Musikk og Hi-Fi Musikk til en kvinne i grønt?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
I går ble vårt eldste barnebarn konfirmert, og i den anledning stilte min kone i en aldeles nydelig kjole i grønt og sort. Jeg ble behørig betatt, og tok en del bilder av henne. Disse bildene har jeg lyst til å lage en fotoserie av, med musikk til, men hvilken musikk? Lady In Red med Chris de Burgh er jo uaktuelt. Jeg tenkte også på Black Magic Woman med Fleetwood Mac, men siden hovedfarven er grønn, stemmer heller ikke dette helt. Jeg tenkte også på Fleetwood Mac's The Green Manalishi, men siden jeg ikke aner hva en Manalishi er, tør jeg ikke. Den Grønnkledde fra Peer Gynt blir også litt på siden.

Så folkens; hvilken musikk til en vakker kvinne i grønt? Og det er uaktuelt å legge ut bilder av henne. Bruk fantasien! ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg tenkte også på Fleetwood Mac's The Green Manalishi, men siden jeg ikke aner hva en Manalishi er, tør jeg ikke.
Du er ikke alene om å være litt usikker her.

Wikipedia har en slags forklaring:

Peter Green decided to leave Fleetwood Mac, but not before writing the haunting 'Green Manalishi, which seems to document his struggle to stop his descent into madness.

While there are several rumours about the meaning of the title "Green Manalishi", one referencing a mysterious LSD drug called "Green Manalishi" associated with the drug scene of the 1960s and 1970s, Green has always maintained that the song is about money, as represented by the devil.

Versjonen på Live in Boston er bare helt utrolig, men passer kan hende ikke til "prosjektet" ditt.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Takk for alle tips. Jeg landet på Clapton - tittelen inneholder riktignok ikke ordet green/grønn, men det er nok den sangen som passer best uansett. :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vel, det gikk som det måtte gå. Kry som en hane gjorde jeg vitterlig for min kone hvilken sang jeg hadde valgt. "Javel? Så du synes ikke jeg er wonderful hver night?"
Kvinnfolk! For et kjønn! Jeg mener, for et kjønn!
Prosjektet er lagt på is.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Kanskje hun, som jo riktig er, synes det er den dølleste Clapton låta noensinne :D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.668
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ha med den grønnkledde fra Sæveruds Peer Gynt musikk?

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.193
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Vel, det gikk som det måtte gå. Kry som en hane gjorde jeg vitterlig for min kone hvilken sang jeg hadde valgt. "Javel? Så du synes ikke jeg er wonderful hver night?"
Kvinnfolk! For et kjønn! Jeg mener, for et kjønn!
Prosjektet er lagt på is.
Fantastisk, de er deilige i den alderen der.
Du får se det fra en humoristisk side, og ta en søt hevn.
Lag fotomontasjen ferdig og bruke feks Iron Maidens - The number of the Beast.
Skulle mene det ikke blir noe på deg uansett på en stund, så hvorfor ikke ha det litt morro......

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.128
Denne hadde sikkert passet bra.

"Loving you is a dirty job but somebody's gotta do it"

Topp Bunn