My Sonic Lab

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
IMG_0278.jpg


Nå snurrer den - og nå skal det lyttes. Har i hovedsak lagt til grunn din test av signatur gold og ellers omtale ute i verden. Jeg etterspør beskrevne evner, og ønsker som du beskriver å unngå CD lyd.

Må forresten skryte av leverandøren - Audioaktøen (Terje Nilsen) - for direkte og effektiv levering av smykket
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.531
Antall liker
7.620
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Vet ikke ditt tilholdssted, men er det ikke altfor langt unna så kan jeg droppe innom så du kan høre den sammen med MySonicLab trafoen........ om du ikke allerede har kjøpt en da ;)
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Vet ikke ditt tilholdssted, men er det ikke altfor langt unna så kan jeg droppe innom så du kan høre den sammen med MySonicLab trafoen........ om du ikke allerede har kjøpt en da ;)
Det er ikke så langt, ca 10-15 mil nordafor polarsirkelen.:D nei, jeg har ikke anskaffet meg trafoen, kjører den rett inn i avid sin pulsare ll. Så langt låter dette veldig bra, mer kropp, masse detaljer og ikke minst dynamikk som gjør at en skvetter til. Må nok kjøre den noen timer før jeg får ut potensialet - men den er overbevisende og er så langt er løft i forhold til titan i
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Fy........f.... for en dynamikk og kontroll, dette hadde jeg ikke ventet - og dette skal bli bedre når den blir innspilt, djises:rolleyes:
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.531
Antall liker
7.620
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Tror ikke du skal forvente deg store forandringer når den blir tilspillt da disse pickupene allerede låter veldig nært opp til max allerede rett ut av esken. Jeg kaller Signature Platinum "over-pickupen" da den overgår alt jeg har prøvd tidligere....... sågar med klar margin.
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Tror ikke du skal forvente deg store forandringer når den blir tilspillt da disse pickupene allerede låter veldig nært opp til max allerede rett ut av esken. Jeg kaller Signature Platinum "over-pickupen" da den overgår alt jeg har prøvd tidligere....... sågar med klar margin.
Det er akkurat som at den graver mer ut av rillen, stikker dypere - for her er det detaljer. Dynamikken er formidabel og eksplosjonsartet med stålkontroll, har aldri hørt slikt før - bass statorene på CLx må være laget av trommeskinn, har nå kjørt master record med DS Brother in arms og Hugh maskela, bla Stimela - må bare holde meg fast.
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Oppdaget at jeg nå kan spille plater som ikke låt musikalsk tidligere, sounden, varmen og stemmene låter ikke lengre CD, men helt perfekt mht min smak. yippi, snart blir er the wall sin tur. Jeg har ikke stor erfaring med skifte av pu og har levet med helikon og titan i de siste 8-10 år, og drømte ikke om slike forbedringer/utvikling. Lyttet litt til Atlas her i vinter i en butikk og følte ikke behov for skifte ut min titan i, men dette skiftet er så langt et kvantesprang. Mulig atlas har vært et løft i mitt system men føler at det så til de grader var rette å prøve MSL:cool:
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Hvordan går det ??........ har du kommet deg over det værste sjokket enda ? ;D

Mvh Rudi.
Joda, er nå kommet i en normalsituasjon, man venner seg fort til gode komponenter. Det er som du beskriver i testen MSL gjør alt riktig, klarer heller ikke å finne svake områder. Dynamikken er fantastisk med detaljeriktom som er enorm. I tillegg formidler den musikken slik jeg vil høre den, analogt og musikalsk der den får det beste ut av vinylen. Med MSL er jeg kommet ditt jeg vil:cool:
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Hei. Hvordan går det med testingen av signatur platinium? Forstår at du benytter tilhørende trafo. Spennende å høre hvordan den påvirker resultatet. Har nettopp installert ny mono strømforsyning til min avid acutus. Ok, oj for et resultat, utklinging og detaljer som er fantastisk. Lydsignaturen er ubeskrivelig, mørkt, detaljert, dynamisk og helt utrulig. Nå må jeg stoppe og utvide for dette har ingen ende.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.531
Antall liker
7.620
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Her i huset har alt stoppet helt opp grunnet hus kjøp/salg, er ikke på plass før ute i september og får ikke tatt opp testingen ordentlig igjen før da, lytter litt bare dann og vann og det låter så fundamentalt mye bedre enn alt annet jeg har prøvd tidligere....... så det er egentlig for en ny tidsregning og regne.... før og etter MySonicLab Signature Platinum........... det er den første dyre pickupen som er værd hver eneste krone og mer til, hadde den kostet det dobble hadde jeg fremdeles gitt den absolutt topp karakter lyd verses pris........ som sagt : en ny tidsregning når det gjelder pickuper.
 

karlswe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2005
Innlegg
126
Antall liker
11
Da jeg langt fra har din erfaring med testing er det interessant å høre dine vurderinger. Jeg sitter med samme inntrykket når det gjelder kost/nytte, MSL platinium er absolutt verd prisen sammenlignet med det andre jeg har prøvd. Oppgradering til mono reference sp bidrar til ytterligere styrking av platiniumens potensial. Som nevnt tidligere gjør den alt riktig og gir en særdeles behagelig sound med en grasat dynamikk. I tillegg vil jeg anbefale avids mono reference sp (motor og strømforsyning).

Ser frem til høre om sluttresultatet av dine tester av MSL.
 
Topp Bunn