Musikkinstrument

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Var innom gitarlangeren i Ålesund nylig,skulle ikke ha noe,men gjekk derifra med desse 2 på slep ::) 8) :


6.300,- spenn,og må si jeg er ganske imponert over hva enkelte av billigproduktene på markedet idag har av gode kvaliteter.
Gitaren er en Morgan,kopi av Gibson ES-335,og til tross for litt løse potmeter og ikke hundre prosent justert,så er det uansett sykt imponerende til en veil pris på 2.300,-
Ser ut som en million! Ser bedre ut i virkeligheten enn det som kommer frem på bildet.Har hatt en 70 talls Gibson ES-345(tror det er samme modell som BB Kings "Lucille" ) ,og den hadde jo selvsagt litt mer sjel og tone,men denne imponerer stort prisen tatt i betraktning.Selgeren mener den er bygget på samme fabrikk som Epiphone og helt identisk med deres 335.

Forsterkeren er en Laney VC15,veiledende tror jeg den var ca 4.400,-. EL84 utgangsrør(ble brukt i de klassiske VOX gjort kjent av blant andre Beatles),12AX7 ,cleankanal,drive/distortion kanal,Celestion 10" ,ekte fjærklang!! ,effektsløyfe,osv.Låter hærligt!! , spessielt cleankanalen.Eneste aberet er at jeg etterpå såg noen negative kommentarer på Harmony Central angående problemer etter ca 1 års tid .Får nyte den så lenge det varer ;)
Tror nok den vil modne litt klangmessig også ,for den har ikke mange timene på baken.

Gitaren kan kanskje, om ikke annet, vere et møbeltips for noen ;)
 

Vedlegg

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ny gitar og forsterker

2300 for den gitaren der ? brukt da vel ?

Jeg har altid hatt lyst på en halvak. gitar ! og jeg er enig med deg i at den der ser FIN ut :) er den "lettspillt?"
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Ny gitar og forsterker

pstraums skrev:
2300 for den gitaren der ? brukt da vel ?

Jeg har altid hatt lyst på en halvak. gitar ! og jeg er enig med deg i at den der ser FIN ut :) er den "lettspillt?"
Nei, splitters ny !!

Denne er lettspillt ja.Det er som regel alltid en justeringsak som man kan gjøre på alle gitarer,dyr som billig.Det er bare det at de billige som henger i butikkene sjeldent er godt justert,mens de dyre på det jamne er bedre.

Lenge siden jeg har hatt halvakustisk jeg også,og det er noe spessielt med de sammenlignet med brødfjølene :D
Litt feitere tone elektrisk og de er fine å klimpre på akustisk også :)
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Ny gitar og forsterker

Gratulerer,...nydelig gitar og forsterker. :)
Her er mine gitarer:

Gibson Les Paul Standard
Epiphone Les Paul Standard
Fender Stratocaster Copy
Martin HD-28
Crate 200





 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Respektabel samling Zed! :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.461
Antall liker
35.291
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
ååååh... ikke frist meg dere. Jeg har ikke penger til slikt!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Gutta i bandet speller i hvert fall på morgan-amper. En rør, og en transe! Funker veldig bra!

Forøvrig er visst schecter-gitarer noe å titte på om en skal ha mye lyd for penga 8)
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Kjøpte nettopp ny Gitar. Valget falt på denne:


Martin 000-28EC Sunburst...

Har angret de siste årene for at jeg solgte min Santa Cruz OM, og min 1979 Gibson Les-Paul.... Men opplevelsen med denne nye kassa var formidabel. Driver nå å vurdere pick-up system og evt. en god akkustisk amp...

Må vel være flere som spiller "live" her inne....?? Eller er det kun opptak som spilles?? ;D ;D ;D
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
:eek:....... :)Nydelig gitar,....gratulerer.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Hey, gratulerer med ny gitar. Jeg nevner også EL84 utgangsrør i min Manley Stingray altså ikke bare i Laney forsterkeren :)
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Lekker Martin gitar Odder!!
Thats the shit man :D ,som de brukte å si i Hollyweird da jeg gjekk et basskurs på MI(Musicians Institute)
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Begynte å spille klassisk gitar i høst, og endte etter ganske kort tid med å kjøpe en el-gitar. Hadde bestemt meg for les paul, og hadde hørt at Japanske kopier hadde best "value for money", og at enkelte skulle låte like godt som nyere Gibson gitarer. Endte opp med denne Greco Les Paul Custom som jeg er godt fornøyd med.

 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Her er Morgan kontrabassen jeg ga 8.700,- for splitters ny :
 

Vedlegg

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.518
Antall liker
35.411
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har nok pådratt meg noen gitarer, jeg også. En Höfner 4600 Verithin fra slutten av sekstitallet. En tsjekkisk Furch akustisk stålstrenger med Fishman Rare Earth singlecoil pickup - sykt bra til prisen. Og en Gibson Chet Atkins CE "planke" med nylonstrenger. Vox Valvetronix 50-watter, og en Line 6 Pod for bruk med hodetelefoner - eller via selveste stereoanlegget. Her er Höfneren.
 

Vedlegg

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.234
Jeg har en slik til å samle støv et eller annet sted...

 
Topp Bunn