Nøklene innelåst i en gammel boble.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Trudde jeg hadde bilnøklene i hånda da jeg smekket igjen låsen, men det var visst nøklene til huset 8)

Hva skal jeg gjøre nå?

M

maestro

Gjest
Finn en stiv ståltråd, lag en smal løkke i ene enden og en vinkel i den andre og stikk den inn mellom døra og karosseriet. Lirk løkka over låseknappen og dra (vri) den opp. Ev. kan du lage deg en blegg og kile opp (ut) døra fra oversida for så å dra opp knappen med en ståltråd med løkke el.lign. Peace of cake!

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
maestro skrev:
Finn en stiv ståltråd, lag en smal løkke i ene enden og en vinkel i den andre og stikk den inn mellom døra og karosseriet. Lirk løkka over låseknappen og dra (vri) den opp. Ev. kan du lage deg en blegg og kile opp (ut) døra fra oversida for så å dra opp knappen med en ståltråd med løkke el.lign. Peace of cake!
Det er antagelig like enkelt å stikke ståltråden ned i døra mellom glasset og gummilisten, for så å huke tak i en av armene på låsekassen. Ikke sikkert du treffer riktig arm første gang, men av erfaring er dette langt enklere å få til enn å prøve å huke tak i låseknappen.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Om du blir desperat kan du slå av dørhåndtaket med en stein eller lignende, stikke inn fingeren og manuelt skyve inn dingsen som åpner døren. Dette går i alle fall på golf 1 og 2.

Mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.167
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er skremmende å tenke på hvordan dere har ervervet disse kunskapene.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
erato skrev:
Hvis du sikter til meg så har jeg tidligere hatt en jobb der åpning av låste biler var en del av arbeidsoppgavene.

J

Jurassic

Gjest
el_mariachi skrev:
erato skrev:
Hvis du sikter til meg så har jeg tidligere hatt en jobb der åpning av låste biler var en del av arbeidsoppgavene.
Biltyv?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.167
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
erato skrev:
Bra el_mariachi. ;D

Kunne bare ikke dy meg - må innrømme jeg har åpnet en bil med en kleshenger gjennom gummilista selv også.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Fikk tak i en kleshenger og dirket opp. Gitt fint det:) Fikk et langt blikk fra ei eldre dame som gikk tur med hunden sin. hehe

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.729
montesi skrev:
Trudde jeg hadde bilnøklene i hånda da jeg smekket igjen låsen, men det var visst nøklene til huset 8)

Hva skal jeg gjøre nå?
Ring Falken/Viking.

O

OivindJ

Gjest
Jeg klarte å gjøre dette i Sverige med moderns gamle Mazda. Nærmeste butikk hadde kleshengeren klar. Var visst ikke første gang det hadde skjedd der.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Jeg må rett og slett bøye meg i støvet for din evne her og i andre tråder til å finne utrolig treffende bilder ;D

Asbjørn

Z

Zomby_Woof

Gjest
Knuse vinduet med en hammer, stikke hånda inn gjennom hullet, dra opp dørknotten.

Eller blir dette for uelegant?

G

Gjestemedlem

Gjest
Nightpuma skrev:
Jeg må rett og slett bøye meg i støvet for din evne her og i andre tråder til å finne utrolig treffende bilder ;D
Takk. :)

Å åpne sylinderlåser er forøvrig forbausende enkelt. Gamle biler er vel omrent like vanskelige å åpne som en nycoflaske på 1. nyttårsdag.

[video]smIQ0AvCmuo[/video]

Alternativt kan man bruke en jiggler .. litt annen men like effektiv teknikk.

[video]ROzDT_2gJAU[/video]

Topp Bunn