Nå spammer jeg også: Michael Fremer's dvd

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Vinyl er morro. Vinyl er kult. Vinyl er best på dvd. Michael Fremer’s Practical Guide to Turntable Set-Up har alt. Michael Fremer (MF) er bedre live enn på papir. Han er en «glemt» stand-up-komiker. DVD-en er på over tre timer, og for det meste er MF seriøs. Han setter opp tre platespillere: Pro-Ject RPM-5, Rega P5 og VPI Scoutmaster. Jeg lærte masse. Til slutt viser MF platespilleren sin. Han er ikke lite stolt. Det eneste problemet er at han ikke spiller noen plater på den, og det er den eneste feilen jeg kan komme på: Du får ikke høre vinyl. Derfor får dvd-en bare en femmer; men hvis du er interessert, anbefaler jeg den så får du også se en liten del av platesamlingen hans, og du får hilse på Eno Fremer.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
To ting: Hvor kjøpes denne? Blir virkelig ikke Linn Sondek nevnt? - Sette opp en Rega? - Det kan ikke ta lang tid.

... Det ble kanskje tre ting? - OK, stryk et av spørsmålene.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
To ting: Hvor kjøpes denne? Blir virkelig ikke Linn Sondek nevnt? - Sette opp en Rega? - Det kan ikke ta lang tid.

... Det ble kanskje tre ting? - OK, stryk et av spørsmålene.
1. Du kan enten prøve Acoustic Sounds eller Elusive Disc. Første opplaget er utsolgt, men de produserer nye eksemplarer.

2. Sondek blir ikke nevnt (tror jeg). Nå har jeg ikke spilt dvd-en baklengs.

3. Du får det inn med teskje. Han er veldig pedagogisk. Han tar det steg for steg. Det blir noen gjentagelser.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Det var synd, Sondek burde være med, den ER jo litt kinkig å sette opp. Likevel bra at Fremer holder seg til ting han kan noe med. Tror jaggu JEG skulle klart å lage en guide for å sette opp en Rega.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
LP 12 er nok for komplisert for de fleste. Fremer har valgt de mest populære og enkleste platespillerne som er i salg. Guiden skal være for folk som aldri prøvd eller turt å sette opp en platespiller og ikke for spesialister.

Men hvis Ivor Tiefenbrun, kan lage en dvd om hvordan man setter opp en Sondek, kjøper jeg den usett.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Men hvis Ivor Tiefenbrun, kan lage en dvd om hvordan man setter opp en Sondek, kjøper jeg den usett.
Ser du vanligvis DVDene FØR du kjøper dem? Spøk til side - er ikke sikker på om engang Ivor vet hvordan man setter opp en Sondek. Spøk til side igjen - den hadde JEG også kjøpt!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.552
Og Linnistene klager på Dualistene ;D
Allerede i innlegg 2 er temaet vridd inn på Linn :D

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har nå lyttet til dvd-en baklengs, og Fremers budskap er:

Buy Dual. Buy Dual. I want a Dual, but I can’t say it loud, because I can loose my credibility. Buy Dual. Buy Dual. :) ;) :D ;D ::)

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
0
Vurderer å bestille dvden da jeg har vært uten platespiller et par år og trolig kjøper RPM-5 snart.
Men den kommer vel som sone 1? Har ikke sonefri spiller(kan riktignok gjøres sonefri med noen koder)...

Virker som en fet dvd!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
3
Det eneste problemet er at han ikke spiller noen plater på den, og det er den eneste feilen jeg kan komme på: Du får ikke høre vinyl. Derfor får dvd-en bare en femmer; men hvis du er interessert, anbefaler jeg den så får du også se en liten del av platesamlingen hans, og du får hilse på Eno Fremer.
Hvis han hadde spilt vinyl, og du hadde hørt at han spilte vinyl, da trenger du ingen platespiller.

Da er DVD spilleren din veeeeldig bra. ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Vurderer å bestille dvden da jeg har vært uten platespiller et par år og trolig kjøper RPM-5 snart.
Men den kommer vel som sone 1?
Jeg mener RPM 5 kommer sonefri. Bare Perspective før år 2002 som måtte justeres for flere soner enn sone 1, ellers er alle Pro-Jectene spillbare i alle soner! :D

Honkey!!

Topp Bunn