Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det går jo an å bruke Sneaky DS sammen med en NaimDAC. Den er jo liten og displayløs, så den kan lett gjemmes bort, f.eks. henges på veggen bak, så den ikke okkuperer en Fraimhylle.

    Skulle gjerne også sett at DVD5 fikk seg en ansiktsløftning på billedsiden nå som det kommer en ekstern DAC. Den har jo alltid hatt digital utgang. Da er jo en mulig løsning i mitt eget anlegg å ha DVD5 til film og cder, samt skjult sneaky DS eller Squeezebox, evt PC/MAC, alt koblet digitalt til Naim DAC.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått ordnet meg hjemlån av HDX og CD5x i morgen. Har dem hele kvelden, så det blir veldig spennende. Jeg håper den ikke byr på særlig oppgradering ift det jeg har, da kan det bli trange mnd fremover.

    Ekstra ille er det at jeg har en TabletPC som bare venter på et bruksområde :eek:
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    g-h skrev:
    Dersom det virkelig er slik at HDX blir så mye bedre med NDAC synes jeg det er litt synd, all den tid HDX faktisk koster 50000. Det er helt greit at DAC'en til ~£4000 er bedre, men er det snakk om utklassing så synes jeg det sier litt om HDX dessverre. Det er verdt mye å ha HDX for å matche design osv, men den bør klare å forsvare prisen sånn noenlunde.
    helt enig med deg....

    blir uanset spennende å høre hva du forteller etter din hjeme demo.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å spore helt av her, er det noen som har erfaring med Snaxo? Etter litt søking ser jeg jo at level kan tilpasses med potmetre, men kan delefrekvens tilpasses også, evt hva står den på som standard?

    Jeg ser jo muligheten for å få dette til å virke med mitt oppsett. Blir ikke optimalt, men kanskje SNait(pre) aktivt delt mot NAP200 og Snait(effekt) kan funke på mine Studio 20SE. Delefrekvens er jo ganske relevant her, og om den ikke kan endres faller nok "prosjektet" litt i grus. Level er jo tydeligvis greit å få til.

    Jeg er klar over at det er en heeeel del andre momenter som må vurderes også, men dette med delefrekvens er første hinder slik jeg ser det.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg testet HDX i mitt anlegg gjennom 2 lyttesesjoner.

    Forutsetninger:


    Teste HDX vs Squeezebox3 med ekstern DAC.
    HDX har stått på kontinuerlig i over 30 dager hos forhandler. Den var av i 30 minutter på veien hjem. Den sto på cirka 2 timer før noe lytting ble gjennomført. Anlegget ellers er slik som det står i signaturen min. Humøret var ganske bra gjennom begge lyttesesjonene.

    Testeforhold:

    Det ble først kjørt en test hvor 8 sanger jeg kjenner veldig godt ble spilt samtidig på HDX (via USB disk) og SB3. I dette tilfellet er kildene identisk hos begge, det er ripper som er gjort med EAC, og kodet til FLAC.

    Andre sesjon var kun HDX i bruk. Poenget var å prøve å detektere forskjeller mellom å spille fra harddisk og "direkte" fra CD. (Direkte står i klammer siden HDX uansett precacher noe.) Naim sin påstand er at som CD spiller er HDX et sted mellom CD5i og CD5x, mens dersom en spiller fra harddisk så ligger ytelsen mellom CD5x og CDX2 (og nærmest sistenevnte visstnok).

    Lyttesesjon 1:

    Sesjonen ble gjennomført ved å lytte litt frem og tilbake. Jeg byttet når jeg følte for det, samtidig som jeg passet på å høre 2-3 hele sanger på hver og for å få et litt lengre inntrykk. Det første som slo meg er at utgangsnivået fra HDX er en god del høyere, og jeg måtte bruke UnityGain nokså mye for at dette skulle bli likt. I denne sesjonen ble DAC'en i Snait brukt som DAC for SB3, mens HDX var koplet til med DIN kabel.

    Det var faktisk større forskjell her enn jeg hadde trodd. Etter å ha hørt noen sanger på HDX ble SB3 veldig livløs etterpå. HDX fremstår som veldig oppløst og klar i mangel på bedre uttrykk. Jeg forstår sånn sett sammenligningen mot CDX2 som er kjent for å være litt mer frempå enn sine søsken. Uansett så skal jeg ikke si så veldig mye mer her. HDX var klart best. SB3 i Snait ble treg i forhold. Jeg sier ikke at det forsvarer prisforskjellen her, men det var mer forskjell enn jeg egentlig tror jeg forventet :)

    Lyttesesjon 2:

    Dette var en sesjon jeg hadde litt forventninger til all den tid Naim er såpass klare på at ferdig rippet musikk er såpass mye bedre. I mitt oppsett var det dessverre ikke særlige forskjeller. Jeg overbeviste meg selv om at det var noen forskjeller, men i en ABX test hadde jeg nok ikke klart å skille dem tror jeg. Litt skuffende, men det kan forsvares med at CD'ene jeg brukte har stort sett kun blitt rippet en gang siden de var nye og ligget i cover siden. Ergo er det vel heller ikke så mye å hente på flere runder med feilkorrigering.

    Jeg kunne nok skrevet mer, men å beskrive lyd er ikke min største forse. Konklusjonen(e) er likevel klar(e).

    HDX analogt er bedre enn SB3 digitalt inn i Snait. SB3 var litt kjedelig i forhold.
    HDX er ikke verdt pengene for MIN del. Til det var ikke forandringene store nok.
    HDX har en jevn bakgrunnstøy som er litt sjenerende.
    SB3 har et litt bedre brukergrensesnitt per nå. Naim sitt er jo i stadig utvikling.

    Alt i alt har vel timene med HDX fått meg til å innse at det jeg leter etter er en bedre DAC. Hovedforskjellene mellom SB3 og HDX hos meg var DAC'en og dermed er det nok det som er mest logisk for meg å kikke etter. Kunne vært spennende å prøvd Lavry DA11 siden den er godt likt av Naim'ister, og selvfølgelig N-Dac når den en gang blir klar :)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    rapporten til g-h beviser bare at det er litt tidlig og satse på denne nye teknologien, det er for mye om og men med dacer og psuer, mener nå jeg.

    kansje om ett par aar.

    dessuten er jeg gammaldags og foretrekker fremdeles fysisk berøring med platene, lese liner notes og bla i cover, se på bilder,

    vidar p (hvor er'n?) sa vel med riktighet at vi nå lever i cd platenens gullalder. ;)



     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Takk for spennende test-lesning!

    Denne teknologien er nok i en veldig tidlig fase. Ikke minst regner jeg med at prisene vil gå mye ned etterhvert. Det er jo normalt i alle produkt-sykluser.

    I mellomtiden skal jeg kose meg med cdx2 i mange år! (Jeg er nok litt konservativ).

    Etter å ha testet litt forskjellige cd-spillere, er min erfaring at man ofte må bruke disse over tid for å verdsette forskjellene. Musikalske nyanser som man kan inbille seg at er ubetydelige/ikke verdt prisen, kan vise seg å gi mye høyere lytteglede over tid. Dette er ihvertfall min erfaring.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    balthar skrev:
    men 650 cd er rett og slett for lite for meg .naim bør gjøre noe med kapasiteten av intere disker
    For så vidt ikke uenig, men det er da ikke noe stort problem å koble på f.eks. en Drobo med 4x2TB disker?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    nilsen64 skrev:
    rapporten til g-h beviser bare at det er litt tidlig og satse på denne nye teknologien, det er for mye om og men med dacer og psuer, mener nå jeg.

    kansje om ett par aar.

    i don´t think regarding the performance. i think the performance of dacs is very high. thy have been out on the marked for almost the same time as cd palyers. ( but everything can be improved ).the dac will not be the problem here. if naim wanted , they could deliver a perfect streamer right now with a better performance then cd 555, i guess. but they wont. because of strategic reason.

    the hdx is a really good thought, and it is placed in the naim line, what you pay for. but i guess it will go over several transformation in the nearest future, because it is based on hard discs. this is the reason , what would scare me a bit here.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Wright skrev:
    balthar skrev:
    men 650 cd er rett og slett for lite for meg .naim bør gjøre noe med kapasiteten av intere disker
    For så vidt ikke uenig, men det er da ikke noe stort problem å koble på f.eks. en Drobo med 4x2TB disker?
    true you have the possibility, my dealer even recommended to start with a nas straight from the beginning. why the internal discs then ?. why not save the space and the money and improve a internal dac ? ( it seems the internal, hdx dac is not the strongest performer anyway ).and the money you pay for the solution shouldn´t be forgotten here as well.

    i
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    nilsen64 skrev:
    rapporten til g-h beviser bare at det er litt tidlig og satse på denne nye teknologien, det er for mye om og men med dacer og psuer, mener nå jeg.

    kansje om ett par aar.

    the hdx is a really good thought, and it is placed in the naim line, what you pay for. but i guess it will go over several transformation in the nearest future, because it is based on hard discs. this is the reason , what would scare me a bit here.
    hvorfor skremmende ?
    Du svarer selv her Balthar. Det er skremmende i den grad at det er velspillende, innovativt i design, men på mange måter får jeg inntrykk av at det er uferdig. Spennende å satse på, men også skremmende....av nevnte grunn.

    Denne teknologien er nok i en veldig tidlig fase. Ikke minst regner jeg med at prisene vil gå mye ned etterhvert. Det er jo normalt i alle produkt-sykluser.

    I mellomtiden skal jeg kose meg med cdx2 i mange år! (Jeg er nok litt konservativ).

    Etter å ha testet litt forskjellige cd-spillere, er min erfaring at man ofte må bruke disse over tid for å verdsette forskjellene. Musikalske nyanser som man kan inbille seg at er ubetydelige/ikke verdt prisen, kan vise seg å gi mye høyere lytteglede over tid. Dette er ihvertfall min erfaring.
    Godt observert
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    Wright skrev:
    balthar skrev:
    men 650 cd er rett og slett for lite for meg .naim bør gjøre noe med kapasiteten av intere disker
    For så vidt ikke uenig, men det er da ikke noe stort problem å koble på f.eks. en Drobo med 4x2TB disker?
    true you have the possibility, my dealer even recommended to start with a nas straight from the beginning. why the internal discs then ?. why not save the space and the money and improve a internal dac ? ( it seems the internal, hdx dac is not the strongest performer anyway ).and the money you pay for the solution shouldn´t be forgotten here as well.

    i
    Hvordan vet vi at Dac`en i HDX ikke er av god kvalitet? Ifølge dere som har hørt den, passerer den CDX2 med god margin.
    CDX2 er noe av det beste jeg har hørt!

    I tillegg leser vi at ved å koble til prototype Naim Dac, løftes HDX ytterligere. Samtidig står det å lese at Naim vil lansere en 5 serieDac først?
    Det må bety at prototype Dac`en er en top of the range Dac som skal nedskaleres før release, eller at man blir lurt av å lese Naim- Forum med alle dets synsere (inkl undertegnede ;) ) og forhandlere med mer eller mindre skjulte agendaer. :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    HDX er jo fin vinterstid i Norge (eller i dårlig isolerte engelske hjem), da den har innebygget varmeovnsfunksjon. La hånden på en som stod hos Kontrapunkt, og den var skremmende varm. Harddisker som står og spinner kontinuerlig i et trangt kabinett uten lufteslisser=merkelig designvalg. Hadde den ikke vært så dyr hadde den vært fristende å modde litt. Bore par hull i toppen på kabinettet over diskene, kanskje med en tyst 12V-vifte for å trekke litt luft ut. Den er jo bare bygget rundt et standart mini iTX hovedkort, sikkert grei skuring å ta ut diskene av den og få en kjøligere og mer stillegående maskin. Harddisk-hvin er en irriterende lyd, spesielt når den får forplante seg i et metallkabinett. Har sett at mange maser om en versjon uten disker, men det er da vitterlig bare å pelle dem ut.

    Den lyder sikkert utmerket, men står fremdeles for meg som et av de dummeste produktene jeg har vært borti, først og fremst fordi man på død og liv skal klemme inn harddisker i kabinettet. Riktignok er idéen med kombinert cdp og streamer utmerket, da mange sikkert setter pris på å ha begge deler, og da er det jo kjekt med én boks.

    Og alt maset om at en HDX blir bedre med Naim DAC. Hvis det er tilfelle, hva er vitsen med å ha en HDX da? Det er jo analogdelen som gjør den spesiell, tar man bort dette sitter man igjen med en datamaskin verdt 3k.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.645
    Antall liker
    21.428
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ...i et kabinett som passer i Fraim. Viktig det, for enkelte.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Fidelio skrev:
    Den er jo bare bygget rundt et standart mini iTX hovedkort, sikkert grei skuring å ta ut diskene av den og få en kjøligere og mer stillegående maskin. Harddisk-hvin er en irriterende lyd, spesielt når den får forplante seg i et metallkabinett.
    Meg bekjent ligger OS-et på diskene. Dermed kan man ikke bare ta disse ut.
    Etter min samtale med g-h fikk jeg inntrykk av at det er prosessorviften som bråket da diskene spinner ned mens man spiller fra USB og nettverk.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    e-h skrev:
    Fidelio skrev:
    Den er jo bare bygget rundt et standart mini iTX hovedkort, sikkert grei skuring å ta ut diskene av den og få en kjøligere og mer stillegående maskin. Harddisk-hvin er en irriterende lyd, spesielt når den får forplante seg i et metallkabinett.
    Meg bekjent ligger OS-et på diskene. Dermed kan man ikke bare ta disse ut.
    Etter min samtale med g-h fikk jeg inntrykk av at det er prosessorviften som bråket da diskene spinner ned mens man spiller fra USB og nettverk.
    Hvis OS'et ligger på diskene vil vel ikke disse spinne ned. Uansett er det grei skuring å ta dem ut og legge OS'et på en ekstern disk.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    the important function here is that the cd´s are ripped in the internal rip drive and the naim software. first this will ensure the typical naim sound ( they proclaim )...

    you could easely take the hard discs out and put some solid state for the OS.


    with other words a rip-streamer...
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    [/quote]

    Hvordan vet vi at Dac`en i HDX ikke er av god kvalitet? Ifølge dere som har hørt den, passerer den CDX2 med god margin.
    CDX2 er noe av det beste jeg har hørt!

    I tillegg leser vi at ved å koble til prototype Naim Dac, løftes HDX ytterligere. Samtidig står det å lese at Naim vil lansere en 5 serieDac først?
    Det må bety at prototype Dac`en er en top of the range Dac som skal nedskaleres før release, eller at man blir lurt av å lese Naim- Forum med alle dets synsere (inkl undertegnede ;) ) og forhandlere med mer eller mindre skjulte agendaer. :)
    [/quote]


    å passere cdx2 med god margin betyr kanskje, at man er i cds eller cd555 område?

    akurat på grund , at hdx blir løftet så mye med n dacen, tenkte jeg , at on board dac er bare en helt grei dac....kanskje jeg ta feil ;)
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Første omtale av Aro. Hifi-Review var forresten først ute med omtale av Ekos i samme utgave, nov 1988.



     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    kule sider svein :)


    var noen av dere på linn lp 12 ( urika ) kveld hos kontrapunkt ?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    kule sider svein :)


    var noen av dere på linn lp 12 ( urika ) kveld hos kontrapunkt ?
    Siden jeg annonserte at jeg skulle....
    Måtte melde avbud. Kone og jobb hadde andre planer.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Hei Svein,

    Du får virkelig fram kontrastene................................


    Erik
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Erik B skrev:
    Hei Svein,

    Du får virkelig fram kontrastene................................

    Erik
    Hei,
    Har mer på lager;- En gruppetest av Linn/Exposure/Naim forsterkere blandt annet. Den går over mange sider, scanner det en regnværsdag.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Litt artig å se på naim - entusiasten ved transportbåndet - særlig mye skeivere går det vel ikke an å bli?!

    Erik
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Naim`s plan for kommende år.
    Bekreftelser får vi vel etterhvert.

    Det ser ut til at Naim har en 3 års plan, hvorav Naim Dac blir introdusert først. Deretter vil de videreutvikle cdspiller sortimentet på samme måte som Linn gjorde med sine, til DS versjoner. De har imidlertid valgt å gjøre det i 2 steg, ny versjon cdp med digitalutgang, deretter ved å fjerne drivverket. Linn`s erfaring er at dette vil kreve 3 års utvikling/ gjennomføring.

    Det blir spennende å se om det ved 1. oppgradering kun blir digitalutgang eller om det blir kombinasjonsspillere.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Veldig mye spennende på gang ja. Tør nesten ikke å anskaffe noe nytt nå. Er veldig spent på om det kommer en stativ-variant av Ovator.
     
    K

    ketil-b

    Gjest
    Lyd & Bilde tester Nait XS i nyeste nummer - kalder den et mesterverk, og proklamerer "Naim er det åbenbare valget" ;D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Naim klarer jo ikke å produsere mange nok Nait XS. Selger som varmt hvetebrød. Den koster jo nå under halvparten av det en Supernait gjør. Likevel blir Naim her i Norge ansett som litt sært og jeg ser gang på gang her i forumet at folk velger vekk Naim til fordel for noe langt mindre kurant med mer bling, som så siden blir skiftet ut igjen siden eller forsøkt reparert med dyre kabler.

    Fidelity testet et komplett oppsett for noen år siden, og mente da at det var veldig bra, men det skulle la seg gjøre å sette sammen noe like bra til en lavere pris etter mix & match-prinsippet. So what? Hvor mange kommer egentlig i mål med den innfallsvinkelen? Hvor mange av Fidelity sine lesere har ikke eid mer enn ti forsterkere og alltid funnet grunn til å oppgradere. Hvor billig er det å holde på slik?
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Godt poeng med prisen for «mix & match», Bach_Man, om man betaler for convenience og komplette løsninger på alle andre områder, hvorfor ikke hifi? Er ingen grunn til å ha illusjoner om at Naim driver systemtekning uten å skulle ta betalt for det, men når det ligger en merverdi i det er det ikke noe problem.

    Skal ta meg en tur til Kontrapunkt i løpet av uken for å sammenligne Nait XS/CD5x og Nait 5i/CD5i (og Uniti hvis de har ... ?), blir spennende å høre. Har et håp om at jeg skal slippe å tenke for mye på haifai en stund etter neste oppgradering. Ikke at jeg bruker voldsomt mye energi på annet enn musikk nå, men vil ha heksene i Dido & Aeneas til å komme hoppende ut av høyttalerne også når jeg spiller CD. Om 50Hz-buzzet også forsvinner hadde det vært fint.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Hvor mange kommer egentlig i mål med den innfallsvinkelen?
    Det er jo mange som egentlig ikke vil komme i mål ;). Bytting er en stor del av hobbyen. Men det virker ikke for meg som at Naim-folk er så mye mindre opptatt av å bytte.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Bach_Man skrev:
    Hvor mange kommer egentlig i mål med den innfallsvinkelen?
    Det er jo mange som egentlig ikke vil komme i mål ;). Bytting er en stor del av hobbyen. Men det virker ikke for meg som at Naim-folk er så mye mindre opptatt av å bytte.
    Det er noen få av oss som ødelegger statistikken. Når det er sagt, rimelig Naim, kostbart Naim...det er uansett Naim så det er litt annerledes allikevel spør du meg.
    I tillegg tror jeg ikke det er så mange som selger Naim for igjen å kjøpe Naim, som er misfornøyd, man vil bare ha litt mer av det man har.
    Noen er som meg...kan klare seg med litt mindre.....Naim :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Naimfolk liker å oppgradere ja, men det har jo også økonomiske årsaker, man beveger seg oppover stigen ettersom økonomien tillater. Det er ikke så mange valgmuligheter på hvert nivå, og de fleste ser ut til å være enig i at dyrere er bedre, og holder seg ellers til strandard Naim-kabler og anbefalte kombinasjoner. Å bytte for byttingens skyld er ikke en del av Naim-kulturen. Mange sitter fremdeles med 15-20 år gamle komplette anlegg uten noen planer om å bytte noe.

    At ørkesløs utstyrsbytting er en del av hobbyen for mange kan være så sin sak, men det er også mange som ikke er utstyrsfriker og bare vil komme i mål med et stabilt, pent og musikalsk stereoanlegg.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Noen er som meg...kan klare seg med litt mindre.....Naim :)
    Har du gjort deg noen tanker om hvilken forsterker du skal ha om du får solgt 252/300?
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje ikke like relevant nå som de nye typer kilder har dukket opp også hos Naim?

    Blir spennende å finne ut hva mer som blir lansert fremover. Lurer på hvor mye som vil dukke opp i den CD-guiden :)
     
    S

    smog

    Gjest
    toriamos skrev:
    leon skrev:
    Erik B skrev:
    Hei igjen Leon,

    Har ikke målt rommet ordentlig - for det er veldig rart - men store deler av det er ca 40m2 med takhøyde på 4+. IBLene kunne sikkert fyllt rommet bedre - men jeg er likevel fornøyd.

    Har nettopp prøvd meg på aktiv drift - får komme tilbake til det...........

    Erik
    Toriamos; Har du fått hørt på Monitor Audio GS10 ?
    Ja. Og har gjort meg opp en mening. Både om MA GS10 i forhold til Dynaudio Focus 140 og GS10 separat - ut i fra et musikalsk ståsted der føttene er plantet i Naim. Skal skrive noe litt mer utførlig om dette i neste uke - må en uke til Kroatia først.
    Hei
    Lurer litt på hva du mener om disse to høyttalerne??

    Smog
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn