Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Supertramp skrev:
    btw: tips til hvor jeg kan få tak i CD'ene til Popol Ace/Popol Vuh mottaes med takk.....

    Jeg stoler ikke på at vi har spotify i evig tid :)
    Word.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Nå skal jeg banne i kirka og anbefale ei plate i prog-tråden som ikke er utpreget prog, men har prog-elementer, vil jeg påstå. Har anbefalt mye i denne tråden så kanskje noen vil stole på meg likevel. ;)


    Dave Matthews Band - Before These Crowded Streets.

    Ja, ikke akkurat det man forbinder med prog, men dette albumet er et mesterverk.

    Her er The Dreaming Tree. Kanskje Daves beste sang noensinne: http://www.youtube.com/watch?v=_mIWg9Ei_rI

    Enjoy.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    baluba skrev:
    Slik går det med gamle progrockere til slutt. ;D

    ;D

    Det kunne gått verre.

    Men heldigvis blir ikke alle progbandene fratatt utstyret av kreditorene.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Her kommer en progmetal-anbefaling:


    Et relativt nytt band som akkurat har sluppet sitt debutalbum. De kombinerer progrock/metal med jazz og mye rart. Fått sansen for disse!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jono el grande kommer snart med nytt album, so do wobbler! Har hørt biter, meget lovende!
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Ny blackfield skive kommer på nyåret, samt en liten turne.....


    8)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Sailor skrev:
    Ny blackfield skive kommer på nyåret, samt en liten turne.....


    8)
    Blackfield III blir spennende! Når vi i tillegg vet at SW muligens kommer med sitt andre soloalbum i 2011, og Åkerfeldt og Wilson kommer med sitt samarbeidsprosjekt, kan det bli et spennende år.;)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    atonal skrev:
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
    Hehe, Insurgentes anbefales veldig den og.:) Er jo en dokumentar, men har noen konsertklipp med bl.a. Bass Communion, og flere av låtene til SW. Har sett den et par ganger nå, like fin hver gang. Går jo en del på retningen SW mener musikkindustrien tar. Ødelegger vel en 4-5 iPods i løpet av filmen.;)

    Sier meg enig der, så det også på Arriving Somewhere..., den forrige DVD'n. Fokuset er nok mer på lyddelen enn bildedelen. Allikevel synes jeg det er helt grei kvalitet på bilde, og totalpakka er super! :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hans J skrev:
    Ellers har YES planer med ny albumutgivelse til sommeren, denne gang uten Jon Anderson! Trevor Horn er produsent!
    Uff! :p :(
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Hans J skrev:
    Ellers har YES planer med ny albumutgivelse til sommeren, denne gang uten Jon Anderson! Trevor Horn er produsent!
    Uff! :p :(
    SØK DEKNING! Åttitallet planlegger hevn på det 21'de århundre. Jeg visste at all den dissingen av åttitallet på sentralen ville straffe seg til slutt. Og se hva dere har pådratt oss. Har dere ikke tanker om konsekvensene av fyllerøret deres?
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    atonal skrev:
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
    Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Doc.G skrev:
    atonal skrev:
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
    Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.
    Faktisk ikke fått med meg det.:) Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og? :)
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    vargen skrev:
    Doc.G skrev:
    atonal skrev:
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
    Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.
    Faktisk ikke fått med meg det.:) Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og? :)
    Jeg har den gråe Lte utgaven, og sortnivået blir riktig hvis jeg endrer settings i bluray spilleren (skjønte noe var galt da jeg fikk filmen og sjekket forumene, det er en stund siden, men det var et offisielt forum). Tror ikke problemet er der på dvd, men jeg har ikke sjekket. btw konserten er helt klart filmet i HD.

    Edit: det er vel ikke mastringen som sådan som er problemet, men blu-rayen mangler "flagget" som oppgir korrekt fargeområde til avspiller.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Doc.G skrev:
    vargen skrev:
    Doc.G skrev:
    atonal skrev:
    vargen skrev:
    room skrev:
    Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
    Godt nytt år progvenner!!
    Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og? ;)
    Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.

    Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
    Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.
    Faktisk ikke fått med meg det.:) Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og? :)
    Jeg har den gråe Lte utgaven, og sortnivået blir riktig hvis jeg endrer settings i bluray spilleren (skjønte noe var galt da jeg fikk filmen og sjekket forumene, det er en stund siden, men det var et offisielt forum). Tror ikke problemet er der på dvd, men jeg har ikke sjekket. btw konserten er helt klart filmet i HD.

    Edit: det er vel ikke mastringen som sådan som er problemet, men blu-rayen mangler "flagget" som oppgir korrekt fargeområde til avspiller.
    Aha.:) Jeg har den røde, så da vet jeg det til senere. Og siden det er mulig å "fikse" på det, går det vel bra allikevel.:)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    ^^ fantastisk akkustisk liveskive det der!
     

    wilbur-x

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1
    Ny utgivelse fra Presto Ballet: Invisible Places.
    (er det en Pioneer SX-737 vi ser på nattbordet?)

    http://www.prestoballet.com/

    Ny på keyboard er Kerry Shacklett, kjent for sine ELP tolkninger på Youtube.

    (sjekk også blinde unge frk Rachel Flowers med sin nye Hammond hvis du vil høre flere ELP tolkn.)
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    har fåt ørene opp for Colosseum
    har 3 stk vinyl av dem.Skulle
    gjerne hat noe flere,hvor er det
    å få fåt i på vinyl
    noen andre band i samme stil
    som Colosseum
    vinylene jeg har er Daughter of Time,
    Those Who Are About to Die, Salute You,
    Colosseum Live
     
    R

    rico

    Gjest
    murre906 skrev:
    har fåt ørene opp for Colosseum
    har 3 stk vinyl av dem.Skulle
    gjerne hat noe flere,hvor er det
    å få fåt i på vinyl
    noen andre band i samme stil
    som Colosseum
    vinylene jeg har er Daughter of Time,
    Those Who Are About to Die, Salute You,
    Colosseum Live
    Da må du nok skaffe deg" Valentine suite" også av Colloseum.

    Noen som ligner på Colloseum? Tja, du kan se om du får tak i plater av Titus Groan, Mogul Trash, eller hollanske Alquin. Vet ikke om disse er kommet ut på nypressinger. Tempest, gruppa til Hiseman etter at Colloseum sa takk for seg er også noe som bør sjekkes ut. Kanskje tyske Out of focus også ville falle i smak..
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    hei
    skal skal få prøve å høre på di banda du anbefalter
    hva med Fromuz.,Doctor Nerve,MiRthkon
    same stil som di nevnte band
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei murre906, det er ikke så lett å skrive et svar til deg med dette.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    prog rock ala Tempest,Colosseum, Danske Secret Oyster,The Tangent osv
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Opeth, Pain of Salvation, Katatonia, InFlames, Blind Guardian, Devin Townsend Project, Fates Warning, Ghost Brigade, Evergrey, Godsmack, Anathema, Ayreon, Beardfish, Bigelf.

    Hvordan dette treffer i forhold til preferansene vet jeg ikke, emn i denne listen har du fler månders lytting hvis du ikke har dette fra før.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Vi har allerede en spennende september i vente, med blant annet nytt fra Opeth, DT og Steven Wilson. Nå kommer det også en utgivelse fra Anathema i september, skiva "Falling Deeper". Ikke en skive med nye låter, men i samme gate som "Hindsight", altså gamle låter i ny drakt. Låtene her er fra Anathema's tidligere dager. Blir spennende dette! ;D

    http://www.anathema.ws/

    (Blir vel også en j**lig dyr måned, vil jeg tro!)
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Noen som har hørt om 5uu`s og Merme
    og Bone og Osanna Hørt de på last fm,all music
    hvor kan det skaffes finnes det på vinyl
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Smått utrolig at ingen har fått med seg at YES er ute med nytt studioalbum. Overraskende bra saker vil jeg si, tatt i betraktning guttas fartstid i gamet. Høres ikke slitne ut i det hele tatt, de bare ser sånn ut ;D. De er jo ute på sitt sjette tiår.





    Jeg ser nå litt lenger bak i tråden at det er ropt varsko her for ca. at halvt år siden. Nå er'n kommet. Løp og kjøp!!
     

    Vedlegg

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    hva med band som Doctor Nerve,MiRtkon,,Fromuz,Zaar,,Gutbucket,Oxbow,Hairy Chapter,Frumpy,Age,Phildeauk,New Trolls,Exhivision,Tri offesive,,Djam Karet,Zu,Kbb
    osv kune nevt opp mye mer men det får holde, band/artister i same stil.Hvet ikke ha dene stilen di spiller heter,men der hvet sikkert dere. pleas help me
    har fåt ørene opp for den musikken og stillen.Må ha noe obskur musikk.
    som jeg kan spille når jeg blir lei alt det andre platene jeg har,har ikke så mye av det
    Har netop fåt sansen for den stilen. kan høres på all music,last fm,myspace osv
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    hvordan på tak i Norske Band i samme stil som:
    Ultralyd
    D`accordD
    Photoplankton
    It`S The End
    Synkoke
    Juxtaposed
    også andre Norske Prog-Rock
    Prog/jazz
    Progressive Rock
    Prog/Metal
    Jazzcore osv
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn