Forresten, det ser ut som om Allae og alle andre Naim-høyttalere unntatt n-Sat og Ovator 600 har falt ut av prislista nå?
http://www.kontrapunkt.no/priser/Naim.pdf
http://www.kontrapunkt.no/priser/Naim.pdf
|
Ja det var en fryd, og jeg må takke deg Ketil for en utrolig hyggelig handel! Denne lille spacer-dingsen ankom også, så nå er alt bare velstand!Ketil B skrev:Det gleder meg Allae fungerer så bra hos deg, Vidar. Var nesten en skam, hvis de fortsat skulle vandre rundt på søken etter et hjem.
Nei den tar ikke Apple Lossless inn digitalt fra ipod, kanskje kommer den til å gjøre det i fremtiden.Jøgga skrev:Såvidt jeg forstår tar den Apple Lossless digitalt inn fra iPod, det passer godt med mine vaner og planer.
Ellers er jeg bare litt usikker på kvaliteten på hodetelefonutgangen på Uniti, kanskje noen vil dele noen ærlige betraktniger om det?
Stilige de der. En slik ikke sant?C. Alshus skrev:Det er jo sommer. Tiden er perfet for å være på sjøen, på fjellet, i skogen eller bare nyde dagene på terrassen.
Jeg har anskaffet en Audio Pro Porto radio i rødt skinn. Fancy sak med anstendig god lyd. Funker fint ute.
Interessant. Hva mener de så egentlig med: "NaimUniti can play audio files in MP3, Windows Media-formatted content, AAC, Apple Lossless (from your iPod), FLAC and WAV formats."?Bach_Man skrev:Nei den tar ikke Apple Lossless inn digitalt fra ipod, kanskje kommer den til å gjøre det i fremtiden.
Den tar signalet ut analogt fra Ipoden. Fra en MAC/PC kan du selvsagt spille Apple Lossless digitalt gjennom DAC-inngangen, men ikke via UPnP-streaming.bhaagensen skrev:Interessant. Hva mener de så egentlig med: "NaimUniti can play audio files in MP3, Windows Media-formatted content, AAC, Apple Lossless (from your iPod), FLAC and WAV formats."?Bach_Man skrev:Nei den tar ikke Apple Lossless inn digitalt fra ipod, kanskje kommer den til å gjøre det i fremtiden.
vh Bjørn
Tenkte meg det, ja, misvisende info. Hvilken som helst boks kan vel ta analogt inn fra en iPod, og da har det ingenting med Apple Lossless å gjøre. Sånn sett kunne de like godt listet alle filformater i verden.Bach_Man skrev:Den tar signalet ut analogt fra Ipoden. Fra en MAC/PC kan du selvsagt spille Apple Lossless digitalt gjennom DAC-inngangen, men ikke via UPnP-streaming.bhaagensen skrev:Interessant. Hva mener de så egentlig med: "NaimUniti can play audio files in MP3, Windows Media-formatted content, AAC, Apple Lossless (from your iPod), FLAC and WAV formats."?Bach_Man skrev:Nei den tar ikke Apple Lossless inn digitalt fra ipod, kanskje kommer den til å gjøre det i fremtiden.
vh Bjørn
Ja, blir spennende å se hvordan det går med Naim hos Audioroyal til høsten. ENDELIG kommer det en Naim-forhandler nord for Dovre! Dette har jeg ventet på så lenge at jeg bare må prøve med noe hjemlån til høsten hvis mulig (selv om anlegget mitt nå kanskje ikke er spesielt "Naim-vennlig").miaN skrev:Var innom Audioroyal butikken idag, Trondheims nye og eneste Naim forhandler.
Vil ha Naim produkter i butikken fra høsten av sånn jeg forstod det.
Blir lite Naim høyttalere til å begynne med forstår jeg.torem skrev:Ja, blir spennende å se hvordan det går med Naim hos Audioroyal til høsten. ENDELIG kommer det en Naim-forhandler nord for Dovre! Dette har jeg ventet på så lenge at jeg bare må prøve med noe hjemlån til høsten hvis mulig (selv om anlegget mitt nå kanskje ikke er spesielt "Naim-vennlig").miaN skrev:Var innom Audioroyal butikken idag, Trondheims nye og eneste Naim forhandler.
Er usikker på om koblingen Naim+Marten er spesielt god, men Audioroyal selger også Audiovector og Tannoy (og Naim's egne ht.?).
Graham Slee Reflex er god for de seks tusen eller deromkring den koster, som virker rått når man ser hva den inneholder, men utvikling og testing og håndbygging koster vel endel det også, Graham er en grundig kar med selvstendige ideer. Men klart at steget opp til Superline er som å gå fra tippeligaen til fotball-VM. Den er et stykke ingeniørkunst av høyeste klasse, både mekanisk, elektrisk og ikke minst lydmessig. Det er ikke lenger "grain" i lyden, rytmen sitter, trommene smeller og alt henger bare sammen som en helhet. Og det er uten separat PSU. Men du har vel eid en selv miaN?miaN skrev:Har skummet Bach_Man`s beskrevne erfaringer fra overgang Graham Slee til Superline og registrerer de er positive?
Utrolig flott designC. Alshus skrev:Det stemmer det Vidar.
Var innom for å hente en pakke CD-mapper fra Click da den stod der i all sin prakt og ventet på meg. Overraskende god lydkvalitet til å være en slik liten sak. Lyden er ganske saftig, men langt mer åpen enn en Tivoli. Noe i samme gata som en 70-talls Kenwood eller Grundig. Har vokst opp med en Grundig Transistor 1005 Automatic på hytta.
![]()
Skjønner den, Superline ga et veldig godt inntrykk. Dette betyr vel at P5 har et ganske stort potensiale.Bach_Man skrev:Graham Slee Reflex er god for de seks tusen eller deromkring den koster, som virker rått når man ser hva den inneholder, men utvikling og testing og håndbygging koster vel endel det også, Graham er en grundig kar med selvstendige ideer. Men klart at steget opp til Superline er som å gå fra tippeligaen til fotball-VM. Den er et stykke ingeniørkunst av høyeste klasse, både mekanisk, elektrisk og ikke minst lydmessig. Det er ikke lenger "grain" i lyden, rytmen sitter, trommene smeller og alt henger bare sammen som en helhet. Og det er uten separat PSU. Men du har vel eid en selv miaN?miaN skrev:Har skummet Bach_Man`s beskrevne erfaringer fra overgang Graham Slee til Superline og registrerer de er positive?
Har kunnet tenkt meg prøve Naim på eget oppsett lenge så dette gir nytt håp.Gode nyheter!miaN skrev:Blir lite Naim høyttalere til å begynne med forstår jeg.torem skrev:Ja, blir spennende å se hvordan det går med Naim hos Audioroyal til høsten. ENDELIG kommer det en Naim-forhandler nord for Dovre! Dette har jeg ventet på så lenge at jeg bare må prøve med noe hjemlån til høsten hvis mulig (selv om anlegget mitt nå kanskje ikke er spesielt "Naim-vennlig").miaN skrev:Var innom Audioroyal butikken idag, Trondheims nye og eneste Naim forhandler.
Er usikker på om koblingen Naim+Marten er spesielt god, men Audioroyal selger også Audiovector og Tannoy (og Naim's egne ht.?).
Av elektronikk blir det 5 serie og XS + diverse kilder å finne meg fortalt.
Modig av AR å prøve seg med Naim, lykke til!