Da har jeg hatt noen dager med rørblokkene og Pass Aleph 3, og fått summet meg litt. Rørblokkene og Aleph er mer like hverandre enn det Aleph og Doxaen var, basert på litt dubiøst lydminne. Doxaen framsto som mer kantete og "grå" enn begge de to som kom inn... Ikke noe jeg tenkte mye på når jeg bare hadde Doxaen, men ble ganske tydelig nå. Begge de to presenterer mer "holografi", hvert fall mer rom mellom instrumentene. Lydbildet vokste litt både i bredde og høyde (noe som ikke er en styrke på anlegget slik det står nå), mer "3d" og tilstedeværelse, spesielt på vokaler, perkusjon og blåsere (som allerede er en styrke...). Mellom rørblokkene og Aleph er det faktisk mindre ulikheter sånn umiddelbart, Aleph har litt mindre opplevd tyngde der nederst, rørblokkene har god, dyp presis bass (som disse røra er kjent for). Ellers er det mer" attack" og presisjon oppover på Aleph. Det var en kjapp oversikt og my five cents.... Måtte bytte om litt i racket når disse kom inn, de blir jo så jæv.. varme begge to, rørblokkene på toppen og Aleph står framme på gulvet når den spiller... Da havnet min toploader cd-spiller i midthylla, særs upraktisk, men får akkurat kilt inn pølsefingra med en cd når det trengs