Diverse Mye moro for en billig penge :-)

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Har et lite sideprosjekt gående på loftet.
Tanken var å se hva jeg fikk ut av en liten sum penger.

Resultatet ble:

Høyttaler:Technics SB-7 med stativ. Pris: 1000
Forsterker: Nakamichi Amplifier 2. Pris: Gratis.
Div: Chromecast Audio,. Pris:289.
Spotify Premium. Pris: Hadde dette i hus fra før.

Har også en Onkyo A-9010 stående i reserve, men Nakamichi forsterkeren er jo bare morsom.

Makan til moro (for en billig penge) er det lenge siden jeg har hatt :).

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ja, det er uforskammet billig å være nybegynner i våre dager. Eller å bygge et ekstra-anlegg for småpenger.

Selv har jeg fått CD-spiller som gave (vedkommende gav 200 for den), og forsterkeren var noe vedkommende fikk sammen med en Pioneer CD-spiller som det ble betalt 400 kroner for. Fra før hadde jeg kjøpt vintage Radionette TK600 for bittesmå 250 kroner på en bruktbutikk og Chromecast Audio er eneste nyinnkjøp fra vanlig butikk. La oss si at jeg hadde betalt 400 kroner for CD-spilleren og forsterkeren så hadde det likevel kommet på under tusenlappen alt i alt. :)

Sony CDM790
Chromecast Audio
Pioneer A-201
Radionette TK600

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vi vi ha bilder baluba! :)
Skjønner. Lette litt på HDD men der var det ingenting. Jeg vet det ligger et mørkt bilde av riggen (ikke høyttalerne) i kassett-tråden. Jeg regner ikke kassettspilleren inn i anlegget fordi det er litt på siden, men den arvet jeg etter en venn som gikk bort så den har heller ikke kostet meg noe. Forsøker å finne bildet i den tråden selv, men det er jo litt som å lete etter en nål i en høystakk. :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: TT.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
^Det er en baluba, ser dere ikke det?
Jepp, det er meg. Hifi-trollet, eller The Cyberlicious Cryptkeeper. Trykk på en knapp på ryggen min så hører du en robotmelodi. Slik ble jeg etter at jeg hadde hørt for mye på Kraftwerk mens jeg fortsatt brukte Sansui. Ligner til forveksling på en leke fra McDonalds. :confused: Ellers har jeg selskap av en snow globe med et digert snøfnugg inni :confused: og for sikkerhets skyld et russisk-ortodoks ikon. Og snart kommer Sluket og ber meg stada upp lite i musikken som bare slenger rundt utstyret. :cool:

Sist redigert:
Topp Bunn