Musikk hos Liveatleeds

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Etter mange år av og på med ulike oppsett og hele hifiballetten, tenker jeg det er på tide med et lite inntrykk fra der vi er nå.

    Som dere ser er vi kun digitale akkurat nå, står et steike flott plinth på benken, der har det stått en liten stund i påvente av en herremann i Spania som skulle produsere en arm til herligheten. Venter fortsatt… Har handla en FR 24 mkII fra Japan (har stor tro på denne), har akkurat kommet i hus, fonotrinn fra Trigon (Vanguard/Volcano III) er på plass. Zu 103 og AT 33 ptg er på plass. Det dreier seg om en Lenco ptp 6 i DAS-plinth. Dette får bli høstens koseprosjekt.

    Kjøpte en Manley The Wave fra rama her på sentralen, kanonforsterker… sammen med en Accuphase DP 100 og streaming fra Wiim er digitallyden svært bra. Dac´n i Manley må være alvorlig god! Akkurat nå drives mine LM 222 av en lett modda Doxa 70 signature, en forsterker som jeg har hatt tidligere og som byr på alvorlig mye til en svært beskjeden sum. Har også en first watt f4 som ikke passer i oppsettet og som kun står på utstilling i dag… Er på utkikk etter en passende rørsak, får se hva som duker opp på brukten. Har et par kapputt SET 18 w monoblokker som skal fikses, men dårlig med fagfolk på Sunnmøre. Tipper Audiomix kunne fiksa greiene… Høstprosjekt…

    Har levd med dette oppsettet et halvt års tid og har noen innrykk så langt. Sannsynligvis er det egentlig høyttalerne jeg uttaler meg om, mer enn noe annet…
    De er ikke så effektive som jeg trodde, de er laangt fra å være 102 db effektive som produsenten hevder, mer sånn ca 92-94 db eller deromkring (Har ikke målt). Mye å like, tydelige mangler. De går ikke veldig dypt, roter det nok litt til på komplekse greier ( her har vi mye å på i forhold til rommet, forbedringer kommer), ikke verdens største soundstage og pinpointing). Det de er bra på er kjøtt og blod, masse nerve og liv. En viss «in your face» karakter på brass og stemmer som jeg liker, ganske bra «rasp» på akustiske instrumenter. Hadde de hatt litt mer kapasitet og gått ørlite dypere kunne jeg levd lenge med disse. Så akkurat nå er jeg egentlig storfornøyd med «jazzhøyttalerne» mine, tenker det ligger noen effektive open baffle eller hornhøyttalere litt lenger fremme. Er ikke så interessert i dsp og »digitalratting» , ordinært analogt delefilter og «plug and play» passer en litt lat kar bedre…

    IMG_3829.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Har forberedt meg til høsten, her ligger store deler av platespilleren i biter, typisk for lencofolket:) I tillegg til to motorer og to lagre sitter jeg med fire tallerkener… Sitter også på kadaveret av en slakta L78. Usikker på om jeg skal kjøre dobbelt tallerken eller kun en, estetisk er det ikke mye tvil. Frisket opp lageret etter alle kunstens regler med ny inmat og smøring, smooth nå. Må på med litt sløyd på plinthet, ptp platene skal være nedsenket, men plinthet fra DAS var litt trangt, liten irritasjon der altså. Blir noen timer på LencoHeaven tipper jeg, har null peil på hvordan godsakene skal kobles opp, jordes skikkelig osv… Her må jeg støtte meg på folk som veit hva de holder på med:)

    IMG_3861.jpeg
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Så gøy med en ny tråd!
    Her var det mye flott.
    Med alt det gromme utstyret må du pøse på med bilder også!
    Mvh
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Den ser dønn strøken ut, alt på plass, det eneste som mangler er det tyngste armloddet, klarer meg nok uten. Armlift sitter i en forsterket stålinnfatting, ikke plast som vanlig (den går fort i stykker på disse armene), bonus:) Ellers den noe sære koblingen på armkabel, ser også at den kommer med ordinær fem pin i noen tilfeller.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Synd at leveringstidene fra Bokrand er så upålitelige. Kunne godt tenkt å prøvd en av hans armer selv.
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Yepp, drøye åtte mnd med venting er litt i overkant, mest frustrerende er faktisk ikke ventingen, men dårlig kommunikasjon underveis. Tålmod…
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Her avsluttes kvelden med Maiden Voyage men Herbie H, bare å stå akter og se siste havn forsvinne i kvelden…. God avslutning på en god sommerdag her ute i havgapet…

    IMG_6576.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.767
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mye veldig kult her! LM222 får meg til å tenke på kontrollrommet i Get Back/innspillingen av Let it Be. Fire svært like, en til hvert spor…
    Krysser fingerne for at Bokranden dukker opp. Det eneste jeg ikke liker med min egen er den grove nåletrykksjusteringen.
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Mye veldig kult her! LM222 får meg til å tenke på kontrollrommet i Get Back/innspillingen av Let it Be. Fire svært like, en til hvert spor…
    Krysser fingerne for at Bokranden dukker opp. Det eneste jeg ikke liker med min egen er den grove nåletrykksjusteringen.
    LM har jo gjort det til sin greie å lage tolkninger/ replika-varianter av kjente høyttalere og elementer. Og ja, det sto vel noe som lignet i Abbey Road:) Den originale er vel en Altec-sak tror jeg. Krysser fingrene for Bokrand jeg også.
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Robert Glasper «Barangrill», perfekt til bretting av klær, passe laidback og fin flyt. Forøvrig god flyt på brettinga også, verdens kjedeligste oppgave?
    52E8BCC2-A1AA-49C8-BC4B-40A402B8053C.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Middagsforbredelser, av og til funker blåtann på Sonyen helt fint, så lenge musikken er god funker hjernen min helt ok uten dyre hi-fi greier:)

    IMG_3867.jpeg

    Denne lIker jeg godt!


    IMG_7225.jpeg
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Etter mange år av og på med ulike oppsett og hele hifiballetten, tenker jeg det er på tide med et lite inntrykk fra der vi er nå.

    Som dere ser er vi kun digitale akkurat nå, står et steike flott plinth på benken, der har det stått en liten stund i påvente av en herremann i Spania som skulle produsere en arm til herligheten. Venter fortsatt… Har handla en FR 24 mkII fra Japan (har stor tro på denne), har akkurat kommet i hus, fonotrinn fra Trigon (Vanguard/Volcano III) er på plass. Zu 103 og AT 33 ptg er på plass. Det dreier seg om en Lenco ptp 6 i DAS-plinth. Dette får bli høstens koseprosjekt.

    Kjøpte en Manley The Wave fra rama her på sentralen, kanonforsterker… sammen med en Accuphase DP 100 og streaming fra Wiim er digitallyden svært bra. Dac´n i Manley må være alvorlig god! Akkurat nå drives mine LM 222 av en lett modda Doxa 70 signature, en forsterker som jeg har hatt tidligere og som byr på alvorlig mye til en svært beskjeden sum. Har også en first watt f4 som ikke passer i oppsettet og som kun står på utstilling i dag… Er på utkikk etter en passende rørsak, får se hva som duker opp på brukten. Har et par kapputt SET 18 w monoblokker som skal fikses, men dårlig med fagfolk på Sunnmøre. Tipper Audiomix kunne fiksa greiene… Høstprosjekt…

    Har levd med dette oppsettet et halvt års tid og har noen innrykk så langt. Sannsynligvis er det egentlig høyttalerne jeg uttaler meg om, mer enn noe annet…
    De er ikke så effektive som jeg trodde, de er laangt fra å være 102 db effektive som produsenten hevder, mer sånn ca 92-94 db eller deromkring (Har ikke målt). Mye å like, tydelige mangler. De går ikke veldig dypt, roter det nok litt til på komplekse greier ( her har vi mye å på i forhold til rommet, forbedringer kommer), ikke verdens største soundstage og pinpointing). Det de er bra på er kjøtt og blod, masse nerve og liv. En viss «in your face» karakter på brass og stemmer som jeg liker, ganske bra «rasp» på akustiske instrumenter. Hadde de hatt litt mer kapasitet og gått ørlite dypere kunne jeg levd lenge med disse. Så akkurat nå er jeg egentlig storfornøyd med «jazzhøyttalerne» mine, tenker det ligger noen effektive open baffle eller hornhøyttalere litt lenger fremme. Er ikke så interessert i dsp og »digitalratting» , ordinært analogt delefilter og «plug and play» passer en litt lat kar bedre…

    Vis vedlegget 937229
    sier bare at du burder testet ut Tannoy eller fyne sine saker, da i litt høyere prisklasse, funker til det meste av musikk. event kjøre en sub eller 2
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    sier bare at du burder testet ut Tannoy eller fyne sine saker, da i litt høyere prisklasse, funker til det meste av musikk. event kjøre en sub eller 2
    Vurderte lenge en vintage Arden II fra japan, men fant ut at det var litt greiere å kjøpe lokalt:) Både Fyne og Tannoy er garantert på radaren når vi kommer så langt.
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke brukt mye energi på kabler og slikt, mye annet som bør på plass før jeg gidder. Lakris til komponentene, sølv fra en kar i Ungarn, klassisk Belden fra «Tuneful Audio» funker som fjell det😁

    A46866C4-575F-487C-BA63-D2A9EB8F760A.jpeg
    BED4C601-44DE-4CE2-8DEE-8B99686E1690.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Strømpadde fra Monster, mest for å holde det sånn passe ryddig… Strømfiltre vil du nok aldri finne hos meg😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.604
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjempe flott tråd og mye fint å se :) moro med noe nytt å følge med på

    mvh
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Blir litt platespillertråd en stund framover, må få surret i gang Lencoen, men akkurat nå er det for godt vær til å surre med den slags😁. Plinthet må tilpasses litt, lett smøring, justering og kobling av drivverk… Så blir det montering av Fidelity Research armen, kanskje Bokrand 12’ også hvis alle guder står meg bi…
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Julio Iglesias Live 72, « La Mer» til maten… Vanskelig å bli i dårlig humør av det😁

    026625AB-0791-4E86-ADC5-D38C7E553DF5.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Sakte inn til Ålesund, får med oss alt fra terrassen.

    54572D9D-CB31-4CFA-937A-96DE633ACA93.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Her er de to som skal på hver sin arm, AT 33 PTG på FR, ZU 103 ( min fattigmanns-SPU) på Bokrand, får se om vi følger opp med en SPU i framtida, eller en EMT kanskje?

    1B0381C4-56B5-4A97-BF28-8D875E0F2909.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Noe helt annet:

    08F7361E-BA83-4A5B-B146-1988AC0A8A82.jpeg
    D690F10D-FD3C-4746-AF8A-43C5FC51E344.jpeg
    5E9A53D2-6E00-44C3-AB11-B085452D3014.jpeg
    08F7361E-BA83-4A5B-B146-1988AC0A8A82.jpeg
    89290006-D8FA-44E1-A5EB-3965368B4507.jpeg
    3805068E-A406-4016-B2D7-19E424666662.jpeg
    3123ADDE-AF0C-4D41-BDEF-BCB11A9CE095.jpeg
    67937A54-8925-489D-8BFD-E1E0D650E3D9.jpeg
    19EDBD38-BB07-4D05-8875-5CBE81A03F5B.jpeg


    Hvis noen ønsker et oppussingsobjekt er det bare å melde interesse, tror ikke jeg har tålmodighet til akkurat denne. Transrotor AJ, tilsvarende Michell sin Prisma, bare litt sjeldnere… 😊
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Mye annet enn musikk her i dag, lett kjøkkenoppussing og malehelvete:) Trøster meg med en sak fra Haandbryggeriet, god den. I kveld pakker jeg ned en antikk Transrotor spiller, tilsvarende en Michell Prisma ( vi er vel tilbake på 70-tallet?) Går til en mer tålmodig kar her på forumet:)

    IMG_7326.jpeg


    Ølboksen matcher til og med malingsspannet!
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Her er et par album som jeg synes virkelig stikker seg ut, vel verdt en god lytt.

    Tatran, gjeng fra Israel som spenner vidt, sinnsykt imponerende trommis, presisjon og power! Shvat er er kanskje mest tilgjengelig.

    IMG_3892.png


    Gjeng nummer to er Toubab Krewe, utrolig bra Groove med røtter solid planta i Sahara og gitartradisjonen der. Utrolig kult!

    Stylo, fett album!

    IMG_3893.png
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Tar med en gjeng til som jeg har hørt mye på, The New Mastersounds, igjen utrolig fett.

    IMG_3894.png
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    386
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Flott album og perfekt for å få ned turtallet etter første dag på jobb etter ferien.

    IMG_3897.png


    Det andre albumet i serien med fire som jeg mener er gullperioden til Lambchop, «Thriller 1997, denne i 1998, »Nixon» i 2000, og «Is a Woman» i 2002. Spesielt de tre siste er utrolig godt produsert, vellyd:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn