Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det kan godt hende, men den passer visuelt dårlig sammen nilsens andre komponenter.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Målet er 282 + sc2.

    hva som skjer på høgtalerfronten vet jeg ikke.
    større NEAT antaglig.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det ligger et par Neat MF5 på pfm til 1600 pund. Sett dem?

    Husk at 282 ikke vil utnytte supercapen fullt ut. Tror jeg.


    Edit - ikke 1700, men 1600 pund.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C. Alshus skrev:
    .. Husk at 282 ikke vil utnytte supercapen fullt ut. Tror jeg.
    Det tror jeg er helt rett. Trenger vel en Burndy-overføring for det kanskje? Dvs man gjør det. 282 har ikke Burndy inn.

    Når jeg f.eks hører hvor liten forbedring det er med to HC'er istedet for en HC på 282, så er vel SC noe jeg ikke hadde giddet å bruke penger på iallefall. Tror jeg. Dersom det er overførbar sammenheng. Med mindre man hadde sett det som en stepping-stone til en 252 da.

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    Det kan godt hende, men den passer visuelt dårlig sammen nilsens andre komponenter.
    tiden jeg eide en 52 ,har jeg lånt en 282 for hjeme demo fra kontrapunkt...min smak var det fortsat 52

    282 har et veldig eget måte å presentere musikk..noe fortrekker den sammen med supercapen til en 252...sel vis 282 ikke utnytte supercapen helt,har den en vist synergy.

    jeg synst man kan blander bra olive og blackboxer i design. chromebumper er vel lit aneledes da.


    fikk en phonosophie efekt forstyrker for en veldig godt pris. kunne ikke si nei.er lit spennt hvordan den lyder sammen med min intergrert. den driver mine ibl aktiv.effekt blir tilkoblet til tweeters mens integrete blir tilkoblet til BASSEN ;)
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    balthar skrev:
    fikk en phonosophie efekt forstyrker for en veldig godt pris. kunne ikke si nei.er lit spennt hvordan den lyder sammen med min intergrert. den driver mine ibl aktiv.effekt blir tilkoblet til tweeters mens integrete blir tilkoblet til BASSEN ;)
    Gratulerer med ny forsterker. Lurer på hvordan du får koblet dette aktivt. Sitter ikke det aktive delefilteret innebygget i den integrerte forsterkeren?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Svein skrev:
    balthar skrev:
    fikk en phonosophie efekt forstyrker for en veldig godt pris. kunne ikke si nei.er lit spennt hvordan den lyder sammen med min intergrert. den driver mine ibl aktiv.effekt blir tilkoblet til tweeters mens integrete blir tilkoblet til BASSEN ;)
    Gratulerer med ny forsterker. Lurer på hvordan du får koblet dette aktivt. Sitter ikke det aktive delefilteret innebygget i den integrerte forsterkeren?

    yes the active crossover is build in the integrated amp. on the backside you have a direct output for all 4 canals. tweeters under din 1 + 2 and the base under 3+4 . you simply connect the tweeters ( the tweeters makes the most sense here to be driven from the much stronger separate power amp compared to the base ) with the separated power amp and leave the base connected to the power amp section of the integrated. hope this is not to complicated written ;)...you can upgrade the 2 canal poweramp to a 4 canal power amp. in that case you would use the integrated just as a pre amp with the crossover. another possibility phonsophie offers here, and this was new to me , is to put the crossover into the power amp itself, so you have an active power amp in one box. so you could in principle use it with every pre amp , which fits the impedance and drive naim ( ibl ,sl2,sbl,allea ) and some linn speakers active. but of course they mention, that a crossover is better housed in their own pre amp..or in a pre amp in general.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Takk balthar, forstår at Phonosophe er din 'flexible friend' ;)
    Smarte løsninger, hvorfor har ikke Naim noe lignende tro? Mange bokser spart.
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Her går det mot helg. Gleder meg til musikk-spilling. :)

    Jeg merker at musikk smaken har forandret seg litt i det siste. Nå går det mer i rock enn noen gang. Kanskje fordi cdx2 formidler tempo og driv på en så engasjerende måte? :D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Svein skrev:
    Takk balthar, forstår at Phonosophe er din 'flexible friend' ;)
    Smarte løsninger, hvorfor har ikke Naim noe lignende tro? Mange bokser spart.

    ahh....to be honest i don´t know...i put it here, since naim and phonosophie are much closer, then some other might think.( no wonder as well, since the creator was the naim import manager in germany for several years. he is actually a flight engine ingenieur ) but if i would open an own thread , i think i would be quite on my own there..;)

    i think the name is a nightmare, but who cares. when you open the case you see the same tidiness and principles naim follows. cable trees, transformers and so on...it is often described as the live factor brand...but isn´t naim the same ? foot tapping syndrome ? ;)

    when i bought my bi amp 1/4 i had just one think in mind. driving my ibl active just from one box. when you see the price,it´s on the hight of a 282/200 combo...there it is also where i would put it from the performance in bi amp mode. many dealers warned me against phonosophie. there more you climb the ladder within the range, there closer you get to the stage.more energy more PRAT. more more more...i had once the honor to get a presentation from ingo hansen ( by the way the name lingo for the lp 12 is coming from ingo ) . he was shouting while the music played, just to make clear how his voice integrates into the whole presentation and so on. he showed me the animator techniques and so on. a lot of wodoo would some say. very strange,eager but polite person, with an open ear.

    when i put the music on the amp for the first time i must admit i din´t understand what all the talk was about . all the warnings shoutings and the theory, because this box just played music. and it does it very well.all what i know from naim is implemented.it is definitely voiced more towards the black series then the olive. what i am lacking is still the magic of an 52 252 or even a 552 ( because there it is , where you leave the hifi aspects of music reproduction )...and this is where i might end up again. sooner or later we will see...

    to answer the last question. yes i like the integrity and variability of the phonosophie. go active just with one box is great. maybe 2 with a pre power...i must admit, that this always put me off with naim. if you have a house , i wouldn´t mind ;)...on the other site naim is build for the lego man here ...and that´s a bit of fun as well, isn´t it ?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Flott at du opplyser om Phonosophie, nærmere Naim kommer man vel ikke? Du har jo IBL, og høyttalerne fra Naim bidrar svært mye til hvordan det hele låter etter min mening. Finnes det høyttalere bedre timing? Hadde forresten Ariva tidligere og SBL er sjokkerende mye bedre. SBL har kanskje en litt "hviskende" diskant i forhold til de fleste andre høyttalere uten at jeg synes det er noe negativt. Det er ikke sånt jeg tenker på når jeg spiller musikk.

    Har integrerte Phonosophie ebay.de fra tid til annen og slik de er priset i forhold til 282/200 er det sikkert gode kjøp.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    NAP250 er virkelig et stor forsterker!

    alt gjengis nå med mye større autoritet og tæl.

    og naca5 blir bare bedre og bedre den også etter hvert som den spilles inn!
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Høres bra ut nilsen...

    Gleder meg til den dagen jeg får solgt den ene bilen og kan begynne å snuse litt på ref komponenter :)
    Må også si meg ganske enig i det bruce skriver,naim er fantastiske på rock/metall og jeg får rett og slett ikke nok ;)
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    nilsen64 skrev:
    ...og naca5 blir bare bedre og bedre den også etter hvert som den spilles inn!
    Dette høres helt rart ut. Hva er det som blir bedre? Det er jo ikke slik at den forandrer seg fysisk..?
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Jeg merker også at kabler trenger litt tid til å sette seg,de jeg har iallfall...
    De forandrer seg seg en del tonalt og spes i bassen...
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Reima skrev:
    nilsen64 skrev:
    ...og naca5 blir bare bedre og bedre den også etter hvert som den spilles inn!
    Dette høres helt rart ut. Hva er det som blir bedre? Det er jo ikke slik at den forandrer seg fysisk..?
    uansett hva Vidar P. og andre forståsegpåere sier her inne. Etter en to-tre timer åpner naca5 seg opp, men den første uken er preget av en tørr, flat, bassfattig lyd.

    nå, etter er par uker åpner det seg hele opp, plutselig sitter bass og diskant som den skal.

    neida, jeg har verken spist bokstavkjeks eller tatt for mye møllers tran!
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Vidar P skrev:
    Takk for vennlige ord og karakteristikk. Sjarmerende og saklig.
    :eek: :eek: :eek:

    wat du u min?

    ingen forkleinelse for deg Vidar!

    det er bare sånn JEG oppfatter det, og slik foklarte Cymbiosis at det var også..

    ingen stor deal dette her! Og god helg til alle Naim elskere!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Med all respekt, nilsen.

    Meninger er individuelle og opplevelser er subjektive.

    Svært få forståsegpåere og besservissere i denne tråden. Vidar er iallefall, etter min mening, ikke en av dem.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    C. Alshus skrev:
    Med all respekt, nilsen.

    Meninger er individuelle og opplevelser er subjektive.

    Svært få forståsegpåere og besservissere i denne tråden. Vidar er iallefall, etter min mening, ikke en av dem.
    forstår ikke helt hva dette dreier seg om egnetlig!

    at jeg (og Cymbiosis) mener at høgtalerkabelen naca5 trenger noen uker før den er innspilt trenger ikke å bli en stooor sak!

    ..selv om meninger er delte og subjektive!

    God helg og takk for meg.
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    nilsen64 skrev:
    det er bare sånn JEG oppfatter det, og slik foklarte Cymbiosis at det var også..
    Aha!

    At en kabel forandrer seg - at den skal gi mer bass - det tror jeg nok er feil. Men det kan sikkert oppleves slik, kanskje.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    nilsen64 skrev:
    Vidar P skrev:
    nilsen64 skrev:
    .. er det lang innsp.tid på naca5?
    I min mening et sekund eller to.

    Mvh Vidar P
    Feil, Vidar P!

    Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D

    Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn. :eek:
    Det er vel du som starter kjøret ved å si at Vidar tok feil. Han har bare sagt sin egen mening.

    Betyr Cymbiosis' mening så mye mer enn min eller din?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nilsen; du kan ikke bare 1) si at mine opplevelser med NACA5 er feil mens Cymbiosis og du har rett, og deretter 2) at jeg er en forståsegpåer. Og så sukke uskyldig noe om at du ikke skjønner hva Alshus mener når han påpeker det.
    Så sløv er du vel ikke at du ikke skjønner at det blir litt... eh, rart?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    Fidelio skrev:
    Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
    Bingo.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er min mening også forsåvidt; som jeg klart sa så tror jeg evt forbedringer ved innspilling av NACA5 er innbilning. Jeg har hatt et antall nye kabler i min tid, så dette er bare en akkumulert opplevelse fra min side.
    Men innbilning kan jo virke reellt nok.

    Vidar P skrev:
    nilsen64 skrev:
    Vidar P skrev:
    nilsen64 skrev:
    .. er det lang innsp.tid på naca5?
    I min mening et sekund eller to.

    Mvh Vidar P
    Feil, Vidar P!

    Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D

    Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn. :eek:
    Innbillning, imo. Skulle likt å se deg (eller meg for den del) identifisere en 5 uker gammel og en helt ny NACA5 i blind lytting.

    Mvh Vidar P
    Mvh Vidar P
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Jeg er sikkert sløv (og idiot), bare påpeker at naca5 trenger noen uker på seg. Enhver kan gå inn på naim forums og søke på "naca5 burn in" og trykke "FIND".

    at dette kan bli til enså stor sak finner jeg latterlig.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    nilsen64 skrev:
    Jeg er sikkert sløv (og idiot), bare påpeker at naca5 trenger noen uker på seg. Enhver kan gå inn på naim forums og søke på "naca5 burn in" og trykke "FIND".
    Da jeg skiftet ht-kabler sist, merket jeg med en gang at noe var annerledes, men det tok litt tid før jeg vendte meg til det og kunne verdsette det fullt ut. Tviler ikke på at kablene lyder bedre etter noen uker, men det har vel kanhende lite med kablenes materielle egenskaper å gjøre - hvilket strengt tatt er uvesentlig.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Fidelio skrev:
    Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
    Det finnes da dem som mener at dette gjelder hifi generelt, ikke bare kabler. Og da ikke bare ift innspillingstid, men forskjeller mellom komponenter i det hele.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Fidelio skrev:
    Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
    Dette er min mening også.Men i såfall er det jo enkelt å teste: Bare bytt ut "innspilte" kabler med et fabrikknytt sett og lytt etter forskjeller. Jeg er i det hele tatt svært skeptisk til det meste som sies om både innspilling og oppvarming av utstyr generelt.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har hørt ved flere tilfeller og ved flere forskjellige kvalitetsnivåer av trådens enmetittel at lyden "setter" seg etter drøy time med musikk.

    Inspilling av kabler (ikke ørenes tilvenning) er jeg ikke like sikker på. Kanskje? Kanskje ikke?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Hei

    Jeg bruker i dag en imac 20" som digital lydkilde. Planen var å kjøpe Abrahamsen dac når den kom. I det siste har jeg blitt litt i tvil, er redd for å miste noe av den spenstige lyden fra Naim forsterkersettet. Jeg vil ha en kilde som lyder rent og dynamisk. Er litt i tvil om dette er egenskaper jeg vil finne hos Abrahamsen. Alternativet er Cambridge dac, denne skal være ganske nøytral, klar og dynamisk. Et siste alternativ er Pro-ject usb-dac som er rimelig. Jeg har fra før gode opplevelser med Pro-ject riaatrinn. Har litt tro på denne.

    Aller helst ville jeg hatt en Naim dac, men slikt finnes jo ikke i lave prisklasser foreløpig.

    Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Tror dere det vil komme en Naim dac (5-serie?) etterhvert?
    Det kan være aktuelt å gå noe opp i pris på et senere tidspunkt. Akkurat nå søker jeg en god, men rimelig dacløsning.

    Tanker fra Naim-leiren?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Mitt råd er å avvente til Naim DAC kommer i mars eller så. Jeg tipper at det vil avsløres i større grad da, hvilke planer som finnes eller hvilket nivå denne dac`en ligger på. Er det en reference dac, kan man jo ønske seg en 5 serie dac som oppfølger....til en noe lavere pris.
    Alternativt kjøpe noe anerkjent brukt som ikke taper seg,mens du venter.

    Det er for mye som skjer på den digitale fronten synes jeg og å forvente "permanente" løsninger er kanskje i overkant optimistisk.
    For egen del fungerer en rimelig cdspiller og SB3, mens jeg venter på noe mer seriøst.
    Linn eller Naim tror jeg det vil bli.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    naim dacen skal blir ferdig til mai, såm jeg leste. hva det blir hvet ingen.prisen skal liger rund 22.000 ?...memail betyr ofte etter sommeren...

    såm sagt har jeg veldig bra erfaring med en lavry da 10...mer retning cds en cdx modeller fra naim. vis naim ikke holder måt den, så blir det en lavry til...til da kan jeg vente og spiller mine cd over min dvd spiller...det er hovedatig vinyl jeg spiller nå uanset...

    hilsen b
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    SOEDAL skrev:
    Hei

    Jeg bruker i dag en imac 20" som digital lydkilde. Planen var å kjøpe Abrahamsen dac når den kom. I det siste har jeg blitt litt i tvil, er redd for å miste noe av den spenstige lyden fra Naim forsterkersettet. Jeg vil ha en kilde som lyder rent og dynamisk. Er litt i tvil om dette er egenskaper jeg vil finne hos Abrahamsen. Alternativet er Cambridge dac, denne skal være ganske nøytral, klar og dynamisk. Et siste alternativ er Pro-ject usb-dac som er rimelig. Jeg har fra før gode opplevelser med Pro-ject riaatrinn. Har litt tro på denne.

    Aller helst ville jeg hatt en Naim dac, men slikt finnes jo ikke i lave prisklasser foreløpig.

    Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Tror dere det vil komme en Naim dac (5-serie?) etterhvert?
    Det kan være aktuelt å gå noe opp i pris på et senere tidspunkt. Akkurat nå søker jeg en god, men rimelig dacløsning.

    Tanker fra Naim-leiren?
    DAC til 5-serie Naim kan bli langt verre enn Beresford sine TC'er. Imo.

    Mvh Vidar P
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    SOEDAL skrev:
    Hei

    Jeg bruker i dag en imac 20" som digital lydkilde. Planen var å kjøpe Abrahamsen dac når den kom. I det siste har jeg blitt litt i tvil, er redd for å miste noe av den spenstige lyden fra Naim forsterkersettet. Jeg vil ha en kilde som lyder rent og dynamisk. Er litt i tvil om dette er egenskaper jeg vil finne hos Abrahamsen. Alternativet er Cambridge dac, denne skal være ganske nøytral, klar og dynamisk. Et siste alternativ er Pro-ject usb-dac som er rimelig. Jeg har fra før gode opplevelser med Pro-ject riaatrinn. Har litt tro på denne.

    Aller helst ville jeg hatt en Naim dac, men slikt finnes jo ikke i lave prisklasser foreløpig.

    Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Tror dere det vil komme en Naim dac (5-serie?) etterhvert?
    Det kan være aktuelt å gå noe opp i pris på et senere tidspunkt. Akkurat nå søker jeg en god, men rimelig dacløsning.

    Tanker fra Naim-leiren?
    Bruker selv Squeezebox med Cambridge DACMagic på Nait 5 og syns det låter helt OK. Føler ikke jeg mister Naim egenskapene ift CD5i i samme oppsett.
    Siden denne er såpass rimelig er den et godt alternativ frem til vi får testet hva en Naim DAC gjør med lyden :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    [/quote]

    DAC til 5-serie Naim kan bli langt verre enn Beresford sine TC'er. Imo.

    Mvh Vidar P
    [/quote]


    ...hvorfor forventer du det ?..noe tanker rund dette ?

    hilsen b
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    balthar skrev:
    ...hvorfor forventer du det ?..noe tanker rund dette ?

    hilsen b
    Fordi jeg har hatt TC7510 selv i Naim-system, også prøvd den med Nait 5i (dvd-spiller ved siden av CD5i), og jeg synes denne dac'en passer spesielt godt til Naim 5-serie, grunnet en levende bouncy rytmisk lyd som har plenty synergi med 5-serie Naim, og mye til felles lydmessig.

    Mvh Vidar P
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg begynner å planlegge mitt neste cd spiller kjøp, og vurderer en dac med usb inngang for fleksibilitet. cd spilleren min har sikkert ikke mer enn 6 mnd igjen å leve. Tennene som sitter i skuffen har begynt å falle ut. har bare 2 stk igjen. Uten noen fungerer den nok ikke.
    Dacen fra Naim ligger ett par skritt unna hva jeg har lyst til å bruke pengemessig for tiden...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn