Musikk til date?

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Antall liker
0
Sted
Lier
Hvilken musikk setter en på når en har en date?

Jentebesøk er skikkelig vrient altså. Jeg har vel litt for sær musikk her på hybelen, så det går stort sett galt. Til nå er det radio som har funket best (Radio1, altså ekte hitradio).

Noen konkrete musikktips til en slik anledning?

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Tja, kommer ann på hva slags miljø dama frekventerer.
Er det metall babe? Pop tøs? Eller Jobbe dame?
Isåfall: Pain.                ??                 Grant lee buffalo

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Antall liker
0
Sted
Lier
Det sier vel mest om min musikksmak at en hitstasjon på radio funker best. Så mangler sikkert noe pop som de fleste liker å høre. Konkrete forslag til hva?

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Hvilken musikk setter en på når en har en date?

Jentebesøk er skikkelig vrient altså. Jeg har vel litt for sær musikk her på hybelen, så det går stort sett galt. Til nå er det radio som har funket best  (Radio1, altså ekte hitradio).

Noen konkrete musikktips til en slik anledning?
Cure! Hvilken som helst låt passer alltid  :)

Er det den litt mere softe typen setter du på Coldplay. Parachutes. Vanvittig god lyd på den CD-en forresten.

Lykke til ;)

PS! Og går det i dass da er det like greit!

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Antall liker
0
Sted
Lier
Cure! Hvilken som helst låt passer alltid  :)

Er det den litt mere softe typen setter du på Coldplay. Parachutes. Vanvittig god lyd på den CD-en forresten.

Lykke til ;)

PS! Og går det i dass da er det like greit!

Har faktisk ganske gode erfaringer med Coldplay generelt ja, og da spesielt Parachutes. Bra forslag! Men trenger flere cd'er som funker til damer, da en slik kveld helst skal vare i maaange timer.

Skal sjekke ut de tipsene dere kommer med.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Faithless. Sunday 9 p.m, tror jeg den heter. Perfekt for en sen nattestime. Radiohead "ok computer" Kanskje litt mellankolsk? Næi tror den går.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Har faktisk ganske gode erfaringer med Coldplay generelt ja, og da spesielt Parachutes. Bra forslag! Men trenger flere cd'er som funker til damer, da en slik kveld helst skal vare i maaange timer.

Skal sjekke ut de tipsene dere kommer med.
Om du gidder funker også Tom Waits. Han har noe bra inniblant... Og Karin Park! Og Ane Brun, men der begynner jeg å nærme meg grensen ;)

Diana Krall derimot er ikke ueffent.

Da har du en tre-firetimers tid. Begynner å nærme seg? ;)

Og noe finfin retro: Steve Hacket med Cockney Rebel eller omvendt. Og da er faktisk ikke veien lang til Morten Abel...

Men styr unna han vestlandspresten... :-X

Imidlertid kan du ikke holde på en dame med bare musikk. Det er DU som må vise deg verdig!

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Og dette skyldes blant annet at den er mikset av Michael Brauer.....
En fantastisk lydtekniker.

du kan lese hans egne svar på hvordan han oppnår godlyden her:
(bla nedover siden til "a big thanks from Michael Brauer", alt derfra og noen sider bakover er Q&A med han, og masse coldplay lydinfo)

http://www.gearslutz.com/board/forumdisplay.php3?f=20&page=2&sort=lastpost&order=&pp=50&daysprune=-1

og også:
http://www.mbrauer.com/articles.asp

og om opptaket:
http://www.soundonsound.com/sos/oct00/articles/ken.htm

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Skaff deg skiva til James Blunt.Funker kjempebra til
vin og hjemmekos.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Spill "Turbo lover (you better run for cover ;D)" med Judas Priest, eller "woman be my slave" med Manowar. Om hun fremdeles er i nærheten etter dette, er hun seriøst interessert.

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
563
Noe som funker bra som bakgrunns musikk, det må jo ikke ta oppmerksomheten bort fra dama. ;) Hvis man klarer og holde seg unna volum knappen så funker vel det meste. Gammel Led Zeppelin er nok ikke helt borte vekk...

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
0
Thomas Dybdahl. (Eks one day you`ll dance for me new york), Magnet, Tom McRae (Just like blood) og Over the Rhine (Ohio)

Det skal i hvertfall jeg spille i kveld.

Da har du kvelden i boks. Om ikke du scorer er det i hvertfall ikke musikken det står på. husk å dempe belysningen og tenne noen stearinlys.

Jørgen

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Sade er jo forførende myk bakgrunnsmusikk. Kanskje litt FOR myk...

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei!

Hva med Mark Knopflers "Golden heart"?
Her er det mange rolige og behagelige ballader som passer i en slik annledning... ;-)

MVH Jarle

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg satt på Pink Floyd sist jeg hadde dame på besøk. Det var første og mest sannstnlig siste gang hun var på besøk hos meg..

N

nicolai

Gjest
En trippel samleskive som heter "Strange Games And Funky Things III" ka varmt anbefales. En fantastisk samling med forholdsvis rolige og sexy låter fra sent 70-tall. Setter den rette stemningen uten at det tipper over i det altfor klissete. Litt vanskelig å få tak i her i Norge så jeg bestilte min gjennom amazon.com (http://www.amazon.com/gp/product/B0...3/002-9179358-0859232?s=music&v=glance&n=5174).

Skriv gjerne hvordan det gikk.. bilder skader heller ikke ;)

Alexander

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Jeg satt på Pink Floyd sist jeg hadde dame på besøk. Det var første og mest sannstnlig siste gang hun var på besøk hos meg..

Hvis hun ikke tåler å høre på Pink Floyd, så er det sansyneligvis ikke noe tap heller ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ravels Bolero har da virket bra på film i alle fall. 8)

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Låt nr. 4 "Jack In" på Jack DeJohnettes skive Oneness er den perfekte bakgrunnsmusikk. Den har et veldig kult groove og en vag, improvisert form som skaper en slags nostalgisk, intim nattklubbsstemning uten å kreve for stor oppmerksomhet.

Satte den på repeat her i to timer en gang uten at noen la merke til det - da jeg ville bytte cd ble det derimot protester. :) (man fryktet vel at de særere komponenten i hylla skulle komme i spill)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Låt nr. 4 "Jack In" på Jack DeJohnettes skive Oneness er den perfekte bakgrunnsmusikk. Den har et veldig kult groove og en vag, improvisert form som skaper en slags nostalgisk, intim nattklubbsstemning uten å kreve for stor oppmerksomhet.

Satte den på repeat her i to timer en gang uten at noen la merke til det - da jeg ville bytte cd ble det derimot protester. :) (man fryktet vel at de særere komponenten i hylla skulle komme i spill)
Var inn på rambo siden å lyttet på et par mp3 filer. Spesielt må jeg si ;D

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Haha, det ligger bare tull der nå. Ikke si det til noen...

christian_

Medlem
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
0
Counting crows- August and everything after.
Holder du volumet på et rolig nivå, er dette albumet kjempebra bakgrunnsmusikk!

Lykke til! ;)

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
En klassiker er å be dama sette på noe mens man lager kaffe, feks. Om hu ikke finner noe så ere bare å hive hu ut ;)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
JA! Forslaget til Berg er faktisk genialt. Da får man jo en sjanse til å se hva dama faktisk er laget av.

Jeg pleier vanligvis å sette på noe av den mindre sære musikken jeg har. Alt fra Toto eller Brian Eno til Genesis og tidlig King Crimson. Litt avhengig av dama.

Men poenget er: liker hun overhodet ikke min musikk, så er det ikke verdens største sjans for at hun blir noe mer enn en en-nattssaffære uansett.

Og vil dama til sengs, så er ikke litt "feil" musikk nok til å stoppe henne, iallfall ikke for en natt. Har sluppet unna med Darkthrone på Westlife-babes, jeg:)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Ingen dame kommer engang innom min sofa eller seng om de ikke kan svelge litt god gammel screamo eller hardcore. Hepp:p

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Antall liker
0
Sted
Lier
Skriv gjerne hvordan det gikk.. bilder skader heller ikke ;)
Nå er det ikke til en planlagt anledning at jeg trenger musikktips, men heller anledninger som kommer i fremtiden. Jeg er klok av skade etter forrige helg, og fant ut at jeg må få tak i noe musikk som jenter liker.
Chicago-bluesen min er jo fin, men ikke særlig aktuelt til en date. Og ACDC er vel bannlyst. Klassisk funker svært bra på rette jenta, men er sjeldent at unge jenter hører klassisk.

Forresten, daten forrige helg gikk bra den. Men etter de 3 skivene hun plukke ut som hun likte, så måtte det bli radio1 resten av kvelden og natten.

Jeg må vel gjøre noen innkjøp etter hvert, og satser på gode tips fra dere ;)
Da er alt i boks til neste date!

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
"slave" med DumDum Boys :D

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Ble det no' på dei da? hehe

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
162
Torget vurderinger
26
Det gikk nok sikkert i dass. Han burde nok ha satset på noe så enkelt som James Blunt. Riktignok hadde han måtte lide seg gjennom det, men det virker på damene.
;D

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
He he...har vært sambo i mange år, men det gjelder vel å sette skapet der det skal stå med en gang. ;D ;D

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Smack My Bitch Up med Prodigy ;D - neida.

Det meste av Belle & Sebastian funker bra. Sjekk ut de 2 første platene - If you're feeling sinister og The boy with the arab strap. EP'en This is just a modern rock song er også meget bra.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Skal du kjøre full runde med middag og duk på bordet spill gamle klassikere. Det funker under middagen

Dean Martin
Frank Sinatra

evt litt mere moderne:
Barry White

Om hu ikke er for fremmed for Jazz:

Lisa Ekdahls Jazz-plater
(When did you leave heaven
Back to earth)
Bossanova med Stan Getz
Diana Krall
osv.

Som generell bakgrunnsmusikk (også middag!)
godChill (electronica):
St Germaine-Tourist
Gotan Project - La Revanca de Tango
Hi-Fidelity Lounge Volume 2 - Licenced to chill
Røyksopp Melody AM
Mazzive Attack - Protection

osv...

Om du er over på mer uptempo så er jeg mer usikker...
TJ

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Patricia Barber burde funke bra. Air likeså.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nei nei nei.

Til en date må du spille musikk som du selv liker. Hele poenget med en date er å gi hverandre en "smakebit" av seg selv. Det må være ekte vare. Liker daten deg ikke som du er går det galt til slutt likevel, og da er det best å få det avklart på første daten, så slipper man å kaste bort tid.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes vel neppe mer typisk damemusikk, enn det finnes mannemusikk... Men vil du ha noe som de fleste liker, er det vel bare å se øverst på hitlistene.
Av det som er inn for tiden vil jeg tro at Katie Melua og A-ha er rimelig safe. Mira Craig, Magnet, Ane Brun/Madrugada og Maria Mena er vel Ok. Karen Jo-Fields med In your pages er en fin sang, Dom som forsvann med Kent og Superfamily med It's a lie liker jeg og. Og så er det de gamle gode som Pink-Floyd sin Wish you were here f.eks. Liker personlig Depeche mode, Waterboys, gammel David Bowie og Cure, men vet ikke om det akkurat er det rette for deg...
Golddigger med Kanye West er litt bra og, for de som liker hip-hop, og Lighters up med Lil'Kim...

Topp Bunn