Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Jeg må og si meg enig i det han over sier, Naim Nait 5i er en utrolig god forsterker!!
     

    nacka

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer med Naim CD 5i,
    har hatt en av Linn sine nettverksspillere i hus over en stund, og er veldig fornøyd, men kunne vært ok å supplere med en CD fra Naim.
    Ellers er det et bra anlegg i øvre sjikt
    Hvor god er 5i (versjon fra 2004)...? så for øvrig at det lå en på sentralen til 4 lapper.
    Mvh
    Nacka
     

    Jega

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    181
    Antall liker
    10
    Det er en veldig god cd spiller til prisen. Som en ekstra kilde, vil den være en kilde til stor glede.
    Har hatt CD 5i i 7 år og har kun pene ting å si om den.

    Hva består resten av systemet av?
     

    nacka

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jega, resten av systemet består av Bryston for og slutt-trinn (BP-26 og 4 SST), samt Sonus Faber Cremona Auditor M. Har en Linn Akurate samt en LP12 som jeg kjører som kilde. Wireworld gold hele veien har også gitt anlegget et løft.
    Nacka
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Ser det ligger ute et sett Tannoy DC6T Signature på brukten til 4500. Noen som har erfaring med disse på Nait 5i?
    Har p.t. et eldre sett QLN M20 som bare venter å bli hentet av kjøper, så jeg kan lisså godt starte å forberede hva de skal erstattes med nå.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    nacka skrev:
    Hei Jega, resten av systemet består av Bryston for og slutt-trinn (BP-26 og 4 SST), samt Sonus Faber Cremona Auditor M. Har en Linn Akurate samt en LP12 som jeg kjører som kilde. Wireworld gold hele veien har også gitt anlegget et løft.
    Nacka
    5i er vel bra til prisen, men jeg ville kanskje tro at anlegget ditt kanskje fortjener enda litt mer?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Som et ekstra supplement for å kunne spille CDer er vel CD5i mer enn god nok?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Nolfi skrev:
    Ser det ligger ute et sett Tannoy DC6T Signature på brukten til 4500. Noen som har erfaring med disse på Nait 5i?
    Har p.t. et eldre sett QLN M20 som bare venter å bli hentet av kjøper, så jeg kan lisså godt starte å forberede hva de skal erstattes med nå.
    Evt. de Linn 109 som ligger på brukten nå :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Til den prisen cd5i'en nå ligger ute for, kan man vel med sikkerhet si det er ett varp.
    Har endt opp med å bli hovedkilde i mange hjem, den.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan noen av dere naim'ister si meg hva forskjellen imellom en Naim CD5x som er 2 år gammel kontra en CD5i ? Hvilke forskjeller lydmessig er det på disse to ? Og hva får en mer mindre av den ene kontra den andre?

    Takk :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    HCS skrev:
    Kan noen av dere naim'ister si meg hva forskjellen imellom en Naim CD5x som er 2 år gammel kontra en CD5i ? Hvilke forskjeller lydmessig er det på disse to ? Og hva får en mer mindre av den ene kontra den andre?

    Takk :)
    Hei
    Jeg har hatt begge i hus, førstnevnte på lån. De ble aldri satt opp mot hverandre.
    Jeg kjenner ikke til verken lydmessige eller tekniske forskjeller, men de er begge gode spillere i hver sitt prissegment.

    Mitt råd blir derfor:
    Hvor mye du spiller cd og prisforskjellen på de 2 ville for meg vært avgjørende for valget.
    Har du noen cd plater og tenker å spille mye cd i fremtiden, ville jeg valgt 5X.
    Den kan i tillegg oppgraderes med ekstern PSU, det kan ikke 5i.
    Med tanke på source first passer 5i best med 5i, 5X følger litt høyere opp i Naim hierarkiet dersom du tenker mer Naim.

    Lykke til
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    NN skrev:
    HCS skrev:
    Kan noen av dere naim'ister si meg hva forskjellen imellom en Naim CD5x som er 2 år gammel kontra en CD5i ? Hvilke forskjeller lydmessig er det på disse to ? Og hva får en mer mindre av den ene kontra den andre?

