|
Snaps kan brukes, men den har kun 4-pins utganger så du må bruke en kabel spesielt til formålet, en Snaic med 4-pin fra Snaps og 5-pin til Stageline. Hicap er vesenlig bedre og plug and play med kablene som følger med.toriamos skrev:Trenger et power suply for Stageline og ser det finnes diverse på ebay. Er Naim Snaps noe å tenke på? Kanskje heller et olive Hi-Cap?
Ikke særlig stor aktivitet heller vil jeg tippe. Men, det er et par annonsert på Hifimagasinet.com til 7000 svenske. Det er et godt kjøp imo, kjøreturen inkludert.C._Alshus skrev:SBLs venner blir for sært.
![]()
Ser du er medlem av Grenlandsklubben Hifiguru? Er sjøl fra området, men kom meg bort i tide.....til bartebyenhifiguru skrev:Det er jo ikke så galt, hvis ikke de står i Norrbotten da....
3000 for Isobarik i Oslo er vel heller ikke galt håper jeg.
bruce skrev:Så bra, Stover. Jeg ser du bruker Chord høyttalerkabler. Hvilken type er det?
Bass er en viktig del av musikkopplevelsen. Samtidig kan dårlig definert bass med for høyt nivå ødelegge alt. Mye er gjort hvis man får dette til å stemme!
I det siste har jeg hørt mye på K Bremnes "11 ubesvarte anrop". Tidligere syntes jeg at dette var en litt kjedelig innspilling. Etter at jeg har utført litt tweaking har denne innspillingen virkelig kommet til sin rett. En fantastisk nærhet i stemmen. Bassgangen kan følges sømløst gjennom hele platen.
Er det noen Naim-folk som har eksprimentert med nettkabler? Jeg bruker hjemmelagede nettkabler med Furutech støpsler i gull. Kabelen har ganske stort tverrsnitt og kraftig skjerming. Hos meg har dette gitt et betydelig løft. Økt definisjon i bassen, tydeligere timing, større nærhet til stemmer og instrumenter, bedre stereoperspektiv. Det er også lettere å skjelne ulike instrumenter og klanger fra hverandre i diskantområdet.
Jeg vet at jeg går litt mot strømmen for tiden, men du verden så morro det er![]()
Chord Epic Twin.Jeg ser du bruker Chord høyttalerkabler. Hvilken type er det?
Så du satt og hørte på lyden, men ikke musikken?Vidar P skrev:Med Naim er det tvert om; jeg fryde meg over den lekre lyden!
Man kan fryde seg over at det er lekker 1952 monolyd selv om man hører på musikk skulle jeg mene. Det ville ha vært verre å fryde seg over lyden om det ikke var musikk der.C._Alshus skrev:Så du satt og hørte på lyden, men ikke musikken?Vidar P skrev:Med Naim er det tvert om; jeg fryde meg over den lekre lyden!![]()
.....then he tried some Neat Momentum 4is. I was there when he swapped them over for the first time and our jaws just dropped. He laughed and said, 'Boy those Dyns just sound broken!'
Hva heter den?C._Alshus skrev:Spiller musikk på en lekker Denon DVD-spiller til 2700 kroner.
Og så har jeg betalt noen tusen for en slik (får den uti januar):
![]()
CDSII: http://www.hifiplus.com/t-rev1-8.htmltoriamos skrev:Hva heter den?
Flott Nait2. Benytter du SBL i sammen med Nait/P25?C._Alshus skrev:Dette spiller musikk!
Leser HiFi+ med glede. Men de er jo litt ekstreme til tider enkelte av skribentene; og mye av utstyret er vel kanskje ikke så tilgjengelig i kongeriket?C._Alshus skrev:Har sluttet å kjøpe hifi-blader etter at jeg fikk Naim, bortsett fra Hifi+.
Rart det der. (Får vel smuglese på Narvesen)
Da har vi landet på omtrent samme konklusjonMaHa skrev:Naim skal ha Chord, såpass tør jeg påstå.