NAF-treff

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Det var kjedelig at jeg ikke fikk til å være med på dette.
    Det er trist at ingen har lagt ut bilder etter treffet.
    Og nå diskuterer dere utseendet?

    Fram med bildene, gutter!
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Emotikon hadde med kamera og stativ, men han tok ingen bilder. Merkelig..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    OAlex skrev:
    Emotikon hadde med kamera og stativ, men han tok ingen bilder. Merkelig..
    ;D
    Det sier kanskje sitt...

    Men jeg hadde jo med det til ham også, og kom etterhvert på at minnekortet sto igjen i PCn... ::)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    OAlex skrev:
    gormj skrev:
    OAlex skrev:
    Takk for hyggelig besøk, folkens.

    Burnt_Island skrev:
    ...uten påfallende høy waf.
    Hvordan våååger du..? Ok, da. Det er kanskje et waf-forbedringspotensial :)

    Mvh Ola
    Jeg har tidligere prøvd å innføre WIF som begrep (Wife Improvement Factor).
    Ifm med Ola's anlegg er det naturlig å innføre WWTH (Wife? What the heck).

    Ta det ikke fornærmende, du fortjener stor respekt fra oss som ligger under interiørminsteres åk. Dessuten er jo interiøret ellers, riktig så smakfullt.
    Kan faktisk ikke huske at damer har kommentert utseende på høyttalerne eller stativene. Kanskje de blir oppfattet som en midlertidig installasjon..?
    Det kommer vel an på om fruentimmerne har vært der en eller flere ganger kanskje..... ;)

    Jeg var altså den andre som var på hyggelig besøk hos OAlex sist fredag.
    Dette var mitt første møte med et oppsett som med en gang fenget min interesse. Åpenhet i lydbildet vil jeg trekke frem som en fin egenskap her.
    Som Burnt nevner, presenterer dette oppsettet musikken en anelse lys betoning. Ikke det at det er galt, bare annerledes enn det jeg selv er vant med. Og her er jeg ved kjernen av å besøke andre musikk og hifivenner; det er moro å høre hva andre prioriterer hjemme hos deg selv. Moro i betydningen spennede. Så også her altså.
    Jeg likte den avslappende måten dette spillte musikk på. Og musikk, det har OAlex mye forskjellig av. Tror jeg rett og slett trenger en helaften sammen med ham og Burnt- liksom for å få utvidet mitt repertoar.
    Og ja, oppsettet utseendemessig kan vel trygt legges under kategorien "HstaW" (Hard-sell to a Woman) men en vet jo aldri- noen har flaks også på det området.
    Men jeg har en mistanke om at OAlex har planer for dette oppsettet både i den ene og andre retningen. Blir spennende å følge med.

    Kamera var med - men jeg skjønte fort at verten ikke var så hypp.....hadde noe med unnlatelse av støvtørking på komponentene å gjøre. ;)
    Men etter hva jeg med mitt heller ringe syn kunne se, så den biten også grei ut.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Støv? Det er da bare damer som ser slikt.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    emotikon skrev:
    Kamera var med - men jeg skjønte fort at verten ikke var så hypp.....hadde noe med unnlatelse av støvtørking på komponentene å gjøre. ;)
    Men etter hva jeg med mitt heller ringe syn kunne se, så den biten også grei ut.
    Oj, Min uttalelse var slettes ikke sånn ment. Neida, NAF-treff med fotoforbud er jeg ingen tilhenger av :)
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Jeg forbereder et treff hos meg snart. Har nytt på gang på alle fronter egentlig. Skal avsløre etterhvert:)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjempespennende :)
    Stiller selvsagt om det klaffer med tidspunkt.
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Ja dette høres jo spennende ut. Håper jeg kan komme på treff.

    - Slarssen
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Mens jeg sysler med å få noen endringer på plass, er det noen som kunne tenke seg et besøk en kveld?
    Trenger noen impulser etterhvert. Lenge siden jeg har hørt andre anlegg:)
    Etterlyser altså herved et treff! Gjerne i kveld!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    I kveld er det desverre (!/?) julebordkveld for min del. 8)
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Mitt anlegg er stadig endring. Jeg vil antagelig lytte til musikk ikveld. Bare å stikke innom.

    Mvh Ola
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Birdman skrev:
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
    Ok. Da tror jeg at jeg av beleilighetshensyn rusler bort og besøker Birdman en liten tur i kveld, da får jeg hørt litt hjemme også.
    Når vil du ha besøk i kveld?

    Kunne godt tenke meg en tur til deg OAlex til uken eller så, eller når det passer for deg. Skal sjekke når samboeren jobber (nattt) mht barna, og foreslå noen dager.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
    Ok. Da tror jeg at jeg av beleilighetshensyn rusler bort og besøker Birdman en liten tur i kveld, da får jeg hørt litt hjemme også.
    Når vil du ha besøk i kveld?

    Kunne godt tenke meg en tur til deg OAlex til uken eller så, eller når det passer for deg. Skal sjekke når samboeren jobber (nattt) mht barna, og foreslå noen dager.
    Tja, sånn i åttetida er vel ungene i seng og kjelleren noen lunde oppvarmet :).
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
    Tja, sånn i åttetida er vel ungene i seng og kjelleren noen lunde oppvarmet :).
    Ok. Rusler bortover litt etter 20.00. Tar med noe mørkt øl fra kjølen:)
    Høres bra ut :).

    Hvis flere vil hive seg på, så er det bare å få ut finger'n ;).
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
    Tja, sånn i åttetida er vel ungene i seng og kjelleren noen lunde oppvarmet :).
    Ok. Rusler bortover litt etter 20.00. Tar med noe mørkt øl fra kjølen:)
    Høres bra ut :).

    Hvis flere vil hive seg på, så er det bare å få ut finger'n ;).
    Hmmmmm....dette var fristende- men jeg har nok en del plater etc å pakke før den store flyttedagen i morgen.....
    Kos dere :)
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    emotikon skrev:
    Birdman skrev:
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    belia skrev:
    Birdman skrev:
    Jeg kommer nok også til å sitte litt i kjelleren i kveld. Plass til flere der.
    Tja, sånn i åttetida er vel ungene i seng og kjelleren noen lunde oppvarmet :).
    Ok. Rusler bortover litt etter 20.00. Tar med noe mørkt øl fra kjølen:)
    Høres bra ut :).

    Hvis flere vil hive seg på, så er det bare å få ut finger'n ;).
    Hmmmmm....dette var fristende- men jeg har nok en del plater etc å pakke før den store flyttedagen i morgen.....
    Kos dere :)
    Skal du flytte!?? Langt? Større,.. mindre? Sammen med...? Naboer som kan bli plaget? Mer/(mindre) sentralt? etc.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Et eller annet virus har flyttet inni meg :( SÅ må vel holde meg hjemme ikveld. Men kunne tenkt meg Hifi treff snart jeg å :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    Skal du flytte!?? Langt? Større,.. mindre? Sammen med...? Naboer som kan bli plaget? Mer/(mindre) sentralt? etc.
    Ser bort til BT, større, alene, ende av teglsteinrekkehus...
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    emotikon skrev:
    Birdman skrev:
    Skal du flytte!?? Langt? Større,.. mindre? Sammen med...? Naboer som kan bli plaget? Mer/(mindre) sentralt? etc.
    Ser bort til BT, større, alene, ende av teglsteinrekkehus...
    83% av alle som bor i Trondheim ser bort til BT :-\.
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Var en tur hos Birdman i går kveld.
    Vi prøvde ut noen sorter mørkt øl, og assossierte oss igjennom endel bra musikk fra 80-tallet.
    Flott anlegg, godt utenfor min rekkevidde, men et musikalsk og visuelt nydelig oppsett som gir stor eierglede.
    Begge New Bohemians-platene er bestilt:)
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Takk for i går! Hyggelig med selskap som tåler litt 80-talls-mimring ;). Også artig og godt å smake på nye ølsorter. Kos deg etter hvert med "Edie Brickell & the new bohemians". Du er ikke den første som har bestilt disse platene etter å ha vært her :).
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    belia skrev:
    ...
    Kunne godt tenke meg en tur til deg OAlex til uken eller så, eller når det passer for deg. Skal sjekke når samboeren jobber (nattt) mht barna, og foreslå noen dager.
    Bare hyggelig det. Onsdag passer ganske bra.

    Mvh Ola
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    OAlex skrev:
    belia skrev:
    ...
    Kunne godt tenke meg en tur til deg OAlex til uken eller så, eller når det passer for deg. Skal sjekke når samboeren jobber (nattt) mht barna, og foreslå noen dager.
    Bare hyggelig det. Onsdag passer ganske bra.

    Mvh Ola
    Flott.
    Må høre med samboeren hva som passer. Tar kontakt:)

    Har ellers oppdatert tråden min med siste nytt:)

    Edit; Teaser ;D
     

    Vedlegg

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Blir hjemme i kveld og tenkte å bruke den på lytting. Om noen vil ta turen er det bare å komme innom i Selsbakk Øvre 1 fra ca kl 20. Skulle det være aktuelt så send en melding til 90767618:)

    Tenkte å leke litt med HT-plassering, litt demping samt skru litt på platespilleren. Om noen er veldig god på å sette opp platespiller er det fint:)

    Bjarte
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Slår til med sinnsykt kort varsel, men sitter og hører på litt forsjiligt i kveld fra ca 20 om noen vil ta turen. Se ellers post over.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Stille i denne tråden gitt....
    Kan det være en god ide hvis jeg inviterer til et treff før jul med klassisk musikk som tema?
    Det begynner jo å bli en stund siden Paganini-aftenen. Det var vel andre som mente seg kvalifisert til å sette andre komponister på kartet, og de har selvfølgelig rangen hvis det skulle bli kø.

    Hvis ikke - så kan jeg tenke meg å sette et tema, og invitere til en kveld i november. Tema ennå ukjent....trenger jo ikke være klassisk.

    ;) Gunzi
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.350
    Sted
    Trondheim
    Det var vel meg som nevnte noe om Schubert, tror jeg. Jeg har jo overtatt dine Quad 2905 siden da, og de egner seg jo veldig godt til sang og kammermusikk. Jeg har jo ikke så veldig spennende og esoterisk utstyr å by på, så rent hifi-messig er det kanskje ikke så spennende å komme på besøk til meg, men jeg kan jo tenke på det. Det er lenge til november...
    Ellers hadde det jo vært hyggelig å stikke innom deg igjen.

    BTW: Quadene spiller strålende nå. Hørte noe gammel 60-tallsmusikk i går kveld (Donovan), og det var definitivt godkjent.
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Hei!

    Har også lurt på om det er noe liv i miljøet ja. Som de fleste av dere har fått med seg har vi lagt ned butikken i Innherredsveien, og er tilbake til drift fra Stokkanhaugen. Vi kommer til å innvitere til en del treff der, hvor vi presenterer en del forskjellige produkter. Kan nevne at vi bl. a. vil få besøk fra Ljudtema og ha en presentasjon av Streaming og Nettverksløsningene til Naim, mest sannsynlig før Jul. Kommer tilbake med egen innvitasjon når dato er klar. Kan også nevne at vi vil ha en presentasjon av den nye Marten Django når den er leveringsklar en gang over Jul. Håper at det igjen kan bli litt aktivitet i miljøet.

    Mvh
    Odder
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Musikk bør jo være hovedårsaken til at vi treffes, så får utstyret spille i bakgrunnen for å si det slik ;)
    Uansett spennende å høre hvorfor folk har satt sammen det utstyret vi får høre, og hva eieren mener er de fortreffelige aspekt vi skal legge merke til.
    Høre veldig gjerne Schubert på Quad - og tar dine kunnskaper om musikken med på kjøpet. Datoer finner vi, og så er det vel litt begrenset plass hos de fleste, så påmelding blir vertens ansvar.
    Jeg er nesten ikke nedpå bakken før midten av november med tanke på å arrangere hos meg, men å stikke innom hos andre er enklere.

    Ser jo at Burnt_Island er våken også - han burde kanskje gripe sjansen og fore oss en kveld med subkulturell garasjerock fra New Zealand eller andre andre mindre kjente men spennende steder ;D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.350
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser at fruen er bortreist i uke 45 (7-11/11), så kanskje jeg kunne fått til noe i det tidspunktet. Jeg kan by på HD-basert lyd via STAX hodetelefoner og ellers gammelt Conrad-Johnson forsterkeri m/Quad elektrostater. Pluss noe Sonus Faber i tillegg...
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg melder meg gjerne på som første deltager på Schubertaften med Quad og Conrad Johnsen! Otare - du kommer med dato/klokkeslett.

    Så får jeg følge opp med en aften enda litt nærmere jul....
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Odder skrev:
    Hei!

    Har også lurt på om det er noe liv i miljøet ja. Som de fleste av dere har fått med seg har vi lagt ned butikken i Innherredsveien, og er tilbake til drift fra Stokkanhaugen. Vi kommer til å innvitere til en del treff der, hvor vi presenterer en del forskjellige produkter. Kan nevne at vi bl. a. vil få besøk fra Ljudtema og ha en presentasjon av Streaming og Nettverksløsningene til Naim, mest sannsynlig før Jul. Kommer tilbake med egen innvitasjon når dato er klar. Kan også nevne at vi vil ha en presentasjon av den nye Marten Django når den er leveringsklar en gang over Jul. Håper at det igjen kan bli litt aktivitet i miljøet.

    Mvh
    Odder
    Ja, en skikkelig Marten demo. hadde gjort seg. Det begynner å bli en stund siden sist. Om det er Django eller noen av de andre Marten ht. er ikke så nøye for meg.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg melder meg også veldig gjerne på Schubertaften Otare.
    Jeg er medlem og har truffet deg ved en tidligere anledning, om det skulle hjelpe :)

    otare skrev:
    Det er notert, Gunzi.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Jeg ser at fruen er bortreist i uke 45 (7-11/11), så kanskje jeg kunne fått til noe i det tidspunktet. Jeg kan by på HD-basert lyd via STAX hodetelefoner og ellers gammelt Conrad-Johnson forsterkeri m/Quad elektrostater. Pluss noe Sonus Faber i tillegg...
    I`m in!
    Tirsd-fred jobber jeg til ca 20.30 - men kanskje mulig å droppe innom etter det?

    Vet forøvrig at leifen også har planer om en kveld hos seg. (mest drikking tenker jeg... ;))

    For egen del, må jeg få ting litt mer på plass ang akkustikk etc.
    Er i sluttfasen med vinylrommet i kjelleren nå. Må bare rette opp gulv etter å ha tatt mye av murpussen pga. at tidligere eier måtte ha brukt minst 20 liter kontaktlim da han la teppefliser en gang i tiden.... TTT
    Planen er å ha et lite nr 2 anlegg der mens det pusses og stelles med plater. Ja, og litt øving da seff...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.350
    Sted
    Trondheim
    Da er det allerede 4 som har meldt seg på. Jeg har for så vidt plass til mange, men ikke rundt hovedanlegget. SÅ man kan jo fordele seg litt.
    Fruen drar allerede fredag 4/11 og blir borte en uke, så det virker som om lørdag 5/11 peker seg ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn