Når besøkte du noen sist?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Har alle de forskjellige lydlaugene ført til mindre besøk hos ”utenforstående” likesinnede eller tar jeg feil?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roald skrev:
Har alle de forskjellige lydlaugene ført til mindre besøk hos ”utenforstående” likesinnede eller tar jeg feil?
Hva er en "utenforstående" likesinnet? Tipper at de fleste laug har medlemmer som ikke er særlig aktive på HFS. Og at de forskjellige laug er så løst satt sammen at det å ta med nye folk ikke er noe prob. :)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
”utenforstående” likesinnet = hifinerd som ikke er samme klubb, horn, vinyl eller OAS osv.

Mulig du har rett ??? mye av aktivitetene kan selvsagt passere uten omtale på sentralen, men når ting omtales er det gjerne klubbaktiviteter.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er gjerne en tosidig affære. Et laug kan ikke fungere uten at dets medlemmer selv initerer møter,treff mm. Skillelinjnene mellom de ulike foreningene er neppe større enn at en kan vøære med der en er i øyeblikket. Og som du sier, laugene har hatt treff uten at det skrives om her. :)

Det handler om å inkludere og VILLE bli inkludert. Det finnes endel "nisser" som sitter på verdens beste anlegg og som ikke vil møte andre fordi de er sikre på dette faktum. samt at de kan bli frastjålet ting osv. Men heldigvis er det ikke mange av disse... 8)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.808
Antall liker
13.468
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Tror klubbene er rent positivt.
Det er jo slik at man oftest har mulighet å besøke folk i området rundt der man bor slik at ikke noen "frarøves" besøk. :)

Er vel bare Hornalliansen jeg har hørt som som ekskluderer folk fra treff? Greit at bare horny karer kommer på horntreff da.

Mvh
Rolf
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ser du skriver å ekskludere fra treff Roda....

i så måte er dette utrolig synd , mtp folks nysgjerrighet , på slike ting som både horn , vinyl og andre dedikerte gosaker.

Jeg får snakke for OVK sin del.....Vi er en klubb for mangfoldet , enten medlemmene spiller på dual, rega eller goldmund i så måte . Jeg har registrert ila klubbens tid at det har vært nysgjerrighet fra ikke medlemmer , enkelte dukker opp , og andre prater om det i lang lang tid , uten at det blir noe.

Vi ønsker jo at alle skal få glede fra mangfoldet , og ikke minst kunne få hjelp til oppstart , og bruk av " vårt" medium.

Derfor skal vår klubb være slik at nye skal kunne få råd og hjelp , og samtidig treffe likesinnede . Vi er såpass mange at samlet har vi nå relativt god kunnskap både på musikk og tekniske ting.

Om noen ønsker å være med "ut" for å se hvordan vi har det , samlet , har vi hiitil brukt offentlig treffsteder som feks bare jazz på siste mnds Tordag , vi praktiserer først til mølla prinsippet når vi arrangerer hjemme hos kvelder , og desverre har medlemmene ofte begrenset plass , dermed vil det ofte bli fullt før vi rekker å få med oss ev nysgjerrige utenforstående.

Jeg har resit mye rundt å lyttet på anlegg , og fått mye inspirasjon , bpåde til lyd og ikkeminst musikk , som jeg er utrolig takknemlig for.

Sist jeg besøkte noen var vel Aair her på forumet , og lyttet på hans nye Klipsch forte , en høyttaler som passrt meget godt i rommet.

mvh Espen
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
ko ko ! ;)

det er vel heller ingen menneskerett å komme hjem hos andre heller....... ? :-\
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Vi har kommet frem til, i all hemmelighet, at opptakskravet for og joine HA er og løpe 60meteren med ett 845 rør i ræva og dokumentere det med bilder. Søknader tas på HA's underforum
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Er vel bare Hornalliansen jeg har hørt som som ekskluderer folk fra treff? Greit at bare horny karer kommer på horntreff da.

Ja du kan ha rett, horny og flytende tweek, sikkert like greit vi andre ikke får adgang ;)

Det største fortrinnet til sentralen er jo at man kommer i kontakt med og får forhåpentligvis muligheten til å lytte til andre sine løsninger.

Et forum bestående av internettigre ville for meg ikke vert særlig fruktbart i lengden.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Folka som er medlem i HA er med i sine egne klubber ellers, som både Østfoldgjengen og Jæren&Omegn, til og med OAS. HA er en lukket klubb for hønnhuer som liker og sitte foran tubaene sine sammen og preike dritt og piske hverandre med bjørkeris. Utenom det, så møter vi folk vi også ;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.080
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Godt at det finnes så til de grader diplomatiske talsmenn som Vermin for hornalliansen som enkelt navigerer seg rundt med smalltalk for å unngå misforståelser ;D

Forresten, var på besøk i går, men det regnes vel ikke da det var hos en Laugsbroder
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Jeg er stadig vekk på besøk hos folk jeg ikke kjente før jeg besøkte dem, også utenfor OAS.

Både i Bergen, Ålesund og Kristiansund har jeg møtt svært hyggelige mennesker som har åpnet sin dør for å slippe en stakkars hififreak inn.

Det har vært utrolig hyggelig, og jeg håper den tradisjonen kan fortsette.

Roy
 

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Innlegg
277
Antall liker
80
Sted
Meløy, den stille fjærding
Stort sett alle jeg har besøkt til nå er eiere av rør og 'roperter' ;D, selv har jeg aldri vært i besittele av slikt utstyr, men synes det er veldig interessant å få muligheten til å høre musikk formidlet med slikt utstyr.
Så jeg oppfordrer alle, å holde døra på gløtt for alle uansett hva slags utstyr besøkende så vel som vertskaper er i besittelse av.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Er vel bare Hornalliansen jeg har hørt som som ekskluderer folk fra treff?

Mvh
Rolf

å? hvor har du hørt det da, roda?
og jeg har hørt at roda er muggen og sjalu på folk som har skikkelige høyttalere. ;D

spøk til tullball:
er det ikke ganske vanlig at "offisielle" treff i de ulike laugene er forbeholdt laugenes medlemmer, da?
det er jo ikke fritt frem for alle og enhver å dumpe innom en hagefest i oas-regi. f.eks.

ellers flyr vi jo på hjemmebesøk hos både laugfrender og andre frender titt og ofte, og jeg har bedt folk på treff hos meg uavhengig av hornalliansen. sånn er det vel for alle sosial anlagte audiofile.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.125
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Tror nok ar flere av de lokale laugene tar imot nye medlemmer. Problemet er faktisk å få folk til å stille på treff. Vi i Skedsmo audio, har holdt på litt under 1 år nå og hatt bra aktivitet. Men om man ser igjennom tråden vår, så kunne vi ha vert en rimelig stor klubb. Nå er det ikke flere enn 6-7pers som er på stort sett alle møtene. Og det er omtrent passe. Porblemene kommer om 2 el 3 av de fastte ikke kan pga andre ting. Da sitter vi igjen 3-4. Vi søker ivertfall noen flere aktive medlemmer.

Alle kjenner noen som holder på med dette ( hifi/kino), men det blir mye prat, lite handling.

Så jeg tror nok ikke det er laugene og de små klubbene det er noe i veien med. Men rett og slett giddaløyse for å si det på godt norsk.

Jeg har vert flittig på besøk, ut av min liile hule. Både til klubbens medlemmer og til flere andre. Jeg blir alltid godt motatt.
 
Topp Bunn