Nå er det nok.

Z

Zomby_Woof

Gjest
For bare noen dager siden gledet jeg meg til å se TdF på TV.

Så kommer Bjarne Riis på TV med den minst oppriktige beklagelse på lenge.

Deretter kommer Kurt Asle Arvesen med en helt utrolig og aldeles patetisk bagatellisering av Riis' bruk av EPO.

''Hvem har vel ikke kjørt i 60-70 i en 50-sone?''. Selv jeg har gjort det, på sykkel til og med.

Men, jeg har ikke bygget mitt liv på å bedra hele verden.

Det er ikke lenge siden han var nærmest uendelig opprørt og sint på Ivan Basso for å ødelegge idretten med juks. Nå er han ikke bare villig til å å tilgi Riis for det samme. Det er plustelig blitt en bagatell. Han viser seg rett og slett som illojal når han fordømmer en kollega, og rett etterpå bagatelliserer den samme handling fra sjefen.

Dette er ikke godt nok. Jeg gidder ikke mer.

I år skrur jeg av TVen og sykler selv. Det går sakte, men jeg pisser i hvert fall reint hver gang.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.075
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Så kommer Bjarne Riis på TV med den minst oppriktige beklagelse på lenge.
...i hvertfall siden Valla!

KH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2003
Antall liker
0
Ja, du fikk luftet litt ut her, Zomby_Woof !

Enig i at Arvesens uttalelser i dag var mildt sagt uheldige. Jeg hadde faktisk gode tanker om mannen. Nå fremstår han som en som bare kan tråkke litt raskere rundt enn oss andre; hadde han ikke hatt den evnen ville han antagelig vært på trygd.

Det er faktisk slike bagatelliserende uttalser som gjør at man lurer på om dagens utøvere også doper seg. Blir man ikke tatt er det greit (akkurat på dette punktet likt med å kjøre 60 i 50-sone).

Alternativet til Riis mfl er så patetisk at man kan få hetta; jeg står frem og tar ansvar ! Ansvar for hva, og helt uten konsekvenser. Han hadde tatt ansvar hvis han under seiersintervjuene i 96 hadde sagt at dette bare var juks.
Mvh
Knut

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Høres ut som noe dopinggreier. Og da er det vel idrett?
Nei, gi ungdommen en flaske sprit før dopen tar de ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Har ikke hørt uttalelsene til Arvesen selv, og vil på ingen måte unnskylde han. Når det er sagt, må vi huske at det er Riis (med mindre han går av) som tar ut tour-laget. Det var nok et forsøk på å holde seg på godfot med sjefen, men det ble bare helt feil.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
For idretten generelt, og sykkelsporten spesielt, er de siste dagers hendelser et grunnskudd. Idretten viser seg atter en gang pill råtten, og vi har nå en gjeng dop-pissere, som også passer på å pisse sjefene sine opp etter ryggen.
Drittsport. Arvesen suger dop.

Honkey
Hey! Det er herlig å rakke litt av og til! :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis man vil vinne i disse idrettene må man jo bruke de tilsetningsstoffer man slipper unna med. Det vil det altid være. Det eneste spørsmålet er om man blir oppdaget eller ikke. Så de som har den mest avanserte dopingen vil vinne. Det er jo bare en del av idretten og ikke noe å ta slik på vei for. Idretten hadde vært mye mosommere hvis det ikke var regler for doping annet enn det man brukte under selve konurransen. Så bør det være helt opp til utøveren selv om de vil rissikere helsen for å vinne seg en medalje. Dagens system favoriserer bare de rikeste lagene ennå mer, de som har råd til den beste dopingen.

Mye styr om bagateller hele greien.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
det utrolige er jo at flere av de som var på samme lag som riis som var dopet i dag sitter i høye stillinger i sykkelsporten, noen blir utestengt mens noen får sjefsjobber.. Hadde troen på at det bare ble mindre doping i denne sporten, men det kan jo virke som det er rytteren med den beste legen som vinner og ikke blir tatt.

Topp Bunn