Nagra's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hva?! Ingen vennetråd for Nagra - dette er på tide.



    Eier ikke noen Nagra produkter selv, men har hatt flere flotte opplevelser på anlegg som har inneholdt ett eller flere Nagra produkter.

    Selv drømmer jeg litt om et hjemlån av den kommende integrerte 300i.


    6moons har vært på besøk hos Nagra, les om det her.
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Her vil jeg være venn, selv om jeg ikke eier eller har eid ett Nagra produkt, men engang i fremtiden er den 300B integrerte veldig interessant.

    MSA derimot har man stiftet bekjentskap med, ett hyggelig sådan, den kunne man levd lykkelig med, selv om den er rør løs :) ...

    Less is more


    Tror det ble spillt på Magico høyttalere om jeg minns rett, eller så var det noen Verity, samma det, en liten men særdeles lykked kombinasjon med ampen og cd/pre fra Nagra...

    mvh
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    mteinum skrev:
    Denne er også litt tøff :)
    Fett anlegg!! Men starten av filmen minnet meg litt om noe i kategorien "voksenfilm".. ;) Har tidligere eid akkurat disse høyttalerene og synergien mellom Verity Audio og Nagra er enorm, gjerne med dCS som kilde..



    musicus skrev:
    Her vil jeg være venn, selv om jeg ikke eier eller har eid ett Nagra produkt, men engang i fremtiden er den 300B integrerte veldig interessant.

    MSA derimot har man stiftet bekjentskap med, ett hyggelig sådan, den kunne man levd lykkelig med, selv om den er rør løs :) ...
    300i skulle egentlig vært på markedet nå, men så vidt jeg vet er det utsatt til 2011. Den skal definitivt testes! Ellers lurer jeg også litt på hjemlån av MSA. :)


    Edit:

    Litt mere av 300i:


    Innmatfetisjistene kan finne hi-rez bilder i 6moons-tråden i første inlegg. ;)
     

    Vedlegg

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke Nagra-eier, men definitivt en venn.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Nagra er tøft, men tydeligvis lite utbredt i Norge. Husker en som presenterte anlegget sitt for en tid tilbake her på sentralen, nagra pre, cd og rørmonoblokkene, og bøsendorfer/Steinway-høytalere eller noe i den duren (om jeg ikke husker helt feil). Fett var det ihvertfall!!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg tenker meg om så var disse blokkene også i rommet til "Bolse"

    Hi-fi delirium

    akto skrev:
    Erland skrev:
    Har hørt at tannlegen er aktiv men ikke her her på forumet (så langt jeg vet).
    Tannlegen er han som en gang i tiden drev Oslo Hi-Fi Center og som Øystein Sunde synger om. Han har et par 200k Edge-blokker og et par Nagra monoblokker stående som bokstøtter for tiden, siden de i følge han spiller for "slafsete". Ellers er han i fullt vigør hjemme på Snarøya, og er i besittelse av en del utstyr mange av oss ville død for.

    Det er forresten Olav Flugsrud fra Audiocompaniet som sitter i tannlegestolen på filmen.
    http://www.nrk.no/programoversikt/?...otr_kanal=NRK1&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=0
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Aiai, lekkert!

    Neby hadde i alle fall Nagra agenturet før mener jeg å huske. På Nagra sine sider listes nå dette; http://www.nagraaudio.com/highend/index.php

    Mulig PSAudio nå har nordisk agentur. DK plassert, kanskje ikke noe ulempe for deg ?

    Audioaktøren ser i alle fall ut som de fører Nagra i dag i Norge.

    http://www.audioakt.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=246

    Ellers så mente jeg å huske tråder om støy på Nagra på AG horn, men at rør bytte løste dette. Her er tråden;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,42029.0.html

    Man skal ikke akseptere støy med rør selv på 100++db hvis konstruksjon og rør er av rett kvalitet. Ser ut at nagra konstruksjon leverer dette, men obs. på rør altså iht. bla. denne tråden. Opplevde det samme selv på Yamamoto; støy på orginal rør, dønn tyst på bedre rør, tror dette er ganske vanlig. Spennende den der integrerte, står det noe om hva som leveres som std. rør?
     

    eikeland

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    78
    Jeg vil også være venn med Nagra
    Har en Nagra pl-p som jeg bruker som riia. Et kjempe produkt som går på batteri.
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Fantastisk video - definitivt med begge ben godt plantet i fetish-land..

    I den tredje og hittil ukjente video, der spenner han vel konen opp i denne for å høre litt pling-plong-jazz..



    Bach_Man skrev:
    Har hobbyen gått for langt?
    Så absolutt.


    Edit: sorry, dette ble veldig OT. Her er et Nagra bilde for å gjøre det godt igjen.. ;)


    Denne er også fet!
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    bobbob skrev:
    Aiai, lekkert!

    Neby hadde i alle fall Nagra agenturet før mener jeg å huske. På Nagra sine sider listes nå dette; http://www.nagraaudio.com/highend/index.php

    Mulig PSAudio nå har nordisk agentur. DK plassert, kanskje ikke noe ulempe for deg ?

    Audioaktøren ser i alle fall ut som de fører Nagra i dag i Norge.

    http://www.audioakt.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=246

    Ellers så mente jeg å huske tråder om støy på Nagra på AG horn, men at rør bytte løste dette. Her er tråden;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,42029.0.html

    Man skal ikke akseptere støy med rør selv på 100++db hvis konstruksjon og rør er av rett kvalitet. Ser ut at nagra konstruksjon leverer dette, men obs. på rør altså iht. bla. denne tråden. Opplevde det samme selv på Yamamoto; støy på orginal rør, dønn tyst på bedre rør, tror dette er ganske vanlig. Spennende den der integrerte, står det noe om hva som leveres som std. rør?
    Bor i Dk, så det er absolutt ikke en ulempe, allerede vært i kontakt med en forhandler om hjemlån. ;)

    Ellers har jeg funnet lite info om hvilke rør 300i leveres med. Nedenstående bilder er fra CES2010, på meg ser det ut som det er forskjellige rør?





    Også usikker på pris, men jeg leser her at ble det visstnok gjettet på noe rundt $15-20k. :'(



    faber skrev:
    Venner er bra å ha.
    Min PLL
    Lekkert! :)
     

    Vedlegg

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er venn, veldig god venn ;D.
    Jeg har både PL-P og VPA, og de fungerer som en drøm sammen.
    Mest sannsynlig kommer det bilder etterhvert som høsten skrider frem.
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Ellers så mente jeg å huske tråder om støy på Nagra på AG horn, men at rør bytte løste dette. Her er tråden;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,42029.0.html

    Man skal ikke akseptere støy med rør selv på 100++db hvis konstruksjon og rør er av rett kvalitet. Ser ut at nagra konstruksjon leverer dette, men obs. på rør altså iht. bla. denne tråden. Opplevde det samme selv på Yamamoto; støy på orginal rør, dønn tyst på bedre rør, tror dette er ganske vanlig. Spennende den der integrerte, står det noe om hva som leveres som std. rør?
    [/quote]

    Det var min tråd der det ble tatt opp "støy". Jeg ber folk lese tråden nøye før de gjør seg opp en mening om hva som står der. Jeg spurte i tråden hva man kunne forvente angående støynivå, da jeg opplevde det litt for høyt i forhold til hva jeg forventet. Jeg sa strengt tatt ingenting om at de støyet. Jeg sa at det var hørbart brum fra lytteposisjon. Ingen av forsterkerene jeg har prøvd , både rør og transistor, har vært helt støyfrie, og jeg har prøvd relativt mange. Jeg trålte nettet uten å finne noe som helst om støyproblematikk i Nagra, derfor la jeg ut tråden. Jeg ser du bruker flertallsform på tråder, og bl.a. Vet du om flere tråder eller linker?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    faber skrev:
    Hei Elektron...
    Først denne.

    Siden jeg startet min karriere i radio har jeg et svært nostalgisk forhold til Nagra (i kombinasjon med Electro Voice mikrofoner), både i mono og stereo. At de i dag leverer high end stereo innenfor min smak er svært gledelig, og dypt tragisk når jeg kikker ned i møllposen... ::)
     
    M

    musicus

    Gjest
    denne ser man frem imot å la ørene svalkes med ;D ;D



    mvh
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Fant dette på en Serbisk hjemmeside... ;)

    "300B a myth reborn"



    Nagra new range of amplifiers was designed as a tribute to the mythical 300B triode tube. The original idea was to give 300B the optimal environment to extract its quintessence, at the same time it should bear the qualities that make a Nagra: objective performance, reliability and compact size. This unique blend gave birth to two original amplifiers, the 300i and the 300p.
    On this occasion, Nagra made an exception to its naming policy by including the tube reference in the product’s name, 300i for integrated and 300p for power.


    Key feature
    - 2x20Wrms in pure class A
    - No feedbacK
    -Over dimensioned output transformers for a perfect bass response, designed and hand-
    built by Nagra in our factory in Switzerland
    - Multiple windings allow a perfect match for 4, 8 or 16 Ohm speaker
    - 300B filaments are powered with a continuous voltage to ensure quiet operation
    - 300B driver stages use an original bipolar transistor topology
    - Floating balanced inputs and RCA input (4 in total for the 300i, one of each selectable for
    the 300p)
    - Extensive use of discrete components
    - Equipped with a Nagra modulometer, precise level indicator to align tube bias as well as
    working as a load match meter, to ensure the right speaker impedance match
    - Easy tube bias thanks to Nagra modulometer
    - Soft start-up of the 300B tubes, to extend their life-time
    - Elegant Pyrex tube protection
    - Delivered with spikes and the popular anti-vibration platform, VFS
    - 300i delivered with Nagra second generation remote control, RCU-II, volume and balance
    adjustable via motorized potentiometers
    - Optimal power supply for 100, 115 or 230V mains

    Preliminary specifications:
    Power THD Crosstalk Bandwidth Input impedance
    2x20Wrms 0.8% @ 2x 20W 70dB @ 20 kHz 15Hz-55kHz@-3dB 100 kOhm

    Specifications a are subject to change without prior notice. 300i and 300p can be delivered with different brands of tube depending on their availability in the market.
    Er med sine €17-18k langt utenfor mitt budsjett.. :'(
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De der er noe av det jeg begjærer mest av forsterkere. :D

    Jeg visste ikke at de også lager en høyttaler.



    The resident speakers were naturally Nagra's own, albeit not in production but one-upped for this application. A look at their backsides demonstrated what Schlup casually called "a crossover for grownups
    Ikke enkelt å argumentere mot den påstanden. :eek:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg får vel melde meg på her da det er anskaffet et sett VPA som står på gulvet og spiller på Marten Miles III.....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke hørt Nagra tidligere, men var på en demo i går. Ble spilt på Magico S3. Jeg ble på godt bergensk, månebedotten :)

    image.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel ikke det vennemerket med mest fart ;) Har selv ikke noe Nagra (foreløpig), legger likevel ut noen bilder av prototypen på nye Nagra monoblokker hvis noen skulle være interessert.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Audio Aktøren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.05.2002
    Innlegg
    389
    Antall liker
    1.142
    Torget vurderinger
    3
    Audio aktøren har fult Nagra oppsett til demo. Kom og hør🎼🎶
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn