Musikk på PC, hvordan styre fra godstolen?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Har oppgradert pc betraktelig i det siste, og har nå lyst til å "avlaste" cd hyllene litt med musikk i lossless format på pc'n. Kan også være kjekt å slippe å brenne ut alt man laster ned. Har et Creative lydkort med koaks utgang, og dette fungerer ypperlig mot DA konverteren. Så... hva slags løsninger finnes det for å styre pc og forskjellig avspiller software fra godstolen? Jeg er ikke ute etter en løsning som betyr en boks til i anlegget. Altså en eller annen form for fjernstyring. Noen som vet om gode løsninger her? Så en liten fjernkontroll på Claes O. som kunne styre bl.a winamp og media player... er disse noe tess?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Noe av utfordringen her er at man trenger et brukbart skjermbilde for å orientere seg i musikken som er lagret på hard-disk.

IMON fjernkontroll har musfunksjon og tastaturfunksjoner og er relativt lett å konfigurere til å spille med ulike programmer. Jeg synes dette i kombinasjon med flatskjerm er enattraktiv løsning. Men i praksis har jeg endt opp med å ha en gammel feit dataskjerm + mus + tastatur stående i tillegg til fjernkontrollen.

B

BjornE

Gjest
Komplett og andre har fjernkontroller til Windows Mediaplayer. Liten boks med en pussig liten fjernkontroll og IR til USB enhet. Har deg hoppe til neste spor, play/stop etc.

Elendig liten sak, 200kr? men funker til det den er tiltenkt.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
med bluetooth og mobilen? itunes funker til det og det finnes plugin for winamp og foobar.
du trenger salling clicker istallert på mobilen. bare søk på det.
ok det er liten skjerm, men det går...

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
www.salling.com

Last ned til PC eller Mac. Aktivér. Styreprogram overføres til din mobil (eller PDA) alt etter hvilken modell du har. To-veis kommunikasjon og styring av datamaskin, programmer, musikk, filmer, DVD, osv.

M

marsboer

Gjest
En squeezebox gjør jo forsåvidt samme nytten, dersom man kjører digitalt ut. Som en trådløs frontend med brukbart grensesnitt mot en pc-basert server mener jeg..

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
The Apple remote which came to light when the US patents Office revealed a submission from Apple for a remote patent will utilize a new wireless iPod which will have the ability to control media playing throughout your home on various devices such as your home stereo or TV. Apple's iPod will take on new abilities and GUI options which are intended to challenge the Sonos Digital Music System.

Apple's patent describes the creation of a multi-room digital music system which will allow for the streaming of both music an video from an iPod source.

Lanseres til høsten.

K

Khanate

Gjest
Soundproof skrev:
The Apple remote which came to light when the US patents Office revealed a submission from Apple for a remote patent will utilize a new wireless iPod which will have the ability to control media playing throughout your home on various devices such as your home stereo or TV.
Off topic, men jeg klarer ikke dy meg.
Disse helvedes amerikanerne tar ut patenter på alt mulig, selv den simpleste programvare.
Protest!

Topp Bunn