B
brand-x
Gjest
For de av dere som har drevet med hifi noen år har sikkert eller selvfølgelig merket att perioden med nøytrallt(korekt) lydsignatur er over. Det ble for kjedelig, analytisk og kaldt. For lite kjøtt og blod som noen velger å kalle det. Det finnes neppe rett eller feil i denne sammenheng kun smak og behag. Men, hvordan er det da med nyansene i musikken ? Hvor mye er det som faktisk forsvinner i det lys rosa fargefiltret av informasjon, for å gjøre musikken mere varm og behagelig ? Og sist men ikke minst hvordan er det mulig att bransjen som fag plutselig endrer oppfatning om hva som er det "korekte" for troverdig gjengivelse ?
Jeg har selv to forskjellige oppsett ett av den lys rosa fargede og ett med denne Digitale virkelighet hvor det meste låter for jævlig, men sistnevnte likevel besitter evnen til å fremskaffe forskjeller/detaljer som så å si er umulig å legge merke til på den varme lyttevenlige gjengivelsen. Jeg har hatt muligheten til å lytte til flere oppsett i begge leire som er høyst oppegående kvalitetsmessig og prismessig. Men det samme går igjen.
Med disse forskjeller hvordan er det da mulig å presentere det ene foran det andre i forhold til troverdig gjengivelse ? Det må jo være helt innlysende att det som kaster ut mest informasjon er det mest troverdige eller ??
mvh
brand-x
Jeg har selv to forskjellige oppsett ett av den lys rosa fargede og ett med denne Digitale virkelighet hvor det meste låter for jævlig, men sistnevnte likevel besitter evnen til å fremskaffe forskjeller/detaljer som så å si er umulig å legge merke til på den varme lyttevenlige gjengivelsen. Jeg har hatt muligheten til å lytte til flere oppsett i begge leire som er høyst oppegående kvalitetsmessig og prismessig. Men det samme går igjen.
Med disse forskjeller hvordan er det da mulig å presentere det ene foran det andre i forhold til troverdig gjengivelse ? Det må jo være helt innlysende att det som kaster ut mest informasjon er det mest troverdige eller ??
mvh
brand-x