Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skulle jo egentlig hatt en Phonosophie cdspiller, men da blir det kjøp brukt fra Tyskland, og med moms på brukt så blir den mellomste spilleren like kostbar som cds3/xps. Velger Naim p.g.a at de har litt samme filosofi og at cdspillere etter all sannsynlighet vil trenge service etter hvert, noe Naim tydeligvis tar seriøst.
    Det kan jo være som du sier at dette blir "krasj" (noe jeg ikke tror) og da vil jeg jo helt ikke tape for mye om jeg selger, så xps virker mest fornuftig også her.
    Når det gjelder "mye bedre" så burde jeg nok jekket det opp basert på det jeg har lest:) Men det blir blir jo bare teori da jeg ikke har hørt noen av de.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jeg følger Stover 100% her. Livets gleder kan fortsatt nytes med visshet om at Xps gir deg musikkglede i mange år fremover. Spilleren er fortsatt enorm. Du frigjør penger til bedre hylleløsning (underlag er viktig på fjærbaserte systemer) og masse musikk eller en god stol å sitte i når du spiller osv. Jeg hadde ikke vært redd for Xps.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    MaKi: Kan du si litt mer om hvordan du opplever å kjøre aktivt? Andre som kjører aktivt her?

    minutten: jeg har fortsatt Cds2/Xps samt Linn LP12 på nevnte forsterker, men kjører nå med aktivt kort. Aktivt er fantastisk!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Helt på linje med de over, Stover og MaKi jeg også. XPS er super den, og jeg hadde gladelig levd med CDS3/XPS2 som kilde i all fremtid jeg. Selv om 555PS er bedre.
    Synes ikke ytelsesforbedringen 555PS nødvendigvis rettferdiggjør mellomlegget, men "that's all in the ears of the beholder".
    Akkurat likedan som jeg ikke ørter på noen CD555, det er noe med at CDS3/XPS2 er så god at den sveiper unna det meste av opplevd oppgraderingsbehov.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har vel bestemt meg for XPS nå, men det ser ut til at jeg må kjøpe fra UK. Får 12 mnd garanti så noe fordeler er med å handle fra leverandør, selv om det er fra UK.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vel bestemt meg for XPS nå, men det ser ut til at jeg må kjøpe fra UK. Får 12 mnd garanti så noe fordeler er med å handle fra leverandør, selv om det er fra UK.
    Du er så utålmodig :) Det var opptil flere tilgjengelig på Torget for bare et par måneder siden....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er litt kjipt å bare ha cds3 og ingen psu da...
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Sitter og sporer min egen forsendelse til Cymbiosis og det viser seg at papirene til tollvesenet er fylt ut feil. Supert med tanke på at jeg fikk hjelp til det på postkontoret. Lurer på om det er for mye å forlange at de mestrer sin egen jobb på posten?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, kjenner meg igjen fra da jeg hadde kommet til erkjennelsen av at jeg bare måtte ha en XPS. Hadde likevel kilden et år før jeg fant ut at jeg ville ta meg råd til XPSen, og koste meg hele tiden med lyden...... Sikkert bra å kjøpe å kjøpe fra England og få garantien med på kjøpet, men etter hva jeg skjønner får en også garanti når en etter hvert finner ut at en vil oppgradere til den nye utgaven....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jo men du kan jo spille med HDX uten XPS, det går ikke med cds3 som må ha ekstern psu. Hadde den hatt intern psu som cdx2 så hadde jeg ikke vært så utålmodig.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo men du kan jo spille med HDX uten XPS, det går ikke med cds3 som må ha ekstern psu. Hadde den hatt intern psu som cdx2 så hadde jeg ikke vært så utålmodig.
    Beklager min begrensete peiling, da skjønner jeg deg veldig godt :) Håper du får positiv feedback på annonsen. Lykke til!!!
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Ja, hvordan forklare det? Forenklet sagt er det som å få en mye bedre kilde, litt bedre rom og litt bedre forsterker på en gang. Men, det er altså dette med kildekvaliteten man merker seg. Langt lavere støygulv fører til at alt henger mer sammen, alt blir lettere å følge og det bare "makes sense". Det er en større følelse av energi og dramatikk, ting bare skjer ut av intet, man merker det spesielt på dramtiske endringer i klassiske stykker og feks på samspillet jazzmusikere i mellom. Men, det sier jeg nok bare fordi jeg spiller mest av det.

    Det blir rett og slett bare mer musikk, mer av alt, man skjønner temmelig fort at det var verdt hver krone. Den største oppgradering jeg har gjort sett bort ifra kildebytter. Anbefales på alle måter.



    MaKi: Kan du si litt mer om hvordan du opplever å kjøre aktivt? Andre som kjører aktivt her?

    minutten: jeg har fortsatt Cds2/Xps samt Linn LP12 på nevnte forsterker, men kjører nå med aktivt kort. Aktivt er fantastisk!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da fikk jeg en mail fra Cymbiosismed info om Xps'en. Den er nå ferdig og står klar til shipping. Det som gjenstår å er for tollen å gjøre seg ferdige. Jeg kontaktet utenlandsavdelingen til Posten og de informerte meg om at personnr mitt manglet på forsendingen og hadde dermed stoppet opp. Iflg de på Posten skulle det ordne seg etrer at jeg opplyste de over tlf.
    Tenker jeg har min nye Xps om 14 dager +
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg tør å blottlegge min Naim historie. Dette er mine Naim oppsett siden 2005. Det er ingen skryteliste, det er ikke mye å være stolt av, men jeg har prøvd mye, lært mye. Jeg hadde prøvd mye før Naim også.
    For ordens skyld. Mange vil tro jeg har tapt mye penger på disse kjøp og salg, men det har jeg ikke, bare så det er nevnt.
    Tjent litt på noe, tapt litt på andre.I skrivende stund og inntil videre har jeg en CD5XS som kilde.


    CD5X/ EAR 864/ Doxa 140/ Amphion Xenon
    CD5X/ NAC202/ NAP200/ Amphion Xenon
    CDX2/ NAC202/ NAP200/ Hicap2/ Amphion Xenon
    CDX2/ NAC282/ NAP250.2/ 2 x Hicap2/ Allae
    Fraim sort/ Alu
    CDS3/ NAC282/ NAP250.2/ 2 x Hicap2/ Allae
    CD5/ Hicap2/ Nait5i/ Spendor S6e
    CDX2/ NAC202/ NAP200/ Hicap2/ Spendor S8e
    CDX2/ XPS2/ NAC202/ NAP200/ Hicap2/ Spendor S8e
    Linn Lp12/ Ekos/ Superline
    2 x Fraim Cherry/ Alu
    CDS3/ XPS/ NAC252/ SuperCap2/ NAP300/ Monitor Audio PL300
    Mac Mini/ NDac/ NaitXS/ Hicap2/ Allae
    Mac Mini/ CD5XS/ NDac/ 555PS/ SuperNait/ Allae
    Mac Mini/ CD5XS/ NDac/ 555PS/ NAC282/ SuperCap2/ NAP250.2/ Ovator S-400
    1 x Fraim
    CDS3/ 555PS/ NAC282/ SuperCap2/ NAP250.2/ Ovator S-400/ CD5XS
    ?/ 555PS/ NAC282/ SuperCap2/ NAP250.2/ Ovator S-400/ Fraim

     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Naimister! Eg fikk ein epost frå han eg kjøpte NAC82 av i går, han har eit par SBL pakka ned i original emballasje. Muligens defekte diskantar grunna inntrykking, ellers heile og pene. Prisantydning er eit par tusen pluss frakt. Om dette er interessant så kan eg formidle kontakt.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Tilbringer kommende helg i Oslo og benytter anledningen til å høre Naim streamere inklusive NDS.
    Er jeg heldig får jeg høre Ovator S-600 også.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg sitter på Torp og venter på flyet til London. Skal innom Harrods å få en lytt på Uniqute og Ovator 400. Lurer på om ikke en uniqute koblet til dac/xps2 vil være et bedre alternativ enn det jeg bruker nå.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    jeg er i bunn og grunn fornøyd med det jeg har :D

    er det sikkert at streaming teknologien er ferdig utviklet (nysjerrig på nds)?
    kansje lurt og vente litt og se det hele an?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Skulle bare mangle Nilsen, du har IMO på papiret et av Norges beste musikkanlegg :)
    For egen del viser tidligere viste utstyrs-liste at det må landes.

    Ellers er jeg litt enig ift streamer. De er nok ikke ferdig utviklet, men tror nok fremtidige endringer skjer på software siden?
    Elektromekanisk sett er dette ifølge importøren det mest forseg gjorte de har sett. (innvendig titt)

    Kanskje noen kan belyse hvordan ferden med Linn KDS har vært? Er det software det går i, chassiss eller hardware endringer?

    jeg er i bunn og grunn fornøyd med det jeg har :D

    er det sikkert at streaming teknologien er ferdig utviklet (nysjerrig på nds)?
    kansje lurt og vente litt og se det hele an?
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kan du utdype "uten mulighet for oppgradering"?
    Streamere blir vel mer som en PC der teknologien "lever". Man bytter disker og minne, samt oppgraderer software?
    Dersom jeg tenker riktig kan man vente til evig tid med å kjøpe streamer, basert på dine uttalelser?
    Jeg ser imidlertid at noen klager på å ha kjøpt en NDX og så annonseres den nye streameren NDS. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at alle Naims cdp skal erstattes av streamere.

    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Om noen vil ha SBLene skal jeg til Bergen neste uke. Kan eventuelt kjøre innom Stavanger på veien hjem.

    -C
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min Naim HDX er for tiden i England for bytting av HD og utvidelse av RAM. Den er kanskje gammeldags, men litt oppgraderingsmuligheter finnes.....

    Kan du utdype "uten mulighet for oppgradering"?
    Streamere blir vel mer som en PC der teknologien "lever". Man bytter disker og minne, samt oppgraderer software?
    Dersom jeg tenker riktig kan man vente til evig tid med å kjøpe streamer.
    Jeg ser imidlertid at noen klager på å ha kjøpt en NDX og så annonseres den nye streameren NDS. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at alle Naims cdp skal erstattes av streamere.

    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
    Denne er en påstanden vil jeg egentlig karakterisere som usann. Naim tilbyr jo oppgradring til siste spec på alle sine streamere, bl.a. er det mulig å skifte til et mer moderne nettverkskort og oppgradere fra 24/96 til 24/192. Programvaren blir også oppdatert fra tid til annen. Tror nok spesielt at NDS kommer til å holde i mage år, siden mye av innsatsen handler om den mekaniske konstruksjonen og den analoge signalveien, slikt går ikke ut på dato. Se på Linn Klimax DS som var den første high end streameren. Den har ikke blitt forbigått av rimelige løsninger selv etter alle disse årene.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Noen som vet hvilket styresystem Naim bruker i deres streamere? Den første HDX var MS Windows basert. Hvis det fortsatt er tilfelle (eller annet tilsvarende) er det jo nesten ingen grenser for hva Naim kan oppgradere - ram og nettkort er allerede nevnt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet hvilket styresystem Naim bruker i deres streamere? Den første HDX var MS Windows basert. Hvis det fortsatt er tilfelle (eller annet tilsvarende) er det jo nesten ingen grenser for hva Naim kan oppgradere - ram og nettkort er allerede nevnt.
    i tillegg til software oppdateringer som detter inn flere ganger i året. En dag har du HD-avspiller, og neste dag har du plutselig også internett-radio :) Uten mulighet for oppgradering - Neppe!
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
    Nå vet jeg ikke hva du konkret mener med at Naim er bakpå? Men med tanke på hvor villige Naim er til å oppdatere eldre produkter, synes jeg ikke man har grunn til å frykte det værste her.

    Når det er sakt, er jeg dels enig i din konkusjon. Utviklingen på den digitale side går raskt. Det første mål kunne være noget ala en blanding af Apples AirPlay, SmartGlass, og uPNP - en slags universell og mere allsidig AirPlay/uPNP-blanding. Gjerne iblandet en felles standard for streaming tjenester som Spotify, Deezer, erc. Om gamle produkter vil kunne oppgraderes til fremtidige systemer er vel umulig å si, men på et tidspunkt blir svaret nei, og utviklingen går jo som sakt fort...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det blir dels en filosofisk debatt. Gleden med en streamer for meg er å kunne lytte uten å bruke PC som brukergrensesnitt.

    Og husk at Naim sine streamere også er DACer, og NDS er attpåtil den beste DACen Naim har laget.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Ja BachM. Jeg tror også dagens Naim streamere blir gangbare i mange år. Om man investerer eller ei akkurat nu, må bli en personlig helhetsvurdering.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Jepp, sjølvsagt er det personleg. Eg har berre ikkje fått godfoten for Naim sine streaming eller hdd produkt.
    Får sjekke innom igjen uti nyåret.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Kan du utdype "uten mulighet for oppgradering"?

    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
    Det var min personlige erfaring etter møte med ND5 XS og ein representant fra Naim. Den gangen var det mange detaljer som mangla for at eg ville sett på den som ein framtidsretta spelar og den hadde for mange mangler til at eg vurderte den særleg nærare. Representanten fra Naim sa og at dei tinga eg ynskja av ein nettverksspelar ikkje nødvendigvis var noko som kom til å komme ved ein framtidig oppdatering.

    Eg kan berre snakke for meg sjølv, men har meir igjen av å bruke ein Mac til 3000,- som hjartet i systemet enn ND5 til 20000,-.
    Likar Naim, likar ikkje nettverksspelarane deira. Heilt subjektivt, sjølvsagt.
     
    Sist redigert:

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Ser at det skjer ting både med N-Stream og Uniti(qute) og dei andre nettverksprodukta. Bra! Mitt første møte var ikkje blidt, og det er nok heller ikkje produkt for meg endå. Men så lenge det går framover så er det håp :)

    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
    Denne er en påstanden vil jeg egentlig karakterisere som usann. Naim tilbyr jo oppgradring til siste spec på alle sine streamere, bl.a. er det mulig å skifte til et mer moderne nettverkskort og oppgradere fra 24/96 til 24/192. Programvaren blir også oppdatert fra tid til annen. Tror nok spesielt at NDS kommer til å holde i mage år, siden mye av innsatsen handler om den mekaniske konstruksjonen og den analoge signalveien, slikt går ikke ut på dato. Se på Linn Klimax DS som var den første high end streameren. Den har ikke blitt forbigått av rimelige løsninger selv etter alle disse årene.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut for meg som de bare er i startgropen foreløpig med sine modeller og utvalg,hardware...der er de vel på plass,men software vil vel utvikle seg frammover ?

    Personlig sitter jeg "litt" på gjerde vedrørende Naim streamere,blant de beste lyd tror jeg nok,men litt usikker på plattformen de vil lande på
    Slik jeg forstår det har de en stor stab som jobber og utvikler streamerog HD baserte produkter fortløpende,så her kommer det nyheter frammover IMO.

    Av konkurenter der ute i samme divisjon som er verdt og følge opp med god lyd og musikalitet det vel Devaliet,Linn, T+A og PS Audio PWD og Cyrus Stream XP (får veldig god kritikk)
    Løsninger disse velger på software siden og mulige oppgraderinger er det for egen del som jeg sammenligner mot Naim og mitt fremtidige fremtidige valg.

    Og har enda tilgode og lese en dårlig test av Naim sine streamere eller HD spillere,så det blir spennende og se hva de kommer med frammover
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg kan ikke se at du med ett ord nevner hva du savner Ørnbjørn? Jeg er ikke dypt bevandret i denne verdenen, men vet det kommer Airplay funksjoner etterhvert. Hva er det du savner? Skuff til fjernkontrollen :rolleyes:

    Utover det så er jo spørsmålet om fremtids sikkerhet på sin plass, men kan hende bør man være mer konkret? Kan hende anser jeg (og Naim) at dine ønsker ikke representerer noen musikkmessig økt ytelse?


    Kan du utdype "uten mulighet for oppgradering"?

    streamingteknologien er ung. naim sine streamers og hd-spelarar heng bakpå og er allereie gammaldagse utan moglegheit til oppgradering. eg ville holdt streamingen til pc-domenet og brukt dac.
    Det var min personlige erfaring etter møte med ND5 XS og ein representant fra Naim. Den gangen var det mange detaljer som mangla for at eg ville sett på den som ein framtidsretta spelar og den hadde for mange mangler til at eg vurderte den særleg nærare. Representanten fra Naim sa og at dei tinga eg ynskja av ein nettverksspelar ikkje nødvendigvis var noko som kom til å komme ved ein framtidig oppdatering.

    Eg kan berre snakke for meg sjølv, men har meir igjen av å bruke ein Mac til 3000,- som hjartet i systemet enn ND5 til 20000,-.
    Likar Naim, likar ikkje nettverksspelarane deira. Heilt subjektivt, sjølvsagt.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    På den aktuelle demoen fikk eg ikkje spelt av 192kHz/24-bit Apple Lossless-filer (men Flac). Det var ikkje støtte for Airplay. iTunes-biblioteket eg hadde på ein eksterndisk lot seg ikkje spele av via USB. Mykje jukking med UPnP, manglende covers, kunne ikkje lage spelelister eller spole via N-stream, pluss ein heil del anna "småputl" som me seier heime. Måtte ha starta på "skratch" med ein eigen NAS om det skulle fungert optimalt (og då ville eg sett på mange andre moglegheitar og, som Mytek sin dac og Macbasert avspeling). Mulig det har blitt bedre no, derfor vil eg sjå på Naim-streamer igjen i 2013.
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Alt det du nevner er så langt jeg forstår software basert. Noe er allerede på vei, annet kommer.
    På den annen side, vi vet ifra før at Naim ofte går sine egne veier og du har tydeligvis vandret på en/ noen av dem.
    Storm i et vannglass??

    På den aktuelle demoen fikk eg ikkje spelt av 192kHz/24-bit Apple Lossless-filer (men Flac). Det var ikkje støtte for Airplay. iTunes-biblioteket eg hadde på ein eksterndisk lot seg ikkje spele av via USB. Mykje jukking med UPnP, manglende covers, kunne ikkje lage spelelister eller spole via N-stream, pluss ein heil del anna "småputl" som me seier heime. Måtte ha starta på "skratch" med ein eigen NAS om det skulle fungert optimalt (og då ville eg sett på mange andre moglegheitar og, som Mytek sin dac og Macbasert avspeling). Mulig det har blitt bedre no, derfor vil eg sjå på Naim-streamer igjen i 2013.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Knapt ein svak bris. Eg var i kjøpsmodus, fikk demonstrert noko som verka gammaldags allereie då det kom (tidleg i år), selger var nølande til oppgradering og det var det eg har av erfaring. N-stream var eit ufullstendig program før versjonen som kom i august. Stikkordet er bekvemmelighet. Med det i bakhand så har eg ikkje oppsøkt produktet igjen, men ser, som du seier at noko er på veg og noko er på komminga. Naim går eigne vegar, og det er bra! Streaming-produkta står ikkje like meisla inn i stein kvar dei høyrer heime i "suggested systems". Ein streamer + Supernait er noko eg har lyst på, sammen med nye høgtalarar frå KEF.

    Eg avventar endå, men kjem til å sjå på Naim-produkt igjen. Med mindre Rega kjem med eit alternativ, sjølvsagt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn