Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Såg denne, og ut frå formelle parameter er det på ingen måte bra. Men: Eg har aldri funne ASR- (eller ASR-type) testar av dei klassiske forsterkarane til Naim. Måler dei like dårleg?
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    758
    Sted
    Ulsteinvik
    Jeg har en Atom. Jeg syns den er et røverkjøp til prisen. Jeg er nok en av de som ikke har lest noe om målinger og heller ikke bryr meg. Det viktigste for meg er hvordan jeg opplever et produkt. Jeg ser at de skriver: I am sure many buy a Naim product thinking they are getting great audio performance.
    Og det er jo akkurat det du får fra en Atom. I mine ører. Kanskje det er noe feil med målingene? Eller kanskje målingene ikke sier noe om hvor bra Atom spiller f.eks Back in Black? I mitt rom, med mine høyttalere, med mine preferanser. Selvfølgelig. Og så syns jeg det er helt greit at andre folk på denne planeten vil kjøpe et produkt som gjør det bra på ASR sine målinger. Eller andre tekniske målinger.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Eg har innstegsnivå-Naim (Nait 5i/Stageline/Headline) og er strålande nøgd. Men eg har lite tru på at det er fordi målingane er så gode (kanskje heller det motsette). Men det hadde vore interessant å vita.

    Eg kjem sannsynlegvis ikkje til å kjøpa Naim neste gong eg skal handla kulturelektronikk, men det har primært andre årsaker enn THD-målingar.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Eg har innstegsnivå-Naim (Nait 5i/Stageline/Headline) og er strålande nøgd. Men eg har lite tru på at det er fordi målingane er så gode (kanskje heller det motsette). Men det hadde vore interessant å vita.

    Eg kjem sannsynlegvis ikkje til å kjøpa Naim neste gong eg skal handla kulturelektronikk, men det har primært andre årsaker enn THD-målingar.
    Kulturelektronikk var jo en treffende beskrivelse.Den skal jeg ta i bruk.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H, Tweedjakke: Noen av oss har beskrevet det sånn i årevis, men svært få har forstått..Ellers er det jo sånn at andre igjen ikke er kapable til å la være å måle alt de sier og gjør. Det er en psykologisk forsvars- og trygghetsmekanisme😈 Men det beste verktøy et menneske har for det vi gjør, er og blir øra..Kombiner de to slik de beste britiske produsentene gjør, og du har en kjempebasis. Systemtanken deres er en annen grunn til at britisk Hi-Fi er så bra, generelt sett. De veit hva de skal fokusere på❤ I motsetning til målemafiaen..😊
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det formidler jo kulturelle uttrykk gjennom lyd. I tillegg er det jo kultur knyttet til de industrielle design apparatene har og miljøene rundt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Musikk er verdens mest universelle kulturbygger, Bjørn H…Målefolket har ikke skjønt det enda..
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    Jeg har en Atom. Jeg syns den er et røverkjøp til prisen. Jeg er nok en av de som ikke har lest noe om målinger og heller ikke bryr meg. Det viktigste for meg er hvordan jeg opplever et produkt. Jeg ser at de skriver: I am sure many buy a Naim product thinking they are getting great audio performance.
    Og det er jo akkurat det du får fra en Atom. I mine ører. Kanskje det er noe feil med målingene? Eller kanskje målingene ikke sier noe om hvor bra Atom spiller f.eks Back in Black? I mitt rom, med mine høyttalere, med mine preferanser. Selvfølgelig. Og så syns jeg det er helt greit at andre folk på denne planeten vil kjøpe et produkt som gjør det bra på ASR sine målinger. Eller andre tekniske målinger.
    det er nok ingenting feil med målingene. vi har jo sett igjen og igjen hvor upålitelig hørselen er. legger man ut titalls tusen i tilegg så er det lite sansynlig man ikke blir fornøyd med lyden, selv om det egentlig bare er middels hifi.
    men lista ligger da først og fremst i høyttalerene man bruker. elektronikk er småtteri i sammenligning.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    vi har jo sett igjen og igjen hvor upålitelig hørselen er. legger man ut titalls tusen i tilegg så er det lite sansynlig man ikke blir fornøyd med lyden, selv om det egentlig bare er middels hifi.
    Tenker du at om man liker det man hører fra et produkt, men det måler dårlig så er lytteopplevelsen ugyldig?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Edit! Når det kommer til det ovenfor nevnte kultproduktet Nait 5i så vurderer jeg en sånn fortløpende. Det er noe magisk over spillestilen, men den har fått tøff konkurranse fra Unitiseriens komplette løsninger.

    Morgenmusikk fra lukket (til konas glede 😊) Focal hodehøyttaler, har sågar anskaffet en ikke- Naim hodetelefonforsterker. Mobilt bruk, hytta, jobb, reise og sånt sammen med Clear MG.

    Hodehøyttalerløsninger passer mitt nåværende lyttemønster utmerket.
    AAA0A0A7-42CD-4BDD-8047-741769295B52.jpeg
     
    Sist redigert:

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    758
    Sted
    Ulsteinvik
    Stellia er noen flotte hodetelefoner! Bruker de mye. Av og til får jeg brukt Utopia også, og jeg må vel si at jeg foretrekker Utopia, men den kvalitetsforskjellen jeg opplever er ikke stor. Men Stellia er lukket, og det har absolutt sine fordeler.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stover: Uniti har alltid vært blant den genrens tusenkunstnere. Og ikke alle målefantaster er kapable til å stole på øra sine heller. Mitt tips til dem er å rett og slett glemme britisk utstyr, da de før eller siden vil få et for dem uforklarlig prestasjonssjokk derav..😈 Som ikke kan forklares med målinger, grafer og matematikk..Altså forsvinner det de bygger hele sin verdensforståelse på..de blir utrygge…En utrygghet den som fatter britisk lydfilosofi aldri vil oppleve😊👍

    Fordelen ved å utsette målefantasten for slike sjokk, er jo at vedkommende kan bli så skremt at øra kommer i funksjon igjen. Og jeg har hatt MASSE moro med å omvende arten..Det er og blir kombinasjonen av skarp lytting, utrolige soniske resultater, systemtanke, logisk prioritering uten unødig komplikasjon, solid bygge og gode spesifikasjoner som er grunnlaget for den britiske formelen. Med tydelige krav. Så enten forstår- og elsker du det de gjør med en gang, eller du vil aldri noensinne fatte noe som helst. Som det engelske språk. Enten har du evne til å lære det 200%, medregna dialekter og deres korrekte intonasjon og bruk- på et nivå som gjør at du av briter kan tas for å være brite, eller så lærer du det aldri. Og som nordmann SKAL du da lære britisk engelsk- ikke den amerikanske faksimilevarianten. Så svart-hvitt er det.

    Storbritannia har-som eneste land i verden- absolutt hele bredden innen musikk, Hi-Fi og profflyd. Du kan velge ultrabudsjett eller ultra High-End..kontinuiteten og resultatene er gjennomgående ekstremt gode. For den som fatter, altså..Det er til gjengjeld like ekstremt enkelt å bli glad i britisk lyd❤ Den som ikke greier det, overkompliserer sitt liv grovt. Og går glipp av uhorvelig mye, rent musikalsk. Britene har kunnskapen. De kan formidle den. Og de konserverer- bruker- og utvikler den også…uten å glemme grunnlaget. Filosofien. Hva mer ønskes? Den som skjønner, får full pakke👍😈🎶
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Auditor. Det får være rom for alle tilnærminger til hifi og musikk etter min mening, det ene er ikke mer riktig enn det andre. Av den grunn får den som kun benytter lytting, vise samme måtehold som det man forventer av de som liker å måle. Utover det har jeg ingen formening om det du skriver forøvrig :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stover: Det er jo best å ha med seg øra, da. Men jeg har alltid sett en verden med rom for begge tilnærminger. Det er heller motsatt leir som har problemet, etter min erfaring. Og tipsa mine til dem står fast. For såpass mye av tuningen til de britiske produsentene består av faktisk lytting at jeg har møtt en masse - brukere, musikere OG produsenter- som i starten TRODDE alt måtte måles. Og idag kombinerer, slik jeg beskriver her oppe. Samme sak er det faktisk snakk om hvis du klarer å få en monitor av kvalitet til å vise die hard floorstander fans at de har valgt feil størrelse👍 Det vi kaller å nagle haka i gulvet her hos meg.

    Og nettopp det har britene bygd svært mye av sitt ry på. Det er noe jeg personlig elsker å gjøre, som jeg har opplevd hundrevis av ganger. Og vi veit begge hva som da må til..Jeg forstår tenning på teknologi, men savner forståelse fra den leiren for en mer klassisk, tidsprøvd approach.Der teknologien finnes, men ikke nødvendigvis brukes kun for sin egen skyld. Det er tross alt den mer tidkrevende, forsiktige setupen som har bana vei for nye generasjoners ønske om relativt universell Plug & Play til enhver pris. Uten særlig egen tankevirksomhet mht tilpassing og match. UK har alltid vist verden veien sånn sett. For den systematiseringen er del av det de alltid har gjort. De får enkeltkomponenter til å spille sammen. Uten å miste fokus. Helt fra tegnebrett og idestadium. Og det elsker jeg deres utstyr for.❤ Britisk Hi-Fi er nemlig også et utmerket læringsverktøy, vedr matching👍. Som med en kassettspiller, lærer vi brukere derav matching enten vi ønsker det eller ikke. Pga de krav britisk utstyr stiller til oss. Til hjelp får vi bla. noen av verdens klareste- og best funderte biter lydfilosofi. Bygd på særegenhet , kaliber Naim/Rega/Exposure. Pluss skjellsettende , begrepsskapende musikkproduksjon fra folk som Gus Dudgeon, Trevor Horn, George Martin , Jim Marshall og Rupert Neve. Uten forståelsen av det, vil digitalistene aldri oppleve annet enn ei bleik faksimile av den musikaliteten som er i materialet. Fordi deres målinger aldri tar hensyn til det rent tonale deri. Og det livet den balansen tilfører.
     
    Sist redigert:

    zodiac

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    93
    Antall liker
    32
    Hei,
    Har hatt en litt spesiell opplevelse og lurer på om andre "Naimere" har erfaring. Forforsterkeren i hovedanlegget trengte service og i et kreativt øyeblikk kom jeg på å bruke Unitiqute 2 fra kontoranlegget som forforsterker ("No speakers" og pre out). Det funker utrolig bra og mange av Naims positive egenskaper kombinert med en highend rørforsterker er skikkelig interessant. Det har fått meg til å lure på å investere i en Naim preamp. Så spørsmålet er: er det andre her som har erfaring med å bruke Naim preamp med effektforsterkere fra andre fabrikanter?
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Har hatt en litt spesiell opplevelse og lurer på om andre "Naimere" har erfaring. Forforsterkeren i hovedanlegget trengte service og i et kreativt øyeblikk kom jeg på å bruke Unitiqute 2 fra kontoranlegget som forforsterker ("No speakers" og pre out). Det funker utrolig bra og mange av Naims positive egenskaper kombinert med en highend rørforsterker er skikkelig interessant. Det har fått meg til å lure på å investere i en Naim preamp. Så spørsmålet er: er det andre her som har erfaring med å bruke Naim preamp med effektforsterkere fra andre fabrikanter?
    Jeg har ingen erfaring, men dette er fullt mulig sånn jeg forstår det. Merk at enkelte Naim preamper må strømforsynes fra ekstern powersupply.
    Les dette: https://community.naimaudio.com/t/nac-202-napsc-feeding-non-naim-power-amp/6623/5

    Siste Atom HE innbyr til alternativ poweramp, med sine fleksible tilkoblingsmuligheter. Bruk av aktive høyttalere er også relativt utbredt med Naim preamper.

    Anbefaler sånn generelt søk i Naim- Forum UK eller lag en profil og spør der? Der finner man også nyttige FAQ.
    https://community.naimaudio.com/
     
    Sist redigert:

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Er fullt mulig å gjøre dette med alle Naim sine preer. Jeg har eksperimenter litt med de klassiske modellene (nac202 og nac82/282). Det som gjør det litt utfordrende er at Naim ikke kabler som andre. De sender signalet igjennom den eksterne strømforsyningen og videre til effekttrinnet med sin egen kabel (snaic), derfor trenger en å lage/få laget spesialkabler for å få dette til å virke. Bruker du derimot Atom HE, som Stover nevner, så har denne standard RCA/XLR og vil kunne benyttes som en hvilken som helst Pre.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei,
    Har hatt en litt spesiell opplevelse og lurer på om andre "Naimere" har erfaring. Forforsterkeren i hovedanlegget trengte service og i et kreativt øyeblikk kom jeg på å bruke Unitiqute 2 fra kontoranlegget som forforsterker ("No speakers" og pre out). Det funker utrolig bra og mange av Naims positive egenskaper kombinert med en highend rørforsterker er skikkelig interessant. Det har fått meg til å lure på å investere i en Naim preamp. Så spørsmålet er: er det andre her som har erfaring med å bruke Naim preamp med effektforsterkere fra andre fabrikanter?
    Hei!

    Jeg har hatt UnitiQute siden 2013, benyttet den mest som streamer/digital coax ut til ekstern DAC, men i flytteperioder og i anlegg 2 så har den gjort nytte som hovedforsterker. Noe jeg gjør også nå:)
    Har dessverre ikke like gode erfaringer med denne som pre. Prøvd flere ganger med trinn fra Rotel, Audiolab, Doxa, m.fl.
    Ankepunktet mitt er at den bringer inn for mye støy, lyder for «grått», mangler oppløsning og finesse ift dedikerte forforsterkere. Jeg hadde også Naim NAP 100, men dessverre samme inntrykk.
    Tenker at funker det med Qute på ditt trinn så er det jo suverent, men at en dedikert pre fra Naim vil være bedre.
    Ser dog lite Naim pre på annet enn Naim. Kanskje en grunn til dette?
    Hvilket trinn har du?
     
    Sist redigert:

    Sjur K

    Fersking
    Ble medlem
    02.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Har selv brukt Nac272 med Naim effekter og fra Hegel og Primare. Syntes det fungerte veldig bra. Den har rca utgang og kan kobles med det meste. Har også innebygget streamer som styres med en veldig god app.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har selv brukt Nac272 med Naim effekter og fra Hegel og Primare. Syntes det fungerte veldig bra. Den har rca utgang og kan kobles med det meste. Har også innebygget streamer som styres med en veldig god app.
    Og en volumkontroll som fungerer. Resten av classicserien er vel hissig, og vanskelig å klntrollere fra app/fjernkontroll.
     

    Sjur K

    Fersking
    Ble medlem
    02.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Jeg oppgraderte til 252, og det er litt tilvenning, men når man blir vant til den fungerer den supert.
     

    zodiac

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    93
    Antall liker
    32
    Takk for tilbakemeldinger. Misforstå meg rett UQ2 som forforsterker er langt unna Cary rørforforsterkeren jeg vanligvis bruker. Mikrodetaljer, oppløsning og desslike er jo ikke der. Men det som tiltaler er den spillegleden og ja, den utslitte frasen PRaT. Og utfra forventningene funker det som sagt overaskende bra. Må vel kanskje ta sjansen på en NAC 272, den er vel kun tilgjengelig på bruktmarkedet og vanskelig å få på hjemlån
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Ja, selges ikke lengre. Har ikke Roon hvis du bruker det, kun naim app.
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Hvis du etterhvert har lyst til å eksperimentere og bor i rimelig kjøreavstand fra øvre romeriket, så har jeg en nac82 (forløperen til nac282) + 2 stk. hicap stående i opplag. Disse kan du låne. Har en snaic-4 til RCA (kabel til effekttrinn) og kan lage en rca til snaic-5 (kilde til Pre) når ferien er over (starten av august). Nac82/282 er i mine ører det beste Naim har å by på før du kommer opp på nac552. Ikke fullt så oppløst som nac252, men masser av trøkk (praat), spesielt med 2 stk. hicap.
     

    zodiac

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    93
    Antall liker
    32
    Takk for tilbudet, Offroad. Litt artig å gjøre ting utenfor boksen innimellom. Kan hende jeg tar kontakt over sommeren for å prøve!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.221
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nac82/282 er i mine ører det beste Naim har å by på før du kommer opp på nac552. Ikke fullt så oppløst som nac252, men masser av trøkk (praat), spesielt med 2 stk. hicap.
    Innimellom der vil jeg og mange mene andre at nac52/sc ligger. Jeg hadde både 82 med to hc og 52/sc og syntes at 52 var langt bedre enn 82. Mer innsikt i musikken
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Var ikke meningen å starte noen ‘hva er best’ tråd og tipper nok at de fleste rangerer 52/252 over 82/282 (også Naim selv). Hadde selv, i en periode, både 252 og 282 + sc. Jeg endte likevel opp med å foretrekke råskapen i 282 foran mer innsikt og større scene i 252. 52 har jeg dessverre aldri hatt, men kan jo hende den også dukker opp her en dag😜
     

    Sjur K

    Fersking
    Ble medlem
    02.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hvis du etterhvert har lyst til å eksperimentere og bor i rimelig kjøreavstand fra øvre romeriket, så har jeg en nac82 (forløperen til nac282) + 2 stk. hicap stående i opplag. Disse kan du låne. Har en snaic-4 til RCA (kabel til effekttrinn) og kan lage en rca til snaic-5 (kilde til Pre) når ferien er over (starten av august). Nac82/282 er i mine ører det beste Naim har å by på før du kommer opp på nac552. Ikke fullt så oppløst som nac252, men masser av trøkk (praat), spesielt med 2 stk. hicap.
    Hvor lang er den 4DIN-RCA? Er det noe du kunne solgt, eller laget og solgt?
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Husker ikke helt, men tipper 75cm - 1m. Kan sjekke når jeg er hjemme igjen om et par uker. Er uansett ikke noe problem å lage en slik kabel. Mener jeg har både anstendige kabler, samt plugger liggende.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei Naim folk! 2 saker jeg lurer på.

    Ok, så jeg bruker nå UnitiQute «1.5», modellen mellom 1&2, som «all in one» med JBL L-52.
    (UQ gjør vanligvis nytte som HUB og streamer, men grunnet liten plass så er den sjefen igjen)

    1. Etter snart 10 år har den fortsatt ikke misset et slag, men displayets tall&bokstaver begynner å brekke opp litt.
    Noen som har noe fix på dette? Virker også som om lysstyrken er på vei ned.

    2. Fant plutselig kabel/overgang for SW updates i flytteeske. Så da tenkte jeg å oppdatere for å få Tidal Connect. (Kult at den fortsatt lar seg oppdatere!)
    Har gjort en del updates fra før, gikk smooth og jeg har nå v.4.8. Nice:)
    Men, så begynner jeg å spille musikk, og jeg hører at her har noe endret seg. IMØ ikke til det bedre.
    Inn på Naim forum, og der mener folket at 4.8 låter bedre(!)
    Tenker jo at de burde skrive at SW updates inneholder endringer som kan påvirke lydsignatur?

    Dette skriver Naim marketing selv i tråden etter update:

    «Someone on the Naim Audio Facebook group has reported improved sound quality with 4.8. YMMV.
    We’re certainly very happy how it sounds, or we would not have released it. Naim legend, Roy George himself mastered this one.»

    Så da inneholder tydeligvis Naim SW updates mer enn bare funksjon.
    Noen andre som også hørte forskjell?
     

    flippin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    116
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    1
    1. Jeg har forstått det slik at disse displayene er en svakhet med at skjermen blir svak etter endel år. Jeg har en Uniti 2 som har blitt noen år, men der er skjermen god fremdeles. Jeg har stilt det inn slik at skjermen skrur seg fort av etter bruk, håper det gjør at den holder noen år lengre. De kan byttes av Naim, men det har ikke jeg erfaring med.

    2. Min Uniti 2 lar seg ikke oppdatere til 4.8 med Tidal Connect så min er på 4.7. Kan ikke huske noen endringer i lyden når jeg oppgraderte selv, men det gjorde jeg omtrent med en gang etter at jeg kjøpte den brukt.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    1. Jeg har forstått det slik at disse displayene er en svakhet med at skjermen blir svak etter endel år. Jeg har en Uniti 2 som har blitt noen år, men der er skjermen god fremdeles. Jeg har stilt det inn slik at skjermen skrur seg fort av etter bruk, håper det gjør at den holder noen år lengre. De kan byttes av Naim, men det har ikke jeg erfaring med.

    2. Min Uniti 2 lar seg ikke oppdatere til 4.8 med Tidal Connect så min er på 4.7. Kan ikke huske noen endringer i lyden når jeg oppgraderte selv, men det gjorde jeg omtrent med en gang etter at jeg kjøpte den brukt.
    Ja, skjermen min skrur seg også fort av, det hjelper nok.
    Men hvorfor får du ikke oppdatert til 4.8 da?
     

    flippin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    116
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    1
    Ja, skjermen min skrur seg også fort av, det hjelper nok.
    Men hvorfor får du ikke oppdatert til 4.8 da?
    Ser nå at Uniti 2 kan oppdateres til 4.8 den også. Må ha lest feil når den kom ut. Jeg bruker ikke TIDAL for tiden så har ikke direkte behov for oppdateringen. Blir litt usikker hvis lyden endres.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ser nå at Uniti 2 kan oppdateres til 4.8 den også. Må ha lest feil når den kom ut. Jeg bruker ikke TIDAL for tiden så har ikke direkte behov for oppdateringen. Blir litt usikker hvis lyden endres.
    Ser de fleste på Naim forumet er positive, og Naim selv skriver «improved sound quality».
    Bruker heller ikke Tidal Connect, så mulig jeg gjør en roll-back til 4.7.
    Men jeg skal gi 4.8 noen dager. UQ skal etterhvert inn igjen som ren HUB/Streamer. Da bruker jeg digital utgangen mot annen DAC og forsterker. En del andre faktorer som spiller inn på lydsiden da.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn