Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei Naim venner.

    Jeg har bestemt meg for å legge ut min flotte Superuniti for salg etter 3 år ( det er veldig lenge for meg å være he he)

    Eneste grunn til å selge min flotte Superuniti er å gå for noe enda bedre :) ;)

    Naim NAC-n-272 og NAP 250 DR.

    Den nye effektforsterkeren er helt ny nå, og jeg er antagelig en av de første som får den levert i Norge :) :)

    Gleder meg masse allerede, og det er mulig at dette settet dukker opp neste uke.

    Jeg er ingen fotograf, men det er sikkert mulig jeg legger inn et bilde eller to

    Ha en flott helg

    mvh

    Tom
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Hei Naim venner.

    Jeg har bestemt meg for å legge ut min flotte Superuniti for salg etter 3 år ( det er veldig lenge for meg å være he he)

    Eneste grunn til å selge min flotte Superuniti er å gå for noe enda bedre :) ;)

    Naim NAC-n-272 og NAP 250 DR.

    Den nye effektforsterkeren er helt ny nå, og jeg er antagelig en av de første som får den levert i Norge :) :)

    Gleder meg masse allerede, og det er mulig at dette settet dukker opp neste uke.

    Jeg er ingen fotograf, men det er sikkert mulig jeg legger inn et bilde eller to

    Ha en flott helg

    mvh

    Tom
    Grattis! N-272 er svært spennede og virker som en perfekt løsning for en 2 (3) boks-løsning. Fikk såvidt hørt på den hos Oslo Hi-Fi Center for noen uker siden, men der låt det dessverre for lyst for min smak. Dog tror jeg heller det skyldes helt feil match på kabler. Nordost kabler og Naim er aldri riktig i mine ører. Følger spent med på din erfaring Tom. Kanskje min gamle Uniti ryker etterhvert :cool:
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    jeg gleder meg til å få dette systemet i hus, og det blir første gang jeg eier en for/effektforsterker ??????????????????. kabler er ikke helt min greie og safer derfor med Naim Naca 5 ????????????. Bilde og litt inntrykk ( er ikke den beste til formulere sånt ) kommer når legger har kommet i hus ????????????

    mvh

    Tom
     

    Mr Fjeld

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    6
    Gratulerer! Hørte på 272 med 200 på Musikkmagazinet og det var svært overbevisende. De brukte med og uten XP5 XS, men 272 står seg fint alene. Må være kjempebra med 250 DR! Har selv Superuniti, Unitiserve og Audiovector (Si3 Avantgarde) og vil nok gå for 272 og 250 DR etter hvert. Spent på å høre om inntrykkene dine!
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Beklager litt sen respons, men her kommer ny oppdatering :)

    Har vært i kontakt med Multirom i dag, og de forteller at de forventer å få inn de nye NAP 250DR til Norge muligens i neste uke, og da er det ikke så lenge den blir sendt til meg. Forresten er jeg visst den første som får utlevert i Norge utenom butikker som bestilt den :)

    Dette blir spennende :) :)

    Tom
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Var ute og luftet Nac12ene nylig. På bildet under er versjon 3 til venstre, den andre er versjon 2.
    Leste på PFM at en Nac12 (modifisert til 2 strømbaner eller dual-rail) ble brukt som benchmarking
    på fabrikken til Naim for å kvalitetssjekke Nac52 og Supercap etter hvert som de ble bygget.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Beklager litt sen respons, men her kommer ny oppdatering :)

    Har vært i kontakt med Multirom i dag, og de forteller at de forventer å få inn de nye NAP 250DR til Norge muligens i neste uke, og da er det ikke så lenge den blir sendt til meg. Forresten er jeg visst den første som får utlevert i Norge utenom butikker som bestilt den :)

    Dette blir spennende :) :)

    Tom
    Grattis Tom, du har sikkert noe å glede deg til :)
    Har du vært fornøyd med SU da? Vil bare ha MER? ;)
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Ikke alle som er er like begeistret for TeddyPardo sine psu til Naim da den gir enn annen "klang" etter det jeg har lest. Men hva med Burndy kablene, noen grunn til at disse ikke skulle fungere? Synes kr. 7000 som Naim skal ha er mye for en kabel.

    Snaxo/SuperLine Burndy Cable | Burndy cables | Cables | TeddyPardo
    Den kabelen gjør sikkert jobben, Teddy Pardo gir 14 dagers full returrett. Witch Hat Audio Cable Shop | Witch Hat Servicing lager også en Burndykabel.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Dette med kabler og Naim er ikke helt enkelt. Min Superline får i dag strøm fra en Phonosophie strømforsyning som også gir strøm til min forforsterker. Ønsker å teste Superline med egen strømforsyning og en Supercap er på vei, men uten Burndy kabel. Kan jeg midlertidig bruke er 5-5 kabel fra Supercap til Superline og en 4-5 fra Supercap til forforsterkeren? Finner ikke dette beskrevet i manualene, men noen forslo å bruke en 5-5 kabel på et forum så jeg tror det fungerer men fint om noen kan bekrefte dette.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ikke alle som er er like begeistret for TeddyPardo sine psu til Naim da den gir enn annen "klang" etter det jeg har lest. Men hva med Burndy kablene, noen grunn til at disse ikke skulle fungere? Synes kr. 7000 som Naim skal ha er mye for en kabel.

    Snaxo/SuperLine Burndy Cable | Burndy cables | Cables | TeddyPardo
    Den kabelen gjør sikkert jobben, Teddy Pardo gir 14 dagers full returrett. Witch Hat Audio Cable Shop | Witch Hat Servicing lager også en Burndykabel.
    Interessant, takk.
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Dette med kabler og Naim er ikke helt enkelt. Min Superline får i dag strøm fra en Phonosophie strømforsyning som også gir strøm til min forforsterker. Ønsker å teste Superline med egen strømforsyning og en Supercap er på vei, men uten Burndy kabel. Kan jeg midlertidig bruke er 5-5 kabel fra Supercap til Superline og en 4-5 fra Supercap til forforsterkeren? Finner ikke dette beskrevet i manualene, men noen forslo å bruke en 5-5 kabel på et forum så jeg tror det fungerer men fint om noen kan bekrefte dette.
    Ja, du kan bruke en Snaic5 kabel fra Supercap til Hiline. Men du får selvsagt ikke utnyttet hele Supercapens potensiale uten en Burndykabel..
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Skal si Burndy har blitt kostbart. Jeg kjøpte en i 2009 for 3500,- hos TomTomAudio.


    Nait1 er forøvrig en artig liten sak. Bare utseendet er verdt prisforlangende.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Dette med kabler og Naim er ikke helt enkelt. Min Superline får i dag strøm fra en Phonosophie strømforsyning som også gir strøm til min forforsterker. Ønsker å teste Superline med egen strømforsyning og en Supercap er på vei, men uten Burndy kabel. Kan jeg midlertidig bruke er 5-5 kabel fra Supercap til Superline og en 4-5 fra Supercap til forforsterkeren? Finner ikke dette beskrevet i manualene, men noen forslo å bruke en 5-5 kabel på et forum så jeg tror det fungerer men fint om noen kan bekrefte dette.
    Ja, du kan bruke en Snaic5 kabel fra Supercap til Hiline. Men du får selvsagt ikke utnyttet hele Supercapens potensiale uten en Burndykabel..
    Var inne på siden du linket til, deres Burndy har 18 pin men Naim's har 17?
    Witch Hat Audio Cable Shop | Witch Hat Servicing
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fant disse på Naim forum, men ingen 18 pin.

    Burndy Lead, 15 Pin, NAC 252
    Burndy Lead, 16 Pin, NAC 52
    Burndy Lead, 19 Pin, NAC 552
    Burndy Lead, 7 Pin, NAPS 300
    Burndy Lead, 9 Pin, NAPS 500
    Burndy Lead, 17 Pin, SNAXO/SuperLine
    Burndy Lead, 11 Pin, S-XPS
    Burndy Lead, 13 Pin, CDPS
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Fant disse på Naim forum, men ingen 18 pin.

    Burndy Lead, 15 Pin, NAC 252
    Burndy Lead, 16 Pin, NAC 52
    Burndy Lead, 19 Pin, NAC 552
    Burndy Lead, 7 Pin, NAPS 300
    Burndy Lead, 9 Pin, NAPS 500
    Burndy Lead, 17 Pin, SNAXO/SuperLine
    Burndy Lead, 11 Pin, S-XPS
    Burndy Lead, 13 Pin, CDPS
    Det er forskjellige typer Burndykabler. Det ser ut som varianten Teddy Pardo og Witch Hat Audio tilbyr er kompatible med Olive og Black standard Supercap til Nac52, Snaxo aktivt delefilter og Superline. Oppgraderer du Supercapen din til DR trenger du etter hva jeg kan skjønne også en ny Burndy. Enkelt skal det ikke være. Ved eventuell bestilling er det viktig å spesifere nøyaktig i hvilken sammenheng den skal brukes.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Beklager litt sen respons, men her kommer ny oppdatering :)

    Har vært i kontakt med Multirom i dag, og de forteller at de forventer å få inn de nye NAP 250DR til Norge muligens i neste uke, og da er det ikke så lenge den blir sendt til meg. Forresten er jeg visst den første som får utlevert i Norge utenom butikker som bestilt den :)

    Dette blir spennende :) :)

    Tom
    Grattis Tom, du har sikkert noe å glede deg til :)
    Har du vært fornøyd med SU da? Vil bare ha MER? ;)

    Hei

    Jeg har vært kjempefornøyd med SU, og har som sagt eid den i 3 år, og det er lenge til å være meg :) :).

    En stor fordel med SU er at den er så flexibel mht til bruksområder. Det følger med en suveren app fra Naim, som gjør at du kan styre det meste fra mobil/nettbrett. Den gir deg tilgang til tusenvis av radiokanaler, og har man unitiserve så styrer man også musikken også via samme app. Den har en egen hodetelefonforsterker, og med 5 digitale innganger og fem analoge ( ikke phono ) så får man koblet opp det meste på denne forsterkeren/streameren.

    Den nye forforsterkeren jeg har bestilt ( Nac-n-272 ) har det samme fine brukervennligheten, som gjør at jeg ønsker å fortsette med samme merket videre og at det gir enda litt mer av det jeg har fra før :)

    Tom
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Pardo koster 1695 og Naim 6995 så det er ganske store forskjeller.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Sendte en mail til Witch Hat Audio ang pin på Burdy og her er svaret om noen er interessert:

    You’re quite right in that the number of pins is different. We connect all the pins available at the outlet of the Supercap so that the cable can be used with any equipment. Naim make leads specifically for each product.
    Our leads separates the signal cable from the power cables so we don’t see the need to make different versions. You are welcome to buy one and send it back within 30 days for a full refund if you don’t like it.

    Tror jeg tester med 2 Snaic før jeg blåser noe mer penger på dette. Når jeg ikke tapper pre sin strømforsyning og gir riaa'en en egen strømforsyning så bør det bli en oppgradering selv uten bruk av Burndy. Litt spent på om/hvor mye dette vil ha å si for lyden.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Da er 252/300 levert ny eier. Får krysse fingre for at dette var siste gangen jeg havner på galeien. Musikkavspilling behøver ikke koste.

    NDS- SN2- Titan, fungerer strålende isammen akkurat nå, musikalsk og med god synergi, tiltross for å være et "mullet" system. Nå har det vært nok fokus på annonsering og ditto, tror jeg skal unne meg noen cd kjøp og ta musikk sommer :cool:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Nå hadde jeg endelig fått vekk støy/brum fra Audiomods armen til Phonosophie/Superline ved å ikke jorde armen i riaa eller pre. Koblet Supercap på Superline i dag, alt annet var likt, og det støyer uten jord med jord til riaa og jord til pre. Koblet den til det innebygde riaatrinnet og jordet til pre, og det er ingen støy. Koblet så Rega'en til Superline, denne har ikke kabel til jord, og det ingen støy fra Superline.
    Litt frustrert nå...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har noe tips på hvordan jeg kan bli kvitt støyen fra Audiomods /Superline? Bruker nå en 5-5 Snaic fra Supercap til Superline og en 5-4 fra Supercap til Phonosophie pre. Ingen støy fra Audiomods direkte i pre og ingen støy fra Superline med Rega, men Rega har ikke separat jord. Nå spiller Raven/Audiomods/AT-33EV rett i pre bedre en Rega P9/RB1000/DV-20X2L i Superline/Supercap, men begge kombinasjonene er bedre en cds3/xps på bra innspillinger så det er ikke helt krise.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Måten du har koblet opp Supercap til SL og Phonosophie, er dette noe som er beskrevet eller anbefalt noe sted? Har du skaffet deg en uønsket loop ved å gjøre det på denne måten?

    Hva med å kjøpe Burndy kabelen fra Pardo, med returrett, og prøve ut det? For meg blir det feil å kjøpe en såpass seriøs strømforsyning og ikke spandere de siste kronene på Burndy?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Den er jo koblet slik en Hi-cap kobles til og selv om jeg ikke får ut hele potensialet så burde det ha fungert OK. Jeg byttet nå om på strømkablene og koblet Supercap, Superline og pre til samme strømpadde og jeg tror det fikset problemet.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Bra det løser seg.
    Mener i utgangspunktet at kabeldressing er overdrevet, men når det kommer til bruk av padder, så styr unna i sin helhet :)

