Så skal jeg besøke min lokale platepusher i en nær framtid; takk for tips!Liker du Transatlantic skiva bør du legge øret til The Tangent skive som er anbefalt litt lenger opp i tråden, mye av det samme bare litt bedre, imho....
mvh
Lagga
Så skal jeg besøke min lokale platepusher i en nær framtid; takk for tips!Liker du Transatlantic skiva bør du legge øret til The Tangent skive som er anbefalt litt lenger opp i tråden, mye av det samme bare litt bedre, imho....
mvh
Skal bestilles, men hva med "In Absentia"? HVordan synes du den er i forhold til "Deadwing"?Sleng på denne:
Riverside "second life syndrome", kan minne litt soundmessig om Porcupine Tree/Pink Floyd, etter noen kjappe lytte sekvenser er dette ett meget bra debut album.....
Dette var bedre enn jeg tidligere gav uttrykk for, mer PT en först antatt....
mvh
Skal bestilles, men hva med "In Absentia"? HVordan synes du den er i forhold til "Deadwing"?
Hæ?? Yes, ordinær pop?? Rull inn geipen, da. Da har du antagelivis hørt bare Owner of a lonely heart. Ta en lytt på The Fish, And you and I, Roundabout..... og kom med tilbakemeldingJeg har hørt Genesis, Yes og Marillion, men hva er det som er så spesielt med denne musikken, høres ut som ordinær pop for meg..?
Lytt til det tidlige Genesis (m/Peter Gabriel) og det tidlige Yes, Marillion fremstår for meg som "prog light" fengende men kanskje ikke så spennende, kanskje med unntak av noen av de tidligste deres (m/fish).....Jeg har ennå ikke skjønt hva dette "prog" er for noe jeg, og ALDRI har jeg sette flere ukjente bandnavn enn i denne tråden..
Finnes det ikke litt mer "kjente" band som driver med denne musikken eller hvor har jeg vært hele mitt liv??
Jeg har hørt Genesis, Yes og Marillion, men hva er det som er så spesielt med denne musikken, høres ut som ordinær pop for meg..?
Ok, nå har jeg hørt litt, og jeg vil vel si at jeg synes det låter en tanke pompøst og litt masete... Så kanskje er ikke dette noe for meg..?Hæ?? Yes, ordinær pop?? Rull inn geipen, da. Da har du antagelivis hørt bare Owner of a lonely heart. Ta en lytt på The Fish, And you and I, Roundabout..... og kom med tilbakemelding![]()
Deadsoul Tribe "The Dead Word"
Eng omtale: Mixing dark industrial with metal and progressive rock. Så da går det vel under progressiv musikk.(god lyd var det faktisk også)
Anbefales
Jeg har selv bare 2érn men det ser ut til at vi får skaffe oss #1 også, men bedre enn PT! å nei du ;DJeg har bare cd nr. 2 da, men den blir bare bedre og bedre. Liker den faktisk bedre enn porcupine tree nå. (ref. tidligere i tråden)
Så disse polakkene kan faktisk andre ting enn å plukke jordbær for tiden.![]()
takker for tipset, den havner nok innenfor veggene her hjemme....Nytt Blackfield-album er på vei. Man kan sniklytte til et spor på denne linken:
http://www.myspace.com/blackfieldband
Blackfield er et samarbeid mellom Steven Wilson (les: Porcupine Tree) og den israelske artisten Aviv Geffen.
Det er blitt nevnt tidligere og jeg må si meg enig i at det er et meget bra album.Vet ikke om den har blitt omtalt tidligere i tråden, men Opeth sitt album Damnation er meget bra. Produsert av Steven Wilson og kan minne mye om Porcupine Tree. Anbefales på det sterkeste!
Kjøpte nettopp In absentia, føler det er ei plate jeg kommer til å bli glad i ;D ;DHar fått endel cder i det siste, så jeg tenkte jeg skulle komme med en liten komentar til noen av de:
Porcupine Tree - In Absentia: Er vell egentlig et av deres beste album...
Kansas - Leftovertures: Veldig bra, ikke hørt noe Kansas før, må sjekke de ut litt mer..
Takk for tilbakemeldinger! Håper dere finner noe verdt å høre på også i den moderne prog rockenJeg har mer, masse mer, så se opp for en post eller to til slik som dem.
![]()
By all means, enjoy yourself.Da var første bestilling sendt, fant RPWL og Green Carnation anbefalingene interessante, så før man vente og høre, kjør på med anbefalinger men kanskje det er best å få tygge litt på de første først ;D
mvh
Mulig denne kan være av interesse.....noen som har et tips om en addr. en kan lytte på cd'r?
Bruker normalt allmusic, men flere av gruppene som er nevnt tidligere i tråden finner jeg ikke i allmusic.
Liker ikke "forundringspakker"![]()
Takker, bra side dette.