    Takk :)
    Hei
    Jeg har hatt begge i hus, førstnevnte på lån. De ble aldri satt opp mot hverandre.
    Jeg kjenner ikke til verken lydmessige eller tekniske forskjeller, men de er begge gode spillere i hver sitt prissegment.

    Mitt råd blir derfor:
    Hvor mye du spiller cd og prisforskjellen på de 2 ville for meg vært avgjørende for valget.
    Har du noen cd plater og tenker å spille mye cd i fremtiden, ville jeg valgt 5X.
    Den kan i tillegg oppgraderes med ekstern PSU, det kan ikke 5i.
    Med tanke på source first passer 5i best med 5i, 5X følger litt høyere opp i Naim hierarkiet dersom du tenker mer Naim.

    Lykke til
    Takk for et informativt innlegg. Det som er intr. å høre mer om er om disse to spillerne spillere spiller ulikt i ett oppsett med kun Naim cd spiller..Hvis de er like er det så why pay the difference ? Med en psu oppgradering kan kanskje gjøre mye ?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Her har Supernait kommet i hus og spilt et par døgn.
    Den spiller med Mac Mini, M2Tech Hiface og Naim DC1 BNC til RCA som kilde, tilkoblet SN Dac`ens digitalinngang.

    Supernait minner meg klangmessig om 282-250.2 der klangrikdom er det jeg husker som mest iørefallende. 202-200 som er et fantastisk forsterkersett har en noe slankere og mer distinkt spillestil. Mer presis om du vil, uten at SN er upresis.
    SN har en mellomtone som apellerer så til de grader til følelsene og en topp som virker mer harmonisk på gamle menn som meg. Musikken flyter herlig ut fra Allae som synes å trives bedre med SN enn 202/200.
    De er forskjellige helt enkelt der 202-200 kanskje er nærmere "idealet".

    Jeg solgte alt (5 bokser) og fikk tilbake 1. Beholdt kun Superline og Hicap. SN og HC er nå forsynt av hver sin Powerline (som gjør underverker etter min oppfatning).

    Denne "enkle" løsningen fasinerer meg og passer min bruk av hifi/ musikk pr. idag. SN`s integrerte Dac gir den fleksibiliteten jeg trenger uten å måtte ha en ekstra boks. (les 2 pga XPS som man kanskje må ha igjen om en stund).
    Med tid og stund vil Mac antakelig bli erstattet av en Naim streamer. Cd spiller er jeg definitivt ferdig med.

    Naim spiller musikk helt enkelt. Jeg verken kjøper eller leser hifiblader lengre. Orker ikke teste ut ting i særlig grad og sist men ikke minst, jeg bruker lite tid på hifisentralen.

    Jeg anbefaler alle å prøve ut Naim. Bruk denne tråden til å oppdage merket og ikke tenk at dine spørsmål er dumme. Jeg innser at Naims verden er noe utilgjengelig, tung og komplisert med mange "sannheter" og da kan snarveien til løsningen finnes i denne tråden.

    Mvh Steinar
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hva synes du om lyden i Supernaits DAC i forhold til Naim cdspiller?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Hva synes du om lyden i Supernaits DAC i forhold til Naim cdspiller?
    Det mener jeg ikke så mye om Bach_man. Det er for mange nye variabler her nå. Forsterker, Dac, færre PSU`er. I tillegg bryr jeg meg ikke særlig. Jeg tenker, dette er hva som passer meg, less is more, og da er forskjeller og nyanser av mindre betydning.

    Det låter bra, svinger og griper meg.

    Mvh S
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    NN skrev:
    Her har Supernait kommet i hus og spilt et par døgn.
    Den spiller med Mac Mini, M2Tech Hiface og Naim DC1 BNC til RCA som kilde, tilkoblet SN Dac`ens digitalinngang.

    Supernait minner meg klangmessig om 282-250.2 der klangrikdom er det jeg husker som mest iørefallende. 202-200 som er et fantastisk forsterkersett har en noe slankere og mer distinkt spillestil. Mer presis om du vil, uten at SN er upresis.
    SN har en mellomtone som apellerer så til de grader til følelsene og en topp som virker mer harmonisk på gamle menn som meg. Musikken flyter herlig ut fra Allae som synes å trives bedre med SN enn 202/200.
    De er forskjellige helt enkelt der 202-200 kanskje er nærmere "idealet".

    Jeg solgte alt (5 bokser) og fikk tilbake 1. Beholdt kun Superline og Hicap. SN og HC er nå forsynt av hver sin Powerline (som gjør underverker etter min oppfatning).

    Denne "enkle" løsningen fasinerer meg og passer min bruk av hifi/ musikk pr. idag. SN`s integrerte Dac gir den fleksibiliteten jeg trenger uten å måtte ha en ekstra boks. (les 2 pga XPS som man kanskje må ha igjen om en stund).
    Med tid og stund vil Mac antakelig bli erstattet av en Naim streamer. Cd spiller er jeg definitivt ferdig med.

    Naim spiller musikk helt enkelt. Jeg verken kjøper eller leser hifiblader lengre. Orker ikke teste ut ting i særlig grad og sist men ikke minst, jeg bruker lite tid på hifisentralen.

    Jeg anbefaler alle å prøve ut Naim. Bruk denne tråden til å oppdage merket og ikke tenk at dine spørsmål er dumme. Jeg innser at Naims verden er noe utilgjengelig, tung og komplisert med mange "sannheter" og da kan snarveien til løsningen finnes i denne tråden.

    Mvh Steinar

    Godt beskrevet Steinar og det sammenfaller mye med det jeg opplever med min SuperNait. Til prisen er den en fantastisk forsterker og med en Hicap oppgradering er den Outstanding (som Nils Johan ville sagt ;) )
    Siden du ikke leser hifi blader lenger kan jeg opplyse om at Mr. Rognlien i siste nr av Fidelity har en halvside
    om hvordan han opplevde å koble til en Hicap til sin SuperNait. Tror han brukte uttrykket "Du vide verden, dette er smått fantastisk" :)

    Siden du har vært litt opp og ned Naim-stigen og hørt en del kombinasjoner er det det jo erfaringer bak dine vurderinger og det er defor litt betryggende at jeg havnet på Supernait før jeg var for langt inne i upgradatis syken ;)

    Kildemessig er vi også ganske på linje. Jeg benytter imidlertid en Squeezebox Touch og sammenkabler
    den med SN sin DAC med nevnte DC1, noe som fungerer utmerket.

    Har ikke testet Powerline enda, men ser at du antyder dette som en god og betydelig oppgradering?
    Vil du si det er på høyde med Hicap oppgraderingen eller er det mer subtile forskjeller vi snakker om her?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Bra skrevet,spiller selv på til 200/202 ;

    Jeg solgte alt (5 bokser) og fikk tilbake 1. Beholdt kun Superline og Hicap. SN og HC er nå forsynt av hver sin Powerline (som gjør underverker etter min oppfatning).
    Kansje det eneste minuset med naim,alle disse boksene ;D
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg vil ikke si at Powerline er på nivå med Hicap, men opplevelsen ga assosiasjoner til Hicap.
    Den tilfører hos meg mer positivt enn bare subtile forskjeller ja.

    Jeg advarer mot å tro at den vil ha samme effekt hos alle ;)

    Jeg vil også tro at ikke alle vil være like begeistret for hva Supernait leverer klangmessig, men for meg er den så langt et flott kompromiss totalt sett. De som sitter på 202-200 må ikke tro at de har bommet, langt der ifra.

    Mvh S
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Naimister er fornuftige folk. De går ikke på at nytt nødvendigvis er bedre enn gammelt, de kjøper ikke uten å gjøre grundige undersøkelser og de kjøper aldri uten å ha prøvd hjemme i eget miljø. Slik er reglene.
    Jeg liker å gå mot strømmen og ta sjanser. Har derfor solgt mine Kudos X2 som jeg er veldig godt fornøyd med og erstattet de med SL2. Jeg får de hjem på søndag og kommer nok ikke til å sove inntil da. Skrekkblandet fryd og forventning er de rette ordene. Og dette kommer til å bli dyrt for jeg MÅ oppgradere elektronikket minst til NAC252/NAP250. Minst. Aller helst gå aktiv med 2xNAP300.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Oj,oj,,, SL2 gratulerer!
    Blir spennende å høre hvilken elektronikk du lander og ikke minst
    lytte inntrykk av SL2 :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer Kim. Sl2 kan jo meget mulig bli din siste høyttaler. Håper det blir bra.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    MaKi skrev:
    Gratulerer Kim. Sl2 kan jo meget mulig bli din siste høyttaler. Håper det blir bra.
    Takk. Jeg satser på at det blir lenge til neste bytte!
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere, Kim!

    Kjøpte du brukt? Og tør jeg spørre om hvor mye du måtte gi?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Fadamacka skrev:
    Gratulerer med nye høyttalere, Kim!

    Kjøpte du brukt? Og tør jeg spørre om hvor mye du måtte gi?
    Brukt (siden den er utgått) og jeg betalte riktig pris ift markedet i dag.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hvor god er Naim Uniti egentlig? Den bygger på CD5i og Nait 5i, men den er jo pakket med utrolig mye og prisen er ikke spesielt høy.
    Hvor god er den DAC som sitter deri?
    Og hvordan er GUI'en til håndtering av streamet musikk? Har hørt det er en iPhone app et sted, som sikkert også fungerer på iPad?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det har alltid og blir fortsatt pratet om av man bør makse ut elektronikken før man går aktivt. 2x200 holder vel i første omgang om du går aktivt.

    Kildene dine er jo mer enn gode nok, så du har vel ikke såå langt igjen.


    Om du ønsker, har jeg en 52 (Pot8) du kan byttelåne for å prøve.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    C. Alshus skrev:
    Det har alltid og blir fortsatt pratet om av man bør makse ut elektronikken før man går aktivt. 2x200 holder vel i første omgang om du går aktivt.

    Kildene dine er jo mer enn gode nok, så du har vel ikke såå langt igjen.


    Om du ønsker, har jeg en 52 (Pot8) du kan byttelåne for å prøve.
    Meget generøst tilbud. Takk så mye. Se ikke bort fra at du hører fra meg når SL2 er i hus.

    Bedre NAC må til. Har hørt om noen som kjører aktivt med 2xNAP200 og ser absolutt det som et alternativ. Den ene kilden er meget god; mangler bare en noe bedre pick-up. Den digitale er grei nok, men kan bli bedre. En test av Akurate DS vs Naim NDX vil bli intertessant.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kanskje noen kan fortelle eller bekrefte.

    * Jeg har rippet musikk til Mac Mini i Lossless format.
    Naim viser så langt å kunne takle det meste unntatt lossless.
    Bør jeg konvertere eller rippe pånytt med tanke på at jeg helt sikkert vil gå for NDX eller dens like (NDS :) )?
    Rippe musikk er kosejobb og har bare 100G foreløpig og gjør det gjerne igjen.

    * Ipod som er kompatiel med Naim kilde. Er det en ordinær iPod Touch eller iPhone med dedikert programvare?

    * Siden eksempelvis NDX har samme innebygde Dac som NDac (enklere psu osv) antar jeg at den brukes med analog DIN ut.
    Vet at den har både digital ut og inn, men er bare ute etter å få bekreftet at den normalt vil tilkobles som man er vant til med cdp.

    Utover det ser jeg frem til at Ovator S-400 blir tilgjengelig i November. Den er spennende.
    Vil forsøke å teste den i mitt rom med SN om mulig.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    *Konverter til flac. Hvis du vil ha gapless må du bruke en Unitiserve med Naim-rippete wav-filer, og i så tilfelle er det bedre og billigere å satse på Naim DAC i stedet for NDX.

    *Er vel bare en vanlig ipod med medfølgende USB-kabel. Men jeg ser ikke den store vitsen med denne funksjonen i et hjemmeanlegg, annet enn for å spille fra ipoden til besøkende venner. For ellers har man jo samme musikkbibliotek i itunes og kan spille det av fra datamaskinen.

    *NDX er ment som en standalone enhet, så da må den jo ha DIN ut.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    *Konverter til flac. Hvis du vil ha gapless må du bruke en Unitiserve med Naim-rippete wav-filer, og i så tilfelle er det bedre og billigere å satse på Naim DAC i stedet for NDX.

    Da fant jeg ut hva Gapless betyr og det er ikke noe tema her så langt jeg kan forstå.

    *Er vel bare en vanlig ipod med medfølgende USB-kabel. Men jeg ser ikke den store vitsen med denne funksjonen i et hjemmeanlegg, annet enn for å spille fra ipoden til besøkende venner. For ellers har man jo samme musikkbibliotek i itunes og kan spille det av fra datamaskinen.

    Bruker nesten aldri iPod idag. Nå har kona overtatt den og får den nok aldri tilbake. Forstår hva du mener, men her har jeg også tolket dette som et "tilleggs utstyr".

    *NDX er ment som en standalone enhet, så da må den jo ha DIN ut.

    Akkurat, men grunn til at jeg spør er fordi jeg leste noe på N-Forum om akkurat dette. Jeg forstår såpass at når den har innebygd dac så har den analog ut også, men sånn for sikkerhets skyld.
    Ser for meg NDX lignende sak der kilde og god Dac er integrert. PSU får heller være en sukkerbit som man ta frem om ønskelig.

    Forøvrig takk for gode svar.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Gapless = sporene spilles av uten mellomrom.

    NDX har innebygget en god DAC med analoge utganger, men Naim DAC er en oppgradering. Alene skal den ligge i CDX2-land. Mitt tips er å være forsiktig med å kjøpe NDX som hovedspiller uten tilhørende Unitiserve. Vet ikke om du fremdeles eier NaimDAC, men om det er tilfelle er ser jeg særdeles liten grunn til å bytte den ut med NDX.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har ikke Dac`en lenger. Her skulle det forenkles.
    Har stort sett det som står i stripa under og er fornøyd med det så langt.

    Kan du utdype dette med NDX og Unitiserve? Tenker du på hvordan man rip`er? Vil ikke NDX bli en avspiller, mens man fremdeles benytter PC/ Mac til ripping til NAS eller så?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Å holde på med en NAS og UpNP-server er potensielt en verden av frustrasjon. Med Serve har man forhåpentligvis et produkt som tar bort de fleste variablene og fungerer problemfritt. Rippingen er en ren bonus, som jeg ikke er sikker på om jeg vil bruke (pga. at den bare ripper i wav). Man kan evt bruke PC som avspiller og NDX som DAC. Det vil være enklere og mer stabilt, men da er uansett NaimDAC et mer passende produkt med presumptivt høyere lydkvalitet. Eller du kan jo bare bruke DACen i supernait hvis du er fornøyd. Veien tilbake til komplisert anlegg kan lett bli kort.

    NN skrev:
    Bach_Man skrev:
    *Konverter til flac.
    Importinnstillingene viser ikke FLAC. Er AAC det samme?
    Importinnstillingene i hva? Bruker du Max 0.9.1? Den ripper og konverterer det meste. Jeg har jo gitt velmente råd om ripping tidligere. Om disse fravikes kan jeg ikke gå god for resultatene. ;)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Spørsmålene mine renner ut og så viser det seg at litt research langt på vei gir svarene. Beklager det Bach Man.

    Jeg benytter iTunes og det støtter vel som kjent ikke FLAC. Jeg har rippet alt i ALAC. Slik jeg forstår det og vil bruke iTunes som ripper og avspiller må jeg rippe i ALAC?

    Tanken var å rippe i et mer Naim fremtidsrettet format som FLAC og skjønner da at jeg må finne annet enn iTunes å rippe/ spille av med i mellomtiden. Det blir ikke aktuellt. Jeg er veldig fornøyd som det er.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Du får bare unnskylde hvis jeg nå får en masse salater og bar hengende rundt bena NN, men; blir du ikke lei av å bytte/utforske i lengden? Når du har et system du er fornøyd med, så skal du igjen løs på kilder og høyttalere? Igjen: bare stusser litt. På ingen måte ment å være frekt.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hmm, jeg har en NDac i hovedanlegget og en Uniti i anlegg nr2. Venter på en NServe som skal kobles til nDac i hovedanlegget. Er det egentlig noen grunn for at jeg heller skulle valgt NDX eller HDX framfor NServe?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Måtte i såfall bli HDX, det er i tillegg til Serve den eneste som kan fungere som server for Uniti. NDX er utelukkende en klient. Har sett noen på Naimforum som hevder at HDX er en bedre kilde for nDAC enn Unitiserve, men jeg synes selv at det er noe ekstravagant å skulle kjøpe HDX bare for å bruke som kilde for DAC. Høres forresten ut som du har en fin utstyrspark.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn