Musikk og film i presteboligen

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Er vel bassen som er mest interresant da det er her det er mest å hente føler jeg, Dirac gjør en strålende jobb ellers så der kjører jeg stort sett med default kurven foruten om en liten heving i diskanten med en veldig bred Q på noen få db.

Jeg ser også på delingen mellom fronter og sub og tar hensyn til å få den mest sømløse overgangen, trekker også "gardinen" (kansellerer dirac) fram mot dette punktet for å unngå å bruke unødvendig prossesorkraft, hvor mye det siste punktet er nødvendig vet jeg ikke men men det låter bra her nå :)

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg ønsker å dele på 90 eller 100 og hva som låter best, he he.



Fronter: lrc

Takk for svar.

Imponerende hvor lavt de går de frontene dine!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Planlegger ett nytt møbel på bukveggen. Har prøvd litt forskjellige løsninger der, og har nå tre stk kallax med komponentene oppå.





Dette er en løsning eg er fornøyd med, men eg vil ha litt mer plass og noe som ser litt finere ut.

Tenker (selvfølgelig) å bygge selv. Planen er bjørk eller eik kryssfiner i 19 eller 31 mm ramme og 15mm på hylle og «romdelere».

Bredden blir rundt tre meter (kan få tak i 3 meter lange plater) dybden ca 50cm og høyden ca 75 + føtter.

Finish blir hardvoks olje med fargepigmenter (sort eller mørk grå)

Blir noe sånn som dette, bortsett fra at det blir endel mørkere.






Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

killi

Medlem
Ble medlem
16.12.2004
Innlegg
39
Antall liker
12
Takk for at jeg fikk komme på besøk igår. Det var veldig kjekt å treffe en hyggelig likesinnet med god interesse for lyd og bilde. Kinoen var veldig bra med topp komponenter på det meste og det var gjort ett veldig fint arbeid med trespiler forran og ikke minst jobben med å grave ut og lage rommet. Likte veldig godt den Arcam forsterkeren med Dirac som sammen med de Adam høyttalerene og 12012 subbene ga en utrolig gjevn og fin lyd. Hvilken butikk var det du kjøpte Arcam fra? Jeg søkte litt på norske importører på Arcam sin side men der var ikke Norge på listen over land?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Fin fredag




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ny sofa. Usikker på om ev valgte rett farge...

Iallefall suverent god å sitte i.






Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Siste tilskudd i kinorommet.



Slik ble de laget.

Eikeplank



Valnøtt tømmer


Freser spor til bein i valnøtt



Passer bra




Topp og fot festes med lim og skrue, hullet plugges meg eikeplugg for å skape kontrast mot valnøtten




Liming og pussing


Osmo hardvoksolje


Ferdig




De som følger godt med ser att stressless sofaen er byttet ut.. det var ikkje helt vår greie. Hjellegjerde skinnsofa ble mye bedre for vår del.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Kinofant

Fersking
Ble medlem
21.10.2018
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Sandnes
Dette Er jo helt rått, kjekkt å se det forsatt er noen som bruker en høvel, alt verktøy må ikke være eletrisk😊
Bra jobba
 

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
274
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Litt endringer i oppsettet i presteboligen.








Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Topp Bunn