Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Stover:

    Det ble desverre ikke anledning til det på min tur til Oslo. Tiden strakk desverre ikke til.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    balthar skrev:
    Bach_Man skrev:
    Data over strømnettet er omstridt, mange mener at det er dårligere og mer støyende enn wifi.
    oh ok...dete blir anbefalt til meg ....hmmm da bør dete undersøkes ?
    Fungerer som bare det! Har benyttet dette i mange år. Devolo har jeg best erfaring med, selges på komplett.no bl.a
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    4
    Stover skrev:
    Fikk du hørt Ovator 400 Griffenfeldt?
    Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk


    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
    Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
    Kort innpå: Fikk hørt Ovator 400 på messa på Triaden. I det rommet og med det utstyret (se info tidligere i tråden) og den aktuelle demomusikken så låt det iallefall helt utmerket :)
    Må få tatt meg en tur til Kontrapunkt å høre skikkelig på de (hvis de har 400 inne da??)
    Noen som vet?
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    marius78 skrev:
    Hei har kjøpt meg en flatcap XS til min 152 XS og har noen spørsmål om tilkobling. Upgrade 1 er greit, men det skal vel også være mulig å koble til via upgrade 2 i tillegg. Flatcapen skal bare brukes på 152 XS, så det må vel være mulig å gjøre følgende:


    uten å kjøpe en hicap.
    "For future reference" som det heter. Fikk svar fra kontrapunkt om at det skal være fullt mulig. Når jeg fikk kjøpt kabelen og begynte å rigge det på plass var det ikke så vanskelig som det i utgangspunktet så ut. Slik endte jeg opp
     

    Vedlegg

    M

    medlem215396

    Gjest
    Kanskje noen var og hørte den på tirsdag? Da ble det annonsert at KP hadde både 400 og 600 for demo.

    Mvh


    Liotheles skrev:
    Stover skrev:
    Fikk du hørt Ovator 400 Griffenfeldt?
    Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk


    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
    Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
    Kort innpå: Fikk hørt Ovator 400 på messa på Triaden. I det rommet og med det utstyret (se info tidligere i tråden) og den aktuelle demomusikken så låt det iallefall helt utmerket :)
    Må få tatt meg en tur til Kontrapunkt å høre skikkelig på de (hvis de har 400 inne da??)
    Noen som vet?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    leon skrev:
    Er ikke 400 en ht Audioroyal burde luktet på ?
    Tja, det spørs om markedet for Naim ht er litt begrensa i Trøndelag, uten at jeg vet hvor stor interessen er.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    172
    Sted
    Trondheim
    torem skrev:
    leon skrev:
    Er ikke 400 en ht Audioroyal burde luktet på ?
    Tja, det spørs om markedet for Naim ht er litt begrensa i Trøndelag, uten at jeg vet hvor stor interessen er.
    Interessen burde absolutt være tilstede, når du selger naim cd,dac,hardisk-spillere og forsterkere fra før..
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    En liten digresjon:

    Hadde tenkt å starte en tråd om hvor mye bedre plutselig Spotify har begynt å låte, om de kanskje hadde begynt å sende musikken ukomprimert da jeg fikk plutselig mindre bakgrundsstøy og økt dynamikk. Fant plutselig ut at det gjaldt platespilleren min også. Da kom jeg plutselig på at jeg flyttet ytterligere på Napscen sist jeg gjorde rent i og rundt anlegget. Den er en liten syndebukk. Har nevnt det tidligere også, men trodde jeg var innenfor grei avstand siden sist jeg flyttet på den.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    384
    Antall liker
    201
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Dette har jeg aldri opplevd, men hvor langt unna har du den?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    dette har absolut noe for seg, erjo derfor napsc leveres med så laaang kabel.
    ikke ha den på racket sammen med andre komponenter ivertfall.

    ;)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Stover skrev:
    Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
    høgtalere er en personlig sak, Stover, og bør således ikke overlates til andre og bedømme; uansett hva andre mener er det du som til sist i ditt lytterom får vite fasiten; ovator 600 har jo fått strålende omtale rundt omkring og 400 er vel ikke så langt etter ut ifra hva jeg har lest meg opp til.

    alle høgtalere i denne prisklassen er og blir et tveegget sverd og du kan ikke kjøpe nye høgtalere uten først og ha prøvd dem i ditt eget lytterom, uansett hva slags meninger andre har..

    :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Da har suget etter å spille plater igjen blitt såpass stort at jeg har kjøpt meg ny (brukt) platespiller. PU skal bestilles, men har ikke helt bestemt meg enda, blir nok en AT igjen, men har ikke bestemt meg for MM eller MC. Så jeg lurer på hva slags RIAA jeg skal gå for, aner virkelig ikke hva som er verdt å satse på. Det blir ikke en stageline, fordi den fort blir unødvendig dyr med en 5i som ikke kan drive den. Hva er det som er den beste RIAA til en 5i om dagen?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Brasse skrev:
    Cambridge 640P er fin!
    Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Noen som kan kort si litt om hva man kan forvente av forbedringer ved å ha en Flatcap XS på en Nait XSII? Snakker vi natt/dag eller subtile forskjeller?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Fidelio skrev:
    Brasse skrev:
    Cambridge 640P er fin!
    Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.
    har trichord på lån, men har ikkje spelar ::)
    alshus / balthar er nok rette menn å få på bana.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    cybervision_ skrev:
    Noen som kan kort si litt om hva man kan forvente av forbedringer ved å ha en Flatcap XS på en Nait XSII? Snakker vi natt/dag eller subtile forskjeller?
    Litt utanpå, men Hicap på Nait5 ei forbetring som gikk god for prisen (som jo er ein brukt Nait5).
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Fidelio skrev:
    Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.
    Problemet med Stageline på 5i er at du trenger strømforsyning i tillegg, slik at totalkostnaden gjerne kommer opp i 5-6 tusen eller mer, og da finnes det andre gode alternativer, vil tippe Trichord er et av dem.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det er "intet nytt under solen" dette Nilsen, selv om jeg er helt enig.

    Min oppfatning er at det mest blir en frase kanskje, siden de færreste har denne anledningen, nemlig å lytte til alle interessante ht i hjemmemiljøet. Noe research må man gjøre på forhånd, derav digresjonen rundt sverdet ;)

    Dersom jeg selv skulle ønske meg Ovator var jeg villig til å betale litt for å få dem hjem, før kjøp.


    nilsen64 skrev:
    Stover skrev:
    Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
    høgtalere er en personlig sak, Stover, og bør således ikke overlates til andre og bedømme; uansett hva andre mener er det du som til sist i ditt lytterom får vite fasiten; ovator 600 har jo fått strålende omtale rundt omkring og 400 er vel ikke så langt etter ut ifra hva jeg har lest meg opp til.

    alle høgtalere i denne prisklassen er og blir et tveegget sverd og du kan ikke kjøpe nye høgtalere uten først og ha prøvd dem i ditt eget lytterom, uansett hva slags meninger andre har..

    :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.257
    Antall liker
    3.538
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Brasse skrev:
    Fidelio skrev:
    Brasse skrev:
    Cambridge 640P er fin!
    Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.
    har trichord på lån, men har ikkje spelar ::)
    alshus / balthar er nok rette menn å få på bana.
    Hva med han Impulse som skulle komme og montere sakene for deg?

    impulse skrev:
    Brasse, jeg påtar meg oppjustering av platespiller, montering av pickup og justering av arm. Men jeg er faen så kresen på kaffe! ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Når han høyrer Naim / Rega komboen så er nok kjeven for nært golvet til å ta inn noko som helst ;D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser at FraimLite nå har kommet i handelen til greie priser, i hvert fall i en 5-serie/XS-kontekst. Den er kompatibel med vanlig Fraim, slik at man for eksempel kan bruke tomme FraimLite-hyller til å isolere komponenter, eller bruke Lite til mindre følsomme komponenter. Se bildet i denne tråden:

    http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/3819189067183190

    Det later heller ikke til at profilen på hyllefront og uprights skiller seg fra Fraim, slik det tidligere ble antatt her i tråden.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    lovemusikk skrev:
    Er det normalt at når en skrur opp til kl 12 så er det ikke så høyt??????
    Kan det vere pga at pre er passisv, vis den er det da??
    ….
    Satser på mange svar, mens jeg spiser middag med småen og etter hvert legger han i 7 tiden.
    + ellers ting jeg bør vite :)
    ;D
    Preamp er aktiv.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    lovemusikk skrev:
    Er det normalt at når en skrur opp til kl 12 så er det ikke så høyt??????
    hørtes litt rart ut, men hva slags kilde bruker du?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    172
    Sted
    Trondheim
    Bach_Man skrev:
    Jeg ser at FraimLite nå har kommet i handelen til greie priser, i hvert fall i en 5-serie/XS-kontekst. Den er kompatibel med vanlig Fraim, slik at man for eksempel kan bruke tomme FraimLite-hyller til å isolere komponenter, eller bruke Lite til mindre følsomme komponenter. Se bildet i denne tråden:

    http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/3819189067183190

    Det later heller ikke til at profilen på hyllefront og uprights skiller seg fra Fraim, slik det tidligere ble antatt her i tråden.
    Se der ja, det har du jage med rett i! Kjenner du til priser på Denne Lite utgaven ?
    Forstår jeg dette rett så kan denne light utgaven utvides til storebror ?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.257
    Antall liker
    3.538
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    Stemmer, kl 10 er HØYT her.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11

    :)

    Så da blir det lytting på Hegel's cd spiller. Min bluray pioneer xl52 låt ikke bra. ;D Så måtte pakke oppigjen Hegel. (lagt den ut for salg) ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn