- Ble medlem
- 26.01.2019
- Antall liker
- 4
Har tenkt til å kjøpe en nad forsterker som gir rundt 100W til hver høyttaler. Ser at NAD C316BEE gir 2x40W kontinuerlig effekt og en dynamisk effekt på 2x90W. Hva vil dynamisk effekt si?
I prinsippet riktig, men nanosekunder er å vel ta hardt i ....Noe den klarer i en veldig kort periode? noen nano sekunder :=)
Hva vill jeg med 900x4 + 2x250Hva vil du med 100w pr. høyttaler?
Steinar liker å ta i litt:=)I prinsippet riktig, men nanosekunder er å vel ta hardt i ....Noe den klarer i en veldig kort periode? noen nano sekunder :=)
Her prøver Yamaha å forklare hva dynamisk effekt er :
Dynamic Power, is a little more difficult to understand. This is a test of the amplifier's ability to go beyond its continuous RMS power for a very short time period. We are not talking minutes or even seconds here. We are talking milliseconds (or thousandths of a) second. A musical transient peak, such as a cymbal crash lasts only a very short time. Dynamic power is usually measured into 8 ohms, but specifications are generally also published for 2, 4, and 6 ohm loads as well.
Forskjellen på nano og milli er en faktor på en million ....
Jeg også, når sant skal sies!!!Steinar liker å ta i litt:=)I prinsippet riktig, men nanosekunder er å vel ta hardt i ....Noe den klarer i en veldig kort periode? noen nano sekunder :=)
Her prøver Yamaha å forklare hva dynamisk effekt er :
Dynamic Power, is a little more difficult to understand. This is a test of the amplifier's ability to go beyond its continuous RMS power for a very short time period. We are not talking minutes or even seconds here. We are talking milliseconds (or thousandths of a) second. A musical transient peak, such as a cymbal crash lasts only a very short time. Dynamic power is usually measured into 8 ohms, but specifications are generally also published for 2, 4, and 6 ohm loads as well.
Forskjellen på nano og milli er en faktor på en million ....
Det kommer an på hva du er ute etter. Jeg har en Hiraga "Le Monstre" som skal drive høyttalerne mine. Jeg vil ha den kvaliteten du ikke kan måle.Hva vill jeg med 900x4 + 2x250Hva vil du med 100w pr. høyttaler?
får ikke for mange watt:=)
Med et rom på 8 kvadratmeter vil jeg for det første anta at de høytalerne har altfor mye bass for rommet (blir stående bølger og buldrebass)! Eller?Vet at NAD Watt og andre Watt ikke er til å sammenligne.
a) Har et par Dali Zensor 7, som jeg nå bruker en Yamaha R-N402D forsterker på. (50 watt pr. høyttaler)
b) Hva mener du med resten av anlegget?
c) Hører på alt fra Vassendgutane til Ringes-Ronny.
d) Bruker anlegget til film en gang i halvåret kanskje.
e) Planen er egentlig å bytte forsterkeren jeg har nå med denne (med mellomlegg) Rommet mitt er ganske lite, Ca. 8 kvadrat.
6m ohm/90dB er en meningsløs angivelse. Du må oppgi hvor mye effekt som gir 90 dB med denne høyttaleren. 90 dB regnes som ganske følsomt, om det er ved 1w.Viljar Lunderød: Til Zensor 7 er 316BEE ALTFOR liten, ja. Disse Daliene er tungdrevne, med sine 6 ohm/90 dB. Men det går an å vekke dem: Finn en Audiolab MDAC+ og bruk den som pre til et par Audiolab 8200MB. Det blir et HELT annet opplegg. Dali og nyere Audiolab er en eksepsjonelt meddelsom match.
Jeg er ute etter masse av krefter og rett igjennom uten å få lyden farget.Det kommer an på hva du er ute etter. Jeg har en Hiraga "Le Monstre" som skal drive høyttalerne mine. Jeg vil ha den kvaliteten du ikke kan måle.Hva vill jeg med 900x4 + 2x250Hva vil du med 100w pr. høyttaler?
får ikke for mange watt:=)
Tungdrevne? Jaja, alt er relativt. Tungdrevne i min verden betyr 4 ohm og virkningsgrad under 85 db/W/m.Viljar Lunderød: Til Zensor 7 er 316BEE ALTFOR liten, ja. Disse Daliene er tungdrevne, med sine 6 ohm/90 dB. Men det går an å vekke dem: Finn en Audiolab MDAC+ og bruk den som pre til et par Audiolab 8200MB. Det blir et HELT annet opplegg. Dali og nyere Audiolab er en eksepsjonelt meddelsom match.
Ikke vær bekymret for att blodet skal sprute fra ørene med de ht.Neida, med forsterkeren jeg har nå så blir det ikke noe buldrebass, nei. Liker godt at blodet spruter fra ørene jeg![]()
Det er mulig vi snakker forbi hverandre. Jeg mener å si dette:Parafinoksen: OPPFATTET lydtrykk som DOBBELT SÅ HØYT i nivå, SPL: +3DB. Og for å få til det dobles effekten. Basislære innen lydteknikk. Jeg har utdannelse der.
Jeg vet ikke om du tenker å kjøpe ny eller brukt, men som brukt har du Nad sin C356 som sikkert gjør jobben bra nok til såpass lettdrevne saker. Ellers har du for eksempel C375 og C390dd og den nye C368/C388 som driver de lett.Åja, skjønner. Da blir det ikke denne forsterkeren.
Ja, nytter ikke å legge ut enkle spm her!Hva er det det er for slags råd Auditor?
Trådstarter nevner ikke noe pristak men forsterkeren han spør om er priset til snaue kr. 3000,- NY, og da er vel kombinasjonen du nevner litt utpå åkeren, eller åkeren ved siden av.
Kombinasjonen du nevner koster jo mange ganger det han i utgangspunktet spør om.