA5 hevde seg bra altså?
Jeg vil ikke plages av dårlig skjærende lyd, og uønskede forstyrrelser?

PK

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Skjærende lyd og forstyrrelser tror jeg ikke du vil oppleve.

Hvor vidt du blir veldig fornøyd eller bare sånn passe- , har jeg ingen formening om. Det kommer vel an på dine preferanser.

Erik_Aas

Fersking
Ble medlem
09.02.2004
Antall liker
0
Bruker en Nakamichi CA52 ("byttet all slitt innmat og rengjort av fagperson"), i påvente av noe "bedre" med fjernkontroll. Har testet noen andre preamper, skal fortsette med det da Nakamichien inntil nå matcher det jeg har prøvd. Forforsterkeren er ubalansert.

En vel fungerende Nachamichi vil trolig overaske deg positivt!! :)

Har et relivt kostbart anlegg med bl.a AP Avanti 3.

mvh
Erik

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
985
Torget vurderinger
18
Hadde dette forsterkersettet tidlig på 90-tallet. Brukte det til å drive infinity kappa 8.
PA7II overtok for adyton symfonic series 1 som måtte gi tapt med å drive disse svært vanskelige høytalerne. Nakamichien har altså nok av krefter og burde passe til ditt formål.
CA5II var også en meget god forforsterker og som Erland skriver en av referansene i klassen den gang. Mener denne fortsatt holder god standard.

Mvh
Sven Øyvind

Topp Bunn