Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Fidelio skrev:
    Kom nettopp hjem, og Naiten min har fått en skikkelig trafo-dur. Den har alltid hatt en meget vag dur, men denne lyden er mye høyere. Ingenting rundt den er forandret, alt annet koblet til samme kurs er som det alltid har vært. Jeg spilte Queens j¤%&vlig høyt før jeg dro ut i dag tidlig, men det har jeg da vitterlig gjort før også. Kan heftig spilling ha noe med saken å gjøre?

    Musikk spiller den like bra om alltid, kan ikke høre noen ulyder.
    hver gang jeg slår på en paneloven i huset får jeg trafodur, enten det er på samme eller annen kurs, duringa kommer og går med ca 1 minutts mellemrom, skrur jeg av panelovenen forsvinner det. vanskelig å si om det kommer fra supercap, xps eller 250, kansje alle.

    litt irriterende, men lyden er like go :D
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Ibl/Sbl plassering når man ikke klarer bestemme seg!

    [
    ]




    Erik
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    veldig pene sbl :)...og lille ibl ser ut som en støvsugger roboter ;D...

    du må forteller hvem blir igjen av de to....
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Trafodur nytes best med volumet helt ned og kloss inntil apparatet, og helst der og da, fordi den forsvinner kjapt når nettspenning eller andre utløsende årsaker normaliserer seg.
    Enig. Trafostøy er i de fleste tilfeller et resultat av støy fra omgivelsene. Ovner, ladere osv i eget hus, eller andres.
    En dårlig "pakket" blikkpakke i en trafo gir mekanisk ressonnans, men det enkleste er å rydde i omgivelsene.

    Mine komponenter har av og til avgitt litt brum, veldig svakt. Siden det kommer og går, ligger nok problemet i omgivelsene hovedsaklig.

    Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Steinar O skrev:
    Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
    Jeg spurte da jeg var der faktisk, og de lages etter spec fra underleverandør. Det ene bildet jeg tok viste testriggen til trafoene. De ødela visst en hel del i løpet av et år :)

    Noe flere inntrykk av DAC'en? Satte du XPS2 på med en gang?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    g-h skrev:
    Steinar O skrev:
    Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
    Jeg spurte da jeg var der faktisk, og de lages etter spec fra underleverandør. Det ene bildet jeg tok viste testriggen til trafoene. De ødela visst en hel del i løpet av et år :)

    Noe flere inntrykk av DAC'en? Satte du XPS2 på med en gang?
    Interessant å lese, underleverandør....med ønske om at de har tett oppfølging mht produksjonskvalitet.

    Koblet Dac`en til med XPS umiddelbart. Sånn stod det et døgn eller to, mens nå er XPS frakoblet.
    Har ikke sammenlignet, ei heller er det helt seriøst å felle dom så tidlig, men det er litt av et produkt.

    Vid åpen og innsiktsfull, til å spasere inn i. Fast og hurtig. Stor skala.
    Hos meg oppleves den som å ha en fot i hver leir, X og S.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Apropos strøm. Her er Grahams Hydra, før, under og etter "disekrering"....
    her er altså ledere og jord sammenkoblet. Jordingen blir endel av det såkalte stjernejord "prinsippet".

    I Musicline padden er jordlederne tilkoblet en jordskinne.

    EDIT! Legg merke til tittelen på nederste bilde....Alshus :)
     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Steinar O skrev:
    Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
    Tror det sitter irske transformatorer fra Nuvotem Talema i nyere Naim-apparater.

    http://www.nuvotem.com/

    For øvrig var trafobråket borte sent i går kveld. Dustefolk som bruker strøm i Oslo lørdag ettermiddag!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.505
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Takk Steinar.

    Har vel egentlig ikke ment noe negativt med kommentarene. Det som er så bra er at man/du virkelig kan kose seg/deg med hvordan musikken blir presentert på forskjellige kvalitetsnivåer, elektronikkmessig.

    De aller fleste er på en evig oppgraderingsevolusjon. Da er det artig at noen bryter mønsteret og går litt opp- og nedover på prisstigen.




    ErikB.

    Har du drevet SBLene aktivt? Isåfall, fornøyd med resultatet?
    Du har jo så fyldig (volummessig) stue at DBL kunne fungert bra. ;)
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hei,

    Må først si at det var imponerende mye aktivitet her i Naim-tråden :eek: Jeg har denne helgen stiftet et første bekjentskap med Naim i forbindelse med ønsket oppgradering av pre+effekt til mine Triangle Genese Lyrr. Testet NAC202 og NAP200 sammen med streamet musikk (Sonos/NAS/Flac) via Hegel HD10 DAC, også denne hjemlånt for anledningen.

    For å gjøre en lang historie kort, dette låt meget bra! Nøkkelord er engasjement, bredde, detaljer og ikke minst både dybde og kontroll på bassen. Jeg har forstått det slik at NAPSC er et must og at f.eks. Flatcap gir mulighet for ytterligere oppgradering i fremtiden. Det jeg imidlertid lurer på er om jeg bør gå for NAP250 i stedet for NAP200? Ikke det at jeg følte det manglet detaljer eller kontroll, men jeg tror budsjettet har rom for dette og jeg antar det også er lydmessige kvalitetsforskjeller mellom disse?

    Til slutt et par spørsmål som ganske sikkert er besvart tidligere i tråden her, uten at jeg fant svarene.

    - Hvorfor er tilkobling til venstre ht på høyre side av NAP og motsatt? Skjønte ingenting når stemmen i Three Wishes plutselig kom ut fra høyre vegg...

    - Anlegget brukes 90% til musikk men når det står film på programmet er prosessorinngang eller ht bypass "convenient". Er jeg blind eller er det et bevisst valg å ikke støtte dette?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.505
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hei Sorzy.

    Flott at du likte Naim. Og velkommen til en grønnere verden.

    Angående effektforsterker, vil jeg/vi i menigheten at du tenker motsatt av hva som er vanlig. Dvs. at du begynner med kilden, deretter forforsterkeren og til slutt effektforsterkeren. Det er nesten alltid bedre (med Naim) å bruke pengene på en god kilde eller forforsterker med tilhørende strømforsyning enn å oppgradere effekttrinnet. NAPSC er et must til 202. Svært høy VAF. (Value for money). Og gjerne en Hicap.

    En annen ting å tenke på, er at NAP250 har en annen klang enn NAP200. Ifølge dem som har sammenlignet direkte er NAP200 endel raskere og kvikkere i lyden enn 250 som føles tyngre. (Andre i tråden kan sikkert beskrive dette langt bedre enn meg). Så mætsjing er viktig, selv og alle boksene kommer fra samme produsent.

    Naim Suggested systems er en god innføringsguide. Finnes her: http://www.naim-audio.com/products/system_4.html

    Et annet sted med mye god info samlet på et brett er sidene til Signals Hifi: http://www.signals.uk.com/naimaudioatsigna.html


    - Hvorfor er tilkobling til venstre ht på høyre side av NAP og motsatt?
    I gamle dager, på 1970-tallet, begynte Naim med effektforsterkere til studiobruk. Disse ble plassert i utstyrsracket med baksiden vendt utover. Og dette oppsettet har de beholdt siden.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sorzy skrev:
    - Anlegget brukes 90% til musikk men når det står film på programmet er prosessorinngang eller ht bypass "convenient". Er jeg blind eller er det et bevisst valg å ikke støtte dette?
    Din NAC202 (og alle større NAC'er) har en konfigurerbar AV-inngang for dette bruket. Snus i bruksanvisningen for hvordan du bruker den, jeg har ikke prøvd den for egen del.

    Om du har budsjettrom som du sier, så se oppstrøms som Alshus sier. Jeg mener at et titt på kilde, samt Napsc og HiCap til 202 er en glimrende måte å tette budsjettsprekken på, bedre enn å bytte til 250 initialt. Dessuten er jeg usikker på hvor bra 202 og 250 passer... har aldri hørt.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Sorzy skrev:
    - Anlegget brukes 90% til musikk men når det står film på programmet er prosessorinngang eller ht bypass "convenient". Er jeg blind eller er det et bevisst valg å ikke støtte dette?
    Som Vidar sier har Naim dette. Stikkord er vel "Unity Gain"....
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Takk for raske og bra svar! Jeg fikk ikke med users guide med hjemlånet, men fant den på nettet og som dere sier Unity gain gjør susen i hjemmekinosammenheng.

    På bakgrunn av innspillene over holder jeg meg til 202/200 samt NAPSC. Dersom jeg bruker pengene på en strømforsyning bør jeg vel kanskje gå for Hicap med en gang?

    Leste også at det finnes en fjernkontroll i alu som virkelig setter prikken over i'en så kanskje ta med denne også?

    I gamle dager, på 1970-tallet, begynte Naim med effektforsterkere til studiobruk. Disse ble plassert i utstyrsracket med baksiden vendt utover. Og dette oppsettet har de beholdt siden.
    Jaja, jeg setter ihvertfall pris på at de har lagt opp til at komponentene er snudd 180 grader så vi kan nyte den herlige fronten. Så får heller ht-kablene krysse på baksiden ;-)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Sorzy.

    Gode råd er nevnt over. Et annet tips kan være å lese Suggested systems.
    Balanserte systemer ifølge Naim, og flere brukere mener det samme.
    Ihvertfall er det en viss pekepinn på hva som passer sammen.

    http://naim-audio.com/products/system_1.html

    Her er en annen nyttig link.
    Den viser anbefalt opp- og nedgradering

    http://naim-audio.se/hem.html

    NAP200 har en slankere, men hurtig og lekende karakter, mens 250.2 er mer fruktig, fyldigere, men også noe mer klangrik. Litt ulik prioritering.


    Husk også at å basere det hele på en bestemt høyttaler kan by på problemer.
    Rådene over om å starte ved kilden støttes.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    Trafodur er en klassiker med Naim-apparater, eneste AC-forsynte apparatene jeg ikke har hørt det i er 500PS, 552PS, 555PS og NAT 05 hos meg. Helt uskyldig. Debattert opp og i mente på moderforumet av bekymrede eiere, som til stadighet blir anmodet om ikke å bekymre seg.

    Trafodur nytes best med volumet helt ned og kloss inntil apparatet, og helst der og da, fordi den forsvinner kjapt når nettspenning eller andre utløsende årsaker normaliserer seg.
    Vil det si at du opplevde trafodur i 300PS'en Vidar??

    Skal i gang å bygge hus i mai, og har tenkt på å legge opp en egen 16 amper for Naim komponentene + evt.TV/dvd. Vil dette hjelpe mot evt. trafodur som det snakkes litt om her, eller ligger evt problemet i belastning av nettet føre det fordeles i sikringskapet.
    Noen tips til type 16 amp. sikring og kabler jeg bør trekke i k-rørene??
    Har jo mulighet for å legge i kabel føre veggen lukkes :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bowerman skrev:
    Vil det si at du opplevde trafodur i 300PS'en Vidar??

    Skal i gang å bygge hus i mai, og har tenkt på å legge opp en egen 16 amper for Naim komponentene + evt.TV/dvd. Vil dette hjelpe mot evt. trafodur som det snakkes litt om her, eller ligger evt problemet i belastning av nettet føre det fordeles i sikringskapet.
    Noen tips til type 16 amp. sikring og kabler jeg bør trekke i k-rørene??
    Har jo mulighet for å legge i kabel føre veggen lukkes :)
    Av og til ja. Hadde vel med nettspenning å gjøre hos meg, men det var ingen irritasjonsmoment; kanskje noen timer dur noen få ganger i året.

    Jeg har egen jordet 16A kurs til hifi. Hva som hjelper spørs vel helt og holdent på hva som er årsaken, hos meg var det ikke noe galt med kursen iallefall, og følgelig hjalp ikke egen 16A kurs.

    Tips for sikringsboksen; ad notam vil jeg si; sjekk om du kan få satt inn automat med C eller D-karakteristikk til hifikursen; sparer deg antakelig masse springing opp og ned til sikringsskapet når du skal slå på hifien.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Er disse PSU'ene virkelig så strøm tørste :)
    16 amp tåler vel 3,6 kw kontinuerlig og en del mer ved kortere varighet.

    Har ikke tallene i hode, men hvordan er ca fordeling på strøm trekket på
    555ps, 552ps og 300ps
    Ved oppstart, tomgang og fulltrykk.
    Går vel utifra at det er ved høyt lydvolum evt. en vanlig 16 amp kan hoppe av, eller ligger det også en liten felle i det komponentene blir skrudd på??
    Noen eksperter her....... ;)
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Jeg så jo nå Vidar at du skrev at det kunne oppstå et problem i det hifi'en ble skrudd på ja.
    6 sorte bokser krever sitt tydeligvis...
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Min NAP200 tar lett sikringen her hjemme ved påslag.
    Må passe på at det ene panelovnen ikke er på, så går det greit.
    Men nå har jeg dog bare en 13amp kurs her.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Virker ikke som om det hjelper nevneverdig akkurat ved påslagsproblemer å øke fra 13A til 16A, det er kvikkhetskarakteristikken i sikringen som teller ser det ut for.

    Selv har jeg 16A og B-automat, angrer på at jeg ikke satte inn C eller D når jeg først kjøpte en. Men men.

    Alle apparatene med store trafoer, enten det er PS til forsterker, pre eller cdp er like vanskelige hos meg iallefall. Startstrømmen er svær for alle. Man får slå på kilden først, vente et minutt eller to, så preen og vente, og så effekttrinnet til slutt.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Min oppfatning også Vidar. Sikringene har ulik karakteristikk.
    Har sjøl en B karakteristikk. Da er det vel C, som tåler en høyere inrush, mens dens nominelle (normaldrift) karakteristikk blir noe lavere enn B.

    Når apparatet slås på, vil trafoen i tomgang trekke mange ganger dens nominelle verdi.

    Sikringsstørrelsen har ingenting med støy å gjøre så langt jeg vet. Det er også blandede meninger om kabel.
    Har 2 kurser à 16A der den ene er PR 2 x 2,5mm2, mens den andre er LMC kabel av 4mm2 typen.
    Har ikke sammenlignet direkte, men opplevde ikke overgangen som merkbar.

    For nytt hus/ kurs ville jeg ha benyttet PR 4mm2, ikke den flertrådede typen PN.
    PN= ledning, PR er den hvite stive kabelen. Rørtråd (PR) er gunstig mht strøm, siden "strømbanen" går utvendig på lederen.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Takk for gode råd :D
    Da snakker vi altså om å bruk en 16A med c eller d karateristikk.
    og PR kabel i veggen. En slik PR kabel kan vel være vanskelig å føre inn om rørene er lagt først, for sørge for å være til stedet med elektrikker'n den dagen... ;)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Bowerman skrev:
    Takk for gode råd :D
    Da snakker vi altså om å bruk en 16A med c eller d karateristikk.
    og PR kabel i veggen. En slik PR kabel kan vel være vanskelig å føre inn om rørene er lagt først, for sørge for å være til stedet med elektrikker'n den dagen... ;)
    Det er nå hva jeg ville ha gjort.
    Det finnes andre løsninger som sikkert er vel så gode.
    Praktisk sett høres det ut som du har tråden der ja.

    Jeg ville ha sjekket ut hva D karakteristikk vil si.
    Det er ikke sikkert det er en videreføring av B.

    Noen velger 20A sikring. Det er verdt å merke seg at forankopbla sikring bør samsvare med apparatenes kortslutningsstrømmer. At sikringen løser ved en faktisk feil. Kort fortalt, for Naim er 16A nok etter mine begrep.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Hmmm! Ser at Soundplanet annonserer et sett med Kudos C1 til en hyggelig pris. Var det ikke noen som hadde erfaringer med de her igjen? Usherene er nå solgt og jeg er som nevnt tidligere i tråden på jakt etter noen mindre høyttalere til mitt Naim system.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Er det ikke helt andre kontakt løsninger på 20A?
    20A og 25A er vel ofte brukt til komfyren.. Blir ihvertfall 16A på min hifi...

    Har du hørt Audiovector S3 på Naim digiman?, fantastisk match, og fornuftige pris, helt klart verdt en demo....
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Bowerman skrev:
    Har du hørt Audiovector S3 på Naim digiman?, fantastisk match, og fornuftige pris, helt klart verdt en demo....
    Noterer meg de på listen Bowerman. Skal besøke Grahams i London neste uke. Så får testet mye da håper jeg. Super service der. De kobler samme anlegg, som jeg har i huset og jeg kan velge å vrake i høyttalere :)
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Høres ut som en meget bra tur. Utrolig viktig å få testet ut på samme utstyr og samme rom for å sitte igjen med korrekte lytteinntrykk.
    Denne butikken selger flere av de merkene du er interessert i??
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    digiman skrev:
    Hmmm! Ser at Soundplanet annonserer et sett med Kudos C1 til en hyggelig pris. Var det ikke noen som hadde erfaringer med de her igjen? Usherene er nå solgt og jeg er som nevnt tidligere i tråden på jakt etter noen mindre høyttalere til mitt Naim system.
    Jeg har den gulvstående C2 med omtrent like elementer, og fryder meg over matchen. Gode stativer er viktig.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Bowerman skrev:
    Høres ut som en meget bra tur. Utrolig viktig å få testet ut på samme utstyr og samme rom for å sitte igjen med korrekte lytteinntrykk.
    Denne butikken selger flere av de merkene du er interessert i??
    Helt klart viktig det ja. Virker som de har en grei utvalg av ting som jeg synes er interessant. Har også alltid hatt lyst å besøke de. De får mye lovord på moderforumet.
    Få se om det ikke blir litt handling der også. Hi-Cap2 er jo på listen også. Egentlig er ikke høyttalere super stress med å få på plass. Det spiller faktisk helt greit med de små Kefene nå, så har lyst å bygge opp systemet i første omgang og ta meg god tid til å finne det perfekte for mitt rom.

    Punden er fortsatt såpass gunstig at kofferten må nok fylles opp til 20Kg grensen gitt ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    har lest hele tråden og følger med. håper på masse mer :)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Bowerman skrev:
    Er det ikke helt andre kontakt løsninger på 20A?
    20A og 25A er vel ofte brukt til komfyren.. Blir ihvertfall 16A på min hifi...
    Skulle bare være nevnt.
    Mener bestemt at 16A stikkontakt tar 4mm2 leder. Komfyrkontakt er noe annet, men ikke noe problem å benytte det heller. Stort, solid, store kontaktflater. Ikke særlig pent ;)

    Lykke til alle 500 siders jubilanter!

    C. Alshus skrev:
    Takk Steinar.

    Har vel egentlig ikke ment noe negativt med kommentarene. Det som er så bra er at man/du virkelig kan kose seg/deg med hvordan musikken blir presentert på forskjellige kvalitetsnivåer, elektronikkmessig.

    De aller fleste er på en evig oppgraderingsevolusjon. Da er det artig at noen bryter mønsteret og går litt opp- og nedover på prisstigen.
    Det er jo helt korrekt det du beskriver så sånn sett får man tåle slike kommentarer.
    Jeg har gjort meg mine erfaringer og tatt mine beslutninger, så får de som ønsker se hva som skjer.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    g-h skrev:
    digiman skrev:
    Hmmm! Ser at Soundplanet annonserer et sett med Kudos C1 til en hyggelig pris. Var det ikke noen som hadde erfaringer med de her igjen? Usherene er nå solgt og jeg er som nevnt tidligere i tråden på jakt etter noen mindre høyttalere til mitt Naim system.
    Jeg har den gulvstående C2 med omtrent like elementer, og fryder meg over matchen. Gode stativer er viktig.
    Støtter g-h på denne. Kudos er meget kompatible med Naim, og benyttes jo oftere og oftere av musikkelskere på den grønne øya.....

    God pris er det og...
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    500 sider er ikke dårlig eller....grattis, men vurder nå Naim høyttalere til Naim anlegg da..

    Full pakke osv

    funker her bedre enn noe annet jeg har prøvd
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hei igjen,

    Da har jeg bestilt 202/200 kombo'en og en NAPSC. Regner med å få dette i løpet av uken :)

    Hvor får jeg kjøpt overgang fra DIN til RCA for å bruke AV inngang fra receiver? Ser at Chord har 1 m. kabel med denne overgangen som passer perfekt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn