Jeg var i samme situasjon som deg, og hadde forsøkt et antall forsterkere blant annet Parasound, Cambridge o.l., samt høyttalere fra Gallo, Klipsch ..
Hadde alltid et sett med Canton GLE høyttalere stående som "referanse" for lyden jeg likte og forsøkte å løfte ytterligere. Ettersom andre merker ikke tiltalte meg nevneverdig, oppgraderte jeg til slutt til Canton Reference 5. De viste seg å være mer krevende å få frem godlyden i og det hele ble en litt ond sirkel.
Etter å ha vurdert frem og tilbake bestemte jeg meg for å forsøke med Naim. Stover la ut sin Supernait, og jeg slo til på den. Jeg kopierer gjerne inn tilbakemeldingen jeg sendte til Stover samme kveld som jeg hadde fått den:
"Jeg er nesten målbundet av dette her (mange som kjenner meg vil påstå at det har de ikke opplevd). Har aldri fått helt denne opplevelsen med lyd før faktisk. Det er mye som tyder på at jeg har funnet en perfekt kamerat til mine Canton høyttalere 
Virker som det tok et par timer å varme opp maskineriet skikkelig, og nå sitter jeg nesten med tårer i øyekrokene. Jeg er alltid betinget optimist når jeg plugger til noe nytt, men denne opplevelsen var jeg ikke i nærheten av å vente meg... Nesten så jeg ikke tør gå å legge meg i tilfelle det ikke høres like bra ut i morgen.
Måtte bare få sagt det
"
Jeg unner alle som er glad i musikk å få denne utrolig aha-opplevelsen (det var like bra lyd dagen etter). Den første opplevelsen fikk jeg med Elton John - musikk jeg har hørt på og vært glad i 30 år og som aldri kommet fram på denne måten. Etter å lett etter "godlyden" så lenge falt ting endelig på plass. Kjøpte like etter en brukt Hicap og deretter NACA5 høyttaler kabler. Fortsatt bare koser jeg meg med musikken og kommer aldri til å selge denne "gullklumpen"
Som kilde bruker jeg for tiden Sonos digitalt inn på Supernait og spiller både komprimert og ukomprimert fra et NAS. Bruker også Wimp og Spotify ganske mye. Hadde tidligere større respekt for kilden enn jeg har etter et jeg kjøpte Supernait. Dynamikken oppleves som svært bra, og jeg har konkludert med at den største forskjellen fra tidligere kombinasjon av forsterker/DAC ligger der. Ble faktisk så skuffet da jeg forsøkte å spille CD fra en Cambridge multispiller at det ble med det ene forsøket. Har planer om å prøve hires fra en Mac mini, men har ikke kommet som langt. Når man er så fornøyd er det mer fristende å høre på musikk enn å teste ..
Basert på mine erfaringer trår du ikke feil med å velge Naim. Jeg har kun prøvd Supernait, og kan ikke uttale meg om de andre alternativene. Vet også at Stover skryter av musikaliteten i Supernait, og han har forsøkt adskillig flere løsninger.
Vel, det var erfaringen jeg kan bidra med. Lykke til med valget, og jeg håper du også finner "godlyden"