Mytekalenderen er tilbake!

V

vredensgnag

Gjest
Den ble tatt av - protestene var mange, og nå er Terje Nordby (skrev feil!) tilbake med Mytekalenderen. Den første i ny serie gikk den 1. januar.

Hver morgen klokken 10.50 og repeteres på ulike tidspunkt

Beste programmet på radio. Og tilgjengelig gjennom nettradio, skal visstnok også tilbys som podcast.

http://www.nrk.no/programmer/sider/mytekalender/

Den nye serien åpnet med Basilios - julenissens kappadokiske grandonkel; deretter Ovid - forvandlingens og mytenes dikter; og Janus to ansikter og den hellige Genevieve - om den romerske guden Janus, den franske revolusjonens forsøk på å innføre ny kalender og den hellige Genevieve.
Nordby skal ha dyp takk for å berike dagene slik han gjør.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Mytekalenderen har vært dypt savnet. Mannen heter Terje Nordby og ikke Nils Nordberg.

R

rico

Gjest
Takk for tips! Sjekket senest i jula om det var noe på programmet siden det tross alt var Jul. Programmet har vært savnet.

V

vredensgnag

Gjest
quad_lars skrev:
Mytekalenderen har vært dypt savnet. Mannen heter Terje Nordby og ikke Nils Nordberg.
Takker - og bøyer hodet i skam. Skrev det til og med feil to ganger!!!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.349
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Enestående program, men pussig at han tar så lett på en del HiFi-myter.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
erato skrev:
pussig at han tar så lett på en del HiFi-myter.
;D

Gledelig nytt, håper podcasten kommer opp snart.

(Om Ut i verden også får lov til å gjenoppstå skal jeg sende fanbrev til P2-ledelsen!)

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Antall liker
1.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gode nyheter ;D. Tiltaler meg veldig det programmet. Blir og spennende å høre hva det nye "på sporet" blir til. Første er vel om et par uker. Halfdan Bleken og Ragnhild Veire (tror jeg) de heter de som skal ha det.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Slikt man vokser på og koser seg med. Norby har en usedvanlig evne til å få frem kunnskapsstoff samtidig som historien relateres til et her og nå. Av og til fremstår verden litt mindre sort/hvitt og nyansene i gråtoneskalaen blir flere etter en slik dose. :)

Mvh
Sniff

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.618
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Uh. Podcasts takk! Jeg må gjøre software-SRC på alt som ikke er 44.1 for tiden, og nettradio er skjelden det. Julenissen burde tatt med seg en RME ADI-192 DD i sekken til meg. Dårlig gjort er det.

Mytekalenderen er glimrende, Vivaldi RV484 og alt.

Topp Bunn