Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sushi

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2003
    Innlegg
    33
    Antall liker
    2
    Et lite sidesprang bare; tar Naim sine spillere brente cder?
    Skal til Oslo i helgen, tenkte å brenne en cd med litt musikk, og ta turen innom Lyric!

    Har de i-produktene inne?
    Ja, Lyric har 5i-serien inne. De hadde et til meg i hvertfall. Kanskje best å høre for å være sikker. Naim tar brente CD-er. Både CD-R og CD-RW format. Jeg spiller av brente CDer selv på min CD5i.
     
    C

    cpc

    Gjest
    Ok. Skal bli moro å endelig høre Naim!
    Liten tilgang på vestlandet..
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Lyric (Tor) prøver å selge meg komplett NAIM anlegg nå:

    CD5X - NAP 200 - NAC 202 = 60kkr inkl Naim's kabler.

    Fristende, men jeg trodde jeg skulle få mere i rabatt...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Lyric (Tor) prøver å selge meg komplett NAIM anlegg nå:

    CD5X - NAP 200 - NAC 202 = 60kkr inkl Naim's kabler.

    Fristende, men jeg trodde jeg skulle få mere i rabatt...
    Det er ikke helt "stuerent" system såvidt jeg kan se; for mye vekt mot forsterkerne ift anbefalinger fra Naim

    http://www.naim-audio.com/products/system_2.html

    CD5x er beregnet for entrylevel pre/power-forsterkerne 112x/150x.
    Naim anbefaler alltid å begynne oppgradering i lydkildeenden, noe som f.eks kibsgaard illustrerer betydningen av så glimrende i sin link..

    Mvh Vidar P
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Det er faktisk noen som bruker CDS3-XPS2 (veiledende pris rundt 110 000 NOK) sammen med den lille integrert Nait5i og dette skal låte helt fenomenalt så lenge høyttalerene ikke er altfor tungdrevne (eksempelvis Naim's egne N-Sat stativ-høyttalere). I et Naim-oppsett (dette gjelder nok også de fleste oppsett) vil det alltid være kilden sammen med forforsterkeren som sørger for musikaliteten i et oppsett. Effektforsterkeren trenger trenger i utgangspunktet ikke være større enn at den leverer nok strøm til de høyttalerene man velger eller har.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Det er faktisk noen som bruker CDS3-XPS2 (veiledende pris rundt 110 000 NOK) sammen med den lille integrert Nait5i og dette skal låte helt fenomenalt så lenge høyttalerene ikke er altfor tungdrevne (eksempelvis Naim's egne N-Sat stativ-høyttalere). I et Naim-oppsett (dette gjelder nok også de fleste oppsett) vil det alltid være kilden sammen med forforsterkeren som sørger for musikaliteten i et oppsett. Effektforsterkeren trenger trenger i utgangspunktet ikke være større enn at den leverer nok strøm til de høyttalerene man velger eller har.
    Hei kibsgard,
    Kilde og forforsterker er det viktigste i et anlegg. Hos Naim er dette selvsagt og de lager jo høyttalere også.
    Fikk du lyttet til Allæ i Gøteborg forresten?

    Mvh
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Jeg fikk dessverre ikke lyttet til Allae, og jeg kunne heller ikke se at den sto der. De var nok mest interessert i å selge SL2, og den demo'en som ble gjennomført tok jo også nokså lang tid. Litt dumt at jeg ikke fikk hørt Allae. Mon tro om de tar den inn hos Lyric Hi-Fi.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Lyric (Tor) prøver å selge meg komplett NAIM anlegg nå:

    CD5X - NAP 200 - NAC 202 = 60kkr inkl Naim's kabler.

    Fristende, men jeg trodde jeg skulle få mere i rabatt...

    Ja så vidt jeg kan se er ikke dette noe løp og kjøp tilbud i alle fall. Så vidt jeg kan se er jo faktisk dette veiledende pris. Kabler (foruten høyttalerkabler) er jo inkludert uansett (en av fordelene ved å velge naim). Er det i tillegg demosettet de vil selge deg mon tro?
     

    300B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.12.2003
    Innlegg
    101
    Antall liker
    15
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel ingen som hopper på det første tilbudet Tor gir ??

    Prut , prut og så pruter du litt til ...
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Det er vel ingen som hopper på det første tilbudet Tor gir ??

    Prut , prut og så pruter du litt til ...
    Ser at du har en CDS3-XPS2. Hva er synes du om denne spilleren?

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja så vidt jeg kan se er ikke dette noe løp og kjøp tilbud i alle fall. Så vidt jeg kan se er jo faktisk dette veiledende pris. Kabler (foruten høyttalerkabler) er jo inkludert uansett (en av fordelene ved å velge naim). Er det i tillegg demosettet de vil selge deg mon tro?
    Enig i betraktninger omkring pris; dette settet koster under £4300 i UK, og burde ikke kostet mye over 50k i Norge.
    Vil understreke risikoen man tar ved å fjerne seg fra Naims anbefalinger vedr balanse; som sagt er CD5x ikke anbefalt i noen konstellasjon med disse forsterkerne...

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje kombinasjonen: CDx2 - 112x - 150x ville være vel så interessant?

    Dessverre bor jeg så langt unna Oslo at det er ikke bare å ta seg en dagstur, liksom.

    mvh
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Kanskje kombinasjonen: CDx2 - 112x - 150x ville være vel så interessant?

    Dessverre bor jeg så langt unna Oslo at det er ikke bare å ta seg en dagstur, liksom.

    mvh
    Jeg har ikke hørt CDX2, men hvis den er tilsvarende bedre enn CD5x slik CDX er i forhold til CD 3.5 og CD5 med flatcap (det er jaggu mye), så ja, absolutt interessant.  På forsterkersiden har 5x-serien  en god del bedre oppløsning fart og finesse en den gamle 5-serien.  Dette er mitt inntrykk etter prøving og eierskap.  Når det gjelder CDX2 kontra CD5x blir det altså rein gjetting og det er det vel nok av på hififora.

    Mvh
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det snart kommer en ny "x" utgave av NAC/NAP 202/200 ?
     

    300B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.12.2003
    Innlegg
    101
    Antall liker
    15
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    3
    Ser at du har en CDS3-XPS2.  Hva er synes du om denne spilleren?

    Mvh
    Den har samme signatur som de andre Naim spillerne, PRaT, sort bakgrunn osv, men spiller vel litt mer raffinert og detaljert.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    Naim presenterte sin nyeste toppmodel CD555 på Heathrow Hi-Fi Show sist helg.

     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Naim presenterte sin nyeste toppmodel CD555 på Heathrow Hi-Fi Show sist helg.

    Lyric har bestilt en 555.
    Flere på Naim's forum mener at CDS3 er fullt på høyde med en topp Naimspesifisert LP12 (Prefix-Supercap-Armageddon osv) om enn med litt forskjellige sterke sider. Lurer på hva Naim har klart med 555. Bedre enn vinyl kanskje?

    Mvh
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Prisen på CDS555 (inkludert ekstern PSU) er vel anlått til å bli £14000 (utsalgspris blir vel rundt 180 000 NOK i Norge) i UK, så det er vel ikke en CD-spiller for alle og enhver (avhengig av prioriteringer her i livet, kanskje). Men så vil det muligens være snakk om verdens beste CD-spiller. Jeg gleder meg til å lese kritikker av denne. Fra før av har vel Naim verdens beste forforsterker (NAC552). Når det gjelder høyttalere og effektforsterkere er det vel hardere konkurranse (+snakk om lydmessige prioriteringer).
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som hopper på det første tilbudet Tor gir ??

    Prut , prut og så pruter du litt til ...
    :( Lyric kommer ikke til å rabbatere Naim's produkter,sier Tor. Det er prisene i prislista som gjelder, men de sender fraktfritt over hele Norge. :(
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    :( Lyric kommer ikke til å rabbatere Naim's produkter,sier Tor.  Det er prisene i prislista som gjelder, men de sender fraktfritt over hele Norge. :(
    Sjekk ut når revisoren sitter på bakrommet og går gjennom regnskapet; hvis du har kontanter, kan du gjøre et kupp. Jeg vet om folk som nesten har blitt shanghaiet på gata. ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk ut når revisoren sitter på bakrommet og går gjennom regnskapet; hvis du har kontanter, kan du gjøre et kupp.
    ... og det har skjedd ofte der i gården... ;D

    Mvh Vidar P
     
    S

    so

    Gjest
    Sjekk ut når revisoren sitter på bakrommet og går gjennom regnskapet; hvis du har kontanter, kan du gjøre et kupp. Jeg vet om folk som nesten har blitt shanghaiet på gata. ;)
    Tror det er nye tider der igården. Kjøpte Naim for et lite år siden og som du beskriver, avslaget var godt. Når jeg kom tilbake i sommer for å kjøpe preamp. var det andre boller...og jeg lar meg som regel ikke stoppe ved første forsøk.
    Det er prislista som gjelder for tiden.
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Må det vel også sies at prislista for 2004 lå kunstig høyt (sammenlignet med UK) Nå ligger prisene litt mere normalt...Nait 5i som har en listepris i England på 700 pund, har en veiledende pris hos lyric på 9816,- (har du 9k i hånda, får du den helt sikkert..). Så nå er det ikke så stor pris forskjell mellom UK og her..
     
    S

    so

    Gjest
    Nå har jeg allerede fått en kommentar fra Naim-forum om at jeg har for stor fokus på høyttalerne, "source first".
    Vel, spørsmålet må bli hvilken Naim pre. man bør velge til cd5x/FC2. 112 eller 202. Vet at 112x er produsert for 5x. Naim forum vil nok si 112x og heller legge pengene i oppgradering av cdp? Noen erfaringer?

    Etter å ha sammenlignet cd5x mot Audio Aero Prima undres jeg over hvor god Primaen er. Anderledes men sabla god. Foretrekker Naimen, men forskjellen er ikke enorm. Begge i toppskiktet og på hver sin måte veldig gode.
    Har ikke Naim pre/power, ei heller bruk av Din utgangen. Føler derfor at 5x kan profitere på Naim hele veien. Noen tanker om det også?

    Du skriver forresten veldig godt Engelsk Kibsgaard !
    :)
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    CD5X skal fungere meget godt sammen med en NAC202. Det er jo også en del dyrere å oppgradere CD-spilleren til CDX2. I din situasjon ville jeg kjøpt NAC202 + NAP150. Senere ville jeg kjøpt XPS2 powersupply (evnt. en brukt XPS - det er en til salgs på www.hifimagasinet.com nå) til CD5X'en. Til slutt kunne du byttet ut CD5X'en med en brukt CDS2 fra Ebay eller www.pinkfishmedia.net. Denne kan du finne til rundt NOK 20 000 (£1750), og skal ha mange av kvalitetene til en CDS3 som ligger på NOK 70 000. Den er avhengig av XPS for å fungere, men nå snakker vi om en CD-spiller i det absolutte topp-sjikt (og i en helt annen klasse en både CD5X og Audio Aero) i verden.

    Engelsken er arbeids-pråket i jobben, ja. Men ved en ny gjennomlesning av innlegget mitt på Naim-forumet kunne jeg se at det var noen grammatiske feil :(.

    Får levert min CDS3+XPS2+NAPSC neste uke, og det ser jeg frem til 8). Spørs om det blir stramme økonomiske tider fremover...
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Naim er et produkt som er bygd for synergy, og du får rett og slett ikke fullt inntrykk av PRaT egenskapene før det er Naim hele veien for elektronikkens vedkommende og kabler (SNAIC5 IC og NACA5 høyttalerkabler); samt over middels dynamiske/hurtige høyttalere. Prøv for all del dette hjemme før du evnt. velger å bytte til Audio Aero. Lyric gir vel muligheten for hjemlån.
     
    S

    so

    Gjest
    CD5X skal fungere meget godt sammen med en NAC202. Det er jo også en del dyrere å oppgradere CD-spilleren til CDX2. I din situasjon ville jeg kjøpt NAC202 + NAP150. Senere ville jeg kjøpt XPS2 powersupply (evnt. en brukt XPS - det er en til salgs på www.hifimagasinet.com nå) til CD5X'en. Til slutt kunne du byttet ut CD5X'en med en brukt CDS2 fra Ebay eller www.pinkfishmedia.net. Denne kan du finne til rundt NOK 20 000 (£1750), og skal ha mange av kvalitetene til en CDS3 som ligger på NOK 70 000. Den er avhengig av XPS for å fungere, men nå snakker vi om en CD-spiller i det absolutte topp-sjikt (og i en helt annen klasse en både CD5X og Audio Aero) i verden.

    Engelsken er arbeids-pråket i jobben, ja. Men ved en ny gjennomlesning av innlegget mitt på Naim-forumet kunne jeg se at det var noen grammatiske feil   :(.

    Får levert min CDS3+XPS2+NAPSC neste uke, og det ser jeg frem til 8). Spørs om det blir stramme økonomiske tider fremover...
    Først det siste. Det betyr at det ikke er noen 202 for salg foreløpig? ;)

    Det betyr at XPS(2) forsyner både cd5x og 202 i dette eksempelet? Naim forum sier også at NAPSC er pris/utbytte et must til 202.

    Tor Lyric har gitt meg et lånetilbud over flere måneder, uten noe avslag i prisen, på 202, NAP200. Det passet ikke da. Hvorfor 150 og ikke 200? Bortsett fra prisforskjellen da selvfølgelig.

    Mine høyttalere drives bra av rørforsterker på 70-80W.
    87db-8 ohm. 3 veis gulvstående. Lukter vel høyttalerbytte ved valg av NAP 150/200?

    Resonnementet rundt oppgradering av cdp er fristende, men ønsker ikke å strekke dette noe lenger. Poenget er å få min 5x til å fungere optimalt med en Naim pre. og i verste fall en hi-cap. En Naim effekt prøver jeg å unngå, men vil jeg ha full synergi må vel det også prøves og da ryker nok h.t. Desverre. ;)

    Veldig interessant svar. Blir spennende å høre hvordan det går med nyinvest. din.

    Så også noen få grammatiske feil, men ordforrådet var meget godt.
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Det blir dessverre ikke noen forforsterker til salgs ennå, og i denne omgang er det CDX'en jeg skal selge. Jeg håper at jeg kan oppgradere forforsterker om ett års tid for å feire at kona blir ferdig med studiene (og fohåpentligvis får jobb og kan bidra til økonomien igjen ;)).

    XPS2 forsyner bare CD-spilleren med strøm.

    Jeg fikk jo hørt oppgraderingen med/uten NAPSC til 202'en og må si at den er et absolutt must til den prisen. Det ble mere ro i lydbildet og en antydning til agressiv diskant forsvant. Jeg hadde ikke trodd at den skulle utgjøre så mye, og var noe skeptisk i utgangspunktet. Dette ble testet med Naim-SL2 høyttalerene som er meget avslørende i forhold til elektronikk.

    Det er klart at 202 og 200 passer som hånd i hanske og er en kombinasjon du kan gå for og leve med veldig lenge. Noen bruker CDS3 med 202/200 og synes dette er en fantastisk kombinasjon. 202'en kan jo også oppgraderes med en (eller to) Hicaps, men dette er det jo greit å vente med. CD5X med 202/200 tror jeg skal høres temmelig bra ut!

    Først får du høre på det hjemme hos deg selv. Hvis du skulle like det er det jo lurt å prøve se for seg hvilken kombinasjon man vil ende opp med, og kjøpe ut i fra det (slik at man ikke taper for mye penger underveis på kjøp/salg når det oppgraderes).

    Hvilke høyttalere bruker du? Bytte av høyttalere kan du jo evnt. ta senere (hvis det da ikke skulle være en komplett mismatch). De fleste høyttalere skal kunne vise frem Naims sterke sider, hvis de da ikke er utrolig laidback. Noen anbefalte høyttalere med Naim er jo Naim's egne, Dynaudio, Totem, Tannoy, Audio Physic, Cabasse, Neat Acoustics, Spendor, Audio Vector, Epos, Rega, Shahinian, Living Voice, Wilson Benesch, B&W (så lenge du har en stor nok effektforsterker for disse suger power) og jeg vil også tippe Elac er en god match ++ en del andre.

    Hvorfor prøver du å unngå Naims sterke sider, for dette dreier seg jo om musikalitet? Nei du må nok prøve det hjemme først og komme tilbake med en rapport på hva du syntes om oppsettet. Men det er klart at mange velger seg litt bort fra hardcore-Naim lyd ved å velge andre høyttalere enn Naim's egne, og det skal kunne fungere veldig bra. Jeg tror nok at hvis du hadde hørt et av Naims toppoppsett (som dessverre ikke er mulig i Norge) så hadde du i alle fall ikke ønsket deg bort fra dette ;D, bortsett fra at man bør (må) avstå fra slike seanser hvis man ikke har nok penger på konto (eller en velvillig bank...). Ellers kan man bli lettere frustrert :'(.
     
    S

    so

    Gjest
    Har oppgradert profilen min. Liker det ikke, men da kan en se hva slags oppsett man har. Greit nok. :)

    Er veldig fornøyd med dette oppsettet og eieforholdet er sterkt til alle boksene. Har slitt lenge med å få bort hard/spiss klang og det har jeg klart. 8)
    Du beskriver 202 som med litt agressiv diskant uten NAPsc.Hmmmm....

    Har egentlig slått meg til ro med nåværende oppsett, men har en følelse av at 5x ikke blir rettferdigjort uten et komplett Naim system. (ref. sammenligning med AAPrima). Dessuten har rørutstyr sine ulemper....slå av, oppvarmingstid etc, men du verden som det låter.

    Har forstått "ekspertene" på Naim-forum dithen at jo høyere kvalitet, nærmere kilden, jo bedre. Effekten minst betydning, bare den klarer å dra lasset. Denne teorien passer bra med min erfaring med E/Y.

    Å dra Naim teorien helt ut, blir for meg å bytte ut nærmest hele oppsettet. Here we go again... ;D

    Skal prøve ut et fullt Naim oppsett når tiden strekker til. ;)
    Takk for interessant lesning.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det å kjøpe brukt i utlandet, tro? Engelskmenn har vel andre støpsler/kontakter, men det er vel bare å skifte ut. Ser det er en god del på ebay, men mest amerikansk og dablir det problemer med 110V?

    Siden Lyric er blitt så kjipe med rabatt, må man kanskje ty til andre utveier for å skaffe seg Naim produkter.  Eneste minuset er vel sjansen for å bli lurt...

    mvh
     
    S

    so

    Gjest
    Hvordan er det å kjøpe brukt i utlandet, tro? Engelskmenn har vel andre støpsler/kontakter, men det er vel bare å skifte ut. Ser det er en god del på ebay, men mest amerikansk og dablir det problemer med 110V?

    Siden Lyric er blitt så kjipe med rabatt, må man kanskje ty til andre utveier for å skaffe seg Naim produkter.  Eneste minuset er vel sjansen for å bli lurt...

    mvh
    Har sjøl god erfaring med utlandskjøp.Regn med moms.

    I tillegg betal alltid med kredittkort. Master/Diners har forsikring. Har du betalt, men ikke mottatt får du pengene igjen på forsikringen og selskapet tar deretter jobben med å kreve inn. En kollega har fått prøvd dette i praksis.
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    NAC 202 har ikke en agressiv diskant. Derimot har Naim en litt rør-aktig lyd til transistor-forsterker å være. Jeg har også slitt med å bli kvitt agressiv diskant, som jeg blant annet hadde med Cayin CD-spiller og forsterker. Og nå begynner jeg å bli svært fornøyd :).

    Den litt frempå diskanten skyldtes nok at Naim SL2 krever det aller beste/dyreste av utstyr for å bli "smooth" i toppen. Så denne høyttaleren kan fort gjøre det dyrt for en.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Har oppgradert profilen min. Liker det ikke, men da kan en se hva slags oppsett man har. Greit nok. :)
    Åhja, der var du ja... ;) ;D


    Å dra Naim teorien helt ut, blir for meg å bytte ut nærmest hele oppsettet. Here we go again... ;D
    8)



    Mvh. en litt spøkefull Johan.
     
    S

    so

    Gjest
    Jeg gir meg ikke helt jeg.  :)

    Har nå lest  test av Naim cd5 for n`te gang. Følgende fremkommer ikke gjennom testen:

    Hvilken signalkabel ble benyttet fra utgangen til cdp`n til ikkeNaim forsterkning?

    Da cd5, i motsetning til 5x ikke har rca ut ble vel din ut benyttet. Hadde spilleren det samme drivet og fremtoning da, som med Naims egne kabler med Nait 5?

    Var cd5 "like god" med ikkeNaim forsterkning? Og da ble det altså spilt med din - rca regner jeg med? Håper at Rognlien eller andre har noen tanker.....

     :D
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    so,

    Jeg brukte Naim cd 3.5 både med og uten flatcap sammen med Densen B-200-300. Ht-kabler var som nå Naca5.
    Jeg brukte to forskjellige kabler, Chord Chrysalis og Cobra2 DIN-RCA. Chrysalis er den som ligner mest på Naim's av disse to og hadde bedre timing og drive sammen med Densen. Jeg brukte Chrysalis RCA mellom for og effektforsterker også.
    Nait 5 eller Nait 3 sammen med CD 3.5/Flatcap ga bedre timing og sammenheng. Densen hadde nok bedre drive, men her spiller høyttalerne inn. Beat 300 er vel på 100 watt, Naitene på rundt 35. Dette er også kildeavhengig, for med CDX-Nait 5 fikk jeg bedre drive enn med Densen-settet, fortsatt med samme høyttalere (Epos M12).

    Mvh Svein
     
    S

    so

    Gjest
    so,

    Jeg brukte Naim cd 3.5 både med og uten flatcap sammen med Densen B-200-300.  Ht-kabler var som nå Naca5.
    Jeg brukte to forskjellige kabler, Chord Chrysalis og Cobra2 DIN-RCA.  Chrysalis er den som ligner mest på Naim's av disse to og hadde bedre timing og drive sammen med Densen.  Jeg brukte Chrysalis RCA mellom for og effektforsterker også.
    Nait 5 eller Nait 3 sammen med CD 3.5/Flatcap ga bedre timing og sammenheng.  Densen hadde nok bedre drive, men her spiller høyttalerne inn.  Beat 300 er vel på 100 watt, Naitene på rundt 35.  Dette er også kildeavhengig, for med CDX-Nait 5 fikk jeg bedre drive enn med Densen-settet, fortsatt med samme høyttalere (Epos M12).

    Mvh Svein      

     
    Ok. Da leser jeg at du opplever Naim hele veien som en bedre løsning, og at Densen kun profiterte på effekt/ tilpasning?
    Kjenner forøvrig til 200/300.

    Tenker å bruke penger på en god Din-rca/xlr, men lurer vel egentlig på om ikke det er Naim hele veien eller ingen naim overhodet. Da er det som sagt bare å prøve seg frem.. :) :-/
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Ok. Da leser jeg at du opplever Naim hele veien som en bedre løsning, og at Densen kun profiterte på effekt/ tilpasning?
    Kjenner forøvrig til 200/300.

    Tenker å bruke penger på en god Din-rca/xlr, men lurer vel egentlig på om ikke det er Naim hele veien eller ingen naim overhodet. Da er det som sagt bare å prøve seg frem.. :)   :-/
    Ja, riktig lest (godt gjort forresten for fremstillingen min var ikke bra akkurat).
    Hva og hvorfor Naim foretrekker DIN og hvorfor de har valgt RCA som alternativ kan du lese litt om i nyhetsbrevene. De finnes nederst på "News" på hovedsiden.
    http://216.149.62.210/download/newsletter_spring_2003_english.pdf

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn