Musikkfetisj - Kom ut av skapet!

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Fetisj og fetisj...

Jeg kjøper ofte flere forskjellige pressinger av sammet tittel, men som regel bare av Metallica. Den siste (til tross for dårlig lydkvalitet) har jeg hittil på 3 forskjellige CD pressinger, og en vinylutgave fordelt på 5 LPer. "Master of Puppets" har jeg sikkert 10 forskjellige av. Jeg har flere pressinger av noen av Kiss' titler også "The Originals" har jeg f.eks på 1. og 2. utgivelse, så vel som promo.

Jeg passer også på å ikke forbruke diverse inserts, noe som resulterer i at jeg har diverse tattoos og stickers/posters i masse av LPene mine.

Videre snapper jeg opp promoer og testpressinger av ymse band. F.eks testpressing av Dire Straits "Communique" fra Australia, Mispressing av Metallicas "Master of Puppets" fra UK, signerte album, meget begrensede opplag (Nirvana "Bleach" som går for 10000,- på ebay) osv osv...

Men som sagt, fetisj og fetisj... ::)

PS: Har du noe "kult" liggende, er jeg alltid interessert. ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
pedal skrev:
Sånn. Nå har komet meg gjennom alle de 50 til Ivar Medaas.

Man kan kanskje si at å samle på rariteter har sin pris, men her er faktisk noen fornøyelige spor. Det gjelder bare å ha tålmodighet til å lete. Ta feks. DRAMA (I 4 AKTA). Meget fornøyelig. Den blir med på min neste julemiks. Ivar Medaas tok sin samtid på pulsen og hadde glimt i øyet. Tipper Tom Mathisen hadde bilde av han på veggen da han var liten. Ingen tilfeldighet at Prima Vera senere gav ut låta IVAR MEDAAS ØYNE.
Medaas-albumet er riktig bra, det. Man kan bare forestille seg den drosjeturen hvor Medaas og Geirr Tveitt nærmest komponerte "Hestehandlarar", med knegging og det hele, i baksetet på vei til et møte i Oslo. Sjåføren var visst nær ved å kjøre av veien et par ganger. :D

Min fetisj? Tja - marsjer kanskje. Fordi en gang jeg skulle få noen musikkvenner på besøk, gikk jeg rundt på dørene i blokka med nabovarsel om at jeg skull få noen hifiskrullinger på besøk, og at det kanskje ville bli spilt litt høyt litt sent. En nabo som bodde to etasjer skrått over meg, sa "å, er det du som er så glad i marsjer". Da kjøpte jeg enebolig.
Selv synes jeg ikke jeg hører så mye på marsjer, men spør kona... 30 år i korps setter nok sine spor... ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Noen synes jeg er litt rar siden jeg har alle platene til Kenneth Sivertsen....... ???

Topp Bunn