Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ennå ikke helt skjønt hva bluetooth gjør for disse enhetene. Noen som vil forklare?
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ennå ikke helt skjønt hva bluetooth gjør for disse enhetene. Noen som vil forklare?
    Så lenge det er APTX Bluetooth er det en grei alternativ til Airplay for alle type enheter. APTX tilby omtrent CD kvalitet. Ser de nye Naim Uniti produktene har egen Bluetooth antenne. Veldig bra for utvidet rekkevidde.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet grunnen til at Ljudtema mistet eller gav fra seg Naim?
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Kjenner ikke til Ljudtema, men ser inne på den nye distributøren at de også har Focal. Eier ikke de Naim nå?
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Kan vi tenke oss hva dette får å si for service og oppgraderinger for oss Naim-eiere?
    Burde vel bli langt bedre om vi slipper alt via Sverige opplegget. Måtte vente i over 2 mnd på en oppgradering selv, som gikk via Sverige.
    Bra at det er et Norsk firma på bane med Naim nå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer likevel til å savne Isak fra Ljudtema hvis han ikke er med på lasset. Alltid hyggelig og svarer velvillig på spørsmål til alle døgnets tider.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Vedrørende Naim/Bluetooth/aptX..

    Standard bluetooth aptX er en 'predictive' codec (hvor AAC er 'perceptual'), med en maks. bitrate på 384 kbps. Den underliggende protokol er A2DP, som har en teoretisk båndbredde på 768 kbps, den faktiske (vedtatte) er dog maks. 520 kbps for stereo. Selv om PCM har variabel bitrate, ligger en stor del av (redbook) musikken på 7-900 kbps. Det er derfor en sandhet med modifikasjoner, når det hevdes (primært av CSR, aptX-patentholder), at aptX er omtrent CD-kvalitet. Airplay er wifi-basert, og her er båndbredden mye større, hvilket gir mulighet for langt højere bitrate og egentlig tabsfri overførsel. Meg bekjent har iOS-baserte enheter (iPhone/iPad) bare støtte for AAC, Apples egen codec til bluetooth-overførsel, med maks. bitrate på 264 kbps. AptX understøttes dog på Unix-baserte enheter (f.eks. MacBook). Et problem med bluetooth er, at det er nærmest umulig for brukeren å vite/sjekke, hvilken codec og/eller bitrate, som faktisk benyttes under overførslen. Det er også potentielt en risiko for, at problemer med AAC/aptX-overførslen, tvinger sender og mottaker til å falle tilbake på SBC (en basis audio-codec), som ofte overfører med betydelig lavere bitrate (for iOS med ca. 50 kbps).

    Når allt dette er sagt, så synes jeg, at den aptX-donglen jeg i øyeblikket tester med min iPod, fungerer veldig bra. Så bra, at jeg klart foretrekker lyden herfra, fremfor vanlig bluetooth fra min iPhone. I begge tilfelle brukes ALAC-filer, og mottaker er en portabel dac/hodetlf.forsterker (Tento 1866 PortaDac).

    Relatert til Naim-produktene og bruk af mobil/nettbrett, så er det verdt å bite merke i, at iOS (iPhone/iPad) ikke har støtte for aptX p.t. Hvorvidt det kommer, er nok tvivlsomt også, Apple foretrekker jo gjerne egne løsninger (her AAC). Mer sannsynlig er det nok, at aptX forsvinner helt fra Apple-universet, hvis bevegelsen fra Unix imot iOS får full gjennomslagskraft.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Han er nok ikke med på lasset, du får kjøpe noen AudioVector høyttalere av ham så kan du holde kontakten :)

    Kommer likevel til å savne Isak fra Ljudtema hvis han ikke er med på lasset. Alltid hyggelig og svarer velvillig på spørsmål til alle døgnets tider.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Multirom er såvidt jeg kan se et ganske nytt selskap, stiftet i 2013, og de omsatte det året for 349 tusen, og er således et nokså ubeskrevet blad. Stuart André Sæther Sharman ser ut til å inneha samtlige roller i selskapet.

    Det er vel ganske logisk at Naim og Focal samles, begge selskapene er jo nå eid av en gruppe venturekapitalister. Det som er grunn til å frykte er jo en viss 'jappifisering' av selskapenes kultur, og oppsigelsen av Ljudtema betrygger i hvert fall ikke meg.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Multirom AS C/O Mono AS Østerdalsgata 1, 0658 Oslo
    Har vel en viss tilhørighet til MONO.
     

    Multirom

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.03.2014
    Innlegg
    178
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Ser det forstålig nok er noen spørsmål om hvem vi er. Stuart jobbet tidligere hos Mono AS og sluttet der i fjor og stiftet Multirom AS.
    Pr i dag leier vi kontorer hos Mono AS sine lokaler og har derfor postadresse der. I løpet av første halvdel 2015 skal vi flytte til egne nye lokaler i Oslo.
    Er det noen spørmål, så må dere gjerne kontakte oss direkte på Tlf: 23 98 55 55 eller e-post: info@multirom.no

    Hilsen
    Multirom AS
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    @multirom: Det er vel alltid spørsmål nok, når det skiftes importør/distributør, og pressemeldingen på Hifisentralens forside forteller jo ikke alverden. Hvorfor ikke bruke tråden her til orientere norske Naim-eiere om fremtiden, i den grad den er utstukket p.t. Det kunne f.eks. være nyttig å vite følgende:

    - Recapping foregår fremover hvor (Norge, Sverige eller England)?
    - Reparasjoner (mindre/større) foregår fremover hvor?
    - Tekniske spørgsmål stilles fremover til?
    - Skiftet betyr hva for forhandler-nettet (flere/færre)?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ennå ikke helt skjønt hva bluetooth gjør for disse enhetene. Noen som vil forklare?
    Kan f.eks bruke mobil/nettbrett som fjernkontroll for Spotify Connect.
    Det er vel ikke helt riktig(?)
    Spotify Connect: enhetene du har tilknyttet på samme lokalnett, -m/Spotify installert, ser hverandre og man velger enheten som skal spille. Så du bruker som du skriver mobil/nettbrett som remote, men dette går over wifi.

    Bluetooth brukes vel kun til musikkoverføring, ala AirPlay. Ingen styringsfunksjoner her vel?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
    NAC-A er fiklete kabler. Naim lager for øvrig plugger som passer direkte. Husk også at Naim fortsatt velger å bytte om høyre / venstre høyttaler på utgangene...
    Kabler fra Chord Cable Company er elektrisk tilpasset Naim, fungerer perfekt. Det samme gjelder også Atlas Cables. Begge disse er enklere å ha med å gjøre enn Naim NAC-A.

    Jeg er for øvrig interessert i hvordan Supernait'en fungerer hos deg, ELEL, håper du får det til å swinge! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Multirom

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.03.2014
    Innlegg
    178
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Absolutt Kjetilb.
    Vi ønsker definitivt å være tilgjengelig å synlig i "miljøet"
    Svarer dine spørsmål med uthevet tekst under.

    Hilsen
    Multirom AS


    @multirom: Det er vel alltid spørsmål nok, når det skiftes importør/distributør, og pressemeldingen på Hifisentralens forside forteller jo ikke alverden. Hvorfor ikke bruke tråden her til orientere norske Naim-eiere om fremtiden, i den grad den er utstukket p.t. Det kunne f.eks. være nyttig å vite følgende:

    - Recapping foregår fremover hvor (Norge, Sverige eller England)? Dette vil skje hos Naim i England. Ca 3-4 uker "turn around" tid fra produktet er levert til oss.
    - Reparasjoner (mindre/større) foregår fremover hvor? England pr i dag, men mindre reparasjoner vil kunne håndteres i Norge fra nyttår.
    - Tekniske spørgsmål stilles fremover til? Må gjerne stilles direkte til Multirom eller deres lokale Naim forhandler.
    - Skiftet betyr hva for forhandler-nettet (flere/færre)? På sikt flere forhandlere på landsbasis. Dagens forhandlere vil fortsette med Naim som vanlig.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
    NAC-A er fiklete kabler. Naim lager for øvrig plugger som passer direkte. Husk også at Naim fortsatt velger å bytte om høyre / venstre høyttaler på utgangene...
    Kabler fra Chord Cable Company er elektrisk tilpasset Naim, fungerer perfekt. Det samme gjelder også Atlas Cables. Begge disse er enklere å ha med å gjøre enn Naim NAC-A.

    Jeg er for øvrig interessert i hvordan Supernait'en fungerer hos deg, ELEL, håper du får det til å swinge! :)
    Angående kabel&plugger; fant ingen plugger fra andre leverandører som jeg syntes satt skikkelig. Kjøpte så 2x2,5m NAC kabel og loddet på Naims egne plugger. Disse sitter utrolig bra og er derfor nesten et must når man skal "ordne til" disse kablene.
    Når det gjelder lyden, så syntes jeg den ble OK med NACA. Bedre tilpasset en f.eks Supra og VDH varianter jeg hadde fra før.
    Men nå brukte jeg laaange tid på å venne meg til lyden fra Naim da..om det var lang innspillingstid eller ørets justering.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    En utfordring for Naim forhandlere/ importør er å sette seg inn i teknikken og fuksjonene tilknytta Naim. Det krever ofte tid/ oppmerksomhet å bygge seg kompetanse.
    Det igjen drar vi forbrukere nytte av. I så måte er Isak hos Ljudtema i en egen klasse ift Naim. Han bygget kompetanse over veldig kort tid og vet virkelig hva han prater om.

    Jeg tipper Naim ikke har noe valg annet enn å "koble" Focal og Naim distribusjonsmessig, hvorfor det ikke er Ljudtema vet ikke jeg.
    Har forstått det sånn at Ljudtema Sverige fremdeles er hoveddistributør?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    For å spekulere litt kan det jo f.eks. hende at Ljudtemas øvrige portefølje (Audiovector) kommer i konflikt med Focal. Ljudtema har gjort en bra jobb med å skaffe forhandlere og holde prisene noenlunde på UK-nivå, så ikke noe negativt om dem. Men det er positivt å få en ren norsk distributør som attpåtil viser seg på forumet. Regner med at Naim ikke utpeker hvem som helst til oppgaven.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Sant nok, kan hende er det en konflikt der mht Audiovector. Jeg er fremdeles usikker på om dette er blitt hel Norsk, men det kan nå være det samme.
    Jeg er ikke bekymret i det hele tatt jeg, verden går videre.
    Lykke til Multirom! :)


    For å spekulere litt kan det jo f.eks. hende at Ljudtemas øvrige portefølje (Audiovector) kommer i konflikt med Focal. Ljudtema har gjort en bra jobb med å skaffe forhandlere og holde prisene noenlunde på UK-nivå, så ikke noe negativt om dem. Men det er positivt å få en ren norsk distributør som attpåtil viser seg på forumet. Regner med at Naim ikke utpeker hvem som helst til oppgaven.
     

    Multirom

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.03.2014
    Innlegg
    178
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Sant nok, kan hende er det en konflikt der mht Audiovector. Jeg er fremdeles usikker på om dette er blitt hel Norsk, men det kan nå være det samme.
    Jeg er ikke bekymret i det hele tatt jeg, verden går videre.
    Lykke til Multirom! :)


    For å spekulere litt kan det jo f.eks. hende at Ljudtemas øvrige portefølje (Audiovector) kommer i konflikt med Focal. Ljudtema har gjort en bra jobb med å skaffe forhandlere og holde prisene noenlunde på UK-nivå, så ikke noe negativt om dem. Men det er positivt å få en ren norsk distributør som attpåtil viser seg på forumet. Regner med at Naim ikke utpeker hvem som helst til oppgaven.

    Hei Stover.

    Bare så alt er klart om hvem vi er. Multirom er 100% Norsk og har overhodet ingen forbindelser med Ljudtema i Sverige eller noen andre utenlandsbedrifter.

    Vi har samlet mange års bransjeerfaring i Multirom og vi gleder oss veldig over å være i gang med Naim. Takk for lykkeønskninger :)

    Hilsen
    Multirom AS
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk for ryddig klargjøring Multirom.
    Jeg ser frem til fortsettelsen. Dere har en stor og spennende portefølje å formidle :)

    Sant nok, kan hende er det en konflikt der mht Audiovector. Jeg er fremdeles usikker på om dette er blitt hel Norsk, men det kan nå være det samme.
    Jeg er ikke bekymret i det hele tatt jeg, verden går videre.
    Lykke til Multirom! :)


    For å spekulere litt kan det jo f.eks. hende at Ljudtemas øvrige portefølje (Audiovector) kommer i konflikt med Focal. Ljudtema har gjort en bra jobb med å skaffe forhandlere og holde prisene noenlunde på UK-nivå, så ikke noe negativt om dem. Men det er positivt å få en ren norsk distributør som attpåtil viser seg på forumet. Regner med at Naim ikke utpeker hvem som helst til oppgaven.

    Hei Stover.

    Bare så alt er klart om hvem vi er. Multirom er 100% Norsk og har overhodet ingen forbindelser med Ljudtema i Sverige eller noen andre utenlandsbedrifter.

    Vi har samlet mange års bransjeerfaring i Multirom og vi gleder oss veldig over å være i gang med Naim. Takk for lykkeønskninger :)

    Hilsen
    Multirom AS
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Forsterkeren kom i hus i dag, men har ikke koblet den til høyttalerne enda. Turde ikke da det står at man ikke skal bruke single plugger i Supernaitens høyttalerutgang (se bilde til BritFi). Bør jeg bry meg om denne advarselen om og ikke bruke de singlepluggene jeg har brukt på nait1 og nait 3? Hvor kjøper jeg en slik plugg? Må jeg lodde?

    Kan jeg koble Arcam irDac i cd coax og Naim CDX i cd Din inngangen?

    Takk til dere i Naimsvenner for all hjelpen jeg har fått til nå både på mail og her i denne tråden:) Det settes stor pris på.
    Takk Håkon, og en tilbakemelding kommer selvsagt når den er oppe og har spilt seg god og varm.



    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
    NAC-A er fiklete kabler. Naim lager for øvrig plugger som passer direkte. Husk også at Naim fortsatt velger å bytte om høyre / venstre høyttaler på utgangene...
    Kabler fra Chord Cable Company er elektrisk tilpasset Naim, fungerer perfekt. Det samme gjelder også Atlas Cables. Begge disse er enklere å ha med å gjøre enn Naim NAC-A.

    Jeg er for øvrig interessert i hvordan Supernait'en fungerer hos deg, ELEL, håper du får det til å swinge! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    X

    X186841

    Gjest
    @ELEL6200: Kan jeg koble Arcam irDac i cd coax og Naim CDX i cd Din inngangen?

    OBS OBS !!!!
    The DIN and Phono sockets for each input are internally wired in parallel
    and should not be connected simultaneously.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det går fint med singleplugger hvis du bare passer på å støtte opp kabelen litt så det ikke blir noe stor vridningskraft.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Forsterkeren kom i hus i dag, men har ikke koblet den til høyttalerne enda. Turde ikke da det står at man ikke skal bruke single plugger i Supernaitens høyttalerutgang (se bilde til BritFi). Bør jeg bry meg om denne advarselen om og ikke bruke de singlepluggene jeg har brukt på nait1 og nait 3? Hvor kjøper jeg en slik plugg? Må jeg lodde?

    Kan jeg koble Arcam irDac i cd coax og Naim CDX i cd Din inngangen?

    Takk til dere i Naimsvenner for all hjelpen jeg har fått til nå både på mail og her i denne tråden:) Det settes stor pris på.
    Takk Håkon, og en tilbakemelding kommer selvsagt når den er oppe og har spilt seg god og varm.



    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
    NAC-A er fiklete kabler. Naim lager for øvrig plugger som passer direkte. Husk også at Naim fortsatt velger å bytte om høyre / venstre høyttaler på utgangene...
    Kabler fra Chord Cable Company er elektrisk tilpasset Naim, fungerer perfekt. Det samme gjelder også Atlas Cables. Begge disse er enklere å ha med å gjøre enn Naim NAC-A.

    Jeg er for øvrig interessert i hvordan Supernait'en fungerer hos deg, ELEL, håper du får det til å swinge! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    ELEL, jeg har benyttet single plugger i høyttalerutgangene på diverse Naim-bokser i alle år. Koblingene i boksen er svært solid bygget, har aldri vært noe som helst problem. Bare ha huet med deg når du kobler til og fra, slå av strømmen med hovedbryteren bak på boksen. Det er ellers for meg en gåte hvorfor Naim tviholder på at venstre høyttalerutgang skal til høyre høyttaler, og vice versa, men sånn er de der over. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    @ELEL6200: Kan jeg koble Arcam irDac i cd coax og Naim CDX i cd Din inngangen?

    OBS OBS !!!!
    The DIN and Phono sockets for each input are internally wired in parallel
    and should not be connected simultaneously.
    Bruk DIN-inngangen for CDX'n. Finn en AUX eller noe til DAC'en din. Det er plenty å velge i, både digitalt og analogt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Nå er jeg vanligvis umiddelbart begeistret for alt det står Naim på.
    Igår hentet jeg en Naim mu-so på posten og har fått prøvd den litt. Både i underetasjen der hovedanlegget står, men også i stua.
    Begge mine eksisterende musikkanlegg er "bedre" i og for seg, men mu-so er rett og slett fantastisk på alle måter, intet mindre.
    Løp og kjøp spør du meg :)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg er litt fortvila nå. Arcam irDAC i aux1 gir ingen lyd. Det virker ut som RCA inngangene på Supernaiten ikke virker. DIN Inngangen til cd spiller og DIN fra platespiller virker helt fint. Hva gjør jeg evt feil?
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg skiftet RCA kablene til AV inngangene i de analoge RCA phono inngangene til Supernaiten. Det fungerte heller ikke, akkurat som Aux inngangen. Det som er rart er at om jeg putter på en DIN overgang på RCA kablen så fungerer det.
    Hvordan reseter jeg Supernaiten? Jeg finner ikke ut av det av å lese brukermanualen som du linker til og også følger med SNen, BritFi.
     
    Sist redigert:

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Da fikk jeg til å ta re-sette SN til fabrikkinnstillingen. Jeg får fortsatt ikke lyd med DACen. Kan det være at RCA inngangene i SN er ødelagte? Virker jo litt rart om det skulle være slik.........
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ser du har editert innlegget ditt fra 16:10. Du skrev først problemer med coax??
    For å spørre: går du fra analog utgangene på din dac med 2 rca kabler til Supernait, eller går du digitalt fra din dac med en (1) kabel til Supernait?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Beklager, jeg mente RCA kabler, men skrev først coax. Du har helt rett, jeg går fra de analoge utgangene på DACen med 2 RCA kabler til SN.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Og du har da altså etter å ha koplet til dac med rca til f.eks "CD in" på baksiden av din Supernait så prøvd å switche mellom alle ingangene med din fjernkontroll? Merkelig.

    Men hvorfor bruker du ikke heller den gode dac i din Supernait? Altså coax eller optisk ut fra irdac?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Fant denne kommentaren One problem I had with it was that I couldn't figure out how to change the analogue input from DIN to RCA!! The manual wasn't much help either. In the end I got around it by just unplugging one input and plugging in another. I think Naim needs to sort that part of the manual out.
    The Naim SuperNait is sweet | Steve Hoffman Music Forums

    Samme som mitt problem:( Jeg forstår heller ikke løsningen hans.
    Jeg har ikke testet DACen i RCA CD da jeg har en Naim CDX i cd DIN inngangen. Jeg forstod det slik at det ikke var lurt å koble til begge cd inngangene.

    Trodde ikke jeg kunne streame fra spotify gjennom DACen i supernait? Streaming fra spotify gjennom IrDACen imponerte meg stort gjennom DIN inngangen.

    Coax kabel er det en slik kabel jeg har brukt mellom drivverk og Audio Note DAC?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Kan heller ikke svitche mellom alle inngangene med fjernkontrollen. Finnes ikke en slik funksjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn