Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    balthar skrev:
    fidelio....kanskje den lille uniti skal lyder halfparten av en cd5x ( eller bedre med riped filer ) ? og kanskje den lyder like bra som en 5i..give it a chance man. kanskje du kan selger resten og har bare en box...er det ikke en kjekk tanken ?

    men self. beholder din platespiller ;)
    Ja, men den har fremdeles drev, noe jeg ikke kommer til å ha her i huset. Blir dumt å måtte punge ut penger for det som sikkert er en god cdp når jeg ikke spiller cd'er. Dessuten koster den nesten like mye som en Supernait, og det er vel en mer worthwhile oppgradering her i huset tenker jeg. Platespilleren blir selvsagt stående:)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Flott draapen! Jeg har selv veldig dårlig erfaring med demping av ulikt slag på naim, det går rett og slett bare ikke.
    Moro å se at mitt gamle utstyr fortsatt spiller tilfredsstillende. En råtass på klassisk den Exposure-spilleren :D


    draapen skrev:
    Hmmm,byttet til et nytt ikea "rack" idag og droppet alt som har med demping å gjøre (utenom platespiller`n da den er helt avhengig av det)...
    Å herregud her skjedde det ting,absolutt alt fett har blitt trimma bort og har fått et hærlig punch som er helt vanedannende,farlig dette ;D
    Alle instrument og lyder blir bokstavelig bare hivd ut og det virker som anlegget er blitt mye raskere,hører faktisk mye mer detaljer og det er lettere å følge musikken...
    Det er jo helt vilt at dette hadde så mye å si men når jeg trykka play så tenkte jeg bare.....herregud.

    Men (det er alltid et men) det føles som jeg har mistet litt dypbass og varme der nede men får prøve å flytte litt høyttalere imorra etter jobb.
    Uannsett morsomt og lærerikt dette,hadde aldri trodd at de var så følsomme for underlaget men vet nå ;)

    Et lite bilde av åssen det ser ut her sånn på kveldingen i dårlig lys og ihjel festa kamera hehe
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Hvorfor ikke? Naim er jo følsomt for vibrasjoner som alt annet utstyr. Det beste er sikkert fraim, men for meg som ikke har så mye penger å bruke, fungerer det utmerket med vibrapods og cones.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    MaHa skrev:
    Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
    Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jo, på store modeller. Men, her er du vel inne på det essensielle. Naim har gjort en grundig jobb på forhånd med kabinetter osv, slik at man nærmest skal kunne plug & play hvis man har et fornuftig underlag. Slakteblokker, hårfønere, ostehøvler og annet blir da mao. overflødig ;)



    Carter skrev:
    MaHa skrev:
    Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
    Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    MaHa skrev:
    Jo, på store modeller. Men, her er du vel inne på det essensielle. Naim har gjort en grundig jobb på forhånd med kabinetter osv, slik at man nærmest skal kunne plug & play hvis man har et fornuftig underlag. Slakteblokker, hårfønere, ostehøvler og annet blir da mao. overflødig ;)



    Carter skrev:
    MaHa skrev:
    Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
    Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.
    Også f.eks. 122x/150x/FC2x har en (enkel) opphengsløsning, der kontaktene, printet og frontplata sammen er "frikoblet" fra chassis. Og det er vel flere som mener at "dobbelt opp" med myk avkobling er ugunstig (også Base Tech).
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    bruce skrev:
    hifiguru skrev:
    Enkelt og greit det der draapen, har hatt min egne lille fest i kveld med nyss innkommne Teddycap som har erstattet min Hicap også har jeg fått napsc på preampen i tillegg! Du verden, hva skjedde, ble som et sett nye briller, ikke en ripe eller flekk, sammen med å montere Pulsarpoints mellom høyttaler/stativ OG stativ/gulv var det ren skjer makeover!

    ;D
    Mener du at teddycap er bedre enn hicap? Forklar! :)
    Litt vrient å forklare, iom jeg koblet inn napsc samtidig soom teddy. Kan jo prøve litt frem og tilbake, men det er egentlig ikke interessant. Kan også være at min hc trenger recap etterhvert, men som jeg skrev, klarheten ble betydelig bedre!
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    nilsen64 skrev:


    flott oppsett toriamos!

    og mye fin musikk ser jeg.

    ;)
    Jeg velsignet med en temmelig vid musikksmak. Mesterparten av platene vises ikke på bildet og der finner man verker av ymse kvaliteter og artister må jeg innrømme.
    Oppsettet spiller fint i mine ører. Desverre er jeg av og til innom Steinar O. og får høre hvordan ting ligger an i de høyere vektklasser.
    Forøvrig spiller jeg igjen på tilkoblet Hi-cap og Hi-line. A/B-testingen er over og nå skal jeg ha noen dager der inntrykke får feste seg over tid. Racket skal muligens flyttes og høyttalerene replasseres i helga, så da har man en gylden anledning til å finne ut om litt av det "boomet" jeg opplever med Hi-cap skyldes rom-messigheter eller dårlig høyttalerplassering.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    i helga blir det mye relaxing, med nye fin musikk.



    God helg alle naim elskere!
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    En drøss olivenprodukter ble satt opp. Alshus "feiret" med chilimarinerte grønne oliven og en Pilsener Urquell.


    så hvordan er det i ref himmlen ? :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    I miss me Mana, lad. Høyt som pokker, men utrolig bra.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Nå har redaktøren av What Hi-Fi skrevet på WHF-forumet at Naim skal lansere en standalone DAC til rundt £2k på Bristolmessen. Mistenker at hun kanskje blander sammen med Uniti, men hadde vøri moro hvis det var sant. Tror ikke Naim hadde klart å produsere nok av en slik for å dekke etterspørselen.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo ikke sikkert denne Uniti er så dum for salget til Naim. De vil vel konkurrere mot Arcam Solo, Linn Classic Music etc, og med streamingmuligheten overgår den jo disse konkurrentene. Naim har vel aldri hatt noe fotfeste i det lønnsomme lifestyle-segmentet, men dealen med Bentley gir vel verdifull reklame som må få utbytte for. Hvis Naim tjener penger er det bra for oss alle.

    Men å lansere en separat streamer for entusiastene som allerede har forsterker burde jo være en smal sak nå som teknologien allerede er utviklet.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.482
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    MaHa skrev:
    I miss me Mana, lad. Høyt som pokker, men utrolig bra.
    Racket er høyt, men det gir en behagelig arbeidshøyde når man skifter plater. (Og det blir jo endel av det. ;) )
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ..hvor høyd blir din fraim christian ?


    C. Alshus skrev:
    MaHa skrev:
    I miss me Mana, lad. Høyt som pokker, men utrolig bra.
    Racket er høyt, men det gir en behagelig arbeidshøyde når man skifter plater. (Og det blir jo endel av det. ;) )
    jeg er usikker, vis du trenger en fraim ever . kanskje en litten mana ved siden isteden ...for teh power packs..eller en veg hylle fra mana etterhvert.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Og da har Naim totally redeemed themselves etter å ha lansert Uniti :)

    Han som på nforum som har hørt på den virker veldig imponert, men når han skriver at en HDX plugget digitalt inn i DACen lyder sinnsvakt mye bedre enn en Mac plugget digitalt inn i samme dac, hmmm. Samme opplegg som han som skrev en milelang post om inngående sammenligninger mellom forskjellige DACer, interessant lesning og alt det der, men så presterer han å avslutte med å si at han synes WAV-filer lød gjennomgående bedre enn ALAC :eek:

    Uansett, Naim dac ftw!
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Hmm, spørs om ikke Benchmarken nå må vike etterhvert :)

    Mvh
    Arne Kr
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Ser jo ut til at den har mange innganger også.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fett.

    Er spent på om det er en ren DAC eller en streamer eller - enda bedre - begge deler. Da får man fordelene en streamer gir, men også med muligheten for å avspille PCM-transcoded AC3/MLP osv fra PC. Hvis den er begge har Naim gjort noe veldig smart imo.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Med XPS2 strømforsyning blir det en DAC til rundt 65000. Blir spennende og lese de første rapportene, dacen bør være meget fleksibel og ekstraordinært vellydende.
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    Svein skrev:
    Med XPS2 strømforsyning blir det en DAC til rundt 65000. Blir spennende og lese de første rapportene, dacen bør være meget fleksibel og ekstraordinært vellydende.
    Hvor har du den prisen fra?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Reima; Dac 2000pund altså ca kr 20 000.- +xps2 ny kr 45 000.-
    = kr 65 000.-
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Veldig synd at de ikke viste fram noen nye høgtalere.

    Naim trenger virkeli en ny og moderne høgtalerserie.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Vidar P skrev:
    nilsen64 skrev:
    .. er det lang innsp.tid på naca5?
    I min mening et sekund eller to.

    Mvh Vidar P
    Feil, Vidar P!

    Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D

    Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn. :eek:
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Kan denne spilles av på cd spiller?
    Lastes ned på harddisk er vel neppe noe problem?

    Audio CD (11 Oct 2004)
    Please Note: Requires SACD-compatible hardware
    SPARS Code: A-D
    Number of Discs: 1
    Format: Hybrid SACD, SACD

    Takk for hjelpen :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nilsen64 skrev:
    Vidar P skrev:
    nilsen64 skrev:
    .. er det lang innsp.tid på naca5?
    I min mening et sekund eller to.

    Mvh Vidar P
    Feil, Vidar P!

    Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre!  ;D

    Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn.   :eek:
    Innbillning, imo. Skulle likt å se deg (eller meg for den del) identifisere en 5 uker gammel og en helt ny NACA5 i blind lytting.

    Mvh Vidar P
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Steinar O skrev:
    Kan denne spilles av på cd spiller?
    Lastes ned på harddisk er vel neppe noe problem?

    Audio CD (11 Oct 2004)
    Please Note: Requires SACD-compatible hardware
    SPARS Code: A-D
    Number of Discs: 1
    Format: Hybrid SACD, SACD

    Takk for hjelpen :)
    så lenge det står "Hybrid SACD" skulle det ikke være no problem.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.482
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    nilsen64 skrev:
    Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn. :eek:
    Hva mener du med dette? Her blir det litt utydelig for meg, hva har mitt navn med produsenten å gjøre? Har du spist for mange bokstavkjeks?
    Jeg tror jeg aldri har nevnt at NACA5 trenger lang inspillingstid, da jeg kjøpte mine brukt.



    Og nilsen64. Husk at meninger er individuelle og opplevelser er subjektive.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Hvilken skive er det der Steinar?


    Mvh Vidar P
    Billige LS Hybrid. Tok et eksempel i denne



    Ser det står det samme på denne og den fungerer eksellent hos meg, så da er vel svaret gitt antar jeg.

     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Alle mine Living Stereo'er hybrid-SACD'er (som er omlag 30 stk) spiller som en drøm på CDS3 iallefall.

    EDIT; hybrider som dette har jo to lag; et lag redbook og et lag sacd. Så de skal i prinsipp virke på alle cdp'er uansett.

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    Vidar P skrev:
    Hvilken skive er det der Steinar?


    Mvh Vidar P
    Billige LS Hybrid. Tok et eksempel i denne



    Ser det står det samme på denne og den fungerer eksellent hos meg, så da er vel svaret gitt antar jeg.


    de 2 kan anbefalles absolut...har aldri hat problemer med disse sacd hybrider fra living stereo...de 2 har jeg som lp skiver


    har du beginnt med digitalisering av cd arkivet alrede ;) ?
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Har etter hvert begynt å innse at jeg bør bytte ut den gamle Naiten min (den originale). Den låter for så vidt fint i mine ører, men brummer som en lastebil på tomgang, mangler fjernkontroll og smeller som et uvær når jeg skrur den på.

    Trives godt med Naim, så ønsker å ha mer av det i hus. Planen er i utgangspunktet å kjøpe Nait 5i, CD5i og en Stageline. Er det noe spesielt jeg bør være på utkikk etter i bruktmarkedet, forskjellige modellinkarnasjoner, tvilsomme tidlige versjoner eller lignende?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn