Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio skrev:
    http://www.naim-audio.com/products/uniti.html

    Ser ut som Naim dessverre har laget nok en boks for sekstiåringer som vil glede seg over "datarevolusjonen" innen hi-fi uten å måtte sette seg inn i hvordan ting fungerer. Regner med at de lager slike ting for å kapre markedsandeler fra NAD, Arcam o.l. og deres alt-i-ett bokser. Folk vil ha en standalone DAC eller en sak à la Linns DS, og så kommer denne. Überlol.

    Trodde seriøst dette var en spøk når jeg så den og leste teksten.

    (alt over med forbehold om at dette faktisk skulle vise seg å være en spøk)
    Og der var bordradioen gjeninnført?
    Lurer på om den har klokkeradio, deilig å bli vekket av litt DAB in the morning. Hmmm...mangler IPOD docking oppå....Spørs da gitt.... ;D
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Ja, dette må være for velstående 60-åringer med like deler tekno-interesse og musikk-interesse. Jeg er ikke sikker på om markedet for slike bokser er så stort.

    Jeg har luksusen av to hjemme-alene kvelder med musikk. Deilig. Noe av det som er bra med naim/Spendor er at det ikke favoriserer en type musikk. Jeg koser meg med Jazz, kor, pop, rock og blues alt etter stemningen. Dette gjør at lysten til å kjøpe musikk har blitt mye større. Jeg husker med gru tilbake på det oppsettet jeg hadde i mange år med SAT Amplifix og Proac 1.5. Alt annet enn kirkelig kulturverksted og ECM-jazz låt flatt og kjedelig.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    bruce skrev:
    Jeg har luksusen av to hjemme-alene kvelder med musikk. Deilig. Noe av det som er bra med naim/Spendor er at det ikke favoriserer en type musikk. Jeg koser meg med Jazz, kor, pop, rock og blues alt etter stemningen. Dette gjør at lysten til å kjøpe musikk har blitt mye større. Jeg husker med gru tilbake på det oppsettet jeg hadde i mange år med SAT Amplifix og Proac 1.5. Alt annet enn kirkelig kulturverksted og ECM-jazz låt flatt og kjedelig.
    hei bruce; velkommen til cdx(2)klubben. Er du fornøyd med din nye CDX2?

    Egen erfaring tilsier at kilden har allt å si i et NAIM anlegg.
    CDX2 er en flott spiller. Med eller uten psu.

    Venter i spenning på NAP250, har hørt den før så jeg vet hva jeg har i vente, men da med 282 som pre.

    bare toll(u)vesnet får ut fingern!
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Takk for det. Ja jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde egentlig ikke trodd at forskjellen skulle bli såpass stor. Det blir spennende å høre fra deg når du får den nye forsterkeren.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    bruce skrev:
    Takk for det. Ja jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde egentlig ikke trodd at forskjellen skulle bli såpass stor. Det blir spennende å høre fra deg når du får den nye forsterkeren.
    Ingen problemer med spisshet i diskantområdet?
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Nei, men den er mer pågående i øvre mellomtone enn cd5x. Jeg synes dette bare er positivt. Spendor er vel litt avrundet i toppen? Kanskje det er av det gode i lengden? Jeg synes ihvertfall at musikken flyter behagelig mot meg :D
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    synes ikke CDx2 er spiss eller rå i diskanten. MEN nå har jeg Fraim.

    den er frampå, og sprudler av spilleglede. legger ikke fingrene imellom!
    stort framskitt fra CD5 som heller var litt mer behagelig.

    Spendor er glimrende høgtalere, bruce. var på nippet til å kjøpe et par 8e, helt til jeg fikk høre Neat elite.

    Denne NaitUniti ser heller ut som en bastard. Veit ikke helt hvem som ville kjøpe dette produktet akkurat nå.

    Spenndende hva de viser fram på messa i helga. Kansje ny høgtalerserie.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Steinar O skrev:
    Virker som når man har en Cd spiller så har man en, uten tanke på balanse eller vekt på kilden. Gitt at man skal ha en slik digital kilde selvsagt.
    ja, det virker som man glemmer kilden, legger for meget vekt på effekforst, osv.

    feil prioritering imo.

    jeg skulle nok heller ha kjøpt CDS3 fremfor 250, muligens. :)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    nilsen64 skrev:
    Steinar O skrev:
    Virker som når man har en Cd spiller så har man en, uten tanke på balanse eller vekt på kilden. Gitt at man skal ha en slik digital kilde selvsagt.
    ja, det virker som man glemmer kilden, legger for meget vekt på effekforst, osv.

    feil prioritering imo.

    jeg skulle nok heller ha kjøpt CDS3 fremfor 250, muligens. :)
    No er det jo slik at det kan tenkes at flere her har vinyl spiller som hovedskilde,
    ihvertfall har jeg det!
    Håpløst å komme med slike sleive kommentarer
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    De råd jeg har fått samt erfaringer jeg selv har gjort i etterkant er følgende:

    Om analog og digital kilde ikke har et visst tilnærmet/ identisk nivå ift hverandre, blir ikke det aktuelle mediet avspilt i samme grad.
    Lik det eller ikke.

    Enda et sleivspark må jo være at det er vel mye fokus på høyttalere og effektforsterkere i denne tråden for tiden...eller rack. Typisk Norsk.

    Been there...done that...som han sa ;)

    I tillegg kritiseres Naim for de veivalg de gjør. Se først på egne veivalg er mitt råd. Naim skal også tjene penger og gjør det de må for å gjøre nettopp det. Hver enkelt av oss kan kjøpe eller la være, like det eller ikke.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Steinar O skrev:
    I tillegg kritiseres Naim for de veivalg de gjør. Se først på egne veivalg er mitt råd. Naim skal også tjene penger og gjør det de må for å gjøre nettopp det. Hver enkelt av oss kan kjøpe eller la være, like det eller ikke.
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    De råd jeg har fått samt erfaringer jeg selv har gjort i etterkant er følgende:

    Om analog og digital kilde ikke har et visst tilnærmet/ identisk nivå ift hverandre, blir ikke det aktuelle mediet avspilt i samme grad.
    Lik det eller ikke.

    Enda et sleivspark må jo være at det er vel mye fokus på høyttalere og effektforsterkere i denne tråden for tiden...eller rack. Typisk Norsk.

    Been there...done that...som han sa ;)
    Om analog og digital kilde ikke har et visst tilnærmet/ identisk nivå ift hverandre, blir ikke det aktuelle mediet avspilt i samme grad.

    Det kan jo så være, men det har da funket til nå :) Dette må jo bare vært enkelt fine
    ut av..

    Enda et sleivspark må jo være at det er vel mye fokus på høyttalere og effektforsterkere i denne tråden for tiden...eller rack. Typisk Norsk.

    Hva mener du at skal diskuteres på denne tråden ? Det er kommet en del nye naimister
    som trenger noen råd fra dere "rutinerte brukere" de som har fulgt med på denne tråden
    en stund forstår hvem jeg mener.
    Er det så rart at noen trenger tips ang. rack/forsterkere/ht ?
    Sorry Steinar O ser ikke helt poenget ditt her...
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Fidelio skrev:
    Steinar O skrev:
    I tillegg kritiseres Naim for de veivalg de gjør. Se først på egne veivalg er mitt råd. Naim skal også tjene penger og gjør det de må for å gjøre nettopp det. Hver enkelt av oss kan kjøpe eller la være, like det eller ikke.
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.

    kanskje naim få det ret og slett fortsat ikke til...?..administrator sa at de er fortsat ikke fornøyd med sin 555 dacen...den kommer vel tidlig nok, og blir så dyrt, at mange av os kan bare snakker om den ;D


    den nye all in one boxen var kanskje ikke akurat den store ønske, men les hva den kan for penger... rund 22000 nok... ( ? )

    vi lever i en tid, hvor alle vil har alt og med en gang..." SUPER AGRO TID "

    but : THE WAY IS THE GOAL....
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    balthar skrev:
    Fidelio skrev:
    Steinar O skrev:
    I tillegg kritiseres Naim for de veivalg de gjør. Se først på egne veivalg er mitt råd. Naim skal også tjene penger og gjør det de må for å gjøre nettopp det. Hver enkelt av oss kan kjøpe eller la være, like det eller ikke.
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.

    kanskje naim få det ret og slett fortsat ikke til...?..administrator sa at de er fortsat ikke fornøyd med sin 555 dacen...den kommer vel tidlig nok, og blir så dyrt, at mange av os kan bare snakker om den ;D


    den nye all in one boxen var kanskje ikke akurat den store ønske, men les hva den kan for penger... rund 22000 nok... ( ? )

    vi lever i en tid, hvor alle vil har alt og med en gang..." SUPER AGRO TID "
    Mm, klabert. Men hvis de hadde hevet ut cd-drev og forsterkerdelen av Uniti og solgt den til halve prisen hadde man sittet igjen med et snasent produkt som hadde solgt i bøtter og spann tror jeg. Kanskje Naim aldri har tenkt å lansere en rimeligere (5-serie-ish) DAC/streamer i det hele tatt, kun en reference-sak. For de kunne sikkert greit ha laget Uniti som ren streamer à la Linn DS. Kjipern for dem som vil spille digitallyd uten å knote med CD-plater men ikke vil punge ut hundre laken for kilde.

    Hadde altså Unitien vært uten drev og forsterker og hatt lydkvalitet à la Naims rimeligere cdp'er hadde jeg kjøpt den på flekken. Kanskje man ender opp med en Linn Majik DS likevel da. Er det forresten noen som har hørt Linns streamere mer enn såvidt? Kan man forvente noen synergi med Naim?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Bach_Man skrev:
    Siden Naimanlegg gjerne består av et bemerkelsesverdig stort antall bokser er det jo ganske smart trekk av dem å være i rackbransjen.
    Dagens! ;D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Fidelio skrev:
    balthar skrev:
    Fidelio skrev:
    Steinar O skrev:
    I tillegg kritiseres Naim for de veivalg de gjør. Se først på egne veivalg er mitt råd. Naim skal også tjene penger og gjør det de må for å gjøre nettopp det. Hver enkelt av oss kan kjøpe eller la være, like det eller ikke.
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.

    kanskje naim få det ret og slett fortsat ikke til...?..administrator sa at de er fortsat ikke fornøyd med sin 555 dacen...den kommer vel tidlig nok, og blir så dyrt, at mange av os kan bare snakker om den ;D


    den nye all in one boxen var kanskje ikke akurat den store ønske, men les hva den kan for penger... rund 22000 nok... ( ? )

    vi lever i en tid, hvor alle vil har alt og med en gang..." SUPER AGRO TID "
    Mm, klabert. Men hvis de hadde hevet ut cd-drev og forsterkerdelen av Uniti og solgt den til halve prisen hadde man sittet igjen med et snasent produkt som hadde solgt i bøtter og spann tror jeg. Kanskje Naim aldri har tenkt å lansere en rimeligere (5-serie-ish) DAC/streamer i det hele tatt, kun en reference-sak. For de kunne sikkert greit ha laget Uniti som ren streamer à la Linn DS. Kjipern for dem som vil spille digitallyd uten å knote med CD-plater men ikke vil punge ut hundre laken for kilde.

    Hadde altså Unitien vært uten drev og forsterker og hatt lydkvalitet à la Naims rimeligere cdp'er hadde jeg kjøpt den på flekken. Kanskje man ender opp med en Linn Majik DS likevel da. Er det forresten noen som har hørt Linns streamere mer enn såvidt? Kan man forvente noen synergi med Naim?

    kjøp deg en lavry da 10 ..da er du med en gang i cds klasen...den er liten og har def en lyd, såm en naim cdp med xps..no bull !!!

    men da trenger du en data self...( en liten i mac med en itouch )

    det kommer vel også naim streamers etterhvert...


    men det er egantlig så kjekkt å ha alt i et box, så selfølgelig blir det forstyrker med... men du har en nait 5i..kanskje den nye al in one blir like bra ?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Hva mener du at skal diskuteres på denne tråden ? Det er kommet en del nye naimister
    som trenger noen råd fra dere "rutinerte brukere" de som har fulgt med på denne tråden
    en stund forstår hvem jeg mener.
    Er det så rart at noen trenger tips ang. rack/forsterkere/ht ?
    Sorry Steinar O ser ikke helt poenget ditt her...

    Ser ikke ut som noen råd er ønsket egentlig, men det var faktisk ment som et råd i utgangspunktet. Det var du som nevnte sleiv kommentar :)

    Skal Naim produsere produkter som bare tilfredsstiller meg/ deg, eller kan det være andres interesser eller behov som også skal dekkes?

    Jeg har gjort 15 bestillinger av sikkert 30- 50 cd plater det siste døgnet og har tenkt å holde det meste av fokuset der...samt på kildene som er vinyl og HD basert av kvalitet :)

    kjøp deg en lavry da 10 ..da er du med en gang i cds klasen...den er liten og har def en lyd, såm en naim cdp med xps..no bull !!!
    Det er delte meninger om akkurat det Balthar ;) Noen forsvarer den som du gjør, mens andre mener den er i klasse med CD5X/ Flatcap2.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    kjøp deg en lavry da 10 ..da er du med en gang i cds klasen...den er liten og har def en lyd, såm en naim cdp med xps..no bull !!!
    Det er delte meninger om akkurat det Balthar ;) Noen forsvarer den som du gjør, mens andre mener den er i klasse med CD5X/ Flatcap2.


    [/quote]


    og hva gjøre men da ?...hvem si det er iklassen med 5x flc ?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    kjøp deg en lavry da 10 ..da er du med en gang i cds klasen...den er liten og har def en lyd, såm en naim cdp med xps..no bull !!!
    Det er delte meninger om akkurat det Balthar ;) Noen forsvarer den som du gjør, mens andre mener den er i klasse med CD5X/ Flatcap2.

    og hva gjøre men da ?...hvem si det er iklassen med 5x flc ?
    [/quote]

    Some do, some don`t ;)

    Siden jeg ikke har prøvd den selv, avstår jeg. :) men registrerer ulike meninger.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    balthar skrev:
    kjøp deg en lavry da 10 ..da er du med en gang i cds klasen...den er liten og har def en lyd, såm en naim cdp med xps..no bull !!!
    Det er delte meninger om akkurat det Balthar ;) Noen forsvarer den som du gjør, mens andre mener den er i klasse med CD5X/ Flatcap2.

    og hva gjøre men da ?...hvem si det er iklassen med 5x flc ?
    Some do, some don`t ;)

    Siden jeg ikke har prøvd den selv, avstår jeg. :) men registrerer ulike meninger.


    [/quote]


    jup..og noe si den er under 5i og noe at den er mellom cd555 og cds3
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Sitter og leser omtalen til Lavry da-10 i denne mnd utgave av hi-Fi choice, og det slår meg ikke akkurat som et produkt jeg ville koblet opp mot en naim forsterker.

    - They had plenty of praise for its detailed performance, but ended up suprisingly unmoved by the music it made.
    -a lack of overt rhythmic drive

    Ser at det er endel som bruker denne på Naim forumet, men om det skal være retningsgivende er jeg usikker på.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Griffenfeldt skrev:
    Sitter og leser omtalen til Lavry da-10 i denne mnd utgave av hi-Fi choice, og det slår meg ikke akkurat som et produkt jeg ville koblet opp mot en naim forsterker.

    - They had plenty of praise for its detailed performance, but ended up suprisingly unmoved by the music it made.
    -a lack of overt rhythmic drive

    Ser at det er endel som bruker denne på Naim forumet, men om det skal være retningsgivende er jeg usikker på.
    best er altid å høre sel...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Fidelio skrev:
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.
    Den nye boksen er like skuffende som sokker i julepresang. Nå er det alvorlig talt rett før jeg går over til fullt Linn-anlegg. Naim har flotte produkter, men konservatismen deres begynner å gå meg på nervene, alt skal være så lukket og proprietært med tilhørene prispåslag. Det var en grei nok holdning da cd var konge, men i computeraudio er det åpenhet som gjelder, i software og hardware.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.
    Den nye boksen er like skuffende som sokker i julepresang. Nå er det alvorlig talt rett før jeg går over til fullt Linn-anlegg. Naim har flotte produkter, men konservatismen deres begynner å gå meg på nervene, alt skal være så lukket og proprietært med tilhørene prispåslag. Det var en grei nok holdning da cd var konge, men i computeraudio er det åpenhet som gjelder, i software og hardware.
    Og Naims kronargument mot å lage en standalone DAC - dette med jitterproblematikk og nødvendigheten av konverterens nærhet til drivverk - forsvinner jo fullstendig når man snakker om streamere. Tviler ikke på at de har et poeng - kanskje dette er grunnen til at DS-streamerne til Linn ikke har digitale innganger og kun ethernet. Naim har nå to streamere i porteføljen, problemet er bare at de har dytta inn cd-drev og forsterkere og alt mulig unyttig ræl i dem.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet ikke hvor stor andel av kundegruppen som utgjøres av entusiaster som deltar i forumet og hvor mye som er tilårskomne teknofober med fet lommebok. Men med Naim (i UK) inngår jo altid installasjon fra forhandler sin side, så plug and play trenger ikke å være en bekymring fra Naim sin side.

    Det som er klart er i alle fall at omtrent ingen på forumet har etterspurt enda en HD-boks, mens skriket etter en DAC/streamer har vært nærmest unisont.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Fidelio skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:
    Helt enig, klart de må tjene penger. Men jeg synes det er arrogant at Naim-ansatte mener det ikke går an å lage en skikkelig vellydende streamerkilde (!) når Linn lager Klimax DS.
    Den nye boksen er like skuffende som sokker i julepresang. Nå er det alvorlig talt rett før jeg går over til fullt Linn-anlegg. Naim har flotte produkter, men konservatismen deres begynner å gå meg på nervene, alt skal være så lukket og proprietært med tilhørene prispåslag. Det var en grei nok holdning da cd var konge, men i computeraudio er det åpenhet som gjelder, i software og hardware.
    Og Naims kronargument mot å lage en standalone DAC - dette med jitterproblematikk og nødvendigheten av konverterens nærhet til drivverk - forsvinner jo fullstendig når man snakker om streamere. Tviler ikke på at de har et poeng - kanskje dette er grunnen til at DS-streamerne til Linn ikke har digitale innganger og kun ethernet. Naim har nå to streamere i porteføljen, problemet er bare at de har dytta inn cd-drev og forsterkere og alt mulig unyttig ræl i dem.
    Jeg undskylde min uvidenhed. :-[

    Men to streamere? Jeg kender til HDX. Hvad er den anden for en?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Naim har vel alltid vært konservativt veldesignet hifi for den konservative musikkelskeren så intet nytt under solen, og det har aldri vært noe for de som skal ha siste skrik innen specs og tekniske muligheter. Så dere kommer og går. Men Naim består enda, og er sågar UK's mest suksessrike hifiprodusent takket være sine valg, til stor tilfredsstillelse for de som liker hva de gjør.

    Mvh Vidar P
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Vidar P skrev:
    Naim har vel alltid vært konservativt veldesignet hifi for musikkelskeren, og har aldri vært noe for de som skal ha siste skrik innen specs og tekniske muligheter. Så dere kommer og går. Men Naim består enda, og er sågar UK's mest suksessrike hifiprodusent takket være sine valg, til stor tilfredsstillelse for de som liker hva de gjør.
    Det er vel ikke snakk om å tilfredsstille teknofriker som skal ha siste skrik, men mer å følge med i tiden til en viss grad. Naim var vel ikke akkurat tidlig ute med å lage CD-spillere, og motargumentet mot cdp'er var sikkert akkurat det samme da som det du kommer med her mot DAC'er og streamere.
    Eneste grunnen til at jeg bryr meg er at Naim lyder så forbasket bra. Hvis jeg hadde kunnet få halvparten av godlyden til en CD5x i en Naim streamer uten masse innebygget ræl hadde jeg vært fornøyd for lang tid, tror ikke jeg er den eneste Naim-liker som tenker dèt.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Ja men det er jo nettopp siste skrik de nå lanserer. En streamer. De har teknologien på plass. De har utviklet software. Men de insisterer på å selge det i en pakke som få entusiaster ønsker. Jeg mistenker at årsaken er at de vil beskytte egne cdspillere.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Bach_Man skrev:
    Ja men det er jo nettopp siste skrik de nå lanserer. En streamer. De har teknologien på plass. De har utviklet software. Men de insisterer på å selge det i en pakke som få entusiaster ønsker. Jeg mistenker at årsaken er at de vil beskytte egne cdspillere.
    Nettopp. En Uniti uten forsterker og drev med ish samme lyd som en 5-serie cdp gjør jo at hele poenget med cd-spiller blir mer eller mindre borte i den priskategorien. Smart med hensyn til at ingen som har FLAC-filer som primærmateriale til avspilling noen sinne vil finne på å kjøpe noe med drev i. Drev koster 100,-, EAC er gratis og en ethernetkabel har man liggende i skuffen. Det er det som kommer etter ethernetkabelen som er vanskelig.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Ja men det er jo nettopp siste skrik de nå lanserer. En streamer. De har teknologien på plass. De har utviklet software. Men de insisterer på å selge det i en pakke som få entusiaster ønsker. Jeg mistenker at årsaken er at de vil beskytte egne cdspillere.
    ja det tror jeg osgå...det ser man alrede med hdx..den er pris og lydkvalitativt plasert mellom cdx og cds3...

    å utbygge sin streamertillbud, må man såm linn gi opp sine cd player tror jeg...

    alle venter på en naim dac ( meg inclusive ) ...og hva skal dette blir ?..en slags "superline" dac ?..for 20 k som lydre bedre en cds3 ? for 1/5 del av prisen ?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    Hva mener du at skal diskuteres på denne tråden ? Det er kommet en del nye naimister
    som trenger noen råd fra dere "rutinerte brukere" de som har fulgt med på denne tråden
    en stund forstår hvem jeg mener.
    Er det så rart at noen trenger tips ang. rack/forsterkere/ht ?
    Sorry Steinar O ser ikke helt poenget ditt her...

    Ser ikke ut som noen råd er ønsket egentlig, men det var faktisk ment som et råd i utgangspunktet. Det var du som nevnte sleiv kommentar :)


    Jeg har satt stor pris på alle dine tips :)
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Hmmm,byttet til et nytt ikea "rack" idag og droppet alt som har med demping å gjøre (utenom platespiller`n da den er helt avhengig av det)...
    Å herregud her skjedde det ting,absolutt alt fett har blitt trimma bort og har fått et hærlig punch som er helt vanedannende,farlig dette ;D
    Alle instrument og lyder blir bokstavelig bare hivd ut og det virker som anlegget er blitt mye raskere,hører faktisk mye mer detaljer og det er lettere å følge musikken...
    Det er jo helt vilt at dette hadde så mye å si men når jeg trykka play så tenkte jeg bare.....herregud.

    Men (det er alltid et men) det føles som jeg har mistet litt dypbass og varme der nede men får prøve å flytte litt høyttalere imorra etter jobb.
    Uannsett morsomt og lærerikt dette,hadde aldri trodd at de var så følsomme for underlaget men vet nå ;)

    Et lite bilde av åssen det ser ut her sånn på kveldingen i dårlig lys og ihjel festa kamera hehe
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Enkelt og greit det der draapen, har hatt min egne lille fest i kveld med nyss innkommne Teddycap som har erstattet min Hicap også har jeg fått napsc på preampen i tillegg! Du verden, hva skjedde, ble som et sett nye briller, ikke en ripe eller flekk, sammen med å montere Pulsarpoints mellom høyttaler/stativ OG stativ/gulv var det ren skjer makeover!

    ;D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    balthar skrev:
    ;)..hvor høyd blir din fraim christian ?
    Base pluss seks hylle nå. To hyller til når jeg invaderer aktivt land innen et par år.

    Fraim i helt svart kommer etterhvert. La oss si innen 2012. :)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    hifiguru skrev:
    Enkelt og greit det der draapen, har hatt min egne lille fest i kveld med nyss innkommne Teddycap som har erstattet min Hicap også har jeg fått napsc på preampen i tillegg! Du verden, hva skjedde, ble som et sett nye briller, ikke en ripe eller flekk, sammen med å montere Pulsarpoints mellom høyttaler/stativ OG stativ/gulv var det ren skjer makeover!

    ;D
    Mener du at teddycap er bedre enn hicap? Forklar! :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    fidelio....kanskje den lille uniti skal lyder halfparten av en cd5x ( eller bedre med riped filer ) ? og kanskje den lyder like bra som en 5i..give it a chance man. kanskje du kan selger resten og har bare en box...er det ikke en kjekk tanken ?

    men self. beholder din platespiller ;)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    draapen skrev:
    Hmmm,byttet til et nytt ikea "rack" idag og droppet alt som har med demping å gjøre (utenom platespiller`n da den er helt avhengig av det)...
    Å herregud her skjedde det ting,absolutt alt fett har blitt trimma bort og har fått et hærlig punch som er helt vanedannende,farlig dette ;D
    Alle instrument og lyder blir bokstavelig bare hivd ut og det virker som anlegget er blitt mye raskere,hører faktisk mye mer detaljer og det er lettere å følge musikken...
    Det er jo helt vilt at dette hadde så mye å si men når jeg trykka play så tenkte jeg bare.....herregud.

    Men (det er alltid et men) det føles som jeg har mistet litt dypbass og varme der nede men får prøve å flytte litt høyttalere imorra etter jobb.
    Uannsett morsomt og lærerikt dette,hadde aldri trodd at de var så følsomme for underlaget men vet nå ;)

    Et lite bilde av åssen det ser ut her sånn på kveldingen i dårlig lys og ihjel festa kamera hehe
    Her i huset benyttes to stk. IKEA Lack-tv-benk til nesten firehundrekroner stykket. Har spekulert på om jeg skal gå YTTERLIGERE berserk og montere spikes mellom etasjene og mot gulvet. Tror det kan bli bra ja.
    Fraim? .... Nææææh.



    Og slik hjemme hos meg.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn