Nakamichi Dragon CT

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Jeg fant en til salgs i utlandet ,prisforlangede er litt over 20K
Så her er det vel bare å slå til....

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Vær nå endelig HELT sikker på at spilleren fungerer som den skal FØR du kjøper den for drøye 20k kroner! Deler er antagelig uhyre vanskelig å skaffe - og dette er en kompleks spiller, for å si det mildt. Dersom motoren (Direct Drive) ryker, står du der med en ubrukelig platespiller...trist situasjon...

God Jul fra
joetorp

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så en artikkel i siste (eller en av de siste) HFW; de bemerker at deler til denne type japanske spillere ikke er å få tak i lengre... og som sådan bør bruktverdier reflektere dette.
Men på den annen side; hvorfor bruke 20k på dette når man får så suveren ytelse NY til 20k idag.. ja, platespillere har virkelig blitt temmelig bra!

Mvh Vidar P

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Jeg er ikke modig nok til å kjøpe en brukt spiller som dette til den prisen i utlandet.
Men jaggu hadde det vært artig å eid en slik.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Så en artikkel i siste (eller en av de siste) HFW; de bemerker at deler til denne type japanske spillere ikke er å få tak i lengre... og som sådan bør bruktverdier reflektere dette.
Men på den annen side; hvorfor bruke 20k på dette når man får så suveren ytelse NY til 20k idag.. ja, platespillere har virkelig blitt temmelig bra!

Mvh Vidar P
Alternativ er iallfall tangentialarmskrevjande, denne rettar opp vinkelfeilen på vanlege armar mekanisk. 20k høyrest mykje ut, men eg trur faktisk du må opp i ein del meir om du skal vere trygg på at det vert betre (ein større Clearaudio Solution med tangentialarm er det eg ville ha føretrukke, tenkjer eg. Eller ein VPI Aries 3/TNT, LP 12 (fullt utbygd) eller Nottingham Spacedeck med tangentialarm av eitt eller anna slag...)
Men så er det nettopp dette med deler, då....

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.096
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Enten skal du ha en slik spiller................ eller så skal du ikke, hvis jeg ser noe jeg MÅ ha så kjøper jeg det så fremt det er økonomisk mulig, om det inbefatter en tur til Italia eller et annet sted i Europa........ vel "so be it", tror det er snakk om hvor stor entusiast/gæ-ær'n man er ;D.
20000.......... er på en måte mye penger, men har man dem liggende ............. så er det bare en bunke med papir inntil man bruker de.......... jeg synes det er MYE bedre med en haug med utstyr som jeg kan glede meg over enn og ha "bunker" med papir 8).

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.609
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
det fantes en slik storebror i Norge på 80-tallet ,men winlabs låt bedre på beweridge og dynavector-pre
IMO
Mvh
Leif

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.096
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Topp, Rudi! Reknar med du får deg ein Nakamichispelar før eller seinare, og då kjem eg på besøk....
Ha ei riktig god jul!

Takk i lige så.

Vedr meg og en "Naka" spiller er ikke det noe som har stått på ønskelisten noen gang, men skulle jeg "dukke" på en til en fornuftig pris engang.............. så seff ... allt er mulig............ tøffe er de jo.

Topp Bunn