    Den er jo koblet slik en Hi-cap kobles til og selv om jeg ikke får ut hele potensialet så burde det ha fungert OK. Jeg byttet nå om på strømkablene og koblet Supercap, Superline og pre til samme strømpadde og jeg tror det fikset problemet.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ikke lett å unngå "padder" med alle disse boksene, alternativet er jo å få en elektriker til å montere et 2 sifret antall nye stikkontakter.Det er lite kabeldressing her, men dette fungerte så jeg ble kvitt støyen. Når det gjelder effekten av separat strømforsyning så er førsteinntrykket at riaa i pre'en er blitt bedre mens jeg er litt usikker på effekten på Superline. Skiftet fra Kef til Spendor høgtalere dagen før jeg fikk Supercap så det er litt vanskelig være sikker på lyd forandringene, skal bytte tilbake til Kef som jeg har brukt det siste året og se om jeg merker forskjell.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Tider kommer og går. Akkurat er jeg livredd for min Lp12 da minstemann er litt villbass. Til tross for avsperret område kaster han litt av hvert rundt. Istedet for å bare stue den vekk, vurderer jeg sterkt å selge den. Har noen erfaring med markedet her hjemme? Bedre å selge til utlandet?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Måten du har koblet opp Supercap til SL og Phonosophie, er dette noe som er beskrevet eller anbefalt noe sted? Har du skaffet deg en uønsket loop ved å gjøre det på denne måten?

    Hva med å kjøpe Burndy kabelen fra Pardo, med returrett, og prøve ut det? For meg blir det feil å kjøpe en såpass seriøs strømforsyning og ikke spandere de siste kronene på Burndy?
    Ser ut til at jeg må ut med noen tusenlapper til for foreløpig så er ikke dette noe suksess. Hadde trodd jeg skulle fått bedre lyd selv om jeg bare bruker "Hi-Cap inngangen" på Superline, men jeg lurer litt på om jeg faktisk har fått dårligere lyd nå. Får koble tilbake og teste for nå fortrekker jeg pre'en og tidligere når jeg delte strømforsyning så fortrakk jeg Superline.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Sånn er livet i sin helhet, det er lite som er konstant.
    Det rykker litt i vinyl muskelen nå, men jeg skal nok klare å motstå. Jeg har lyst til å kjøpe så mye.
    Selv når jeg legger ut egne produkter for salg får jeg lyst til å kjøpe dem :) Som en full sjømann.

    Har prøvd å selge unna hele oppsettet en stund nå, men det virker som markedet er dødt. Mener sjøl at prisene er satt realistisk (alt har en grense) Det virker også som Svenskene i større grad vet å verdsette gode produkter, ihvertfall ift Naim.

    Lykke til!

    Tider kommer og går. Akkurat er jeg livredd for min Lp12 da minstemann er litt villbass. Til tross for avsperret område kaster han litt av hvert rundt. Istedet for å bare stue den vekk, vurderer jeg sterkt å selge den. Har noen erfaring med markedet her hjemme? Bedre å selge til utlandet?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fra min kortvarige vinylperiode brukte jeg 252 med Supercap og Superline. Jeg hadde en Hicap også.
    I mine ører fungerte Superline best når den var tilkoblet dedikert PSU, altså Hicap. Husker ikke i detalj hva forskjellene gikk i.
    En PSU som skal gjøre flere oppgaver samtidig, versus en dedikert oppgave, virker å være to forskjellige ting. Ihvertfall i min verden og det finnes flere eksempler på akkurat det.

    Måten du har koblet opp Supercap til SL og Phonosophie, er dette noe som er beskrevet eller anbefalt noe sted? Har du skaffet deg en uønsket loop ved å gjøre det på denne måten?

    Hva med å kjøpe Burndy kabelen fra Pardo, med returrett, og prøve ut det? For meg blir det feil å kjøpe en såpass seriøs strømforsyning og ikke spandere de siste kronene på Burndy?
    Ser ut til at jeg må ut med noen tusenlapper til for foreløpig så er ikke dette noe suksess. Hadde trodd jeg skulle fått bedre lyd selv om jeg bare bruker "Hi-Cap inngangen" på Superline, men jeg lurer litt på om jeg faktisk har fått dårligere lyd nå. Får koble tilbake og teste for nå fortrekker jeg pre'en og tidligere når jeg delte strømforsyning så fortrakk jeg Superline.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har lest om flere som mener det samme som deg, og er litt overraskende at jeg nå opplever den innebygde riaa'en som bedre nå.
    Supercapen min er en 2006 modell som ikke ble tatt i bruk før i år, tåler disse å stå ubrukt eller trenger de en re-cap selv om de ikke har vært bruk?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Mitt svar vil være både ja og nei, men vil presisere at jeg på ingen måte er en ekspert. Antatt at den ikke har vært påslått, har den ikke vært utsatt for oppvarming med tilhørende inntørking og elektrisk slitasje på komponenter. Inntørkede elektrolytter, motstander, dårlige loddepunkter med mer. På den annen side har du naturlig aldring ved romtemperatur. I mine øyne som registerreima på en bil, byttes på kjørelengde eller alder. Alder pga slitasje fra omgivelsene.

    Kjøp en Burndy kabel og kjør i vei spør du meg :)


    Supercapen min er en 2006 modell som ikke ble tatt i bruk før i år, tåler disse å stå ubrukt eller trenger de en re-cap selv om de ikke har vært bruk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn